Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz almafa42 #8373 üzenetére

    Erre van a (suly) telj. ado ... nem hiszem hogy bármelyik ev tulajt földhöz vágna 700 Ft benzin ára mellett ha fizetni kéne az év után évente pár 10 ezer Ft ot...

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Lauda #8383 üzenetére

    A jövedéki adó termék előállítására van kivetve. Az autó töltésével nem állítasz elő semmit. Felhasználod a megvett áramot amire fizetsz rhd-t és áfát.
    Bele lehet menni, hogy a termel áram napelemmel jövedéki adóköteles -e de ha az is biztos nem az e autóba töltés miatt mert az elektronokat nem lehet cimkézni, hogy honnan jött.
    Ha nappal sokat süt a nap elklímázom-fűtöm éjjel meg amíg lehet szaldoban töltöm a kocsit. Akkor nem a termelt árammal töltöttem, és semmi köze a kocsihoz.
    Volt szó napelem adóról lehet azt akarják felmelegíteni de erről nem hallottam.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Úgy gondolom hogy akár súly akár teljesítmény akár lehetne ablaktörlő adó is. Nyilván kell egy címke amit a koznep megért és elfogad.
    Aztán hogy stadionra kurvákra vagy tényleg az utakra megy...
    Ahogy a betöltött áramot otthon, hogy honnan jön ezt se lehet cimkezni.

    Viszont a jövedéki adó az mindig az adott fajta termékre vonatkozik és esetleg kivételek lehetnek benne.

    Az áramot viszont nehéz lesz jövedéki adó alá vonni, majd kivételt tenni hogy a háztartási az nem de a kocsiba töltött az igen.

    Épp attól hangos minden hogy a kw 5 Ft ért lesz átvéve.
    Ha nincs e autóm akkor ahogy bemegy lehet a szomszéd " épp azt tölti be"... na mar ha neki jövedéki adóval akarják adni akkor azt lesznek szívesek nekem megfizetni mert én állítottam elő, tőlem vettek. De nekem 5 jár érte?

    A jövedéki adó nem így működik az előállító fizet a termek vevője pedig az árában áfával kifizeti Neki.

    A lényeg hogy ha terveznek is bármilyen sarcot mert egyébként populista módon rájöttek hogy
    1 a nép meg mindig súly adónak hívja és elhiszik hogy az útra van koltve
    2 az e autok nemcsak nehezek (a nép értené miért baj hogy nem fizet mikor terheli az utakat vele a sok burzsuj) de cserébe erősek is így sok adót lehet még sokáig szedni belőlük mert ráadásul még újak is

    Akkor is sokkal könnyebb súly adót tenni rájuk.
    Akár duplát. Mert majd X professzor a ner egyetemről ír egy tanulmányt hogy a suly lóerő arány sokkal rosszabb. Vagy jobb de nem úgy. Vagy akármi.

    De otthoni e autó töltest mérni és adóztatni (és ellenőrizni- bevallást, fizetést) kivitelezhetetlen.

    Mondom ezt 15 éve adóval foglalkozó jogászként.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz schawo #8405 üzenetére

    Örülök ha van ilyen de talán O nem a többség sajnos.
    Mindenesetre az a kocsi nem hiszem hogy kíméli a környezetet igy elvi szinten nem látom értelmét hogy emiatt ne fizessen adot. De annyi mindennek lenne teljesen más értelme elvi szinten hogy mindegy is...

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz axioma #8430 üzenetére

    Plusz ott a háttérhatalom/és a gyikemberek...

    Amúgy sok app pl a napi fogyasztást csak másnap veszi hozzá az összes -hez.
    És igen az app nem tudja mennyi ment el helyben.
    App szerinti mínusz 2.5.5 a helyben elfogyasztott nap.
    Ez + a 1.8.0 (8?) meg a teljes fogyasztás.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #8432 üzenetére

    A 180 a hálózat
    A 280 ami be ment

    De a termelésbol helyben rögtön is fogyasztasz.
    Azt nem mutatja az óra. Azt számolni lehet.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz FIREBLADE78 #8434 üzenetére

    A 280, az az, ami bemegy a hálózatba.
    A 180 pedig ami kijön.
    Elméleti példa:
    Amikor termel a napelem 4 kwh-t 6 órán át 10-16 közt és töltöd az autót 6 órán at 10-16 közt 4 kwh-val, és tegyük fel, hogy semmi más nem megy közben, akkor a 180 és a 280 tok ugyanazt fogja mutatni délelőtt 10 kor és 16 kor is.

    Az app pedig hogy termett aznap 24 kwh. De az az autóban van, és mivel nem a hálózatból jött a 180 értéke nem nőtt, és mivel megtermett de rögtön az autóba ment, a 280 értéke se változott.

    Nyilván ez egy elméleti példa nem fogsz ugyanannyit használni és termelni épp sose ezért változni fog a 280 és a 180 is de a 280 nem annyival nő mint amit az app mutat hogy termett.
    Mert szinte biztos hogy a hűtő minimum eszik belőle. És azt a hűtő nem a 180-rol eszi.

    Egy napsütéses napon elmész otthonról időzítve mosol szárítasz sütsz fűtesz autót töltöd és elfogyasztanak együtt 35 ,kwh-t.
    De a 180 csak 15-el nő mert a napelem termelt 20 at.
    De a 280 nem nő semmivel mert a termett 20 el is fogyott.

