- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Windows 11
- Windows 10
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Google Chrome
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Synology NAS
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
A jövedéki adó termék előállítására van kivetve. Az autó töltésével nem állítasz elő semmit. Felhasználod a megvett áramot amire fizetsz rhd-t és áfát.
Bele lehet menni, hogy a termel áram napelemmel jövedéki adóköteles -e de ha az is biztos nem az e autóba töltés miatt mert az elektronokat nem lehet cimkézni, hogy honnan jött.
Ha nappal sokat süt a nap elklímázom-fűtöm éjjel meg amíg lehet szaldoban töltöm a kocsit. Akkor nem a termelt árammal töltöttem, és semmi köze a kocsihoz.
Volt szó napelem adóról lehet azt akarják felmelegíteni de erről nem hallottam.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Úgy gondolom hogy akár súly akár teljesítmény akár lehetne ablaktörlő adó is. Nyilván kell egy címke amit a koznep megért és elfogad.
Aztán hogy stadionra kurvákra vagy tényleg az utakra megy...
Ahogy a betöltött áramot otthon, hogy honnan jön ezt se lehet cimkezni.Viszont a jövedéki adó az mindig az adott fajta termékre vonatkozik és esetleg kivételek lehetnek benne.
Az áramot viszont nehéz lesz jövedéki adó alá vonni, majd kivételt tenni hogy a háztartási az nem de a kocsiba töltött az igen.
Épp attól hangos minden hogy a kw 5 Ft ért lesz átvéve.
Ha nincs e autóm akkor ahogy bemegy lehet a szomszéd " épp azt tölti be"... na mar ha neki jövedéki adóval akarják adni akkor azt lesznek szívesek nekem megfizetni mert én állítottam elő, tőlem vettek. De nekem 5 jár érte?A jövedéki adó nem így működik az előállító fizet a termek vevője pedig az árában áfával kifizeti Neki.
A lényeg hogy ha terveznek is bármilyen sarcot mert egyébként populista módon rájöttek hogy
1 a nép meg mindig súly adónak hívja és elhiszik hogy az útra van koltve
2 az e autok nemcsak nehezek (a nép értené miért baj hogy nem fizet mikor terheli az utakat vele a sok burzsuj) de cserébe erősek is így sok adót lehet még sokáig szedni belőlük mert ráadásul még újak isAkkor is sokkal könnyebb súly adót tenni rájuk.
Akár duplát. Mert majd X professzor a ner egyetemről ír egy tanulmányt hogy a suly lóerő arány sokkal rosszabb. Vagy jobb de nem úgy. Vagy akármi.De otthoni e autó töltest mérni és adóztatni (és ellenőrizni- bevallást, fizetést) kivitelezhetetlen.
Mondom ezt 15 éve adóval foglalkozó jogászként.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Örülök ha van ilyen de talán O nem a többség sajnos.
Mindenesetre az a kocsi nem hiszem hogy kíméli a környezetet igy elvi szinten nem látom értelmét hogy emiatt ne fizessen adot. De annyi mindennek lenne teljesen más értelme elvi szinten hogy mindegy is...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Plusz ott a háttérhatalom/és a gyikemberek...
Amúgy sok app pl a napi fogyasztást csak másnap veszi hozzá az összes -hez.
És igen az app nem tudja mennyi ment el helyben.
App szerinti mínusz 2.5.5 a helyben elfogyasztott nap.
Ez + a 1.8.0 (8?) meg a teljes fogyasztás.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #8432 üzenetére
A 180 a hálózat
A 280 ami be mentDe a termelésbol helyben rögtön is fogyasztasz.
Azt nem mutatja az óra. Azt számolni lehet.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #8434 üzenetére
A 280, az az, ami bemegy a hálózatba.
A 180 pedig ami kijön.
Elméleti példa:
Amikor termel a napelem 4 kwh-t 6 órán át 10-16 közt és töltöd az autót 6 órán at 10-16 közt 4 kwh-val, és tegyük fel, hogy semmi más nem megy közben, akkor a 180 és a 280 tok ugyanazt fogja mutatni délelőtt 10 kor és 16 kor is.Az app pedig hogy termett aznap 24 kwh. De az az autóban van, és mivel nem a hálózatból jött a 180 értéke nem nőtt, és mivel megtermett de rögtön az autóba ment, a 280 értéke se változott.
Nyilván ez egy elméleti példa nem fogsz ugyanannyit használni és termelni épp sose ezért változni fog a 280 és a 180 is de a 280 nem annyival nő mint amit az app mutat hogy termett.
Mert szinte biztos hogy a hűtő minimum eszik belőle. És azt a hűtő nem a 180-rol eszi.Egy napsütéses napon elmész otthonról időzítve mosol szárítasz sütsz fűtesz autót töltöd és elfogyasztanak együtt 35 ,kwh-t.
De a 180 csak 15-el nő mert a napelem termelt 20 at.
De a 280 nem nő semmivel mert a termett 20 el is fogyott.Nem tudom jobban leírni. (Elméleti példák mind)
A 180 azt mutatja hogy a háztartási fogyasztásbol mennyi kellett a hálózat részéről.
De a valós fogyasztás több, mert a napelem is adott bele.
Ami maradt megy a 280-on be.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Igen, röviden.
A napi termelés szinte biztos nem egyezik a 280 napi növekedésével.
A háztartás fogyasztása szinte biztosan több, mint a 180 napi növekedése.
Persze az elszámolás szerinti fogyasztás - ha az összes termelés fölé megy - az a 180 többlete lesz, de nem árt figyelni a "valós" fogyasztást mert könnyű pofára esni, ha azt nézzük áprilistól októberig hogy de jo, nem nő a 180 csak keveset, illetve parazni hogy a 280 nem nő olyan ütemben amit az app mutat.Első esetben november - március közt hirtelen nem értjük majd miért nőtt meg annyival a 180 többlete. Persze magyarázza majd hogy az e autó télen többet eszik meg hamarabb van sötét és többet megy a villany, meg hasonlók, de leginkább azért nő majd mert a napelem nem segít már annyit be. (A fűtést nem vettem bele mert annak a nyári párja a klíma).
A 280 meg feltehetően télen drasztikusan kevesebbet fog nőni mert a nyári termelés negyede körüli téli termelést megeszi a hűtő meg a sok idle elektromos cucc.
Kb elméleti síkon fejtegettem csak.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ne faraszd magad.
Ha újdonság, hogy az évi 5-6 alkalommal megejtett 600 km utra100%-al indulunk, illetve hogy hosszú út közben előfordul, hogy nem 80% -ra töltünk akkor ott a használaton alapuló észérvek úgysem segítenek. Főleg ha olyan szemüveggel látja a világot ahol a Teslak 100-al mennek a kamionok mögött a pályán.
Engem az keserít el sokadjára hogy idejön valaki akinek új a téma de érdekli és mindig akad olyan akirol bár a "holdról is látszik" hogy nem is érdekli nem is szereti de ami a legrosszabb semmi e autós tapasztalata nincs mégis állandóan ide jár "tanácsot adni".
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8541 üzenetére
Nincs Teslam. VW id3-am van. Meg egy Kodiaq.
Ha mindenki Teslafan aki szerint nincs itt helyed önmagában azért mert egy friss, e autóval ismerkedőnek olyan véleményt írsz gyakorlati tapasztalatok nélkül amiből egyértelműen kiderül hogy meglep:
-Hosszabb útra 100% al indulunk
-Ilyenkor út közben előfordul hogy 80 % fölé töltünk
-És nem, nem megyünk kamionok mögött 100-alakkor sajnos nem velünk van a gond.
A felsorolás utolsó elemét egy Tesla -ra mondtad de tőlem aztán mondhattad volna Velorexre is.
Egyaltalan nem érdekel hogy szereted vagy sem a Teslat. Én nem szeretem mert Musk úr szerintem olyan elvarázsolt hogy az X re /Twitter/ fordított pénzből lehetne sokkal jobb is a Tesla és sajnos rossz fenyt vet közülük pár arrogáns az egész e autós csapara.De.
Mivel tudom hogy a nagyon sok e autó közül nagyon sok a Tesla ezért tudom hogy mint termék szerencsétlen autó se arról nem tehet ki gyártja se arról kik használják. Akik között amugy sokkal több a jó fej mint a nem.
Ezért én nem mondok rá rosszat, mert pár apró elemből álló rossz érzés igazából csak értelmetlen düh. Nem pedig vélemény.Ha Tesla fan vagyok akkor Leaf Niro ID 3-4-5 Buzz ev6 ionoq 5 stb stb fan is vagyok.
Leginkább hülyeség ellenes vagyok. Nem tudom Nálad mitől szakad át néha a gát és jön az inger hogy tanácsot adj valamiről amiről nem tudsz.
Félrevezető. Ez nem tetszik.
Berelj egy Teslat egy hétre mellé egy bármi mást és írj róla 3 oldalt. Imádni fogom, érdekelni fog. Ez amit tolsz ez nem. Ez a kisebb baj de ha 1 ember is azért megy félre mert elhiszi hogy manapság egy átlagos e auto kizárólag 2 db feloras töltéssel tud menni 600 km-t akkor az gáz. Ebből lesz az e autó fórumon olvastam c. történet. Aztán majd meséli másnak hogy de itt írták nyilván olyan írta aki... Nem nem olyan írja. Rendszeres visszatérően a hülyeséget. Pláne idegesítő ha a hagyományos autók motorja ügyében szakember vagy. Rohadtul érdekelne hogy mit mondasz abba a témában.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8557 üzenetére
"Ja, amikor 100%-ról indulsz akkor lehet megvan a 300 km, csak az első autópálya töltésnél nem töltöd százra, hanem max. 80%-ra."
Ezt írtad, miután szóltak, hogy rossz a számítás.
Ja... az a rész amikor leesett hogy lehet 100-al indulni.
Ha ez nem az e autós megosztando tudáslexikon része, akkor gond van, ezt méltóztattam jelezni.Azzal folytatódik hogy pályán nem töltik 80% fölé ami nyilván egy másik empirikus kutatás még nem publikált eredménye kell legyen.
Majd téríteni kellene nyilvánosan is, hogy ha a cél elérhető lenne 95-re töltéssel, akkor is legyen kedves mindenki beiktatni egy plusz megállót a +15% miatt.A Tesla fan plecsnim meg hova lett? Gondoltam kirakom az id3 orrara, mert ugye az még csak nem is Tesla. Aminek a fanja vagyok. Vagy votlam, lettem, majdnem.
Sikerült, elengedem ezt a topicot, aki id3-at nézne, írjon privatot.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen