-
IT café
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
őstag
Most olvasom drh fb csoportban, hogy nagyobb isdt töltő felnyomja a töltő áramot, ha tápfesz beesik. Ez vmi bug. De figyeljetek oda rá, mert veszélyes. Szal jó táp kell ha sok árammal tölt az ember
"Oh my Goa'uld!"
-
Baku
aktív tag
válasz koko 959 #47344 üzenetére
Minden info látható a képeken feljebb....
Ja, és az eredeti kérdés arról is szólt, hogy milyen szerszám kell hozzá.
Szakszerű eljáráshoz zégergyűrű fogó, mégpedig külső zégerhez (mert külön van belsőhöz való)....
A külső csőrei a fogó összenyomásakor távolodnak egymástól (tehát pont fordítva működik a " normális" fogókhoz képest), így húzza szét a zégergyűrűt.
Egyébként fel lehet "kínlódni" kis csavarhúzóval, csipesszel, kis lapos fogóval, és ezek együttes kombinációjával is, de ha nem vagy elég ügyes, és szerencsés, akkor a zéger elrepül a p.....ba...
(Bocs azoktól, akiknek semmi újat nem írtam ezzel.... )Így néz ki.egy univerzális zégerfogó, amit át lehet szerelni külsőre, belsőre, és 90°-osra is:
[ Szerkesztve ]
-
stefi81
tag
Mért van az hogy a 4"-os vázban lévő 2205-ös 2300kv motort (ami eleve 5"-hoz lenne jó) akarom átrakni a 5"-os vázba és ott kisebb a motor felfogatási furatok. Olyan mintha kisebb motorhoz lenne.
Mit tudok ezzel csinálni? -
Allien
veterán
válasz _X10Dead_ #47127 üzenetére
Megérkezett hozzám is qrva lassan a Jumper. Amit felsorolsz, nagyjából egyet értek, de kérdés, hogy pl a belsejét át lehetne-e rakni más "vázba". Akár a devoba. megpróbálom lecsekkolni.
Ami még "fontos". Választható nyelv! példul:
afrikaans, romana, és Magyar is! Azé ez nem semmi.
Gyorsan ki is próbáltam az XK X250-l. Gond nélkül blindelt. Alap beállításokkal csak "repül", azaz 4 csatornára van beállítva. Külön kell beállítani ugye a többit, mint kamera, vagy flippek. Ehhez jó lenne egy csatorna térkép, hogy az eredeti csatorna kiosztás mi lehet. Ez sajna adott a többi modellnél is, valahonnan pl jó lenne tudni, hogy a Bugs 2-3-s quad 5-6-7-8 (talán) csatornái melyek is.
De, agilisebb még a Taranula x6 távjánál is az X250! Ráadásul, ennél a távnál már adottak a görbék, meg egyéb finomra hangolások is.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Baku
aktív tag
-
nagyúr
-
popi1987
csendes tag
DJI-os eseményen van még rajtam kívül valaki? 😀
-
stefi81
tag
válasz Peaceliker #47364 üzenetére
A vázon egyforma távolságra vannak a furatok a motoron meg kettő-kettő egyforma.
Igen ami tegnapelőtt jött 4"-os gépet (ami full 5"-ba való elektronikailag) raktam át egy 5"-os vázba ami a HK-n 16euro volt és 4nap alatt megjött. Sokkal jobb így a gép. És 180 helyett csak kicsit lett nagyobb 195
A vevő miatt most csak így férek el amíg meg nem jön a kis vevőm.
-
-
Baku
aktív tag
válasz Teréz Atya #47367 üzenetére
Hát akkor egy kicsit mélyebben a zsebbe kell.nyúlni, mert ez egy óóccóóó kínyai vacak (ami egyébként nagyobb méreteknél megfelel a célnak ), valószínű, hogy a nem 2 in 1 öszvér fogók jobb minőségűek, precízebbek ....
-
-
AMDaZERG_1
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Nah, végre működik az Eachine Rotg01, és tettem néhány érdekes megállapítást:
- csak Snapdragon telefon
- lehet vele jelerősséget mérni
- van "RSSI" auto scan része
- jó buta a szoftverAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
molnigee
aktív tag
Gyerekek csak szólok, holnap sorsoljuk a 3 ajándék drónt!
Aki még nem tette játszhat, de éjfélkor lezárul a játék!
Mit is lehet nyerni?
1. ajándék: MJX Bugs 6 verseny drón
2. ajándék: Eachine E50 szelfi drón
3. ajándék: Eachine E010 mini szobadrónRészletek a weblapon és a facebookon!
--> http://dronearena.hu/ <--
-
Petyuska111
tag
Kedvenc X100-am egy nem is túl nagy esés után kuka, a board egyik karján nem égnek a ledek, meg is hajlott, meg is repedt, hajlítgatás se segített, azért elképesztően gyenge anyagból van ez, mint valami préselt pozdorja. Ilyen méretben kellene nekem valami, de sokkal-sokkal erősebb vázzal, lehet 2s akkus is. LOS-ban hajtom, nem fpv-re kellene, csak csapatni. Az X100 óriási előnye, hogy Bp-en közterületen (park) a kis mérete miatt nem hívják rám a yardot, nagyobb méretnél már idegesebbek a népek. Ennél kisebbnél meg az orientációt nehéz látni, szóval pont ez a méret lenne jó. RTF verzió kellene, építgetni nem hiszem, hogy lenne időm, kedvem. Van X100 alternatíva? Javaslat?
-
AMDaZERG_1
senior tag
Teréz Atya!
Egy kérdésem lenne a KGB projectel kapcsolatban.
Disarm esetén mi lép érvénybe, ha a failsafe RTH-ra van beállítva? Leállnak a motorok?
Azért kérdem, mert jelvesztés esetén ugyebár a failsafe aktiválódik, de netán azért akarok disarmolni, mert nekicsapom valaminek, vagy egyszerűen csak lezuhanok, mire ő nekiáll annak a lehetetlen küldetésnek, hogy visszamegy a felszállási helyre? Vagyis annyira lehetetlen küldetés, hogy az ESC vásárlását kezdhetem meg?
Tegyük fel a failsafe mégis lezuhanásra van beállítva, és az RTH-t inkább én kérem tőle veszélyes helyzetben, viszont így nem ér sokat a GPS jelvesztésre.
Vagy rosszul fogom fel az egészet?Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
varadigabor
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #47379 üzenetére
Disarm-ra le kell kapcsolnia a motoroknak, mert másképp nem tudsz leszálni.
Failsafet lehet állítani RTH-ra vagy Drop-ra
Lehet külön kapcsolóra rakni RTH-t hogy haza jöjjön. Ezt előtte le kellene tesztelned mielőtt a failsafe-t RTH-ra rakod hogy biztosan haza jöjjön. Addig dropra rakd a failsafet, hogy ha lekapcsolod a távot le essen. Mert lehet elmegy a fenébe és keresheted. Előtte a Drop-os fail safet is teszteld le propok nélkül.www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz varadigabor #47380 üzenetére
Hát persze! Teljesen ésszerű! Azon nem is agyaltam, hogy nem is tudna leszállni.
Jól feldobtam a nap végét egy kis mulatsággalOrtus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
Jackal2
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #47381 üzenetére
A két dolognak olyan értelemben nincs köze egymáshoz, hogy ez nem egy logikai ÉS szabály, hanem egy logikai és egy fizikai esemény keveréke. Bár nekem nincs GPS-es racerem, de a következő történik fail safe esetében:
- ha a távról aktiválom a fail safet (pl. mert nem akarom kihúzni a tápot, de félek, hogy egy rossz mozdulattal armolom és megvág, vagy csak nem működik a buzzer és csipogtatni akarom), akkor a dropra nemcsak, hogy leállnak a motorok, de LOCK-ba is kerülnek, ez azt jelenti, hogy amíg a fail safe aktív és még a passzív fail safe után bizonyos ideig, a gép SEMMILYEN parancsra nem reagál, az arm/disarmra sem
- ha armban van a gép, de fail safe on van, ugyanaz történik, mintha a fail safet más esemény váltaná ki, tehát nem lehet arm/disarmmal újra indítani, mindaddig amíg a LOCK állapotból ki nem kerül, és a motorokat is leállítja
- ha a fail safet RTH-ba (vagy land-be, ha nincs GPS) teszem, amiben a gép azt feltételezi, hogy nincs rádiójel, amivel irányítanád, végre fogja hajtani azt a parancsot, amit a Fail Safe kitriggerel, ha ez az RTH, akkor abba kapcsol és visszarepül a kiinduló pontra. Ennek része, hogy a leszállás után leállítja a motorokat, hiszen nem kap inputotA kérdés az, hogy az arm/disarm és a Fail Safe egymással milyen viszonyban vannak:
- fail safeben nem armolható a gép, ez teljesen biztos, nem fog csinálni semmit, próbáltam (legalábbis BF-ben)
- ha a fail safe RTH-ban van, akkor viszont logikus, hogy valahogy vissza is kell tudni venni az irányítást, ha a fail safe állapot megszűnik. Általában (legalábbis NAZA esetében) a forced RTH megszűnik, ha a rádiókapcsolat újra felépül és vannak kontroll inputok, a Phantom 4 legalábbis így működik, az iNAV nem tudom...
- lehet-e disamolni Fail Safeben egy gépet? Jó kérdés, bontsuk kétfelé:
a.) van rádió kapcsolat, mi egy AUX kapcsolóval váltottuk ki az eseményt, tehát szoftveres az FS, szerintem ilyenkor lehet
b.) hardveres gond van, NEM LEHET disarmolni a gépet, mivel kapcsolat sincs, FS RTH-ba megy a gép, mert nem kap jelet bizonyos idő után, így visszatér a kezdő pontra és leszáll. Hogyan állnak le a motorok? Mivel a földön lévő gép ha nem kap inputot, akkor x másodperc alapján automatikusan leállítja a motorjait, ez fog bekövetkezni. Mivel FS-ben van, és az hardveres, nem lehet újra armolni, amíg nincs kapcsolat, ki nem húzzuk és újra nem bootol, vagy ki nem kerül más módon a FS-bőlSzerintem ez a megfejtés.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
varadigabor
senior tag
válasz Jackal2 #47382 üzenetére
Betaflight-ban ezt a Lockot én nem tapasztaltam eddig. Van külön failsafe kapcsolom drop-ra állítva és azt ha ki kapcsolom akkor egyből tudom armolni. 4" gépemben a naze32 fc úgy döntött hogy 2 perc repülés után nem hajlandó disarmolni és csak failsafe kapcsolóval tudom le állítani. Mióta ezt csinálja van ilyen kapcsolom külön
[ Szerkesztve ]
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz Jackal2 #47382 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm válaszod! Legfőbb az zavart be nálam a képbe, hogy kihagytam a folyamatból azt a fontos tényezőt, hogy disarm esetén nem azt feltételezi a technika, hogy megszűnt a kapcsolat. Amit írtál rendesen kivesézi ezt a témát, és nagyon örülök, hogy ezt így leírtad, mert addig még el sem jutottam, hogy fail safe esetén aktiválódik a GPS valamely opciója (pos hold, RTH) és esetleg visszavenném az irányítást.
Ezt mi módon adja vissza, ha vissza adja? Ma már nem dugom össze a gépet, mert a zenebonára mindenki felkel Holnap körülnézek iNAV-ban van -e erre utalás. Angol oldalakat meg hiába nézek, mert csak a képeket értem megOrtus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
kriszbon
őstag
válasz AMDaZERG_1 #47384 üzenetére
Nem próbáltam, csak valahol olvastam róla hogy ha mozgatod a karokat, gázt adsz és irányítani próbálod akkor visszakapod.
Csak észnél kell lenni a gázállással, meg felkészülni az irányváltásra mert csinálhat furcsa dolgot.
Főleg ha le van nagyon húzva a gáz.Persze én ezt nem tesztelgettem mert nem éreztem szükségét, csak azt hogy haza-e jön ha kérem, meg jelvesztésnél mit is csinál egy GPS-el ellátott gép.
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
Peaceliker
őstag
válasz varadigabor #47383 üzenetére
Ha már belejött, nem akar leállni
Én Failsafe et azért nem állítok, mert olyankor pittyeg és az nagyon idegesítő xD"Oh my Goa'uld!"
-
stefi81
tag
BLheliben flasheltem a szabályzókat 16.3-ról 16.6-ra minden jó volt és most meg nem látja és nem is indulnak.
Mi lehet a baja? -
stefi81
tag
DALPROP T5046 1.2dollár 1szett free posta
-
koko 959
csendes újonc
válasz david335 #47388 üzenetére
Hali! Ma kivittem a bugs-al megreptettem. Két felvételt csinaltam 1080p-ben majd estére visszanezem gepen, a kijelzojen eleg jonak tunik de egy 2colos kijelzo nem mervado. Egyébként a 4K 25fsp benne. A fene sem tudja melyik fajta ez a gep. A dobozán az van hogy eken h9r. A készüléken van senzor felirat, a dobozban viszont nem volt távirányító. Kenyelmesebb lenne taviranyitoval inditani mint a fix gimbalon a tuskó ujammal nyomkodni a felvétel gombot. Arra meg nem jottem ra hogyan csazlakoztatom a telefonomta wifin. 36 órája ismerkedunk de nem tul sok idom volt rá. Azt tudom hogy az egyik akuval a bugs 8, 30ig a másik-al 7,20ig tudta a levegőben tartani mig elkezdett jelezni a táv hogy merul az akku. Első benyomasnak ennyi, ha estére megnézem gépen majd referalok.
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #47383 üzenetére
Nekem az a jelenség,hogy benyomom a Fail safet, kikapcsolom majd egyből arm és semmi pár másodpercig, majd később gond nélkül armol.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz david335 #47388 üzenetére
Lehet azóta kaptál egy új firmwaret ami nagyobb FPS-en interpolál, de az kb mindegy is
Más: hogy kell leszedni a motor aljáról a C-clippet? Ilyesmi, csak 2205-ön. Sikerült beledargáznom vasreszelékbe és értelemszerűen a mágnesek nem eresztik
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
mackosajt
addikt
Elég régen írtam ide bármit is.
A fiaimnak akciósan vett auchan-os X5C kamerája elhalálozott.
Maga a drón is viharvert, legtöbb védő keret rég elhullott, de a propellerek és a test is kitart.Sajnos a legutóbbi esésben halhatott meg a kamera, vagyis az elektronikája.
Valami olcsó utódot keresnék, ami akaár jobban is repül, stabilabb, és akár még a kamerát a telefonra is lehet küldeni.
Tudom, olcsó-jó, ezek együtt kissé összeférhetetlenek, de hátha tudtok valamit ajánlani.
Nem zárkózom el ebay-től, szóval ha ott van ajánlat, meghallgatom, vagyis elolvasom.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #47396 üzenetére
Már leszedtem, elpusztult Ezek szabványos cuccok vagy lehet szenvedni a kereséssel?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
LógaGéza
addikt
X6B-re kapok itthon valahol antennát? Tegnap elhagytam az egyiket... De legalább tudom, hogy le kéne ragasztani.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
vandor01
őstag
válasz mackosajt #47395 üzenetére
ezekrol beszelgettunk azaz topicoltunk legutobb....
ezzel elorelépsz vagy inkabb ugrasz xyma x5 vonalrol
x16 x21CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic