Új hozzászólás Aktív témák

  • Pötyi

    őstag

    Egy nagyon érdekes dolog van még a MOL árképzési politikájában. Amikor ők valahol a nagyvilágban megvesznek 20 dollárért egy hordónyi olajat, akkor azt szépen csővezetéken elpumpálják egy tengerparti kikötőig. Ott az olaj vár egy tankert. Megérkezik egy tanker. Bepumpálják az olajat. A hajózás nem egy gyors szállítás, pláne nem egy több százezer bruttoregisztertonnás tankernek. A tanker nagy sokára eljut egy európai kikötőbe, ahonnan mondjuk csővezetéken elnyomják Százhalombattára. Előfordul, hogy ott is pihentetik egy kicsit. Na, mondjuk eltelik durván három hónap, de ennél inkább több, mire nagy sokára lepárolják benzinnek azt az olajat.

    Az olaj világpiaci árának mozgása SEMMI hatássa nincs a MOL töltőállomás földalatti tartályában lévő benzin árára, hiszen annak alapanyagát kb. negyed évvel az árváltozás elött vették meg! Ebből következik, hogy ha változik az olaj ára, akkor az árváltozásnak a becsületes logika szerint legfeljebb három hónappal később kellene jelentkeznie, vagyis akkor, amikor a drágább olaj eljut benzin formájában a benzinkutakra!

    Amikor a MOL árat emel, akkor az olcsóbban beszerzett anyagot adja el drágább áron, álszenten hivatkozva a világpiaci ár változására...

    Ez még nem minden. Amikor emelkedik a világpiaci ár, akkor rögtön emelnek, de amikor csökken, akkor csak másfél hónappal később követik és akkor sem olyan mértékben...

    QNX is cool!

Új hozzászólás Aktív témák