-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
MPowerPH #38974 üzenetére
Nem, azon már pár éve túl vagyok
Autóvásárlás miatt érdekelt a dolog, de aztán a fórumszabályzat ellent mondott nekem, úgyhogy törölték a kommentet. A vásárlás amúgy kb. fél év múlva esedékes, addigra a 400 sorból álló Excel-emet szeretném kicsit karcsúsítani és ehhez kell a nagy adathalmaz
Ha már itt vagyok: E90/E91 megbízhatóságáról van egyértelműen kialakított vélemény a fórumozók között? A Totalcar népítéletek össze-vissza szórnak, személyes ismerősöm pedig nincs ilyen kocsival, akitől kérdezhetnék. A motor nyűgjeivel többnyire talán tisztában vagyok, azon kívül a futómű és a belső tér karbantartásigénye, minősége érdekel.
Élmény per forint kategóriában az E46, E90, E60 trióból gondolom a mára már jóval olcsóbb E46 jön ki nyerőnek, vagy tévednék?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Szóval hogy jobban körülírjam: menjen, legyen vele élmény minden kanyar, minden kigyorsítás, legyen jó hangja, de pályára valószínűleg csak vezetéstechnikai tréning idejére viszem és nem akarok megőrülni a 700 km-es Németország-Magyarország autópályázástól. Magyarán dinamikus, de utazóautónak sem utolsó.
Ezek alapján - és mivel a futása kb. kétharmadát városban tenné meg - én eddig a 150-220 lóerő közötti (de főleg a sorhatos) benzines változatokkal szemezgetek. Nagyobbat a hátsókerekes tapasztalatlanságom miatt nem vennék, nomeg feljebb lépkedve a szervizköltségek is elszállnak, ha nem tévedek. Jó helyen keresgélek?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Fenntartási költségekről tudnátok felvilágosítást adni saját tapasztalat (vagy ismerős) alapján?
E46 és E90 3-as, illetve E87-es 1-es amit ismerősöm nagyon ajánl. 18d, 16i, 18i motorokkal javasolta őket, amiből én a városi használat (és a két-három havonta megejtett hosszabb autópályázás) miatt a dízelt ki is zárnám. Neki egyébként volt pár évig E46 20d-je, ami a kettőstömegű cserén kívül nem hibázott, ez alapján állítja, hogy egy BMW-t sokkal olcsóbb fenntartani, mint amiket én nézegetek.
Nekem, bár vonzó a márka, a minden irányból hallott rémtörténetek már elvették a kedvem a német prémium(abb) típusoktól. Emiatt most csupa japán van a listám élén: Lexus IS250, Accord 7/8, Avensis 2/3, Mazda 6 GG, mindegyik szívó benzinesben.
A vásárlásra fordítható összeget a várható szervizköltségek is befolyásolják. Ha például egy 2.4-es 7. gen Accordra 100 egységnyi pénzt kell költenem 5 év alatt, akkor mennyit kell költenem a fent említett bömösökre? (Ha a többi japóról is van ismeretetek, akkor azokhoz is örömmel várom a becsült értéket!
)
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
lali81 #40498 üzenetére
A 6 henger nem probléma, sőt ha tényleg kevésbé hajlamos a problémákra, akkor örömmel fizetem meg érte a felárat (elvégre BMW sorhattal az igazi). Csak van egy félelmem, hogy még ezzel is több aknára léphetek a futómű, elektronika, belső tér esetleges hibái miatt, amik gyakran előjönnek a Totalcar Népítéletben
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
CharlieDrop #40499 üzenetére
Bocsánat tőled is, amiért félreérthető volt a kiírásom. Szóval ismerősöm 16i és 18i motorral javasolta, de én kifejezetten nagyobb benzinest céloznék. A fogyasztás nem lényeg. Így mennyire változik a véleményed?
By the way: 150-500 az k***asok
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
CharlieDrop #40503 üzenetére
Igen, értem a viszonyításod, azért is kerekedtek ki a szemeim
Németlandból szerezném bármilyen kocsit veszek. Itt valamivel kulturáltabbak a 25i-vel és 30i-vel közlekedők. Az átlag német gyakrabban cserélgeti az autóit, meg aki hülyegyerek autót akar annak vagy van pénze nagyobb motorra (esetleg M3-ra), vagy a Golf GTi - Octavia RS vonalon választ valamit. Így talán az állapotuk sem olyan lehangoló az itteni példányoknak.
(#40502) molnarpeter: GS450h az gyönyörű lenne, de a választék legaljába is éppenhogy csak beleér a keretem. Az RX elég elbaltázott konstrukció, még nem volt kiforrott a hibridrendszere - olvasom egy facebook csoportban. A CT pedig egy átcímkézett Auris, ami még nem is lenne akkora probléma, viszont túl friss és emiatt drága. Az Ampera még nem lenne rossz, de import ide vagy oda, szintén áron felül van.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
Gabesz25 #40505 üzenetére
A 91, 94, 98 a terhelési index, csak az utána lévő karakter jelöli a sebesség indexet. És igen jó lesz.
http://gaszmann.hu/Gumi_elemei/sebessegindex.jpg- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?