- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
Repült a subscribe A drónos topic mellett szerintem tök jól elfér ez, ott inkább a racer kategória megy, engem pedig a videózás és azon belül is a DJI érdekelne inkább. (Egyébként Mavicom van).
@Amarton: jelen. Elég sok időt fordítottam erre, és az olvasottak/látottak alapján kizárólag manuális módban videózok. Megvettem a gyári DJI ND sort (4/8/16), az biztosan rendben van, a kínaiakról sok rosszat olvasni minőség téren (gondolok itt az aliexpresses olcsó Mavicos ND filterekre), de biztos bele lehet nyúlni ott is jó vételbe.
Egyébként tapasztalataim szerint 1/60-al (én 30fps-el nyomom, nem 25) kb. a naplemente közbeni/utáni időszakban tudnál filmezni, ezért is elkerülhetetlen az ND. Kicsi szenzor ide vagy oda, azért az a fix 2.4-es rekesz nagyon sok fényt enged be. Itt egy példa arra, amikor 1/60-al ment a felvétel manualban, a torony világításánál látható hogy kb. mikor készült, után fél órával már be is sötétedett teljesen (disclaimer: a videón látható reptéren üzemeltető személyzetként vagyok/voltam jelen, szóval tudom hogy mit/mikor szabad, valamint a drón nem volt a torony nívójánál fentebb).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
-
Chal
addikt
+1
Szerintem pont annyival drágább a Mavic amennyivel többet ad. A DJI nem annyira hülye, elég jól kibalanszolta az árakat. Viszont rengeteg vele a gond, ebből adódóan én nem mernék kínai forrásból rendelni (DJI-nál nincs világgari), de persze egyéni preferencia és péntárca kérdése, a kínaira is aktiválható EU-s DJI care refresh, szóval annyival bentebb lehet az ember.
FB-n a hazai Mavicos csoportban folyton ment az adok-kapok, mert sok embernek volt hardwares garanciális hibája, akiknek viszont nem, azok többnyire ekézték a panaszosakat (egyedi dolog, nincs is annyi gyártási probléma, stb..). Végül csináltak egy szavazást, amiben az jött ki, hogy a csoport 3x%-nak volt már DJI által elismert garanciális javítása vagy cseréje. Persze nem reprezentatív a dolog nyilván, viszont mindenképpen említésre méltó. Spark kapcsán nem tudom mi a helyzet ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Elég vegyesek a tapasztalatok. Az olcsó aliexpressesek közül a nagyrésze műanyag szemét, becsillan, nem jó minőségű, stb.. Van egy ami ajánlott (már elfelejtettem sajnos a nevét), az jobb mint a gyári, de cserébe drágább is A gyári tuti üvegből van, és jó minőségű, de persze azt is hamisítják ezerrel. Én végül meguntam az egész nyomozgatást, és megvettem a gyári sort (ND4/8/16) itthon, hivatalos kereskedőtől. Drága volt, de így legalább béke van.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Ez a remegés (meg az egész) nem hangzik jól. Sparkban nem vagyok otthon, de a Mavicoknak is ugyanez a betegsége. És ha egyszer elkezdi (vagy gyárilag ilyen) akkor nem nagyon múlik el magától, max ideig óráig eltűnik. Ha webshopban rendelted, akkor van lehetőséged az elállásra, én már csak a wifi jelszó miatt megtenném (valószínűleg valaki már repült vele és/vagy próbálgatta). Ha a nyakadon marad, és tényleg gimbalos, akkor szívhatsz a szervizeléssel.
Ne legyen igazam, de mindenesetre gondolod át szerintem, illetve járj utána hogy a Sparknál is úgy van e a remegős gimbal hiba mint Mavicnál. Ott egyébként a flexkábelt kell kicserélni az esetek 90%-ban, mert kontaktos. Amikor éppen jól érintkezik (mert hideg van, meleg van, pára van, nincs pára, akármi..), akkor nem remeg, ettől szoktak a Mavic userek is összezavarodni ("megjavult!").
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Én bevallom és ezzel most lehet sok embert magamra haragitok,,,a hideg ráz ettől a hajtogatás dologtól, mióta a mavic megjelent...
Rengeteg igazi (értsd: bele lehet ülni ) légijármű készül "hajtogatós" megoldással. Elég csak a vitorlázórepülőkre gondolni. Ott mindennapos dolog a kihajatás/behajtás, szétszerelés, összerakás. A felszállómotorosokban maga a motor is behajlik a törzsbe, probléma esetén pedig kinyitható gombnyomásra. És ezekből a cuccokból itthon is vígan repülnek a 40-50 éves darabok, még csak oldtimernek sem számítanak
Persze a DJI nyilván nem hasonlítható össze egy 80 éves német repülőgépgyárral, de ettől függetlenül nincs ilyen gond a Mavic-al, azt hiszem valahol írják is, hogy 5000 ezer ki/behajtást bír tesztelten.
Nem akartam kötekedni, megértem ha valaki ettől tart, de azért jó ha van itt más megközelítésből is pár gondolat szerintem, peace
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz LordAxwell #555 üzenetére
Mavicnál pontosan ugyanígy van (sőt, ott még a távban is bekapcsol a venti 1-2 perc után), esélyes hogy Sparknál is.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Pl. hogy szürkeimportos és nem lesz rá itthoni gari (max a boltnál, aki vagy jobban intézi helyetted a kínába kiküldést, vagy nem...). DJI-nál sajnos nincs világgarancia, de még kontinensen belüli sem. Szóval ha probléma esetén szeretnéd az itthoni hivatalos szervizek supportját, akkor érdemes megnézni, hogy pontosan honnét szerzi be a kereskedő a drónt.
A másik ilyen a Care Refresh biztosítás: eddig úgy volt, hogy azt bármire meg lehet kötni, és érvényes rá az egész világon. Tehát pl. a Gearbesten vásárolt drónra is megköthetted, majd törés esetén lehetett cserélni a hazai képviseleten keresztül. Nemrég viszont csavart a DJI az ÁSZF-en, és már erre sincs worldwide opció
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
dji.com -on valahol listázva vannak, de ennél azért kicsit összetettebb a kérdés. Pl. itthon hivatalos szerviz és disztribútor a Duplitec, de ők nincsenek ott listázva, mert nagyker. Szóval simán találhatsz olyan sufni bt.-t is akár, akik a Duplitectől szerzik be, és teljesen oké leszel egy ilyen vásárlással. Amúgy az ő honlapjukon is van pl. viszonteladói kisker lista, azt is érdemes megnézni.
Én egyébként máshogy közelíteném meg: a kinézett boltot kérdezném meg, hogy honnét van a drón, van e hivatalos (DJI-os) magyar gari, stb...
LordAxwell: elvileg kérhető, de úgy tudom egyedi elbírálás alapján megy. Körbe kell videóznod/fotóznod a drónt, meg hasonlók. Hazai szervizek tudnak ebben segíteni, Myactioncamtől meg Duplitectől is láttam már ilyen választ FB csoportokban, hogy vigye be az illető a cuccot, aztán megpróbálják megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Ez egy hulladék, nekem a gyári is beszart, aztán kaptam egy másikat gariban, és az is. FB csoportban is rengeteg a panasz, már az a default mondás, hogy használd a Mavicet a táv USB A aljzatán (ott ugye van, Sparknál sajnos nincs) a telefon lightning kábelével. Én is így szoktam amúgy, nem fogok ezzel a túlárazott izével kísérletezgetni, "vagy jó lesz, vagy nem" alapon, azóta nincs is gondom.
Viszont sajnos azért egyértelműen nem mondható ki, hogy a táv vagy a kábel e a hibás ezekben az esetekben, illetve nekem van egy 3. elméletem: a lightning csati ugye nem egyszerű állat, aktív elektronika dolgozik benne, mcu-val, saját firmware-el, ráadásul licencelni is kell. Lehet hogy csak a DJI nem tudta megugrani, hogy jó minőségben implementálja (vagy a kábel vagy az aljzat oldalán). De ez csak feltételezés.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Nem értem a kérdést teljesen Én licence kapcsán arra gondoltam, hogy csak úgy nem lehet gyártani lightning csatis eszközt vagy kábelt, apple lincence kell hozzá. Még kulcs is van benne amúgy, ezért van az, hogy a kínai kábelek nem működnek vagy egy idő után nem működnek (mert blacklistre kerül a kulcs).
A DJI-nak biztosan van licence, de az nem biztos hogy jól tudják implementálni a lightning szabványt, pláne nem egy olyan aljaztba amin van micro usb is párhuzamosan.
A telefonod gyári kábelével (vagy olyan utángyártottal amivel PC-telefon között sincs semmi gond) viszont 100%-os a kapcsolat Mavic esetén. Mavicnél ugye a táv alján van egy dedikált USB type A aljzat, oda mehet a mezei usb-lightning kábel, aztán jónapot. A legtöbb IOS eszközt használó Mavicos ezt részesíti előnyben, mert megúnták(tuk) az ócska gyári lightning pigtailt (de mondom mégegyszer: lehet hogy a távon levő oldalsó aljzat a hunyó, vagy szoftveres bug van, ezt nem lehet kideríteni). Sparknál nem tudom mi a helyzet, de a fentiek miatt érdemes utánajárni, mert lehet hogy ott is szívás ez.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Amit talán a legtöbben használnak benne, az a programozott útvonal. És ezt előre meg tudod tervezni otthon is, akár egy desktop gépen. Gyakorlatilag komplett forgatókönyvet lehet készíteni, mert a pontokhoz még gimbal szögeket is lehet társítani, illetve külön focus POI-kat is fel lehet venni.
Itt meg lehet nézni (ezt a részét): Mission HUB
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
(Szerintem) prózaibb ennél a helyzet: adott terméknek van egy fejlesztőcsapata a cégen belül, aztán azok "húznak" valamerre, csupán szakmai szempontból vagy hozzáértésből adódóan. Sokáig pl. ordított a GO 4 appról, hogy ios-on folyik a main fejlesztés, aztán átportolják androidra (ezért is terjedt el az a nézet, hogy érdemesebb ios eszközzel repülni). Az utóbbi időben ez a dolog szerintem eléggé elhalványult. Bár én csak a fórumokban meg FB csoportoban látott rinyálásokból (illetve nem rinyálásokból) veszem le, ios-al használom én is a Mavicet. Szóval manapság alig látok már erre általános panaszt, míg mondjuk 0.5-1 éve simán érzékelhető volt a dolog.
De ez ugye csak az alkalmazás, az OS ami a vason fut náluk, az teljesen más kérdés. Sok opció nincs, lehet Linux meg Android (szóval Linux meg Linux ), nyilván az ios lehetetlen, valami windows embedded eléggé baklövés lenne, az egyéb beágyazott/iot-s os-ekkel meg megint csak több a szívás mint a haszon, ráadásul drágák is. Így aztán kézenfekvő a Linux, azon belül meg ízlés és management kérdése hogy az Android mellett teszik e le a voksot vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- Autós kamerák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Építő/felújító topik
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős