- Bittorrent topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Mesterséges intelligencia topik
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Milyen routert?
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
válasz Skimaster #1297 üzenetére
Pedig Mo.-n sokkal lazább a helyzet, mint itt, még is sokan repkednek. Egyébként én betartom az összes fent említett szabályt, még sem vagyok túlzottan korlátozva.... és inkább betartom, mert nincs kedvem pénzt kidobni az ablakon büntetésre.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz dronosroli #1440 üzenetére
Elvileg más lencse és a P4P-t még mindig jobbnak tartják ami a képminőséget illeti. Szerintem elenyésző, cserébe a MP2 sokkal kisebb, hordozhatóbb.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
-
total90
veterán
válasz Geller72 #1480 üzenetére
Ekkor elvileg nem szabadott volna a repcsinek olyan alacsonyan repülni.
(#1481) t72killer
25 km-es körzetben 3000 méter felett kell, hogy maradjonak, 7 km-en körzetben meg 1000 méter és 3 km-en belül indul a landolás. Ez EU-s szinten így van.
Szóval vagy magasabban volt mint gondolnátok, vagy valami gebasz volt és lejebb kellett mennie.
Minden esetre én reptér közelében (~50 km) nem nagyon szeretek repülni, mert ha gond lenne, akkor úgy is én lennék a hibás.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
-
total90
veterán
válasz t72killer #1491 üzenetére
Igen is meg nem is. A német légvédelem készített egy appot, amit állandóan frissítenek és muttaja, hogy hol repülhetsz. Teljesen jó, mert pl. vannak hobbi repterek, amik csak nyáron vanna nyitva és csak akkor nem lehet ott repülni. Ezeket mind jelzi... hasonló jó appal még nem találkoztam.
Ennek ellenére igen, elég sok helyen nem lehet repülni, vagy kell engedély. Természetvédelni területekre más többször kértem engedélyt és legtöbbször meg is kaptam, sőt fizetni sem kellett érte. Nem olyan vészes es mint sokan gondolják.
Egyébként ami én nem értek az pont az, hogy a repülők az nem baj, ha hobbi ha nagy gépről van szó, vagy akár makett repülők, de a drón az az ördög
Én már nem egyszer voltam leugatva, rendőrség kihívva... persze semmit nem bírtak, mert mindenem volt, ami kellett. Ott repülök ahol lehet, szóval nem is idegeskedek, csak azért zavaró, hogy sokan bal lábbal kelnek fel minden nap.
(#1492) Geller72
Svájc, Franciaország, Anglia... per miallanat elég jó ott repülni. Én most megyek egy hónapra olaszországba és ott sem vészes. Be kellett adni 1-2 helyre enedélyt, ahol alapból nem lehetne repülni, de nem problémáztak.
[link] Német az oldal, de a tagok drónsok, akik állandóan utaznak és egyik országból a másikba mennek, valamint a szabályokat állandóan aktualizálják. Ha van valami amit az adott országról tudni lehet, akkor itt minden fent van.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
-
total90
veterán
Nem is olyan régen volt téma itt a szélben repülés. Én voltam most egy hónapot Dél-Olaszországban, gyakorlatilag csak a part mellett voltam és eléggé szeles volt az időjárás.
Volt egy nap, amikor 7-8-a szélerősség volt, tehát 60-70 km/h-s szél... de olyan volt a táj, hogy nem akartam kihagyni a repülést és kockáztattam a Mavic Proval.
Amikor elindtottam és felvette a start pozíciót, azonnal jelzett az app, hogy szél van, ne repüljek
Egy kicsit dobálta a drónt a szél, de gondoltam szép lassan repülök feljebb és meglátom mit lesz. Végül kb. 40 méterig mentem fel és úgy repdestem.
Meglepő módon a felvételen nem, vagy csak nagyon minimális esetben észlelem a rázkódást és teljesen jól bírta a kis dög a repülést Ami viszont brutális volt, széllel szemben sport módban repülve szinte láttam, hogy az akku számlál vissza 7-8 percet repültem és a 100%-os akksiból olyan 15% környéke maradt a leszállás után.
DJI egyébként max. 35 km/h szélben javasolja a repülést... de real life ennek a közel dupláját is kibírta. Azért mindenki saját felelősségére próbálkozzon. Hamarosan jön videóA vicc az volt, hogy inkább volt bajom a sirályokkal meg a magasra csapó hullámokkal
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz VANESSZA1 #1762 üzenetére
Nekem Pro van, az első is és az új is, habár a Pro 2-t még csak kisebb tesztekre használtam, igazán nem volt bevetésen.
Most eladom az elsőt és marad csak a Pro 2... de én elégedett vagyok nagyon. A zoom funkció viszont szerintem nagyon pazar cuccHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz t72killer #1772 üzenetére
- Mielőtt belépsz egy országa, tessék ellenőrizni, hogy az adott országban engedélyezett-e a repülés. Pl. amikor mentem Kubába, ott nem engedélyezett és elveszik a reptéren a drónt és vissza sem kapod. Nem az adott országot kell okolni, ha valaminek nem jársz utána mint látogató.
- 2 kg alattai gépre nincs és nem is lesz vezetői/pilóta engedély.
- a gépekre, amire engedély kell, azt bármelyik országban leteheted. Mint az autóviszga, országonként változó az ár, de ha pl. Magyarországon csinálsz egy drón/pilóta engedélyt, akkor azt a világ minden részén használhatod és nem kell országonként fizetni.
- biztosítás. Van EU-s és a világ minden pontjára érvényes. Ezt te döntöt el, mivel te tudod hova utazol. Ezt kérhetik beutazáskor, ami a világ legnormálisabb dolga.
- 500 gramm felett drónra kell rendszámtábla és ez világszerte így van. Az, hogy Magyarországon kb. az összes dolog le van szarva az egy dolog, de nem az adott ország legyen már a hibás, ahova beutazol, mert nem néz valaki utána a törvénynek.
A rendszámtábla 10 euró/3000 forint. EU-s biztosítás egy évre kb. 50 euró, a világ minden pontjára meg kb. 100 euró egy drónra 500 gramm felett és 2 kg alatt.
Több országba ajánlott egy légtérbelépési engedély, ami nem kerül semmibe az esetek nagy részében.Kivtétel pl. Auszrtia... de ezeknek mindenki nézzen utána utazás előtt.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
A szlovákia téma...
Itt ül mellettem egy kolléga, szlovákiai és mint összekötő sokat utazik oda és drónozik. Szlovákiára is a "tucattörvény" érvényes, annyi kivétellel, hogy ha videót akarsz készíteni (akármiről) és valamilyen formában megosztani, akkor kell engedélyt kérned hadőgyminisztériumnál. Ez helytől függően változó, hogy fizetni kell-e vagy nem, de az esetek nagy százalékában nem.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz t72killer #1789 üzenetére
Én épp ilyenek miatt mindig viszem magammal az adott országra érvényes törvényt kinyomtatva, vagy valamit, amivel bizonyítom, hogy de igen, lehet ott repülni.
Én amikor angliába mentem, akkor ott volt egyszer, hogy "itt nem repülhetsz". Akkor is volt nálam egy e-mail konyomtatva, amit UK hadőgyminisztériummal váltottam ezen témába és ahol kerek perec le volt írva, hogy okés a dolog. Azonnal mondtam, hogy ott a telefonszám, szívesen felhívom a hölgyet és intézzük a dolgot. Legyintettek és mehettem a dolgomra.Ami az elemeket illeti, ezt most ahogy olaszországban voltam, országonként változik, hogy összes hány mAh-nyi cucc lehet a csomagodba. Nehogy bombát építs a repcsin
Volt nálam 3 drón akku, 9 akku a fényképezőgéphez és 2x 20k mAh powerbank Végül nem volt gond, csak kérdezgették, hogy miét van nálam ennyi akku, mert elvileg nem lenne megengedett. Végül nem néztek terroristának, aki bombát épít akkukbólHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz VANESSZA1 #1793 üzenetére
Én úgy mondanám, hogy 220 eurótól 330 euróig terjed a 12 hónapos engedély, attól függően, hogy milyen területen tervezel repülni és igen, egyszeri alkalom is. Ilyen drága bérlet meg ilyen komoly szabályozás sehol a világon nincs mit Ausztriába, de ez van.
Ami a büntetést illeti, ezek az összegek riasztás gyanánt vannak és kb. ilyen legrosszabb esetben kell annyit fizetni.
Haver repült Ausztriába és nem volt engedély+olyan területen repült, ahol nem is szabadott volna. A bünti végül 1800 euró volt, ami egy valag pénz, de nem 20 000 euró.Itt Németországban is tudok ismerőst, aki autópálya felett repült és 200 euró környéke volt a büntetés.
Volt egy eset, hogy egy srác a lemerült drón miatt ráesett egy vonatvezetékre és "x" órás késés volt emiatt. Na neki drága volt, 30 000 euró felett, de ez még érthető is.(#1798) Teasüti
Oda tartozik a légtérvédelem is...
(#1804) Teasüti
... és a NATS kihez tartozik? Hadügy
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz t72killer #1863 üzenetére
Én voltam tavaly és Spanyolország nagyon szar lett, ami a drónozást illeti.
Nem kerül semmiben és elvileg nem is kell, de ajánlott a légvédelni hatóságnál benyújtani kérelmet a repüléshez. A rendőrök nagyon cuppannak a drónosokra.
Nekem volt engedély és ennek ellenére nagyon erőltették, hogy nem lehet ott repülnöm meg kb. nem érdekli őket az engedélyem. Végül nem lett gond, de én nagyon nem javaslom a repülést, ahol nem megengedett.
Egyébként én nem rüpültem olyan helyen, ahol nem lehet.A kanári szigeteken voltam én, ha ez segít... ott meg mostanra kb. sehol sem szabad repülni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz t72killer #1868 üzenetére
Igen, ez.
Nekem 2 napon belül írtak vissza. Mondjuk egy éve még nem volt ennyire szar a helyzet mint most, de akkor sem volt sokkal jobb.
Sajnos a kanári szigetek nem nagyok és a repterek+a hadi cuccok miatt nem lehet. Sima terepen meg fogalmam nincs. Ha jobban megnézed a térképet, a semmi közepén vannak tiltott részekHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz martinkeet #1892 üzenetére
Én a minap próbáltam Mavic 2 Proval. Elvileg jobb a hatótáv, de a régi kontrollerrel sem repültem távolabb 1 km-nél, szóval nem volt gond. Pár szoftveres feature, amit majd a sima szoftver is megkap. Szóval ezen a téren semmi, deeee a kijelző és az akku az nagyon ott van.
Akku sokkal jobban bírja, a kijelző meg annyira brutálisan erős, világos, hogy napsütés ezerrel in your face és simán jól látni mindent. Nem tudom hány nites, de ilyen erős fényerejű kijelzőt én még nem láttam. Ha borús idő van, akkor zavaróan világos és lejebb kell venni a fényerőt.
Haver szettben vette Maviccel, de egymagában szerintem elég drága.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz MPowerPH #1898 üzenetére
Igen, az mondjuk nem lenne rossz ha többet bírna, de én egyben soha nem repültem még 15 percnél többet. Mondjuk az akksi a drón méretét is növelné, szóval szerintem ez így egész okés.
Idővel ha fejlődik az akksi technológia, akkor biztos jobb lesz. mondjuk addigra jön a 8k és majd az szopja az akkutHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz martinkeet #1901 üzenetére
Egy olyan kombó lenne jó, hogy fly more+controller, de vagy egyik vagy másik. Szóval valamit drágán veszel meg Nekem a fly more fontosabb volt, de pl. a haber aki controllerl vette, neki az volt a fontosabb.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz LordAxwell #2228 üzenetére
A nevet az appban át lehet írni és NE repdess reptér környéken.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz forceberg #2231 üzenetére
Sajnos igen. Per pillanat Magyarországon minden repüléshez kell engedély és ennyi. Pont azért, mert a legtöbb ember, akinek drónja van az szarik bele az egészbe. Meg aztán pár Youtube vlogger, Magyarosi Csaba&Co lövik a fancy videókat és ha nekik lehet akkor mindenki akarja.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Ha már LUT-ok, akkor én ezt ajánlom: [link]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz loveiandras #2291 üzenetére
.... és pont ilyenek miatt van az embereknek rossz véleménye a drónosokról.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz loveiandras #2296 üzenetére
3,5 km erősen látóhatáron kívül van...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz Geller72 #2302 üzenetére
Itt DE-be már részben megy ez a mefigyelős dolog. Egyelőre még "csak" a DJI app nem enged 5 méternél magasabbra repülni, de tervben van az összeköttetés a légierővel. Mondjuk én tényleg csak úgy és ott repülök, ahol szabad, szóval nem zavar ez az egész.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
-
total90
veterán
Ez az FCC mód miért jó ? Soha nem néztem még utána, de egyre többen írnak itt róla ...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen