Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Abu85 #6517 üzenetére

    Nocsak, a crossbar memóriavezérlő mióta ultramobil-exkluzív feature? :)

    Amúgy igen, az SM-eknek dedikált útvonaluk van a ROP-okhoz, és ciklusonként a preferált ROP-hoz 4db int32 / fp32 pixelt tudnak átvinni. Ezek szummája a teljes GM200 és GM204 esetén megegyezik a raszterizálók tudásával, ill. a ROP-ok képességeivel is. Ha kivágsz SM-eket, akkor a chip "közepén" csökken a pixel-átbocsátó képesség, függetlenül attól, hogy a raszterizálási kapacitás és a ROP-kapacitás nem változik. Ezzel együtt, a 980Ti eredményei egy kicsit furcsák, mert két külön mérés szerint is valamivel kevesebbet produkál az elméleti maximumához képest, mint a Titan X. Majd Damien kinyomozza, ha lesz hozzá kedve :)

    A fentihez hozzátartozik, hogy ennek a limitációnak a hatását a gyakorlatban nemigen lehet látni, ugyanis:
    a) blending mellett az nVidia ROP-ok a 32-bites adatokkal csak fele sebességen üzemelnek, ezért a ROP-kapacitás lesz a szűk keresztmetszet
    b) MSAA mellett a pixel pipeline-ban minden raszterizált pixelre több ROP-művelet jut, ezért itt is a ROP-kapacitás a limit

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák