Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LordyDaVidra

    csendes tag

    válasz cucka #6 üzenetére

    Hivatalosan:
    - hosszú idejű működésre kell őket hitelesíteni (15 év)
    - szélsőséges hőmérsékleti tartományban (-50 és +70 fok közötti környezet)
    - rezgést is jól kell bírniuk

    Nem TELJESEN bullshit a dolog, nyilván kicsit túl van lihegve.
    Emellett maguk a szoftverek is erősen korlátozók, pl. automotive használatra hitelesített fordítót kell használni, stb.

    Nem tudom, most mi a helyzet, majd 10 évvel ezelőtt, mikor autóipari Tier 2 beszállítónak dolgoztam, akkor az ügyfél (francia autómárka) képviselője megjegyezte, hogy hát kb. úgy megy a szoftver, mintha egy 2 éves telefonon futna, én pedig megköszöntem a dicséretet, mert, mint mondtam, maga a hardver kb. 6 éves színvonalat képviselt teljesítményben (és még messze volt a megjelenés!). Később nagy leb.szást kaptam ezért a mondatért a Tier 1 képviselőjétől, meg utána még a főnökömtől is, hogy rombolom az üzleti viszonyt :DDD

  • atis123

    tag

    válasz cucka #9 üzenetére

    A Tesla teljesen a nulláról építette fel a fejlesztési, gyártási és értékesítési modellt. A meglévő gyártóknak meg át kell állni. A Teslának, nem volt alkatrészellátási gondja a korábbi modellekkel, mert nem voltak. A régi modellekhez a régi fejlesztési módszerek kellenek, arra meg senki nem rugáz be erőforrást, hogy másfélszer annyi ember dolgoztatnak, hogy tudjanak kétféle fejlesztesi folyamatot vinni. Ez tényleg nagy előny a Tesla oldalán.

    [ Szerkesztve ]

    "Nincs az elbaszva, csak másra lesz jó!"

  • atis123

    tag

    válasz cucka #6 üzenetére

    Rázkódás biztos nem, ugye nincs mozgó alkatrész.
    Forrasztás, érintkezés. Amotortérben járó motor mellett mindig van valamiféle vibráció.
    Hő? Hát egy közönséges laptop chip 100 fokon megy, plusz az autóban van beépített vízhűtés és akár ventillátornak is van hely.
    Ugye nem gondolod komolyan, hogy majd a hűtőkört a chipre is kierjesztik?
    Por és nedvesség
    Azt a készülékházak oldják meg, és nem a chip.

    Az autógyártóknál sem teljesen hülyék dolgoznak azért...

    "Nincs az elbaszva, csak másra lesz jó!"

  • ViZion

    félisten

    válasz cucka #15 üzenetére

    A környezetvédelem jegyében más a forrasztóón összetétele... az meg így sz@rabb, de nincs benne ólom, mindenki boldog. A rázkódástól ezek a mikrorepedések felderíthetetlenek, ahogy pl. mosógépnél vagy más gépnél sem fog a szerelő javítani, a panelt cserélik.

    Mi is autóipari al-al-al-al beszállítók vagyunk. 4 éve beharangozott project a mintázásokkal, stb. idén kellett volna felpörögjön, de elhalasztották a jövő év elejére. Szal. jól írták fent, mire tényleges sorozatgyártásba kerül valami, az jó esetben 5-6 év. Coviddal, válsággal együtt meg 6-9 év... Módosítani nem nagyon lehet, mert annak az egész beszállítói láncon végig kell mennie, új tesztek, minták, esetleg a műanyagokhoz formák, ami nem ócó.

    Megoldás lehetne az elektronikai bizbaszokra (részben) valami moduláris rendszer, szabványos csatikkal... de ez senkinek nem érdeke.

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

Új hozzászólás Aktív témák