    Nem tudom jobban leírni. (Elméleti példák mind)

    A 180 azt mutatja hogy a háztartási fogyasztásbol mennyi kellett a hálózat részéről.
    De a valós fogyasztás több, mert a napelem is adott bele.
    Ami maradt megy a 280-on be.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Semin #8436 üzenetére

    Igen, röviden.
    A napi termelés szinte biztos nem egyezik a 280 napi növekedésével.
    A háztartás fogyasztása szinte biztosan több, mint a 180 napi növekedése.
    Persze az elszámolás szerinti fogyasztás - ha az összes termelés fölé megy - az a 180 többlete lesz, de nem árt figyelni a "valós" fogyasztást mert könnyű pofára esni, ha azt nézzük áprilistól októberig hogy de jo, nem nő a 180 csak keveset, illetve parazni hogy a 280 nem nő olyan ütemben amit az app mutat.

    Első esetben november - március közt hirtelen nem értjük majd miért nőtt meg annyival a 180 többlete. Persze magyarázza majd hogy az e autó télen többet eszik meg hamarabb van sötét és többet megy a villany, meg hasonlók, de leginkább azért nő majd mert a napelem nem segít már annyit be. (A fűtést nem vettem bele mert annak a nyári párja a klíma).

    A 280 meg feltehetően télen drasztikusan kevesebbet fog nőni mert a nyári termelés negyede körüli téli termelést megeszi a hűtő meg a sok idle elektromos cucc.

    Kb elméleti síkon fejtegettem csak.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz WiZARD #8537 üzenetére

    Ne faraszd magad.

    Ha újdonság, hogy az évi 5-6 alkalommal megejtett 600 km utra100%-al indulunk, illetve hogy hosszú út közben előfordul, hogy nem 80% -ra töltünk akkor ott a használaton alapuló észérvek úgysem segítenek. Főleg ha olyan szemüveggel látja a világot ahol a Teslak 100-al mennek a kamionok mögött a pályán.

    Engem az keserít el sokadjára hogy idejön valaki akinek új a téma de érdekli és mindig akad olyan akirol bár a "holdról is látszik" hogy nem is érdekli nem is szereti de ami a legrosszabb semmi e autós tapasztalata nincs mégis állandóan ide jár "tanácsot adni".

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Shadowbull #8541 üzenetére

    Nincs Teslam. VW id3-am van. Meg egy Kodiaq.

    Ha mindenki Teslafan aki szerint nincs itt helyed önmagában azért mert egy friss, e autóval ismerkedőnek olyan véleményt írsz gyakorlati tapasztalatok nélkül amiből egyértelműen kiderül hogy meglep:
    -Hosszabb útra 100% al indulunk
    -Ilyenkor út közben előfordul hogy 80 % fölé töltünk
    -És nem, nem megyünk kamionok mögött 100-al

    akkor sajnos nem velünk van a gond.

    A felsorolás utolsó elemét egy Tesla -ra mondtad de tőlem aztán mondhattad volna Velorexre is.
    Egyaltalan nem érdekel hogy szereted vagy sem a Teslat. Én nem szeretem mert Musk úr szerintem olyan elvarázsolt hogy az X re /Twitter/ fordított pénzből lehetne sokkal jobb is a Tesla és sajnos rossz fenyt vet közülük pár arrogáns az egész e autós csapara.

    De.

    Mivel tudom hogy a nagyon sok e autó közül nagyon sok a Tesla ezért tudom hogy mint termék szerencsétlen autó se arról nem tehet ki gyártja se arról kik használják. Akik között amugy sokkal több a jó fej mint a nem.
    Ezért én nem mondok rá rosszat, mert pár apró elemből álló rossz érzés igazából csak értelmetlen düh. Nem pedig vélemény.

    Ha Tesla fan vagyok akkor Leaf Niro ID 3-4-5 Buzz ev6 ionoq 5 stb stb fan is vagyok.

    Leginkább hülyeség ellenes vagyok. Nem tudom Nálad mitől szakad át néha a gát és jön az inger hogy tanácsot adj valamiről amiről nem tudsz.

    Félrevezető. Ez nem tetszik.
    Berelj egy Teslat egy hétre mellé egy bármi mást és írj róla 3 oldalt. Imádni fogom, érdekelni fog. Ez amit tolsz ez nem. Ez a kisebb baj de ha 1 ember is azért megy félre mert elhiszi hogy manapság egy átlagos e auto kizárólag 2 db feloras töltéssel tud menni 600 km-t akkor az gáz. Ebből lesz az e autó fórumon olvastam c. történet. Aztán majd meséli másnak hogy de itt írták nyilván olyan írta aki... Nem nem olyan írja. Rendszeres visszatérően a hülyeséget. Pláne idegesítő ha a hagyományos autók motorja ügyében szakember vagy. Rohadtul érdekelne hogy mit mondasz abba a témában.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Shadowbull #8557 üzenetére

    "Ja, amikor 100%-ról indulsz akkor lehet megvan a 300 km, csak az első autópálya töltésnél nem töltöd százra, hanem max. 80%-ra."

    Ezt írtad, miután szóltak, hogy rossz a számítás.
    Ja... az a rész amikor leesett hogy lehet 100-al indulni.
    Ha ez nem az e autós megosztando tudáslexikon része, akkor gond van, ezt méltóztattam jelezni.

    Azzal folytatódik hogy pályán nem töltik 80% fölé ami nyilván egy másik empirikus kutatás még nem publikált eredménye kell legyen.
    Majd téríteni kellene nyilvánosan is, hogy ha a cél elérhető lenne 95-re töltéssel, akkor is legyen kedves mindenki beiktatni egy plusz megállót a +15% miatt.

    A Tesla fan plecsnim meg hova lett? Gondoltam kirakom az id3 orrara, mert ugye az még csak nem is Tesla. Aminek a fanja vagyok. Vagy votlam, lettem, majdnem.

    Sikerült, elengedem ezt a topicot, aki id3-at nézne, írjon privatot.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák