-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bloksma
aktív tag
-
Joe fiú
senior tag
válasz dobobazsy #53682 üzenetére
2 ohm stabil erősítő kell ami legalább 500w-ot tud 2-ohmon, azt hiszem Kicx Kap 27 illetve Carpower HPB 1502 tud valami hasonlót. Ezeket nézegesd. Szobába használd jó sokáig a szobai erősítővel, hátha előbb-utóbb leég a tekercse. Egy hangszórót sosem a nagy teljesítmény öl meg, hanem a túl kevés. (Kivéve ha eléri a nagy erősítőtől a mechanikai teljesítőképességét)
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #73817 üzenetére
Ha a mélyközepet és a csipogót küön csatornán hajtod,akkor van jelentősége a vágásnak. Ha a csipogó előtt ott egy kis kondenzátor, ami a hangváltó szerepét tölti be, akkor nincs sok... Vagy ezt a fejegység hajtja?
A mélyet (szerintem) túlzás felengedni 180 Hz-ig, ott már van irányérzékelés is (mindig hallani fogod,hogy a csomagtartóból jön a hang), meg egy szub azért nem teljesen erre való.
A 13-as mélyközépből valóban nem lesz értékelhető mélyed, de olyan 100 Hz-ig le lehet engedni, a szubot meg 80Hz-ig fel, 12 dB-es meredekséggel szépen össze fognak szólni. -
dobobazsy
őstag
válasz dobobazsy #74750 üzenetére
közben megoldódott a probléma, köszi szépen!
csak hogy jött helyette másik. járó motornál van egy ciripelős alapzaj a hangszórókból.
annyit kipróbáltunk gyorsba, hogy kihúztuk az erősítőből az rca-kat, úgy nincs zaj járó motornál... ez esetleg jelenthet valamit?
az erősítő táp és test kábele közvetlen az akksihoz megy 3-3 méter hosszúságban, és próbáltunk nem mellette vezetni semmi más kábelt. valakinek bármi tippje?
köszönöm előre is! -
#99254784
törölt tag
válasz dobobazsy #74750 üzenetére
Szia!
A+B módban valóban csak 1 pár RCA-t használ fel bemeneti jelként a manual szerint, úgy nem is lehetett faderelned. Van kimenő jel a fejegység rear RCA kimenetén egyáltalán?Nincs esetleg a rear RCA kimenet letiltva a fejegységen (már ha lehetséges)? Úgy tűnik, mintha nem lenne meg a rear RCA jel az erősítő számára, ha A/B módban nem szólnak csak az első hangszórók.
Az oválok ordítása lehet akár a hangszórók eltérő érzékenysége miatt is, hacsak a két gain beállítása nem nagyon tért el egymástól.Lehet elölről át kellene nézned az egész vezetékelést, ha már mindent kötöttél mindenhová.
Fejegyég balansz és fader középre állítva, front kimenet RCA az A szekcióra, rear kimenet a B szekcióra kötve (nem felcserélve a jobb és bal oldalakat az erősítőn és a fejegységen sem). Első hangszórók A outputra kötve oldal és polaritás helyesen, hátsók a B outputra szintúgy. Kapcsolók ahogy Lusu írta, mód A/B, preamp-ok L/R, crossoverek lehetnek még off állapotban, hogy ne zavarjon meg, a két gain poti meg nagyjából ugyanarra az értékre állítva. Ha mindez megvan, és minden működik rendesen, akkor így már tudnád a fadert előre-hátra és a két oldalt (jobb-bal) állítgatni úgy ahogy te szeretnéd.
Ha ezek már megvannak és jól működik, akkor lehet a gaint és crossovereket még babrálni. -
#99254784
törölt tag
válasz dobobazsy #74753 üzenetére
Pont elküldtem, mire láttam hogy végül ez a része megoldódott.
Az a 2 Volt kimenet sem 2 volt mindenhol, leginkább csak a max hangerő közelében.
Kicsit szakszerőbben, műszerek nélkül is be lehet állítani, fülre is. Fejegységen kikapcsolod a bass boost-ot és társait, az equlizert alaphelyzetbe állítod. Gain potikat eltekered teljesen óramutató járásával ellentétesen.1 kHz-es szinusz teszthangot elindítva a fejegységen (netről tudsz letölteni) kimérés nélkül a hangerőt kb 3/4-ig kell feltekerni ajánlások szerint (itt még biztosan nem ad ki torz jelet), majd itt is hagyod. Ezután a gain-t szépen elkezded felfelé tekerni, és amikor hangszínt vált, ott kezd el torzítani az erősítő. Jellegzetes tiszta "hümmögő" hangről mintha valami elektromos búgásra váltana a hangszín. Picit vissza tekered a még nem torzított jelig a gaint-t, és így hagyod. Beállítod mindkettőt így, utána meg majd fader-rel elosztod. -
#99254784
törölt tag
válasz dobobazsy #74757 üzenetére
Nagyon úgy néz ki. Nincs esetleg egy másik RCA kábeled, amit csak áthúznál az utastéren keresztül egy próba erejéig? Vagy próbáld meg egyből áthelyezni ha nem nagy munka. Én bal oldalt vezettem végig a tápkábelt a küszöbnél (bal oldalt volt az akksi meg az erősítő is), jobb oldalt meg az RCA-t és már csak az erősítőnél kerültek közel egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
ThodEE
őstag
válasz dobobazsy #75816 üzenetére
16mm2-nél még nem éri el az 1V feszültség esést (5m), ennek ellenére 20 vagy 25öst választanék legalább bár vannak kétségeim a kép alapján hogy mekkora fér bele abba a csatlakozóba tisztességesen. Ez egy elég combos erősítő, L/R-MONO kapcsolóra esetleg rámérni hogy valóban kapcsol-e, esetleg a szűrőket megtekergetni hogy tényleg vágjon is és csak az alsó freki menjen ki biztosan
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
PítdB
kezdő
válasz dobobazsy #75816 üzenetére
Alapvetően a kábel hosszúságától függ..átlagosan autóban 5M. szoktak számolni.
16-20mm2 már megfelelő, minél vastagabb annál kisebb az ellenállása a vezetéknek.
A kábelhez kell méretezni a biztosítékot..mert azt védi. 80A elég, de lehet 100 is.( az erősítő belső biztosítéka saját védélmére van) 2x40A , mint írtad .csak a mélynyomó
-
RAiN91
őstag
válasz dobobazsy #76659 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Egylőre nem álltam neki, amit #Lite mondott, hogy a minősége nem lesz jó, elvette a kedvem. Esetleg ha egy 4 csatornás erősítőt rákötök? És maradna a gyári fejegység, ugyanis nem akarom elrontani a dizájnt. Vagy ha az nem segít, akkor csak egy két csatornás hátra, ahova egy kisebb mélynyomót raknék?
Nem kell komoly hangminőség. Családban van egy E90, amin az ülés alatt gyárilag van valami mélynyomó szerűség, és amiatt (gondolom) tök jól szól az egész. -
Lite
őstag
válasz dobobazsy #76699 üzenetére
Az inkább 60A, ha felelős szaki húzta be. 80A-t az a vezeték pár centin, ha elbír, utána inkább melegszik és kigyulladhat.
Az alábbi táblázatot ajánlom megtekinteni mindenkinek, aki még most kezdene kábelezni:
(Azért ha valaki visszaolvas, a régiek 35-ös hegesztőkábelel kezdték, az bírta a 80A-t...)
Konkrétan a Te esetedben a 40A használható, kellő biztonsággal, 5m hossz esetén. Erre pedig a megoldás, egy újkori, D-osztályos monoblokk, ami ennyi áramból kellő teljesítményt csinál.
Például ez, ilyet talán használtan is találsz. 40A, 350W RMS/4Ohm
[ Szerkesztve ]
-
gyenesmartin
őstag
válasz dobobazsy #76728 üzenetére
Én mérőszalaggal. Attól a ponttól ahol a füled is van, a hangszórókig. Ha passzív kétcsatornád van akkor én átlagot vonnék.
Jut eszembe, azoknál a dsp-nél ahol nem távolságot hanem ms-t kell megadni ott hogyan szoktátok?
Az az idő amit a hang megtesz, vagy kiszámoljátok a legtávolabbi hangszórót azt venni 0ms-nek, majd ahogy közeledik felém, úgy növelni? Tehát a legtávolabbik kiad egy hangot, azt a közelebbik később adja ki, hogy egy időben érjenek hozzám. -
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77025 üzenetére
Az erősítő nincs 2 csatornás üzemmódra állítva? Van rajta egy A+B kapcsoló, azt mire állítottad? Ha annak a kapcsolónak nincs hatása, akkor lebonthatod a burkolatot és látnod kell rendellenes forrasztást, amivel az általad használt 2 csatornáról hajtják a teljes erősítőt (ronda gányolás, de javítható talán).
Illetve, ugye sztereó módban van minden?[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77029 üzenetére
A neten mindent találsz hozzá (ebay, amazon), de még itthoni boltban is láttam anno.
A Pio mikrofoncsatija 2,5 mm jack, a többié 3,5 mm, ilyen átalakítót tudsz csinálni, csináltatni, készen is lehet kapni, meg komplett mikrofont is lehet kapni.Gomb és előlap már nehezebb ügy. A kábel meg ugye Pio ISO csatlakozó, amint aktív fej módba teszed (és internal amp off), nagyjából csak a tápra van szüksége, az antennára és 2 USB hosszabbítóra. Ja, meg a remote szál...!
Ha az antenna csatlakozóra gondolsz, az is filléres tétel, bármelyik autóhifi boltban kapsz, kb egy ezresért.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77031 üzenetére
A gépen, ha jól emlékszem, alul van egy kapcsoló, azt átbillentve kerül DSP-s fejegység módba, Utána még az Internal Amp Off -ra téve csak az RCA csatlakozókon ad ki jelet, a saját kis erősítőjét lekapcsolja.
A szubot kötöd az erősítő B (vagy 3-4) csatornájára, a fej közép kimenetét pedig az erősítő A (1-2) bemenetére, a fejen a vágásoknál a mélyközép felső vágása kikapcsolható, így az erősítőre azon a csatornán nem enged a fej mélyet (beállítható), csak a többit. Ebben az esetben az erősítő után a hangszórókhoz használnod kell a gyári hangváltót, különben elszáll a magas! -
Lite
őstag
válasz dobobazsy #77399 üzenetére
Ha a vezető oldalára állítottad be a színpadot, akkor máshol nem nagyon fog összejönni.
Egyébként a mélyet úgy tudod megnézni, hogy a balanszot tekergeted. Ha valamelyik oldalra kitolva felerősödik, akkor valóban fordítva lett bekötve.
Milyen távolságra tolta ki a kalibráció? -
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest