- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
Nekünk hybrid nél haza is vágta a váltót. Gari lejarata után pár hónappal ráadásul ott ki se lehet kapcsolni.
Hétfőn az elő dolgom lesz kiíratni mert tegnap tolattam ki a parkolóból kb 1 km/h val és megálltam de már léptem is a gázra,na ez a leállítás újraindítás azt hittem eltépi a láncot.Barom egy dolog szerintem is!
-
veterán
A VW-é is ugyanilyen. Télen mínuszban indulva, 2km után a kereszteződésben megállva a stop táblánál, simán leállítja a jéghideg motort. Tartós autópálya menet után a benzinkútnál megállva is. Tűforró minden, izzik a turbó, SOHA nem szabad ilyenkor megállítani az autót.
Minden felhasználói kézikönyvben benne van, hogy ne állítsd le a kocsit nagy terhelés után, várd meg, amíg kicsit lehűl. Mindegy milyen meleg van kint, lehet 40 fok is, a több száz fokos, sokszor vörösen izzó turbó akkor is rengeteget hűl a beszívott hideg levegő által, terhelés nélkül. Ahhoz, hogy ez belássuk, nem kell mérnöknek lenni A propaganda mást mond, de nem szabad elhinni. A gyártónak nem az a célja, hogy 10 évesen, 2-300e km-rel is hibátlan legyen az autó. Neki az a lényeg, hogy újat vegyél.
A start-stop rendszer az autóipar egyik legnagyobb baromsága, amit rálökött a felhasználókra. Én biztos vagyok benne, hogy sokkal többet árt, mint amennyit használ. ÖÖÖ használ? Milyen pozitív tulajdonsága is van ennek a rendszernek? Semmi. Csak drágítja és terheli az autót. Kevesebb lesz a károsanyag-kibocsájtás? Laborban lehet, de a valóságban nem hiszem (maximum ha tényelg 10 percet állsz a dugóban egy helyben). A leállítás, de főleg az indítás a motorok legrosszabb üzemi körülményei, ahol nincs tökéletes égés, nincs szabályozott üzem. Ekkor a legmagasabb a károsanyag-kibocsájtás is. Arról nem is beszélve, hogy a hamarabb tönkremenő alkatrészek miatt a környezeti terhelés is magasabb, hiszen újat kell gyártani helyette, a régiből pedig hulladék lesz. Leállított motorral nem megy a klíma pl, az elektromos fogyasztók is az akkumulátorból táplálkoznak. Indítás után ezt az energiát vissza kell termelni, ergo a motor nagyobb terhelésen jár, ami magasabb kibocsájtást jelent. Az akkumulátorok sokkal hamarabb tönkre mennek, a rossz akksi pedig veszélyes hulladék, az új legyártása nagyban terheli a környezetet. Lehetne még sorolni...
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest