Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #10928 üzenetére
Sokkal olcsóbban is vannak PHEV-ek, csak pont ezt néztem meg 2 napja és ennek tudom az árait, a szemléltetéshez pedig megfelelt. Abban viszont igaza volt valakinek itt korábban, és ezzel nem számoltam, hogy cégeknek valóban sokkal jobb vétel egy ilyen és el tudom képzelni, hogy az egyszeri alkalmazott vagy cégvezető aki megkapta a céges kocsit, nem töltögeti.
"Mert tölteni nem fogod, csak cipeled a plusz súlyt"
Lehet bele kérni 55kWh-s DC töltési képességet, akkor oszlopról is gyorsan tölthető. Nyilván nem állna meg vele senki minden 80-100km után, de ha mondjuk egy 600km-es út esetén eleve feltöltve indul és akár csak egyszer megáll 20-25 percre féltávon, akkor a benzines fogyasztás a teljes útra vetítve már szinte a dízel fogyasztása alá megy.
Ezekkel majd a használtpiacon lesz némi probléma szerintem, mert a BMW-nél és Mercinél is a váltóba van integrálva az elektromotor. Ha itt valahol hiba lesz gari után, annak az árába nem szeretnék belegondolni és ennek a piacon is híre mehet (lásd: 6év feletti német top prémiumok esetét).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
bitpork #10937 üzenetére
Ennek ellent mond, hogy folyamatosan emelik a gyártók az akkukapacitást ezáltal a tisztán elektromos hatótávot, továbbá, az általad említett célt a Mild is hozza, tehát túl sok értelme nem lenne a PHEV-nek, mert rettenetesen megdrágítja az autót a Mildhez képest a nagy kapacitású akku pakk. a PHEV értelme az, hogy a Mild képességein felül, akár tisztán EV módban is képes üzemelni, ezáltal a lokális autókázást zéro emisszióval képes teljesíteni, ellentétben a Mild-el. Már ha töltik természetesen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az EV-nek csak addig, mig az EV-k el nem érnek agy altalanosan legalabb 5-600km-es hatotavot"
Az EV-nek elsősorban nem a hatótáv a gondja, hanem a kényelem és az idő. Lakásból üzemeltetve még mindig sokkal kényelmetlenebb az EV, sőt, ki merem jelenteni, hogy jóval nagyobb szívás mint az ICE. Családiházban már egyértelműen nem, sőt, onnantól egyenesen megfordul a dolog, mert még benzinkútra sem kell járni, mint az ICE-vel. Viszont az emberek többsége lakásban lakik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #10968 üzenetére
"A híres "premium" gyártók hardver és szoftver problémákkal szembesültek,"
Ma már nagyon jók egyes német prémiumok info rendszerei. Nem rendezik le egyetlen monitorral mint sok más gyártó, van digitális műszeregység ami már most is nagyon szépen testreszabható, gyors, jól használható a legtöbb rendszer amit próbáltam.
Szerintem eleinte érthető volt a szoftveres lemaradás, mert ezek a cégek elsősorban autógyártók és nem IT fejlesztők! Idő kellett ahhoz, hogy ezek a fejlesztések is beérjenek. És még így sem véletlenül mozdulnak el egyre többen abba az irányba, hogy az autó infotainment rendszerét független fejlesztő adja -pl. Google-, aztán szopjanak a frissítésekkel és egyebekkel is ők.A kínaiak szoftvere se jó. A sima tesztvideókból ez nem derül ki. A Volvo-nál is úgy kellett kiderítenem a mélyebb problémákat, hogy Volvo tulajdonos barátaimat kérdeztem meg, és kerestem olyan videókat, ahol az autókat napi szinten használók fejtik ki a véleményüket. Azt már személyesen is láttam, hogy teljesen vállalhatatlanul kicsik a betűméretek és ikonok, hogy a műszeregységen konkrétan nem látszik az üzemanyag szint csíkja, mert kb. 2 pixel vastag, de persze a kereskedő szerint minden szuper, ez a legjobb rendszer a világon. Aztán beültem a C300-ba, és 15 évet repültem az időben előre mind technológiában, mind grafikában, mind képességekben.
Ha rákeresel a kínai csodákra, ott is látható, hogy az egész rendszer sz*r.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Jó lenne, de 27-ért szerintem sok, és sajnos a külső design nagyon avétos lett, nem tudom miért nem mernek kicsit modernebb formákkal próbálkozni?? Mondjuk a VW soha nem a formatervezési forradalmáról volt híres, nagyon unalmas autókat csinálnak.
Viszont van benne egy rendes HUD!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Mauzes #11039 üzenetére
Egyelőre csak a videók alapján lehet véleményezni, ott pedig a design jelenti az első benyomást. Nem a külső a legfontosabb, de a hsználhatóságot csak tesztvezetéssel lehet véleményezni, anélkül nehéz lenne. Nyilván ízlés dolga, de nekem az első benyomásom az volt, hogy itt egy Passat a 90-es évekből, 2024-ben.
"sokszor látom, hogy az embereknek fontosabb a kinézet és a presztízs,"
Biztos van ilyen is. De amikor valaki 26-30 milliót készül elkölteni egy autóra, akkor legtöbbször az érzelmi paraméter is megjelenik. Erős a verseny a piacon, sorra jönnek ki az új modellek, így nem szükséges kompromisszumot kötni ha valakinek valami nem tetszik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Mauzes #11083 üzenetére
Egyelőre hirdetgetik a 4 milliós árcsökkentést, de nem egyértelmű, hogyan? Mert a honlap szerint csak céges vásárlók számára elérhető, ugyanakkor pár napja voltam szervizben és amíg csinálták a kocsit, elmentem egy tesztvezetésre egy Plug-In Tucsonnal, aztán a kereskedővel történt beszélgetés során oda lyukadtunk ki, hogy a legamagasabb felszereltségű verziót (Executive Plus) oda tudja adni 16,5M-ért, ami több mint 4 milliós árengedményt jelent a listaárhoz képest (csak a készletes autókra vonatkozott). Eszemben nincs ilyen autót venni, de érdekes volt. Érdemes lenne rákérdezned, szerintem odaadnak már bármit, csak vigye végre el valaki. Beleállt a földbe az új autó értékesítés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11089 üzenetére
Azzal jól jártál, az i4 még mindig nagyon drága sajnos, és a BMW-nél nem is látok hatalmas engedményeket, nyilván nincsenek rászorulva. Bár a jövő héten futok egy kört velük is. A legolcsóbb készletes, azonnal elhozható i4 most 20,1M, bár van benne pár hasznos extra, de messze van a full-tól, viszont a 4 éves Service Inclusive benne van ami nem rossz.
Van még egy 330e Plug-In Hibrid 21,5M-ért. Majd leírom, hogy személyesen ajánlottak-e további kedvezményt.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11092 üzenetére
Egyébként neked mennyit fogyaszt az i4? Pályán és városban...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11095 üzenetére
A pályás az meglepő, de gondolom tolod rendesen.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #11110 üzenetére
Na ez így azért sokkal tetszetősebb, mint a concept volt. Egyedül a 70-es évekbe visszatekintő keskeny vese nem tetszik, de összességében nem lett rossz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11116 üzenetére
Nincs gond a középső monitorral, a Teslánál is csak az a gond, hogy nem kínálnak mellé HUD-ot extraként. Itt viszont alapból arra fog építkezni a BMW ha jól emlékszem, és a németek nagyon jók HUD-ban. Az kiváltja a kormány mögötti display-t, a középső pedig hozza a normál funkciókat. Szerintem ez egy ideális megközelítés.
Az iDrive a valaha volt legjobb rendszer, kár, hogy menesztik. Valamiért a gyártók képtelenek kitartani a jó dolgok mellett, elkezd az egyik valami marhaságot, a többi pedig megy utána akkor is, ha semmi értelme nincs. Engem sokáig az iDrive tartott a BMW mellett, zseniális az egész úgy ahogy van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #11124 üzenetére
A Mercinél ez egyébként eléggé bejött. A jelenlegi C-Class úgy fogy, mint kb. egyik elődje sem. Pedig gyakorlatialg 2 nagy kijelző van és ennyi. Viszont meg kell mondanom, hogy nekem nagyon bejött. A HUD is kiváló, szépen testre szabható, a kijelzők szintén, és a jól működő hangvezérléssel együtt gyakoirlatilag tényleg nem hiányoznak már a gombok sem. A BMW most erre tesz még rá egy lapáttal, így bizakodó vagyok. De tény, hogy az iDrive nagyon ki volt találva és bármilyen jó is lesz az új rendszer, kvázi opcióként el tudtam volna viselni, hogy akinek ezek a nagyon modern megoldások idegenek, azoknak se legyen UFO az autó.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #11139 üzenetére
Nagy a váltás most technológiában és az idősebbek egyszerűen nem érzik. Még az autós újságírók sem, a nyomorult Speedzone Vályi pl. annyi marhaságot hord össze a "régenmindenjobbvótozás" közben, hogy néha már fizikai fájdalmat érzek. A Burmester csúcsHiFi hangszóróját dísznek nézte és lefikázta, mert azt se tudta, hogy az egy hangszóró (nem kerek volt, ahogy azt Ő megszokta), a Start/Stop gomb szerinte gagyi, mert kattan (pedig PC-sként tudjuk, hogy a kattanás az a minőségi Omron kapcsolót jelent, és pont a halk membrános a gagyi). Azt meg értelmezni sem tudja, hogy ha a technológia lehetővé teszi, hogy egyetlen gomb akár 10 gombot helyettesítsen, akkor minek gyártanának le 10db gombot, mihez 10db külön kábelt kell behúzni, és ami nyersanyag, idő, és költség. Mindettől nem lesz gagyibb csak más mint amit eddig látott, és sajnos amit Ő már nem ért. Az info rendszereket soha nem részletezi ki, hogy milyen szinten fejlettek, mert fogalma nincs az egészről, nem ért hozzá, szerintem a telefonját se tudja kezelni azon kívül, hogy hívást kezdeményez róla. Azon viszont fél órákat képes rugózni, hogy "hóván má ázá jáó vényóc háng". A lőtéri kutyát nem érdeelte soha az autók hangja, maximum az autórajongókat akik a felhasználók kb. 5%-ka. A többségnek pont, hogy a csend a fontos egy autóban. De rugózik azon is, hogy nincs fizikai gomb a klímához. Pedig a klímát a legtöbb ember nem állítgatja, csak belövi egyszer a számára ideális hőfokot és max. ki/bekapcsolja, esetleg a ventilátorokat szabályozza néha, de még azt sem kell AUTO módban. Hangvezérléssel pedig még annyira sem kell matatni, mint egy fizikai gomb tekergetéséhez, de a hangvezérlés UFO tech az ilyeneknek. Legyen gomb, mert abba tud kapaszkodni. Az egyetlen valid érv a gomb mellett szerintem a multikormánynál van.
Az autóknál ez most egy pont olyan jelentős változással járó átmeneti időszak, mint a telefonoknál volt a nyomógombos/érintős korszakban. Éveken át ment, hogy a nyomógomboson gyorsabban tudnak írni akik azon nevelkedtek, de próbálnád meg beadni ezt a mai generációnak. A modern autókban már dominál az IT, érteni kell hozzá. Aki laragadt a V8-nál, a durrogó kipufogónál, a benzinszagnál, és a 125db fizikai gombnál, annak nehéz lesz az átállás és sajnos ez balesetek forrása is lehet.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11141 üzenetére
"Persze a top nyelveken megy, de azért nem jellemző."
Szerintem aki kb. 5-10db tőmondatot is képtelen megtanulni angolul, annak lehet, hogy jogosítványt sem kéne adni, mert súlyos gond van az agyi kapacitásával. Nyilván nyelvtudás nélkül, illetve lokalizáció hiányában nem lesz teljesértékű a rendszer, nem fog tudni a tulajdonos pl. híreket hallgatni, vagy beszélgetni az integrált CGPT-vel, de egy klímát vezérelni, vagy egy panoráma tetőt nyitni/zárni pár tőmondattal 5 sec alatt lehet. Az elakadásjelzőt a gyártók 99%-ka mai napig kiteszi gombra, az indexet a Teslán kívül más gyártó még nem piszkálta meg, más lényeges pedig nem nagyon van amit promt kéne tudni használni. Elsősorban a klímát említik a tesztelők is, mint hátrányt. De ott meg nem mindegy, hogy tekergetem, vagy közlöm a rendszerrel, hogy "Set the temperature to 21 degrees"?
5 másodperccel tovább tart, de ennek nincs gyakorlati jelentősége. Cserébe semmilyen szinten nem kell matatni vezetés közben, tehát még sokkal biztonségosabb is, mint a tekergetés.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11149 üzenetére
A függéssel maximálisan egyetértek. De az nem direkt az EU hibája, hanem a komplett nyugati világé, akik teljesen ráfüggtek a kommunista diktatúra kínára, aztán csodálkoznak, hogy cinkelt kártyákkal játszanak.
De az nem valid, hogy ellustultak az európai gyártók, rengeteg új modell érkezik. Ezek sokkal modernebbek és jobbak mint a kínai autók. A 3 nagy német prémium sorra jön ki az új modellekkel és rendszerekkel. C/E/S-Class, EQS, EQE, XM, iX, i4/i5/i7, ID7, jön a Neue Classe, ott az E-Tron GT és az Audi is egyre vadabb dolgokat mutat be és lehetne sorolni. Élőben döbbenetes volt az EQS Mercedes, főleg belülről és főleg az a technológia, ami bele van téve. Ehhez képest a kínaiak nagyon messze le vannak maradva. De nem csak ehhez képest, már egy 3er BMW, egy i4/iX vagy egy C/E-Class-hoz képest is mérföldekkel.A kínai első ránézésre jónak tűnik, másodikra kiderül, hogy az összes vezetéstámogató rendszerük ócska, van aki még a biztosítékait is kiszedte, hogy tutira ne működjenek, mert életveszélyesnek tartotta ahogy bírkóznia kellett a rosszul működő assist-okkal. Nem bíznám az életemet a légzsákjukra sem, és az autó építési minőségére sem. Megtévesztő a relatív szép beltér, a tetszető külső design és a nagy EV hatótáv, az autóépítés nem csak ennyi. Az árazás más tészta, de a prémiumokat nem fenyegeti az államilag teletolt kínai dömping. A kommersz gyártókat már jobban, de ott is csak addig amíg ki nem derül, mennyit is érnek a kínai autók valójában. Biztos lesz olyan szegmens, ahol teret tudnak nyerni, de az nem reális, hogy legyalulják a kontinens gyártóit.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11171 üzenetére
Igen, ebben van igazság. De kategóriától függetlenül, én nem bízom a kínai csodákban ami természetesen magánvéleményem. Nincs jó tapasztalatom szinte semmivel velük kapcsolatban, főleg az, hogy support szinte semmihez nincs, eleve a hozzáállásuk az ilyesmihez kutúrálisan is teljesen más.
Ha az Ioniq fenntartása alatt a javítási árakat nézem -tehát kifejezetten azt, amikor valami probléma volt és nem a hétköznapi problémamentes üzemet-, akkor számomra meglepően drága volt az alkatrész. Gyakorlatilag prémium árak repkedtek, egy nem prémium autónál.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Ezekiell #11229 üzenetére
"Az a szép ebben az egészben, hogy miközben megy a sírás (jogosan), hogy megöljük a földet a túlfogyasztással, ilyen faszságokat csinálnak a gyártók egyedül a profitmaximalizálás érdekében és az idióták tapsolnak is hozzá."
Nincs elegendő akkumulátor jelenleg, nem véletlenül nem adnak el külön pakkot a gyártók senkinek. Simán lehet, hogy az MB megoldásának oka pont az újrahasznosíthatóság. Ha visszakerül hozzájuk a pakk, akkor _szakszerű_ felújítást/javítást követően, alkalmas lesz garanciában cserélt csomagokhoz. Ezt egyébként más gyártók is csinálják, közöttük a Tesla vagy a Hyundai/Kia. Egyik sem 0km-es pakkot ad egy garanciális esetnél, hanem egy felújítottat!
Egyébként sem értem a kirohanásodat, gondolom nem akarsz Mercedest venni. Továbbá ott van az ominózus eset az Ioniq5-el -ami azóta már minimum 2 eset, de lehet, hogy már újabbak is vannak-, ahol a 40k-s autóba, 60k-ért akar a gyár eladni egy akkupakkot, mert nem ismeri el garanciális problémának azt, hogy egy fekvprendőrön minimálisan odavert, egyébként garanciális autónak alapvetően nem is az akkupakkja sérült meg, hanem a hűtőköre. Ez mennyivel korrektebb megoldás? Koreaiak se jobbak semmivel.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Ezekiell #11292 üzenetére
A lényegre sajnos nem sikerült reagálnod. Egyszerűen eldöntötted, hogy "gonoszmulti...csakaprofit", aztán ennyi. Remélem azt azért felismered, hogy az egyszeri munkavállaló is csak a saját profitját nézi, és azonnal odébb áll ha valahol többet ajánlanak neki. Senki nem a saját pénzének az ellenésge. Ráadásul itt még csak ebben sem lehetünk biztosak, mert csak teszel egy kinyilatkoztatást az okokat illetően, de a valóságtartalmát semmivel nem tudod hitelesen igazolni (csakaprofit miatt tették), miközben ebben a topikban elhangzott legalább még egy tucat lehetséges ok, amiért ilyen döntést hozhat egy gyártó és egyik sem a profitról, vagy a vásárlók direkt szivatásáról szól. Nyilván, a személyes hiteddel nem tudok mit kezdeni, azzal nem is akarok.
Az akkujavítás kérdése bizonyosan meg fog oldódni, ha az EV-k száma ilyen mértékben bővül. De ennek feltételeit, szabályozását ki kell dolgozni, a technoilógia emberlétere és környezetre gyakorolt veszélyessége miatt. Ahogy gázkazánt sem szerelhet akárki és akárhogy, mert szakszerűtlen javítása halált okozhat.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
axioma #11307 üzenetére
Nem vagyok szakember, nem értek az akkumulátorokhoz. Annyit tudunk, hogy nem gyerekjáték a tech., egyelőre még nagyrészt a gyulladós fajták vannak forgalomban, és el tudom képzelni -de nem állítom-, hogy jelen pillanatban ésszerűbb lépés a barkácsolás megakadályozása. A hasonlatod nem biztos, hogy pontos, mert a vízforraló fogójának letörése egyértelműen nem okoz életveszélyes, vagy a teljes rendszerre nézve bizonytalan működést, de az akkunál ez nem jelenthető ki ilyen egyértelműen. Egy tönkrement cella talán okozhat komolyabb problémát, akár extrém esetben a BMS-ben is, vagy pl. zárlata esetén melegedés által, vagy mittudomén, ehhez tényleg nem értek. Az esélye bizotsan nem nulla annak, hogy semmiféle hatása nincs az egyébként eléggé bonyolult rendszerre.
Bár pont Mercedest készülök venni, nem vagyok elfogult, sőt! Csak próbálom nem egy csövön keresztül szemlélni a dolgot, mert user oldalról nyilván sokkal könnyebb rögtön "gonoszmultizni", mint esetleg végiggondolni, hogy talán más oka is lehet egy ilyen döntésnek, mint a felhasználók szivatása.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #11310 üzenetére
"a gyártó(k) ilyen irányú korlátozásáról, annak esetleges hátrányairól, a vásárlóra nézve"
Nincs különösebb jelentősége, mivel ez a probléma nem az újautó vásárlókat érinti, hanem majd a 10 éves korában hozzájutókat. Akik besétálnak a szalonba megvenni, aligha foglalkoznak ezzel, 2-3-4 éves korára úgyis eladja. A 10 éves autó pedig már régen nem érdekli a gyártót sem annyira, az eladásokat már bizotsan nem fogja érinteni, ha a 8év gari letelte után reklamálnak a neten. Elég sok terméknél lehetne ezt csinálni, nem kell az akkuig menni, elég ha megnézed, hogy pl. a szimpla kis Ioniq-ba nem lehetett megjavítani a hajtóművet, mert a gyártó nem biztosított hozzá javítókészletet. Cserélhették ki az egészet egyben, horror összegért. De szerintem bárki tud ilyen példát hozni, bármilyen ICE autóra, ahol egy komplexebb egységben a 100ft-os kis alkatrészt nem kapod meg sehol, hanem cserélni kell az egészet 150k-ért.
Szóval a gyakorlatban ez már régen megvalósult még ICE korban, talán a lépték persze más, de nem a Mercedes találta fel a szivatási spanyol viaszt ezzel, még ha ezért is csinálta volna.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A 0km-es autók döntő többségét cégek vásárolják. Nálunk szerencsésebb sorsú országokban a középosztálytól felfelé legtöbben csak addig tartják az autót, amíg az garanciális, és ez teljesen érthető. Aztán visszaviszik a szalonba -vagy visszaveszi a lízingcég-, és beszámítják egy újba. Miért lenne attól jobb a világ, ha mindenki 15 éves korig tartana egy autót?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Itt szerintem több félreértés és álalánosító feltételezés viszi félre a gondolatot. Abból, hogy valaki 10 évig tart egy autót, nem következik, hogy vigyáz rá! Ez egyéni szocializáció és habitus kérdése, tehát ha egy trehány ember tart egy autót 10évig, akkor pont annyit fog vele szívni és rákölteni, mintha eladta volna, és más szívna vele. Csak annyi változik, hogy nem egy, hanem mondjuk két tulajdonos üzemeltette az autót a 10 év alatt, de a környezetre gyakorolt hatás azonos lesz. Ezzel szemben, lehet akár 5db tulajdonosa is egy autónak 10év alatt, ha mindegyik igényes és megadja a kocsinak a kellő karbantartást.
A másik, hogy környezeti terhelés kapcsán nem a tulajdonosok számát kell nézni, hanem a legyártott autók számát! 1db autó, az élete során XY mértékű környezeti terhelést okoz használattól függően. Függetlenül attól, hogy a bontóba kerüllésig 1 tualjdonosa volt, vagy 4. Egyetlen tulajdonos is kihajthatta a belét 10 év alatt és beletehetett 500k km-t, miközben 4 tulajdonosa is lehetett úgy, hogy együtt sem mentek el vele fele ennyit sem.
A harmadik, hogy ha mindenki 10-15 évig tartana egy autót, akkor emberek tömegei szorulnának ki az autóvásárlás lehetőségéből, mivel csak kevesen tudnak 0km-es autót szalonból, szalonáron megvenni, 1-9 éves használt pedig szinte nem létezne, mert mindenki tartaná az autóját 10éves korig. Ez egy teljesen értelmetlen marhaság és nagy szerencse, hogy nem így működik a dolog.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
FIREBLADE78 #11368 üzenetére
Pillanatokra megszakítja az áramellátást, így emulálja az ICE váltót, hogy rángasson. Ez parádés, majd kíváncsi leszek, meddig bírja a hajtáslánc és a motor ezt a hirtelen fellépő, nagy nyomatékú terhelést, egy-egy út alatt hatezerszer eljátszva.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
gorbep #11381 üzenetére
A Hyundai szervizben hallottakból indultam ki, mert azt mondta anno a szerelő, hogy jellemzően azokban az autókban szállnak el a hajtóművek, amelyekben a gázpedált sport módban, ON-OFF rendszerben állandóan gyorsulgatva használják. Először a csapágy adja meg magát, később az egész szerkezet de akkor már a csapágyazás sem segít rajta, cserélni kell az egészet.
De ha neked van igazad, akkor köszönöm a kiigazítást!
Egyébként egy korábbi hozzászólóval értek egyet, mert egy EV-ben ennél értelmetlenebb dolog kevés van. Pont az a legjobb az egészben, hogy csendes és nem rángat, hanem vajsimán megy. A jót mi értelme van elrontani?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #11396 üzenetére
Van igazság abban, hogy sokan nem a pénztárcájuknak megfelelő autót vesznek. Azonban tegyük hozzá, hogy a magyarok többségének itt is egészen elképesztően önző és irreális igényei vannak. Elvárják, hogy valaki vegye meg a 0km-es autót 40millióért, aztán tartsa karban 10 évig további még kb. 6-8 millióért de úgy, hogy 10 éves korára kvázi szalonállapotban legyen. Hogy aztán majd Ő megvásárolhassa 3 millióért 10 évesen, szalonállapotban. Na persze...
Magyarországon nem sok hálátlanabb feladat van, mint használtautót eladni. Mert jön a magyar a 12 éves olcsó kocsiért, de persze szalonállapotot vár el, és hőbörög, ha van egy karc a motorháztetőn.
Shadowbull
+1
Milyen jó is lenne ABS nélküli kocsikkal közlekedni, mert törvényekkel konzerválták a technológiai fejlődést és minden autót 20évig kéne megtartani.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mivel lassan lesz új kocsi, újra kell értelmeznem az itthoni töltést. Immár két autót kell majd tölteni, egy EV és egy PHEV. Nem tudom mennyiben érné meg töltőt felszereltetni, sajnos bonyolult, mert messze van a villanyóra a garázstól, ráadásul, mivel hegyoldalban van a ház, még egy emeletnyi szintkülönbség is van támfallal, ahol ötletem nincs, hogy lehetne áthozni a kábelt. Ásni kéne, kábelt fektetni, támfalat átfúrni -amitől az nyilván beázna, tehát nem hinném, hogy jó ötlet-. Lehet, hogy a konnektorost kéne úrjagondolni, túlfeszvédővel, mert az jelenleg nicns, olyan "kiváló szakember" csinálta ezt is. Ennyit ér egy villanyszerelő, ezzel az erővel én is behúzhattam volna magamnak ingyen, mert szakmailag nem tett hozzá érdemben semmit.
Azért amikor olcsó villanyautózásról beszél valaki, meg kéne említeni azt is, hogy esetenként önmagában egy töltő kiépítése akár 7 számjagyű összeg is lehet, ha olyanok a helyi adottságok.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezen problémázok én is, hogy nem fogjuk tudni együtt tölteni. Meghagytam végül a kis Ioniq-ot, úgyis a feleségm rohangált vele, arra tökéletes lesz még. Az 28-as, és jön mellé egy PHEV kb. ugyanakkora akkuval (25-ös). Ha ennél nagyobb lenne, fel sem merült volna a konnektor, bár úgy tűnik, így is el kell vetnem, mert az Ioniq max. jövő tavaszig marad meg, helyette pedig már nagyobb akkus jön majd.
A töltő kiépítéssel több probléma is van, föld felett sem tudom vinni sajnos. Bár mindent meg lehet oldalni, biztos ezt is, csak az összeg amibe ez keülni fog, azt nem akarom tudni. Ráadásul hálózatbővítés is kell, mert csak 3x16A van. A legrosszabb az egészben, az idő tényező. Mire ezt végigcsinálom, az ebben az országban hónapokig tart.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Tiédetis
Eddig nekem is elég volt, de a 2 kocsit nem fogja bírni egyszerre. Nem tudom széthúzni a töltést időben, mert nekem is este kell töltenem és a páromnak is.Biker
Egy ilyen dupla töltő terhelésmegosztóval gondolom legalább 300-400k, plusz még valahogy el kell hozni az órától a kábelt. Vagy ezt rá tudom köttetni az elosztódobozra, ahova bemegy a 3 fázis? Valami ilyen megoldás lenne a legjobb, mert az órától elkábelezést annyira nem szeretném eljátszani. Nem elsősorban az ár miatt, hanem mert fel kéne túrni hozzá a kertet.axioma
3 fázis megy be a garázsba, ott van a központi kismegszakító szekrény (vagy nem tudom hogy hívják). Az a gond, hogy a ház nem tud elmenni 1 fázisról, sok a fogyasztó. Így is figyelni kellett, mert ha valaki bekapcsolta a vízforralót miközben fel volt dugva a kocsi, akkor 1 percen belül levágta az áramot. El van osztva a ház a 3 fázison, akkor át is kéne kötni mindent, az elég nagy munka lenne. Szeriuntem nálad is azért megy, mert 25A-ed van. De nem rossz ötlet, ha kombinálni lehet egy ilyen terhelés elosztóval, vagy korlátozóval, ami visszaveszi a töltési teljesítményt, hogy ne vágja le az áramot. Erről nem tudok semmit.cOxeR
Nem voltam benne biztos, hogy tartósan EV-zni akarok, így egyelőre nem költöttem erre. Most kicsit vissza is táncolok a PHEV-el, de ezt is tölteni kell, úgyhogy mindegy. Sima ICE már biztos nem lesz. Hívok egy normális szerelőt aki képben van EV-kkel.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Thanks! De akkor ha jól értem, nem kell az órától kábeleket hozni hozzá, hanem rá tudják kötni a garázsba bejövő 3 fázisra az elosztódobozban? Mert ha igen, akkor így még mindig lényegesen olcsóbban jönnék ki, mint az árokásással és kábelfektetéssel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezek azok a dolgok, amihez az EV vásárlók többsége nem ért, mert honnan is kéne tudnia? Az én villanyszerelőm is teljesen fogalmatlan volt, pedig "szakember" (nem kétlem, hogy a normál épületvillamossághoz értett, de hogy EV töltés témában az alapokkal sem volt tisztában az már egyértelmű). Most találtam egy csapatot a közelben, akik értenek hozzá. Már csak a töltődet kell leboltolnunk.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Kicsit félreérthető a cikk, mert úgy tűnik, mintha az értékvesztés az autók minőségével vagy képességeivel lenne összefüggésben. Pedig egyáltalán nem! A prémiumok 1 éves értékvesztése a legtöbb szegmensben jelentős (különösen a luxus kategóriában), mindig is az volt, nincs ebben semmi extra és sajátos okai vannak. Akit érdekel, utána tud nézni, csak keressen rá a "JahresWagen" kifejezésre. Valójában, a legjobban a magán vásárlók járnak ezzel, mert 1 évesen, pár ezer km. futással, gyári garanciával 20-40%-os áron jutnak hozzá egészen top kategóriás kocsikhoz.
Az EV-k egy darabig még kiemelkednek, mert folyamatosan avulnak el, nagyon pörög az innováció a területen, és az új modellek érkezésével a régebbiekre a normálisnál is jobban csökken az érdeklődés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Ilyen tesztekre lenne szükség! Kevés hasonló van, itthon szinte nem létezik ez a műfaj. Mindenki csak kimegy a bemutatóra, kétszer ránéz a kocsira, általában nem tudnak róla semmit az unalmas teljesítmény/méret és egyéb, bárhol megnézhető adatokon kívül, aztán 15 percben ledarálják az általános pozitívumokat, vagy a sokszor nem releváns negatívumokat. Ezeknek egy konkrét vásárlási szándék esetén, semmi haszna nincs (Speedzone, H.András, Sámán és egyebek). Általános tájékozódásra jók csak, de ezek alapján nem szabad autót venni.
Több mint 4 hónapja keresem az autómat, tesztvezettem rengeteg típust, de még abból sem derült ki sokszor minden. Leginkább az olyan tesztekből lehet tájékozódni mint ez, vagy "amatőr" (értem ezalatt, hogy nem hivatásos tesztelő) magán tulajdonosok gyakorlati tapasztalatairól készült videókból ismerhető meg legjobban egy autó. Abból sem egyet kell megnézni, hanem sokat és átlagolni a látottakat, hallottakat. A Volvo XC60-at majdnem megvettem, és ha nem nézek meg számos ilyen mélyebb tesztvideót közben, akkor csak vásárlás után szembesültem volna a rettenetes inforendszerével, mert még élőben sem tűnt fel nagyon sok negatívuma (nyilván ehhez idő kellene, amire egy tesztvezetéskor nincs is lehetőség).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A hang szerintem is rossz, de maga a tartalom jó. Kicsit -nem kicsit- mondjuk hosszú lére van eresztve -nem csak ez, a legtöbb videója-, ezt a mostanit is 15-20 percben kényelmesen össze lehetett volna foglalni. Nem sokan néznek meg egy 50 perces videót.
Fireblade78
Az nem kevés! Mehet mint a villám.Enyém csak 313 lesz, de 2 tonna feletti az autó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
mghltm #11481 üzenetére
Nem ismerem a Leaf élettörténetét, de ezek a listák változhatnak menet közben, ezt más márkáknál láttam. Mondjuk ugyanaz a felszereltség egy 2020-as autóban még XY-t jelentett, 2021-től pedig itt-ott változott. Tudni kéne, pontosan mikori gyártás, és megnézni a konkrét évjáratnál érvényben lévő felszereltség listáját. Ettől függetlenül, a hirdetők is sokszor nincsenek képben, tehát az is lehet.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz
madgie #11487 üzenetére
Ezt nem vitatja senki szerintem, de tartalmilag kevés. Nem tudsz meg az autókról semmit azon kívül, amit egyébként egy fotón is látsz -külső, belső-, vagy amit bárhol el tudsz olvasni -mindenféle adatok-. Érdekességnek, szórakozásnak jó, de konkrét vásárlásban oktányit sem segít sajnos.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!