Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Abu85 #30316 üzenetére

    "Akinek anno a shader modellek gyors fejlődése nem tetszett, annak a PC-s közeljövő sem fog tetszeni."
    Az tény, hogy nem volt túl szerencsés, hogy össze-vissza voltak a hardverek tudása, egyik ezt tudta, a másik meg azt.
    Ugyanakkor nekem az sem tetszik, hogy a játékok grafikai színvonala gyakorlatilag 3-4 (5-6-7) éve egy helyben áll. Régebben lehet, egy-kétévente fejlesztettem VGA-t, de minden évben volt játék, ami annyival szebb volt a régebbieknél, hogy majd leesett az állam. Na, most konkrétan arra sem emlékszem, mikor volt dolgom utoljára ilyen címmel az eredeti Metro2033 óta... Talán még a Tomb Raiderből jut eszembe még a TressFX, amire azt lehetett mondani, hogy wow, ez jó....

    (#30317) Loha: "hanem tanultak korábban elkövetett hibáikból"
    Ugyan már. :) Gondolod, hogy az AMD meg "hirtelen elfelejtette", mivel verték meg a Fermi-t? :DDD
    Nem. Akkor az AMD jól eltalálta, milyen hardver kell az adott korban, és az Nv tett le az asztalra egy sokkal maszívabb, de kihasználatlan, komplex és emiatt torkos és drága architektúrát.

    Igen, kétségtelen, hogy a Kepler versenyképességének egyik kulcsa a szoftverbe rakott ütemező, ugyanakkor ez egyáltalán nem könnyíti meg a DX12-re való átállást szvsz. Sőt, bizonyos felhasználásokra éppen ez a rendszer egyik korlátja, nem olyan robosztus az ütemezés, ezért nem tud pl. "hardveresen hang DSP-t emulálni", mint pl. a friss GCN-ek.

    A videót köszi, nagyon érdekes. :K Megmagyaráz jópár dolgot. Azt is, hogy miért passzol olyan jó ez a dolog a DX11-hez, de ugyanakkor ez nekem nem tűnik ez nagy előnynek a DX12-höz, sőt, ellenkezőleg. Ha mondjuk egy hatmagos proci 12 szálon ontja a GPU-ba a rajzolási parancsokat, ott egy okos hardveres ütemező megint előny az ideális GPU kihasználás felé, mintha szoftveresen kellene egybe nagyobb csomagokba rendezni, hogy a GPU-nak jó legyen... Egy, nem nyer vele a GPU, kettő, még a CPU-t is feleslegesen terhelte. Az AMD hardverének meg fülig ér a szája, mert nincs limit, cserébe úszik a sok ütemező a munkában....

    A videóban is szépen kifejti a tag, hogy az AMD elképzelése nagyonis életképes és indokolt (az anandtech API overhead tesztjében tisztán látszik) ugyanakkor nagy kár, hogy DX11-hez a hardveres elképzelés kevésbé passzol, mint a zöldeké.

Új hozzászólás Aktív témák