-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
cOxeR
Ármester
válasz Newlachka #58295 üzenetére
Lehet persze, a leírás is azt írja, hogy legalább 100Gb szabad hely kell.
Hardware Requirements2.2Ghz CPU (2 core minimum)4Gb RAM (8Gb Recommended)60GB+ for ISTA-D (ISTA+) -100GB for ISTA-P (Programming)Note: Requires 160Gb Physical Drive for last version of ISTA+
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #58416 üzenetére
Jön hozzá a kocsi is, csak a papírok készülnek.
20”-os amúgy. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #58500 üzenetére
Egész pofás lesz mire a papírok is elrendeződnek. - aztán gyorsan megszüntetjük ezeket a gyári korlátokat
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Legyen egy kis villany autós téma is.
Lassan 2 hete, hogy forgalomba került az "új" masina, I3 (2017) 94aH 37k km, tisztán elektromos, alapvetően a fő szükséges felszereltség van benne (emészthető hatótávhoz szükséges 94aH, hőszivattyú, gyors töltés, ülésfűtés, hátsó radar és a kevés km ), semmi sallang. Beleszaladt azóta 1000+ km, jócskán volt benne pálya, autóút és természetesen
Bp városi szaladgálás, szóval mindenbe belekóstoltam egy picit.Került rá egy gyári i3s felniszett a szélesebb gumikkal, új kisakku (mert a gyári a végét járta), egy szoftver frissítés (+tuning - ezt még mérni fogjuk a napokban én is kíváncsian várom mit mutat egy dragy) 7,3 a gyári, 6,8 körülre számítok, + gázfeltöltés. Hátra van egy fékolaj csere, gumiharangcsere, illetve egy kis tpms mizéria.
Ami nagyon bejön, az a csend, a zajmentes dinamika városi tempóban, instant leadva. Ez a legeslegjobb. Nagyon mókás, ahogy ezek a virslik (155/175 a hivatalos gyári most 175/195 van rajta 20") megtapadnak és meglódul, 30-50 között is képes kipörgésgátlót villantgatni padlóra, ami jó kis meglepetéseket tartogat forgalomba tétovázóknak.
A használata azért kicsi megszokást igényelt, hogy nincs gurulgatás üresbe, lelépsz a "gáz"ról egyből lassul, cserébe ugye visszatölt, fékezni nagyon ritkán fékezek vele, ezt szokni kellett.
Méretre eddig elegendő, mentünk vele 4 fővel is, hátul is el lehet férni felnőttként, a ki/be szállás picit nehézkesebb (ugye az első ajtót ki kell nyitni, hogy a hátsót is ki tudd), de alapvetően elegendő, a csomagtér is. Néha hajlamos vagyok túlméretés dolgokat vinni, de majd ezt visszafogom/másként oldom meg, ezekre egy kombi se lett volna százas megoldás.Hatótáv és maga a tiszta villanyos közlekedés az azért ad kompromisszumokat (de nem akartam REX motorosat, kifejezetten kiábrándító számomra a koncepciója, kerregées, persze hatásos), csak a városban, nulláson közlekedve, 200+ km-t mentem vele egy töltéssel, pályán azért nagyon észnél kell lenni, 110-es tempónál még emészthető a táv, felette drasztikusan csökken. Amit tud, Győr, Füred pályán lent 15-20 perc gyorstöltéssel (20%-ról 90-ra 2.700,- Ft) (~130-150 km) majd vissza, töltögetés nélkül tartalékkal Velencei tó, Fehérvár, Alcsút, Szentendre oda vissza távra, ezek egy irányba 50-70 km között vannak tőlem.
Balaton táv kb 3500 Ft-nak megfelelő villany oda-vissza, kb a fele egy átlagos benzinesnek, Z4-el, a 3-szorosa (9-10l, 100-as benzin 11000 Ft körül lehet), igaz időben kevesebb sebességben meg sokkal több.Kétszer töltöttem eddig útközben, alapvetően elegendőnek találom arra amire használom.
Töltő elég sok van 40-50km-es távokon belül ha valaki akar, talál gyorstöltőt, bár pont ma akartam egy díjmentes 22kw-os töltőt használni, ami nem ment és még az okos benzines autókkal körbe is állták, hogy ne férjen hozzá senki normálisan, de hát ez olyan hungarikum, tudomásul vettem és mentem tovább a dolgomra.Futómű alapvetően tetszik, de azért magas az autó és nem a kanyarvadászat az erőssége, a hirtelen nyomaték ha elveszted a tapadást nem segít egyenesbe szedni, de valós forgalomba normálisan közlekedve nincs kompromisszum és nem is megy a panaszkodás mellettem, mint a Z-ben, hogy kirázza a belem.
A kipörgésgátló és az elektronika nem igazán kiiktatható, kizárólag titkos menüben, de akkor abs sincs, ez valamennyire negatívum, de erre amúgy is a másik autó való, meg nem így közlekedek napi szinten.
Ami nem tetszik az a fék, nagyon harmatos pedig tárcsa betét bőven van (annak ellenére, hogy ritkán kell), de a fékolaj csere ezen valamennyit fog hozni úgy is, legalább is bízom benne.Összességében eddig nagyon bejön, pont azt adja amit vártam, vélhetően a szerviz igénye is olyan lesz mint amire számítok, a fent említettek megugrása után igazából nem sok várható költség van, váratlant meg nem szeretnék.
Ja igen világítás, halogén ez az egyetlen ami alapvetően kompromisszum volt, adaptív leddel lett volna jó venni, de igazából csak a FL ledről lehet jobbakat hallani az első generációról nem sok jót. Egy tompított izzó csere volt még erőteljesebb led-re, nekem így ez bőven elegendő közlekedésre. Z4 bi-xenon azért jobb.
Szóval rövidebb távon való zömében városi használatra én ajánlom. Persze kell garázs, kell otthoni töltési lehetőség, ezek adják meg a valós takarékosság alapját.
Állófűtést/állóhűtést nem próbáltam, se nem volt annyira hideg, se annyira meleg garázsból indulva garázsba érkezve.
Pár kép, gyorsan telefonnal, porosan máról. Időm engedi úgy is teszek fel még.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #58775 üzenetére
Az nem saját épület, de tervben van otthon, a ház fűtés is elektromos, tájolás is erre van tervezve, meg a tető dőlés is.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58785 üzenetére
50kw töltő, máshol nem is igazán állnék meg. 42 kw-os átlag jön ki ebből pl.
Otthon még nincs gyorsabb töltöm, csak a sima konnektoros lassú töltő, reggelre úgy is feltölti, van 3x32A-em, szóval kis ráfordítással ha váltok feljebb, tudok betenni egy 3x32A-est is a garázsba, csak feleslegesnek érzem.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #58848 üzenetére
Nagyon változó, pl mai mérce, Győr 13x km, 70% töltöttségbe került lemenni, 110-es tempomattal.
Visszafelé nagyjából ugyanez a táv 140km (mentem a városba közben azért ~20km-t napközben) 82% töltöttség. Bruti szél volt haza végig, ez jelentett +10%-ot.
Nekem is nagy arculcsapás volt, de ennyit számít.
(32 perc volt a töltés időm, 21,8kw zsetonba ez 3.200 Ft)
Na meglestem pontosan, 295km mai futás 16,4kw/100km átlaggal teljesítettem. 28,5kw körül van egy teljes töltés.
Otthoni töltés akkor kb 26,58kw (maradt meg 13% körül) ez összegben ~1000 Ft.
Szóval 300km durván két teljes töltés, 4200 pénz. Kb “3,5”l-es benzin fogyasztás autópályán. Ez a legmagasabb, városban 230km-t is elmész, egy töltéssel, azaz kettő töltés már 450 km táv is lehet.
Ugyhogy nem pályára való, de még ott is sokkal gazdaságosabb mint bármi más.
(lesz időm bekötök otthon egy fogyasztás mérőt a töltő konnektor elé, úgy teljesen képben leszek km/költség fronton.
Minél többet tudsz, otthoni árammal menni annál olcsóbb.
Aztán van a másik Aldi/Lidl ingyen töltés tarhálás, az egy megint másik műfaj.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58851 üzenetére
Van a tőlem 1200m-re egy ingyenes 22kw type2 töltő, nem próbáltam, akar egy elektromos rollerrel a csomagtartóban, simán lehetne spórolni, és úgy kutyagolni se kell. Mondjuk őszintén ki akar kint hagyni közterületen kocsit, ha otthon egy ezres a töltés.
Naponta nem megyek 1 teli töltést ez havi szinten is max 15-20 ezer spórolás. Persze kivitelezhető, de se hidegbe se nyáron kánikulában nem éri meg a macerát legalább is nekem, meg az időveszteséget, felszedni a kocsit az ingyen helyen. Illetve azért otthon nagyobb biztonságban van a kocsi garázsba kevésbé koszos mint közterületen. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #58854 üzenetére
Igazából azt kell tudni melyik az ami nagyforgalmú, vagy van több oszlop, azok nagy eséllyel biztosan mennek.
Kutakon is van töltő, elég sok helyen. Közelembe is van MOL, ott is van kettő gyorstöltő fej.
Ezek pedig csak az ingyenes pontok, azért van ebben potenciál bőven itthon is.
A karbantartás meg üzemképesség meg olyan magyar állami céges... valós profitorientált cég esetén azért nem így lenne.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58860 üzenetére
Parkolásról még nem is esett szó igen... azt mondjuk most nem aknázod ki, de azzal is elég sokat lehet fogni, főleg olyan helyen mint Bp, ahol szinte minden fizetős, de igazából itthon szinte minden nagyváros ilyen. No meg azért az elektromos töltőknél sokszor van hely alapból és közel is vannak a különböző lokalizációk bejáratához. Igazából egy fél rokkant kártyával felér.
Egyetértek, annak való aki otthon tud tölteni van mellé másik kocsi, vagy igazából nem megy ki a régióból... ilyen is van azért sok, rokonok is ott laknak, ott dolgozik stb.
Z4 miatt is szívták a vérem, hogy mire lesz jó... igazából 90%-ban mindenre megfelel a maga kompromisszumával, ez is ugyanaz a réteg autó.
Egy 5 ajtós diesel, az sokkal kevesebb kompromisszum minden téren, 3-4 éve mikor a munkám miatt mentem évi ~30 ezret, tuti nem ezt a kettőt választottam volna.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58864 üzenetére
Z4-et is 400-anként kell tankolni.
Tegnap pl egy e-tron állt meg mellettem... beszélgettem is vele picit, míg várt türelmesen 20 percet, hogy végezzek. Azért az pl egy eléggé más kategória, fel tud venni 150kw-ot és 300km felett van pályán is a hatótávja normál 130-as tempóval. 30 perc alatt fel tudod tölteni.
Az megint más, hogy Audis dolgozó, céges e-tronnal. Szóval nem a kifizette a 30M-t versenyző... illetve a gyárban is ingyen tölt.
Töltő is van már ami képes ennyit tolni, idő kell ennek még, a gyártók meg a szokás szerint csak csöpögtetik a fejlesztéseket meg irreális árakat szabnak.
Ez a Dacia Spring is érdekes történet, de ezt is elkapáljuk itthon. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #58871 üzenetére
Itt egy újabb példa, szépen lassan halad ez előre, persze az ár meg a valós hatótáv kérdés, de ez már inkább 400km+ autópályán.
[link] BMW I4Milyen értéke lesz, tényleg egy régebbi gyári M-es autónak ha átfordul ez az elektromosság. Most célszerű lenne venni, eltenni 10-15 évre.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #58904 üzenetére
Na ja, csak a 23M-ós kezdő ár a kérdés... ki tudja/akarja kifizetni.
#58903 KAMELOT
Lehetséges. Azért nem gondolom, elég jól adják a hatótávot egy 5-10% csalás van csak benne... enyémre is EPA 170 és WLTP 220 a gyári adat. 150-230 között van valójában.
NEDC adatokat nem érdemes nézegetni... mert az messze nem valós.
Szóval itt is azt gondolom városba tudni fogja ezt a hatótávot amit írnak, pályán meg 400 körül, nem gondolom, hogy ez annyira élhetetlen. Peesze nem 4 fővel, meg nem csomagokkal...Ott véreznek el leginkább, ha nem egy ember ül benne hanem kettő... meg csomag és ha nem ideális a környezeti tényező. Idővel úgy is átlépi a benzines hatótávot, csak itthon erre 10 év múlva lesz talán pénze az átlagos embereknek.
-
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59149 üzenetére
Azért van amit nem tudsz kocsi nélkül, szerencsés vagy ha tudod nélkülözni. Ma pl nekem is beugrott egy laza 300km Bp-en és körülötte...
Legyen egy kis hasznos tartalom is, 50% töltöttségbe került 127,4km (12,1kwh/100km pillanatnyilag). Egyre melegebb van egyre jobb a hatótávom. Ebben van 58km nulláson szakasz, 40 km 2 számjegyes út, a többi város. Oda vissza megteszem ezt majdnem mégegyszer ma. Bedobtam közben egy Pennynél ingyen 5 kw-ot, most otthon is töltök egyet sima hálózati konnektoros lassú töltővel, így elég lesz a teljes napra.
Ez azt jelenti, hogy 250km vegyes kijön egy töltéssel, csak városban ez menne feljebb ebben az időjárásban.
Szerintem így ez elég jó és használható. (3 fővel egész nap) -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59158 üzenetére
Ezt elég jól eltalálták, van több valós adat, pl 190e km futás 97% akku kapacitással pont tegnap tette fel valaki külföldi csoportban, itthon is van 90+e km-es gyári értek felettivel. Szóval nagyon nem aggódom emiatt.
Katalógus hatótáv adat meg nagy szórást ír, a valós használat meg még nagyobbat, de ezt talán írtam is. Ha nyomod neki 110 felett, nagyon megjön az étvágya, simán le lehet meríteni 100km alatt. Z4-el is tudok menni 8l alatt, meg 15l körül is.
Tegnapi “eredmény” 310km 46kw-ból lett meg. Ez kb azt jelenti egy teljes töltés, 207km (a hazautat azért elmókáztam, volt benne 130-as tempó, meg pár 150 az utolsó 20km-en). Ebből bele raktam 15kw-ot ingyen napközben többit itthon, így ~2000 Ft-ba volt ez a kör, szóval kb 650 Ft - 100km. -
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #59161 üzenetére
Van egy ~13-14kw-ot adó ingyenes töltő tőlem 1km-re, ha többet használnám, akkor még lehetne ezen faragni, csak ugye +idő és a gyors közlekedést a kocsi és a ház között valamivel meg kellene oldanom, míg tölt az autó. (valami pici összecsukható roller, deszka, kerékpár, akár elektromos)
100-as benzin vagy villany én ezt vallom jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Heheh van itt mindenféle vélemény, szerintem ha megnéztek hasonló évjáratú, felszereltségű autókat, akkor nincs elrugaszkodott ára egy I3-nak.
Nincs hang nekem előny, lassan menni, meg őszinte leszek a városban? Rendre ellövöm zöldnél, mindenki bent ragad, én meg simán váltok két sávot mire megtalálja a kettest, ezekkel nem vesztek túl sok kakaót.
Nincs váltás sem negatívum, itt mindenki állandóan driftelget, meg üresben popandbangelget?!
Automata Z4 miatt is állandóan megy az emberek piszkálása, de mikor fele kézi váltós nem tud rendesen valtani, az automata meg csak teszi a dolgát, szinten csak vigyorgok, hogy akkor mire ez a nagy manuál láz.
Városra van tervezve az I3, napi 100-120km átlagos futásra... az év 340 napján ez tökig elég itt bárkinek, extra ha valaki 50+km-t utazik egy irányba dolgozni.
A mérete meg szintén megszokás és elvárás kérdése, használatra vészed a kocsit, tudod mi fontos, senki se vesz egy pockupot mert három évente el kell vinnie három kecskét A-ból B-be.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59195 üzenetére
Azért nem mindig ilyen a wallis mikor én kertem tesztre autót, kitöltöttem minden szart de mégse kaptam tesztautót... annak ellenére, hogy minden visszajelzést megadtam, aztán kaptam a választ, hogy majd keres egy kereskedő... prospektust meg minden szart küldtek, csak autó tesztre időpontot nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen