Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz atis123 #11 üzenetére

    Ami számomra nem világos, hogy ha az elavult technológiájú chipnél a forrasztások ellenállnak a rázkódásnak, akkor a modern chipnél miért nem lehet ugyanezt a tudást alkalmazni? Ugye ezek a problémák nem magában a chipben jelentkeznek, hanem a tokozásánál, és ott, ahol érintkezik a nyákkal, amire ráépítik.
    Szóval ha az ócska 16nm-es chipet be tudják tokozni rázkódásálló forrasztásokkal, az új, 4nm-es chipnél mi a megoldandó probléma, ami miatt 5-6 év késéssel tudják csak beépíteni azt egy autóba?
    (A tippem, hogy semmi, az autógyártói fillérbaszáson kívül)

    A vízhűtéssel kapcsolatban meg nyilván nem arra gondoltam, mint a pc-ben a vízhűtés. De egy elektromos autóban az invertert és a cellákat is vízzel hűtik-fűtik. Szóval amiről szó van, az nem science fiction, hanem már létező megoldások.

    Nem teljesen hülyék az autógyártók sem. De az biztos, hogy a jövő arról szól, hogy az autó lényegében egy számítógép kerekeken. És erre ők nincsenek felkészülve.
    Amíg 8-10 éves fejlesztési ciklusokban működnek, addig soha nem lesznek korszerűek.

Új hozzászólás Aktív témák