- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- ASUS routerek
- DIGI internet
- Windows 11
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Google Drive
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #852 üzenetére
Az a helyzet a lapcsalád korábbi ismertsége a FB óta születő témákban nem túl erős, és erről nem Parciék tehetnek, oda és a yt-ra szorul lassan teljesen már a Totalcar is.
-
konyi79
addikt
A 10-es android előtti verzióknál le kell szedni az AA apk-t pl innen, utána fog csak működni. Bár magyar nyelv van benne, de kicsi hazánk alapértelmezetten nincs a támogatott régiók között. Lényeges, hogy 2018 év vége vagy 2019 eleje körül volt váltás a fejegység típusában, azóta vásárolt modellek tudják a telefon tükrözését csak. Viszont nekem a legagyibb MM-os 50cm-es spirálkábellal is tökéletesen működik.
Telefontartót én innen rendeltem, maga az elgondolás nagyon szuper, Dusterben legalábbis nagyon jó helyen is van vele a telefon. Más kérdés, hogy én a gravitációs rögzítés mellett döntöttem, ami azóta is az agyamra megy. A telefont nem tartja elég szorosan, így a zörgése az agyamra megy. Mindenféle gumival küzdök rápakolni, ha kicsit is távolabb megyek. Ezt a verziót kerüljétek.
A DDT4ALL nevű programmal, meg egy normálisabb OBD olvasgatóval lehet ezt-azt modelltől függően kapcsolgatni az autóban.
Itt és itt találtok leírásokat, hogy mit lehet. Óvatosan, ne csináljatok faliórát egyik vezérlőből se!
Duster esetében tudom, a központi kijelzőre az óra és külső hőmérséklet kijelzést lehet aktiválni, kanyarkövető fényszóró, de pl én az automata ajtózár működését vettem fentebb, ne 7km/h-nál zárjon be (az udvarban mikor félreállok vagy beállok a kapun is lezárt). Sőt, Duster esetén itt lehet a kijelző (aka óracsoport) fényerejét is szabályozni, ami ugye Dacia esetén amúgy felejtős lenne.
Páran hirdetik, hogy ki lehet az öv csipogását is kapcsolni, meg pénzért vállalják a TPMS-t is deaktiválni mert akkor nem kell megvenni a drága szelepeket. Ettől óva intenék mindenkit, hisz ezzel biztonsági funkciókat kapcsolnak ki, ami balesetet megelőzni találtak ki. Utána szar Szent Péternél magyarázkodni, miért halt meg a család.Ja, még a Medianav tulajoknak érdekes lehet a Micom Test nevű menü vagy mi, amivel a fejegységben egyszerűen lehet kapcsolgatni dolgokat, ha szükséges.
Be lehet a TMC-t itthon is kapcsolni, színsémát lehet módosítani stb, ott a leírásban. -
konyi79
addikt
válasz kelly416 #919 üzenetére
A fejegységtől függetlenül is odarakom többnyire, két okból. Egyik, hogy nincs máshol helye. Nem szeretem lerakni a telefont a középkonzol tárolóba, van ott épp elég kacat. A másik, ha nincs rádugva nem megy a Waze meg nem tölti, de a kijelző előtt lődörgő kábelt se szeretem.
A Dusternél már szerencsésebb, fentebb került a fejegység, ott fölötte egy ilyen kis spirál-csutakkal pont méret a szellőzőn lévő telefontartóval. Annyit csaltam, a csatlakozónál a tövét megmelegítettem kicsit irányba hajtani.A félig-meddig záró dugók elvileg a lyukakat zárják a nagyobb szennyeződés elől, amin az ajtóból a víz tud kifolyni.
-
konyi79
addikt
válasz gyemipapa #925 üzenetére
Te biztos nem szoktad jobban terhelni a motort, meg előzni se meg 2500-3000 fölé se forgatni vagy hasonlók. Akkor tényleg nem fontos. Néhány modellben meg elektromos fűtőbetét van rásegíteni, szóval az se annyira jó indikátor.
De neked nem kell, másnak szempont. Ennyi. -
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #939 üzenetére
Ez nem kifejezetten állófűtés. A keresőbe írt cikkszámok a felszereltebb, dci motoros Daciákban előforduló kiegészítő elektromos fűtés. Baromi kicsi a hőveszteségük, ezért egy talán 500W-os fűtőbetét van a szellőzőrendszerben, lényegében azonnal tolja a meleget.
A Prestige 1,3TCe Dusterekben is van. -
konyi79
addikt
válasz gyemipapa #942 üzenetére
Kár itt ezt már túlragoznod ezzel az önigazolással. Ha meg próbáltad volna érteni az első, a témát indító hozzászólást, abból kiszűrhető világosan, hogy be lehet kapcsolni a műszercsoportban a hőfok kijelzést. Ehhez minek külön OBD eszköz, ha ott a lehetőség? Meg vegyen UAZ-t, hagyjuk már...
Nem érint, lépd át.Kis segítség a többieknek a témában:
2017 utáni modelleknél aktiválható a vízhőfok kijelzés, de ott is lehetnek kivételek!
Jelzések értékei:
0 vonás: <25°C
1 vonás: 25-49,9°C
2 vonás: 50-74,9°C
3 vonás: 75-92,9°C
4 vonás: 93-102,9°C
5 vonás: >=103°C
Szóval a rendszeres, nagyobb terhelést 3 vonásig célszerű kerülni azoknak, akik hozzám hasonlóan képtelenek a befúvott levegő hőmérséklete alapján tájékozódni. Vagy nyáron nem szeretnek fűteni.Ami még nem hangzott el, a hátsó automata komfort ablaktörlő funkciót is ki lehet kapcsolni, akkor nem fog automatikusan törölni hátramenetbe rakva.
-
konyi79
addikt
Mindenkinek hasznosak lehetnek a topikban az LZparts videói, itt pl pont egy D2-be faragja bele a Focal szettet.
Ellenben a Focal szett drága, és a hátsó ajtóhoz nem is ad újat tudtommal. 3rd termékből olcsóbban kihozod lényegesen ugyanazt, vagy annyiból jobbat.
Emellett szerintem alapból nem katasztrofális Dacia szinten a hang, lehet amit hallgattál nem is volt beállítva rendesen. Vagy nem járódott be a membrán, kell ezeknek azért egy 40 óra, hogy rendesen szóljon.
Ha viszont belekezdenél és nekiállsz ajtókárpitot bontogatni, a tartalék patentek mellé érdemes venni némi hangfogót, ne legyen az ajtónak olyan bádogdoboz visszhangja. Persze ekkor számold bele a tuc-tuc gyengébb lesz, mert nem erősíti fel az üreg úgy, ellenben sokkal természetesebb, pontosabb lesz a hangzás. Aztán bele lehet ebbe végtelenségig tolni az időt meg az akaratot.@a multimédián van fényerőszabályzás, a műszeregységen nincs.
-
konyi79
addikt
válasz AMD Power #1010 üzenetére
Tudom ez itt csak vicc, de sajnos sokan keményen ezt a témát vérpistire viszik. Egy erősen túlmotorizált világban élünk, ahol sokan azzal sincsenek tisztában, hogy egy Logan az 1,0SCe motorral hogy lépne le egy régen pusztítón gyors autónak számító ezeröcsit. Csak ugye más az érzés, meg nincs hangja hozzá.
Ezt mém különösen vicces abban a világban, ahol egy Lodgy TCe130 motorral vagy a Duster a TCe150-nel 4 hengeres, míg Focust nem kapsz az RS-en kívül 3 hengeres benzinmotorral.
Ja, ez meg aztán... Full premium*nem, nincs baj a 3 hengerrel
-
konyi79
addikt
válasz mirci18 #1015 üzenetére
Én jártam az országot még 2001-2002 környékén 1,2-es D motoros Kangooval, az volt kemény 60HP.
Na azzal kellett előre tervezni, mégis lehetett szeretni, meg közúton autózni.
Túl vagyunk itt motorizálva mondom én, főleg a mai forgalomhoz. Lassan egy pedálos Moszkvics dinamikája elég a közúton, így a víruspara után megint annyi autó van mindenfelé. -
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1028 üzenetére
Azokban az autókban hiába van nagy és relatív erős motor, ha szar vezetni.
A Ford meg ugye a Focusszal nagyot rakott le az asztalra annak idején.
A fogyasztás meg megint csak nagy úr: Én is ma voltam nagyobb körúton, persze, hogy az 500+ km-hez nem a benzines dustert vettem elő. A kis Clio 4,1-es átlaggal zárta a napot.Ettől függetlenül a dusterben is szaporodik méter, napokra vagyok a 10k-tól.
Te is a hírös városból vagy ugye? -
konyi79
addikt
válasz Flowtation #1063 üzenetére
Érdemes tankolásból számolni a fogyasztást, nekem bő 10%-kal plusszos a fedélzeti kijelzetthez képest.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1065 üzenetére
Az a 6,3 a kis dCi-től nem túl szép. Sok dugó van benne?
kelly416:
A gázreakció lesz elsősorban lassabb, de valójában motorfüggő is, melyiknél mi történik pontosan. Nekem a Clio-ban a töltőnyomás is kisebb, 2000RPM fölött meg totál elvágja. A Duster is lomhább lesz, de közel sem annyira.
Valójában kevés olyat tud, amit nem lehetne odafigyelő vezetéssel összehozni. Az autónak van tömege, meg légellenállása, ha nem padlózod egyébként nem tud csodát tenni.
Kicsit az újabb modelleknél a klímába is beleszól, a változó lökettérfogatú kompresszoroknál tud varázsolni valamit, cserébe kevésbé hűt. Nem kapcsolja automatikusan be háttérben a klímát ha szélvédőre van fújatva a levegő, meg ilyesmi.Én pl a dusterben csak terepen használom, könnyebben adagolható a gáz sokkal. A marha rövid 1-es miatt ha billeg nagyon az autó és kicsit jobban megpöccintem akaratlanul is a gázt elég durván rúgja maga alatt a földet. Ott jó, ha tompán reagál, nem olyan ideges a TCe150.
-
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1111 üzenetére
Van a családban autó, ami franciaországi flottaüzemeltetőtől lett véve, 3 éves korában 120k futásteljesítménnyel.
Nem azt mondom, hogy rossz deal volt, de ha nem lenne hozzáértő haver, aki lényegében anyagáron megcsinál mindent, rég megszabadultam volna tőle.
Sajnos már ott tartunk, baromi kevés, és az is csak a legalsó kategóriában létező technika, ami nem igényel típusspecifikus szakértelmet, meg folyamatos ráköltést.
Minap benézett a motortérbe, hopp, egy generátor szabadonfutó... -13k. Csak anyag, de legalább nem szedte szét a generátort.
Nincs ma már olcsón fenntartható használtautó. Ja de, lehet úgy is, csak akkor az állapota indul el a lejtőn.
És ez a baj, ezt nem ismerik fel sokan. Észre sem veszik, mennyi hibája van az autójuknak. Nagyon jó példa erre a Totalcar MűhelyPRN sorozata... beviszik a sok nagyra tartott hibátlan autójukat, aztán kijönnek egy GTK árajánlattal. -
konyi79
addikt
válasz WolfManus #1127 üzenetére
Ez egy összetett dolog:
Az Focal IFR nem egy megváltás, azon az áron pláne.
A hátsó ajtónak a hangszórói nagyon lent vannak, szóval ha ki is ad valami hangot, az nem jön fel neked.
Az Focal IFR-nél többet ér, ha az ajtók akusztikája van javítva. Lemezdoboz önmagában sosem fog szépen szólni.
Én is belenyúltam a Duster hangrendszerébe, nekem kónuszos Gladenek vannak hátul, kibélelt ajtóban. De így is azt érzem, a fejegység vág a hátsó hangszórókon, kisebb is a kimeneti teljesítménye a hátsó csatornának.Ettől függetlenül szerintem elérhető benne jó hangzás, de tényleg kell ehhez az ajtó bélelésével foglalkozni. Meg ne külön a hátulját hallgasd, felesleges...
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1132 üzenetére
A TCe100 meglepően kellemes motor a TCe90-hez képest szerintem.
-
konyi79
addikt
-
konyi79
addikt
Azért ez több, mint hit kérdése.
A gyakorlat már régen bizonyította, hogy mennyivel meg tudja néhány alkatrész élettartamát rövidíteni a long-life karbantratási terv.
Tény, ez nem feltétlen a szavatosági időn belül jelentkezik, de néha határon van ez is.
A blokk egy dolog ahol a besülő olajlehúzók is ott vannak, de a turbó, hajtókarcsapágy, stb már nem egy típusnál érzékeny erre.A gyártónak nem érdeke, hogy 3-400e km-t kibírjon bármi. A karbantartási terv is ennek megfelelően van meghatározva, addig bírja pont, mint ők akarják. Ettől eltérve, az élettartam sok esetben jelentősen nyújtható.
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1176 üzenetére
A 0W20 RN17FE (ELF Evolution RN-TECH ELITE FE 0W-20) a Renault listaáron ha jól rémlik 9800Ft/l. A szervíznek meg nemigen van lehetőség máshol venni. Ebből kell az autódba papíron 5,5l, ha rendesen kifolyatják 5,8l. + szűrő, + munka, -kedvezmény.
Kecskemétieket ismerem, én odajárok. Nagy forgalmú szervíz, nagyon régi motorosokkal, ez meg is látszik, hogy nem kell győzködni őket érdemes lecserélni az olajat időben, láttak már pár dolgot.
A 0W20 kicsit tényleg megosztó. Nem kötelezően előírt a H5H motorba, de hozza bele, tehát alkalmazható korlátozás nélkül. Ellenben sokkal drágább olaj, ráadásul az RN17 minősítésű 5W30-ból elérhető már Castrol is, ami vagy 20-30%-kal olcsóbb. Turbó benzinbe eddig nem nagyon volt ilyen híg olaj, a nagy terhelést nem bírta a hajtókarcsapágyon. ezek az olajok meg ettől ennyire drágák, ilyen viszkozitás mellett is viszonylag magas a HTHS (magas hőmérsékletű nyírószilárdság) értéket tudnak, és nem égnek meg. Talán a legjobb az alapján dönteni, hogyan használod az autót. A 0W20 a S&S használata miatt, gyakori hidegindítás ill. hidegüzem miatt lehet indokolt, de ha sok a nagy sebességű autópálya, többször leforgatva rendesen, oda az 5W30 az indokolt.
Nekem 0W20 ment bele. Hozzá kell tenni, néha a gyártók a fogyasztási normák miatt is váltanak hígabb olajra. Pár százalék fogható fogyasztásban, ezzel együtt károsanyag kibocsátásban a hígabb motorolajjal. Ez pedig vannak típusok, ahol tartósság rovására megy. Ami érdekes, ugyanez a motor másik gyártónál gyárilag is 0W20-szal van feltöltve, aztán 5W30 van a karbantartási utasításban.JoinR
KTM-nél is (ahogy ugye a legtöbb motorgyártónál) ha jól rémlik eleve kötelező 1000km után az első öblítő olajcsere. Ahogy lényegében minden sportmodellnél néhány kivétellel, meg ahogy a versenysportban is. Mi ez, ha nem bizonyíték?
Nincs itt mese, a járatokban maradt megmunkálási maradványokat, a felületeken lévő leoldott konzerváló anyagokat el kell tüntetni az olajból, ha azt igazán terhelni akarjuk. Persze, hogy egy tömegmodellnél, ahol LL karbantartási ciklus nélkül eladni se lehet már semmit ez leszarják. Ezek a modellek nem a brand építéséről szólnak, ahol a mérnöki teljesítmény a cél, itt a kifacsart centek számítanak. A mérnök kollegákkal mi legalábbis így szoktuk.
A céges flotta meg a legjobb példa. Van flottakezelő, ahol abszolút nem cserélnek olajat, mondván a 3év/100k anélkül is megvan. -
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1179 üzenetére
Egyszerű, nem RN17FE volt az olaj.
Sajnos néhány márkaszervíz hozzáértése konvegál a fórumozó trollokéhoz. FB Duster csoportban állandó téma, hogy mennyi az annyi, már a szervízre. Rakják fel büszkeségből/felháborodásból a szervízszámlákat. Aztán ott virít az RN0720-as olaj rendszerint, azt töltenek bele. Sőt, már került fel 5W-40-nel is számla. Márkaszervíz. Szerinted?
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1184 üzenetére
Egyszerűsítve:
RN17FE 0W20 C5
RN17 5W30 C3
RN0720 5W30 C4Az RN0720 korábbi olajszabványa a Renault Groupnak, ami már szintén 5W30-as, de egyéb specifikációiban eltér. Szóval ami bonyolítja, 5W30-ból is van olyan, ami nem belevaló, de elsősorban a részecskeszűrő miatt.
Ami a legnagyobb szívatás az ELF részéről, hogy a H5H motorba nem való, RN0720 olajnak a kispolgári neve ELF Evolution, Full-Tech FE
-
konyi79
addikt
Viszonylag új a Renault kínálatában, egyik konzumer olajválasztó sem ismeri még.
Majd a karbantartási lapon megtudod, de én úgy tudom ahhoz is az RN17 az előírt.Maga a motor nem új, ismert a Nissan kínálatában, HR10DET néven.
Nem összekeverendő a HR10DDT-vel, ami már a módosított közvetlen befecskendezéses változata.
Ettől függetlenül nem rakhatod bele a Nissan vonatkozó olajait a garanciális időszakban. -
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1195 üzenetére
7,6? Azt aztán hogy? Autópálya nyélgáz, vagy főút?
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1197 üzenetére
Országúton egész kevéssel elmegy a kis literes szívó, nem gondoltam, hogy pályán ennyire szomjassá válik.
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1214 üzenetére
Az a Piranha nevű alufelni, ami sajnos csak 16-os. A tetőlámpa a sínnel szélzajos, meg kevés értelme van. A galytörő semmit nem véd, műanyag tartókkal kell a gyalogosvédelem miatt felrakni, ráadásul a 360fokos kamera se játszik vele, betakar az első kamerának. A küszübtoldat is csak egy olyan felesleges súly az autón, ami csökkenti a szabad magasságot, meg a küszöb élét is ki kell fúrni hozzá, ami nem hangzik túl jól.
-
konyi79
addikt
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1246 üzenetére
Ez nekem is nagy dilemmám volt egy darabig. Amikor még a hátsó szárnyon agyaltam, abból is csak ezüst, meg selyemfényű feketét lehetett rendelni.
Ezeknek a Dacia designereknek nem adnak elég füvet, vagy szétkapta a medve mielőtt befejezte volna munkáját, mert nehéz az összhangot megtalálni a kínálatban, az biztos.
A Dusternél is a Prestige adja a szatén tükröket meg lökhárító betétet. Ehhez gondoltam hozzá a fekete hátsó szárnyat, ha már feketék a műanyag oldal és sárvédő védelmek. A Sport csomagban ugyan lehet rendelni fekete tükörházat, de azért nem akartam még fizetni. Úgy voltam vele, ha nem jön be az összkép, majd lefújatom. Az első Spoiler eleve nem tetszik. Aztán megszoktam így, maradt.
Átnéztem a Lodgy tartozék árlistát, abban nincs sajnos rendelhetőben más színű tükörház. Esetleg nem opció lefújatni? Gyanítom bontóban is kapni fillérekért, és akkor a gyári is megmarad, ha nem szeretnéd azt bántani.
Egyébként én is arra jutottam, így, hogy a lökhárítóban is megjeleník a szín, nem bántja annyira a szemet.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz mirci18 #1265 üzenetére
Szerintem először próbálj ki egy autót, amiben van.
Nem kell végletekben gondolkozni, nem azért van, hogy folyamatosan azt bámulja bárki. De van élethelyzet, amikor igenis segítség az a +5-10-20cm, amit látsz még biztonsággal, hogy elfér. A te közelítésedből hátra is minek? Nincs tükör? -
konyi79
addikt
Ez a közúti dolog érdekes különben.
Én elég sokat megyek mindenfelé, és bevállalom*, a helyváltoztatás során sokszor a büntetési határ széléhez igazítom a sebességem, és különösen feltűnő sok közúti közlekedőtárs reakciója, mikor utoléri egy Dacia.
Ha csak a két alsó végletet hasonlítom is össze: Van ugye kisautónak a Clio IV, amivel ha pályán esek rá hátulról valakire, elég ritka (pár hülye azért mindig akad), látva a sebességkülönbséget nem húz ki jobbra, ha van kis helye. A Duster sokkal nagyobb, sokkal jobban látszódik, ugyanúgy virít a DRL rajta, aztán ha el akarok menni mellette -mert ő még az ott megengedettet se tartja- néha belekényszerülök elkezdjem tolni, pedig azt én is rühellem. Fene bánja, hogy mennyivel megy, ha nem indokolatlanul a belső sávban teszi.
Főút talán még rosszabb. 150Le 4x4-en nem versenyautó még, de 90-nél átugrani valakit nem túl nagy erőfeszítés neki. Utolérem -ergo gyorsabban haladok- és mindenképp versenyezni akar, legalábbis akkor találja meg a gázpedált. A többség képtelen feldolgozni, hogy egy Dacia leelőzze.*azért ne süssétek rám a közúti versenyző bélyegét, mert nem. A sok kamera korában nem lehet már úgy menni, de 23 éves engedéllyel és n+1x100k-val a hátam mögött igyekszem a helyváltoztatásra fordított időt rövidebbre fogni néha úgy, azért az plusz befizetendőt ne jelentsen az államkincstárba.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1345 üzenetére
Nem rohad, új még, legyen majd a következő gazdájának a problémája
2 éves a modell, nehéz még bármi tapasztalatot levonni egyébként a D2-ről. A Renault régóta hagyományosan nagyon jó. A Dacia legelejével Logan, Duster 1 ph1 még halanni rohadásokról, de az első frissítés óta nem rosszabb, mint az átlag. Sőt, talán a japánokat lenyomja.
Nem kell venni Németországból autót, időnként télen is le kell mosni, a kerékjáratokat meg ha sarasak rendszeresen takarítani. Akkor semmi sem rohad.