Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz zack #17298 üzenetére

    2 GB van GPU-nként. Az nem adódik össze. Mindkét GPU a saját memóriájába dolgozik.
    Az a baj ezzel a motorral, hogy a deferred render kódja nagyon egyedi. Compute shaderrel csinálja tile-based deferred acceleration technológiával. Mondjuk ez nem konkrétan baj, mert ez nagyon gyorsítja a feldolgozást, cserébe viszont két pofára zabálja a VRAM-ot. Mivel ez a render targetek szempontjából gond, így itt a felbontás a döntő, nem a beállítás. Ha magas a felbontás, akkor az a csomó render target is magas felbontáson lesz tárolva, mert később ezeket blendinggel össze kell mosni.
    Sok deferred render elképzelés van. Jelenleg négy opció, ha a FrostBite 2 elképzelését ideszámítjuk. Nyilván Repi előtt felmerült a kérdés, hogy mi a jobb: -30% a sebesség valamelyik elterjedt megoldással, vagy csinálni egy új gyorsabb megoldást. Utóbbi mellett döntött és az implementáció mellékhatása a VRAM lezabálása (amellett, hogy ez a legjobb minőséget adó, és leggyorsabb deferred render megoldás). Igazából nem döntött rosszul ... látva, hogy az új GPU-k 2-3 GB memóriát kapnak. Full HD-re jó a 2 GB, míg fölé már kell egy kicsit több. Főleg, ha aktív a deferred AA, ami megint nagy VRAM zabáló, hiszen minden render targetre le kell futtatni, ami konkrétan megduplázza az egész képszámítás VRAM igényét.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák