Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    Egyébként melyek azok a különleges követelmények, amelyeknek az autóipari chipeknek meg kell felelniük?

    Rázkódás biztos nem, ugye nincs mozgó alkatrész.
    Por és nedvesség? Ez már megoldott a mostani chipeknél.
    Hő? Hát egy közönséges laptop chip 100 fokon megy, plusz az autóban van beépített vízhűtés és akár ventillátornak is van hely.

    Szóval ez ilyen bullshitnek tűnik, hogy elmesélik a hülyéknek, hogy milyen roppant nagy kihívás és hosszú évek munkája modern chipeket az autóba szerelni, amelyekkel esetleg megoldható lenne, hogy a 20 millás autó kezelőfelülete olyan reszponzív legyen, mint egy alsó polcos kínai tablet.

  • cucka

    addikt

    válasz LordyDaVidra #8 üzenetére

    Amúgy kb. jól leírtad az autóipar egyik fő problémáját.
    Ezeknél a cégeknél 6-8-10 éves iterációs ciklusok vannak. Amit most fejlesztenek, mint szoftveres-hardveres innováció, az 5 éve már elavult, de még 2-3 év amíg piacra kerül, és utána 6-8 évig piacon is fog maradni.
    Tudod, mint a vadonatúj E Klasse Mercedes, ahol az az innováció, hogy van rajta Angry Birds. És hát el is tudom hinni, hogy amikor a specifikációt megírták, akkor még az Angry Birds volt a menő mobilos játék.

    Ezek közül talán egyedül a hőmérsékleti tartomány ami kritikus lehet. Rezgés irreleváns, egy chipben nincs mozgó alkatrész. És a chipek simán bírnak 15+ évet, főleg ilyen kevés üzemórában, mint amennyit egy autóban működnek.

    És hát jól látszik, hogy a rengeteg tanúsítvány, hitelesítés, és hivatalos pecsét ellenére a legtöbb probléma egy autóban a szoftverrel van.

    Amit az ipar csinál, az egy alapjaiban rossz működési modell. És erre a Tesla mutatott rá, akik valahogy megoldják, hogy hetekben/hónapokban mérhető iterációs ciklusokkal termeljenek. Ezért sem fogják a hagyományos autógyártók soha a büdös életben utolérni őket, hacsak nem lesznek náluk gyökeres változások.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz atis123 #11 üzenetére

    Ami számomra nem világos, hogy ha az elavult technológiájú chipnél a forrasztások ellenállnak a rázkódásnak, akkor a modern chipnél miért nem lehet ugyanezt a tudást alkalmazni? Ugye ezek a problémák nem magában a chipben jelentkeznek, hanem a tokozásánál, és ott, ahol érintkezik a nyákkal, amire ráépítik.
    Szóval ha az ócska 16nm-es chipet be tudják tokozni rázkódásálló forrasztásokkal, az új, 4nm-es chipnél mi a megoldandó probléma, ami miatt 5-6 év késéssel tudják csak beépíteni azt egy autóba?
    (A tippem, hogy semmi, az autógyártói fillérbaszáson kívül)

    A vízhűtéssel kapcsolatban meg nyilván nem arra gondoltam, mint a pc-ben a vízhűtés. De egy elektromos autóban az invertert és a cellákat is vízzel hűtik-fűtik. Szóval amiről szó van, az nem science fiction, hanem már létező megoldások.

    Nem teljesen hülyék az autógyártók sem. De az biztos, hogy a jövő arról szól, hogy az autó lényegében egy számítógép kerekeken. És erre ők nincsenek felkészülve.
    Amíg 8-10 éves fejlesztési ciklusokban működnek, addig soha nem lesznek korszerűek.

Új hozzászólás Aktív témák