- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Google Maps
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Hálózati / IP kamera
- Synology NAS
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Tippre pont azért húzza el az AMD a bejelentést, mert egyszerűen nem képes szállítani, és azért tartja valójában a piacon az RX560/570/580 szériát a kis Navi-k mellett majd, mert nem tud mennyiséget biztosítani a 7nm-es gyártósorról. Ahogy a Ryzen 9 3900X és 3950X mennyiséggel is problémák voltak/vannak (meg a Rome-al, többek között)...
Irtó szép lesz, ha jövőre jön értékelhető mennyiségben a Navi, miközben lassan jön az Ampere majd...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Oliverda
félisten
Mert az Apple áll a TSMC partnerlistája legelején. Az évi több tízmillió darabos megrendelés miatt prioritást élvez, és mivel kevésnek bizonyult az A13-ra korábban leadott megrendelés, ezért feljebb kellett csavarni a gyártást, néhány kisebb megrendelő (pl. az AMD) kárára.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Rém egyszerűen. Úgy, hogy abból a fittyfasz lapkából a "csak amerikában kiemelkedő népszerűségnek örvendő" iPhone-okba kellett tavaly 200+ millió darab, és akkor az iPadről meg a többi saját processzoros cuccról nem beszélünk. Ehhez képest nagyjából az összes partner kispályás, beleértve az AMD-t is. Nem véletlen, hogy az Nvidia inkább átmegy a Samsunghoz, hisz ott nem kell egy Apple kaliberű mamuttal osztozkodni a kapacitáson.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Cathulhu
addikt
Huhh, eleg sok mindenben tevkepzeteid vannak. Nem vagy tisztaban se a mobil chipek komplexitasaval, se a piacok volumenjevel.
Egyreszt az a fittyfasz A13 mobiltelefon lapka 8.5 millard tranzisztort tartalmaz mig egy teljes Zen2 CCD mindossze 3.9-et (teruletre 98 mm2 vs 74 mm2), azaz joval nagyobb egy A13 mint egy fityfasz Zen2.
Masreszt csak iPhonebol evi bo 200 millio darab kel el (es iPadokat nem is szamoljuk, amibe jellemzoen nagyobb SoC kerul), illetve ott van meg nagy megrendelokent a Qualcomm, hasonlo volumenekkel.
Ezzel szemben a teljes PC piac kb 200-250 millio evente, es ennek a toredeke AMD. Szoval van ket nagy megrendelod tobb evre visszameno, stabil, kiszamithato, es tobb evre elore tervezheto volumennel, es van egy kis megrendelod, akinek az elso megrendelese nalad, par tizmillios darabszam es kisebb chipek, az anyagi csod szelen tancol(t), igy nem lehet evekre elore stabilan tervezni vele. Melyiket szolgalnad ki?
De megha nem is priorizalod a vevoidet es azonos felteteleket biztositasz nekik (hulye lennel), akkor is ki tud nagyobb kapacitast lekotni? Az apple, aki nagy marginnal tudja arulni a premium iPhonejait, vagy az AMD aki allando arhaboruban van az intellel es az nVidiaval, es eleg alacsony hasznot tud realizalni, igy a licitnel is sokkal kisebb a mozgastere.Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
nagyúr
-
Piszmaty76
aktív tag
Én mintha azt olvastam volna itt régebben, hogy a nagyok majd csak jövő év elején várhatóak. Igen türelmetlenül várom én is őket és a velük kapcsolatos pletyiket/hírmorzsákat. :)
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Piszmaty76
aktív tag
Míg megérkeznek a Navis csúcsok, kőkeményen gyűjtögetem a kis vagyonkámat. Akkor majd kiderül, hogy a két gyártó közül melyik lesz az ügyesebb 4k min. 60FPS high/ultrára. Addig kihúzom az MSI 1080-ammal.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
nagyúr
Én is valami ilyesmit várnék. Ami most realizálódott bennem, hogy amire kijön az RDNA2, addigra kint lesz várhatóan az nVidia második generációs hardveres RT kártyája, és feltehetően az Intel Xe is, aminél megint pletya szinten várható az RT. Vagyis az AMD a harmadik lesz csak a sorban...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Más kérdés, hogy engem ez a része nem érdekel, amíg jó áron kapok jó teljesítményt. Sajnos én vagyok olyan marha, hogy elvekkel és meggyőződésekkel szívassam magam, így nálam se Intel se nVidia nem jön szóba. Tök mindegy milyen HW-rel megy az ember, mindenképp kompromisszum. Ha nem a kisebb teljesítmény és a kései megjelenés, akkor a fél milliós árcetli (2080Ti). Én ezt választottam és eddig nem bánom. (1700+V64 LE) Köszönik szépen jól vannak 1440p-re és még 2-3 évig biztos így is lesznek. Jelenleg az egyik legkiegyensúlyozottabb felállás.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hmm. Átgondoltam amit írtál, és a legjobb forgatókönyv, ami az eszembe jut, hogy az RDNA2 az 5800-ak fölé jön valami egzotikus néven, hangúlyozva, hogy nem az 5xxx-es széria technológiája van benne.
A legrosszabb meg az, hogy az 5700-ak helyére jön és akkor megeszi az 5800-ak piacát megjelenés után nemsokkal, mint ahogy tette ezt az 5700-as a Vii-vel.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A next-gen RT-s hardvereket is kidobhatod, mert az Intel miatt lesz egy reset. Tehát ahogy most megvágják a kompatibilitást az aktuális DXR-rel, úgy a következő DXR-rel is végez a harmadik DXR verzió. Viszont állítólag ez már végleges lesz, tehát nem nulladik generációs. Onnantól kezdve lesz értelme az RT-nek, mert nem válnak a hardverek papírnehezékké. Vagyis az RDNA2-nek az RT-je sem feltétlenül lesz elég annak a DXR-nek, amit végül az Intel is támogatni fog (de nem jövőre, hanem 2023-ban). Bár valóban eléggé programozhatóra van tervezve a hardver, de ettől még simán lehet, hogy lesz olyan futószalag lépcső, amit nem fog tudni. Ha jövőbiztos hardvert akarsz, akkor az úgy 2023 környékén jön, amikor letisztult, hogy miben egyeztek meg a gyártók a DXR-nél, és onnantól kezdve marad a visszafelé kompatibilitás is. Addig ez olyan lesz, mint a shader modell kezdeti időszaka, amikor muszáj volt venned az új shader modellt támogató hardvereket, hogy lásd az effekteket a játékban.
Egyébként jelenleg az van, hogy az Intel előállt azzal, hogy át kellene alakítani a grafikai futószalagot. A jövőben lesz egy hardver a voxelizálásra, ami még nincs a rendszerben, és egyetlen létező, illetve érkező hardver sem fog ilyet támogatni (leszámítva a két konzolt, de azok célhardverek, ott könnyű ezt a problémát megoldani). PC-n erre kell egy szabvány, és aszerint bevezetni azt, hogy a DirectX futószalag ne csak háromszögeket kezeljen, és majd arra kellenek hardverek. Szóval 2023-ban találkozunk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Azt értem én, hogy teljes termékcsaládot fognak építeni rá, tiszta sor, de egy évben az 5800-ak megjelenésével én nem azt vagy ahhoz közeli szintet lőnék meg vele, mert azzal megint saját magukat lövik lábon. A külön nevezék azért kéne, mert ha 5900-nak hozzák, akkor azt fogják hinni, hogy RDNA1, ha meg 6900-nak, akkor hülyén fog kinézni az 5xxx paletta mellett.
Az 5xxx széria kivezetése is ok, de nem mindegy a sorrend. Az 5800 jövőre fog debütálni együtt az RDNA2-vel. Ha utóbbit fölé lövik, nincs gond, ha alá, akkor viszont egymás elől veszik el a piacot. Jobbna járnának, ha a felső házban villantanának valamit, ott van nagy hiány, a közepet és az alját még jövőre tisztán lefedik az 5xxx-ek. És igen, a másik eshetőség, hogy késik, de azt inkább hagyjuk...
TR igazából nem számít még jövőre se. Amíg nincsenek kint az RT-képes next-gen konzolok ,addig csak egy jelentéktelen showcase feature. Lásd hogy járt "It just works" nVidia. A bejelentett RT címek egyik harmada nem támogatta az RT-t megjelenéskor, a másik harmada meg 1:1-be dobta is az ötletet a francba. Úgyhogy mostantól számítva még 1-1,5 évig sinál el lehet lenni RT nélkül, ha a teljesítmény továbbra is úgy alakul, ahogy az nVidia megvalósításában, akkor pedig a közép és alsó kategóriákban utána is, mert senki az ép eszével nem fogja eldobni a teljesítmény felét-harmadát, ha csak nem olyan pluszról van szó, amiból amúgy sem profitál.
Mint mondtam, én nem várok csodát, nálam a zöldek és a kékek nem rúgnak labdába. Hiába lesz gyorsabb az Ampere, ha ilyen 2000$-okat kell majd leszurkolni érte.
Más kérdés, hogy amúgy maga az RT se mutatott eddig akkorát, hogy azt lehessen mondani, megéri azt a plusz pénzt és teljesítményt. Se az nVidia, se az AMD, se senki nem képes még natív RT-re. Ez a mostani megoldás is, sőt, a konzolosok is csak ilyen részleges effektek maximum. Nem a "real deal". Porhintés. Főldmüvesek látószervének szándékos rongálása. Az, hogy csináltak pár demó-t, játékot, ahol az RT mellett az elérhetőnél rosszabb!!! árnyékokat és fényeket pakolnak be, csakhogy a különbség jobbna kijöjjön, az nem kunszt! Ne ugyanazt a játékot mutogasság RT-vel meg nélküle, hanem keressenek RT előtti/nélküli top eyecandy AAA-s címekben olyan effekteket és azokat vessék össze. Persze úgy már más a leányzó fekvése...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
másrészt várhatóan nem ez az ipari hulladék DXR implementáció lesz bennük mint a mostani RTX-ekben, hanem valami értékelhetőbb és időt állóbb
Vs.
mert egy felsőkategóriás, 200 ezer Ft fölé árazott kártya lesz, amiben nincs semmilyen (hardveres) RT, tehát abszolút nem jövőbiztos.
Nem áll össze, egyfelől lefitymálod a jelenlegi RTX generáció RT képességét, majd ekézed a csak pletyka szinten alátámasztott 5800/5900-et, hogy nincs benne semmilyen RT.Ez alapján az első generációs RTX sem időtálló és jövőbiztos...
Itt a lényeg (szerintem), hogy a mostani RTX széria már rendelkezik HW RT-vel, az nVidia pedig ipari szinten tolja is ezt (BF V., Control, Cyberpunk 2077, stb.). Így aztán azok, akik megveszik a jelenlegi RTX-et, kapnak egy pluszt. Hogy majd a következő generáció jobb lesz? Nach so, majd lecserélik...Jelenleg a DXR csak egy haszontalan gimmick, de ez jövő évben, legkésőbb annak a végén, változni fog...
Haszontalan? Szebb tőle a grafika? Igen. Akkor miért is haszontalan?Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
imi123
őstag
Nyilván megosztó.
Nekem tetszik, neked nem.
Majd térjünk vissza rá ha kijönnek a nextgen konzolok. Ugyan ezek az efektek egekig lesznek magasztalva.Nekem csak ezzel van bajom.Aki az RT-től az várja hogy látványosan szebbek lesznek a játékok az biztos csalódni fog.Sokszor a valóság sokkal "csúfabb" mint valami efektekkel túltolt "gépi" valóság.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
-
nagyúr
Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
Az én szememet is ferdítik?
A technikai trükkök a háttér, a lényeg az, hogy RTX-es kártyán ott vannak az effektek, aki meg nem RTX-es kártyán játszik, annak nincsenek.Értem mit szeretnél kihozni belőle, és nem, én sem szeretem az ilyen húzásokat (lásd PhysX gyorsítás csak nVidia kártyákon, amik aztán ATi kártyákon is működésre lehetett bírni), de ettől még a különbség ott van. Ezt nem lehet letagadni...
Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is.
A PhysX is tök jó dolog volt, csak ugye először dedikált fizikai gyorsítókártyával képzelték el. Nem jött be. Aztán jött az, hogy csak az nVidia kártyákkal működött. Az effekteket láttuk más játékokban, más fizikai motorral megtámogatva mindenféle dedikált támogatás nélkül is, de hiába, ha egyszer nagy a számításigénye. 15-20 éve is mentek a nagy cloth-effekt demók, hogy hejj, miket lehetne megvalósítani, aztán még most is ott tartunk, hogy a játékok többségében rohadtul nem találkozunk a cloth-effekttel. De fel lehet hozni a haj- és szőrszimulációt is.
Tök mindegy, hogy mi a háttér, ha előrelépés van. A TressFX jobb volt hajszimulációra, mint a Hairworks? Igen, de ettől még a TressFX is csak techdemo szinten jelent meg pár játékban, és ott sem úgy nézet ki, hogy térdre borulva hajlongtunk, hogy íme, végre elhozták azt, amit évtizedek óta demóznak...
A jelenlegi RTX-es megoldások előrelépések a korábbi megoldásokhoz képest, ezt nehéz lenne elvitatni, hiába próbálod. Hogy kevés? Hát istenem, én is hogy örülnék, ha végre tényleg eljönne a Ray-Tracing korszak, mert már az 1990-es évek végén vizionálták, hogy hamarosan eljön. Azóta eltelt 20 év, és végre legalább (ha csak tyúk lépésekben is), de elindult valami...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
...aztán elindítasz egy 200 éves FarCry-t vagy Crysis-t, meglősz egy mennyezetről lógó lámpát, az elkezd imbolyogni és a fénye tök szépen terül el mindenen a lámpa mozgását követve. De milyen érdekes hogy se PhysX se DXR nem kellett nekik ennek a megvalósításához, nem? Ezek a szemét mocskok, mégis mi a francot képzeltek magukról?...
Ez tök jó, csak akkor ma miért nem látunk ilyet minden játékban? Az nVidia címeket nem számolva se. Ahogy olyan szintű rombolható környezetet sem, mint a Red Fraction-ban?
Ne mond már, hogy amiatt, mert az nVidia lefizeti a fejlesztőket, hogy ne csinálják meg...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
a kettő közti különbséget kell nézni.
Az egyiknél ugyan olyan árnyékot és fényt látsz mindenhol,kivéve ott ahova ezt a programozó az adott helyszínre/ fényforrásra fixen előre beállítja míg másiknál a különböző felületeken más árnyékot és tükröződést vet ugyan az a fény. Az egyik a parasztvakítás a másik a valóság.
A másik fele hogy nem értem hogy a fenébe tudod ezt rávetíteni Nvidiára és ebből ezt kihozni.Az nvidia kártyák Rt nélkül is működnek és ugyan azt tudják mint a Radeonok az mellett képesek RT re. Ha AMD decembertől támogatni fogja akkor máshogy fogod látni akkor lesz ez isteni manna? onnantól lesz a jövő záloga és a fejlődés kulcsa? mert jelenleg ez az út ami előrelépést eredményezhet bármiben akár térhangzásban/ tükröződésben akár rombolhatóságban bármiben.
Ez kell hogy egy fejlesztőnek ne kelljen letárolnia/ megterveznie minden egyes helyszínre a fényforrásokat és a tükröződéseket, hanem egy adott helyszín kezdő jelentében be foga majd állítani a fényforrásokat és a textúrák, majd az engne a felületek/ fényforrások rombolt környezet hatására kiszámolja az egészet real time a térbeli hangokkal/ visszaverődésekkel együtt. Ez a jövő.
Decembertől pedig a radeonok is támogatni fogják. Állítólag...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
A Microsoft kér rá szabványos megoldást-. nem nvidia alkotta ezt hanem a Microsoft hozta be és kért mindhárom gyártótól rá megoldást . Lesz is 1 éven belül mindháromnak de Nvidia volt a leggyorsabb ennyi ebben a lényeg. Nem egy szimpla effekt továbbra is ez egy oltári nagy baromság ha ezt mondod és gondolod róla, nem tudom ezt máshogy megfogalmazni és nem is akarom.Nem a szépség az raytracingban a lényeg továbbra sem, de ezt leírtam már feljebb, hanem a realisztikusság és a valós időben történő létrehozás ami dinamikusan változik. De ezt is leírtam már feljebb.Erre kell fejlődni.
Hiába igazítja hozzá bármihez adott játékban , a raszterizációs megoldást,ha raytracinggal szebb az eredmény és valósághűbb lásd Frostbite, Unreal, Unity...
Olyan dolog ellen lázadtok, ami mellett az ellenoldalon 10 % árelőnyön kívül nincs semmi.
Úgy írod ezt le , mintha most a radeonok vagy fele árba kerülnének RT nélkül." Ebbe kötöttem bele többed-magammal, hogy sok éves renderelési technikákhoz hasonlítják az RT-s képeket."
minden RT-s játék 1-2 éve jött be kivéve a Quake, konkrétan miről beszélsz?: Metro, Control, TR,Bf5 ? milyen sok éves technikák? Minden hisz épp ez mellett kardoskodtok.
ott fut a játék a gépemen és látszik a különbség. Te a Google alapján nyilatkozol én meg a saját gépem alapján csak úgy mint Cifu is leírta ezt feljebb.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Teljesen egyetértek, de nem hiszem, hogy az AMD azért nem jön az RX5500, 5600, 5800 és 5900 kártyákkal, mert nincs kedve, vagy mert a driverek még nem teljesen forrtak ki. Így viszont az alsó régióban maradtak a Polarisok, a felső régióban pedig nagyjából semmi, hiszen a Vega 56/64 és a Radeon VII sem éppen az nVidia padlóra küldéséről szólt, az egy szem RX5700 meg hát a közép-felső tájon próbál meg érvényesülni.
Ráadásul tegyük hozzá, hogy a karácsonyi szezon már itt van a nyakunkon, az nVidia épp most fedi le újra teljesen a palettát gyakorlatilag a 150$-ostól a 700$-ig a Super szériával (illetve e felett is az RTX 2080 Ti-vel és a Titan RTX-el), az AMD pedig még az RX5500-al is késlekedik...
Amennyire jól megy most CPU fronton az AMD-nek, annyira rosszul megy a dGPU fronton...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Szerintem 3 szereplővel igazán izgalmas az egész,most lesz igazán jó. nem lenne jó, ha ez bekovetkezne bármelyik cég felé, de egyetérteni lehet azzal amit leírtal. Az lenne még igazán izgalmas, ha CPU fronton is bekoszonne 3. Félnek X86 ra valaki.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
imi123
őstag
Sajnos el kell fogadni hogy most AMD-nél a Ryzenek élvezik a prioritást.
Lassan bejönnek majd képbe a nextgen konzolok is amik tovább ronthatják a VGA helyzetet. Még több kapacitást vonnak el.
De legalább nyereséges a cég.Lisa nagyon pozitív csalódás eddig.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
Az hogy az 5500/XT késik istenigazából nem baj, mert S-Budget kategóriában a Polaris még mindig jó.
Tehát szerinted nem baj, hogy még mindig egy 3+ éves GCN platformot tud nyújtani csak az AMD? Ugyebár pár éve azt kommunikálták, hogy ez a legfontosabb piaci szegmens, mert itt fogy a legtöbb kártya. Így hozták ki a Polarist.Ezek szerint mégse fontos.
Az hogy az 5600/XT "fasorban sincs" igazán nem is tudom miért felvetés, egyáltalán mondta valaki hogy lesz?
Pedig nagyon kellett volna, ahogy az 5500 is....
Lett volna egy lehetőségük, de nem sikerült normális rajtot venni. Elég szomorú...A hanyatló nyugaton nem szórakoznak már 1080p kijelzőkkel, van pénz lóvéra, 1440p és 4K van az emberek előtt, sokszor 60" körüli TV méretben.
A TV-k azért rossz példák, mert egyszerűen kifuttatták az FHD felbontást ott. Annyira olcsón dobják a 4K-s kijelzőket, hogy érthető az elterjedésük.Ellenben ha a best selling listákat nézem a különféle amerikai webshopokban, akkor azért nem az RTX 2080 Ti meg az RTX Titan vezeti, hanem a 150-250$ körüli kártyák (Polaris és a GTX 1060(Ti) és a 16x0 széria), ahova néha beszuszakolódik pár 400-500$ körüli alternatíva (RX 5700(XT) és 2060 Super, 2070 Super).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az hogy a Polaris/GCN hány éves az pedig irreleváns, ha az 5500/XT nem tud sem olcsóbb sem gyorsabb lenni nála.
És majd 2-3 év múlva is ez lesz?
Mert itt most két nézet ütközik. Ha az RDNA nem éri meg a GCN-hez képest, akkor ma eladni egy olyan arch.-ot, ami hamarosan elavulttá válik, finoman szólva se szép dolog.
Ha viszont a GCN és az RDNA sebessége tényleg azonos, akkor viszont semmi értelme az RDNA arch. bevezetésének...Ráadásul Polaris-ból még mindig vannak készleteik, sőt ha gyártják még (?) azt is olcsóbban tudják mint a Navi 14-et, hiszen nem az amúgy is nagyon szűkös 7nm gyártókapacitásukra kell bezsúfolni.
Ez már egy másik kérdést vet fel: nem lett volna jobb a Polarist továbbfejleszteni, és egy olcsó, de a Polarisnál fejlettebb 12-14nm-es GPU-val kijönni? Persze feltehetően igen, csak éppen nem volt pénze erre az AMD-nek.Ezzel szemben a Navi 12 még mindig egy óriási piaci űrbe érkezne, ha jönne. Az ő kategóriája az, ahol semmijük sincs, az eladások 100%-át bukják itt jelenleg.
Csak ahhoz egy kiforrott arch. lenne a megfelelő, mert ha féllábú óriás lesz, mint a Radeon VII, akkor kevesen fognak kapkodni utána...Szvsz az RX 5700 család is korán jött ki, mostanra kezd szoftveresen is talpra állni, és ha decemberben tényleg végre megadják neki a kellő szoftveres hátteret, még a végén jó is lehet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Automatikusan működik. Állandóan. Csak ahhoz, hogy előnyt is adjon divergens kódok kellenek, mert itt számít az egy lane-re levetített teljesítmény. Ez gyakorlatilag az egy szálú kódfuttatás a GPU-n. Viszont ma még kerülik a fejlesztők a divergens kódokat, mert borzalmasan lassúak velük a GPU-k. Az RDNA az első dizájn, amit arra gyúrtak ki, hogy ezekkel a kódokkal is gyors legyen.
Az AMD-t nem érdekli a 0. generációs DXR. A jövő évi váltás érdekli őket, amikor jön az inline raytracing. Ahhoz tervezik a hardvert is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
"Darabszámra nyilván nem a felső kategória vezeti a listákat, de egy eladott 2080 Ti-n nem is annyi haszon van csak, mint egy 1650-en. Persze jóval kevesebb megy el, egyrészt nem osztogatják ingyen"
https://www.youtube.com/watch?v=P3gqwkjDDa8
https://www.youtube.com/watch?v=5rwYjRzLHHI
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
bármi API-t kiadtak (max. 1 játékban demó jelleggel)
En Mantle-lel meg egy cimet sem tudtam futtatni, pedig a legfrissebb drivereket hasznaltam mindig. Az egyik a Civilization: Beyond Earth, a masik a BF4 volt. Utobbit a mai napig hasznalom es 2019-s driverrel sem megy, pedig 5 evuk volt ra megoldani
https://en.wikipedia.org/wiki/Mantle_(API)#Video_games
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Video_games_that_support_MantleUi: Vartam a HSA supportot is, bar az nem az O hibajuk. Illetve a 7790-ben letiltott audio kepesseget is...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
félisten
-
nagyúr
Yepp, a TressFX az, aminél vakartam a fejem, hogy hát oké, Lara haja egy fokkal jobb, mint korábban, de ez még mindig nem haj.
Amúgy e téren a Frostbite májusi prezentációja nagyon tetszett, kár, hogy gondolom ez is techdemo szintjén reked meg...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Irgalmatlan optimista jövőkép, bár így lenne. Viszont ez azt jelentené, hogy az AMD nagyon jól kell álljon az RDNA2-vel. Figyelembe véve mennyit késtek (és késnek) az RDNA1 SKU-kkal, ez finoman szólva is nagy dobás, és még nagyobb meglepetés lenne.
Viszont én másképpen látom az AMD / nVidia versenygést. Az nVidia nem feltétlen kémkedés által jut előnyhöz, hanem egyszerűen a pénzbőség miatt ekkora előnyben vannak az Arch terén. Ha szerinted tudták volna előre, hogy nem jön (időben) az RX5300 / 5500 / (5600), akkor szerinted kihozták volna a GTX1650 Super-t és GTX 1660 Super-t? Én kétlem. Szerintem csak annyi bizonytalanság volt, hogy az AMD hogy áraz be. Amikor látták, hogy korántsem tud még teljes pályás letámadásba kezdeni az AMD, az nVidia szépen beállt egy kényelmes "sweet pointba" a Super kártyákkal ár terén.
Ahhoz nem kell kémkedés, hogy az AMD tudja, hogy az Ampere rohadt nagy veszélyt jelenthet, hiszen az nVidia 12nm-en hoz hasonló teljesítmény/fogyasztás mutatókat, mint a Navi 7nm-en.
Én azt sem zárom ki, hogy az RX5700(XT) rajtja után felmérték a lehetőségeket, és végül az RX5500-at már csak fél szívvel dobták piacra, hogy aztán az RDNA2-re koncentráljanak. Ebben mondjuk egyetértek, ez a hajó elúszott, tök mindegy miért. A karácsonyi dömpingről lecsúsztak, év elején hatalmas pangás van, szóval tényleg nincs értelme így az RX5800 v. RX5900 pályára küldésének, mert csak ideig-óráig tudnának versenyképesek lenni.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Petykemano
veterán
Kétségtelen, hogy számos lelőtt termék áll az AMD háta mögött.
Ott volt a big Polaris, amiről tudjuk, hogy lett volna, csak elkaszálták a vega javára. Elvileg 2016 végén jött volna és pont azért kaszálták el, mert a fél évvel utána jövő vega 10 ígéretesebb volt.
Ott van a Vega 12, amiből végül lett termék, de csak az Apple-nek.
Én fel nem tudom fogni, hogy ez hogy érte meg - még úgy se, ha a fejlesztés árának egy részét az intelre terhelték. Mármint hogy a kettő között volt átfedés. Én elhiszem, hogy a HBM drága, de az apple tényleg hajlandó volt annyit fizetni? Annyit, hogy abból kijöjjön a szokásos egy lapkára jutó $100m-os fejlesztési költség is anélkül, hogy ezt kiadnák?Azt már nem is tudom, hogy mivel kapcsolatban mondták - állítólag AMD dolgozók -, hogy örülnek, hogy végül nem lett lelőve úgy, mint a big Polaris a vega javára.
Moore's law is dead elmélete szerint már eleve az történt, hogy az eredetileg navi 10 névvel illetett RDNA fejlesztést lelőtték, helyette lett a korábbi navi12-ből a kurrens navi10 és túlhúzták, hogy elérje azt a szintet, amit kell. Így lett a kellemes fogyasztású remek naviból borzalmasan sokat fogyasztó és hőtermelő.
Ennek oka az elmélet szerint az volt, hogy rájöttek, hogy az RDNA nem elég jó, az RDNA2 sokkal jobb.
Ha ez igaz, akkor lehet, hogy amit ma navi12 néven látunk, az volt/lett volna az eredeti navi10 és valóban soha nem készül el.Mindenesetre több alkalommal volt már navi12 driver bejegyzés
2019-07-18
2019-08-02
2019-09-17
2019-09-20AZ a baj, hogy egyedül az utolsóról tudom elképzelni, hogy mivel sietve csinálták, ezért nem bajlódtak azzal, hogy ne fésüljenek be olyan tartalmat, ami a navi12-re vonatkozik.
Ezek alapján szerintem egy decemberi bejelentés és januári megjelenés még nem késői, még nem jelent a fél évvel ezelőtti várakozásokhoz képest csúszást. Persze önmagában nézve igen, nyilvánvalóan nem tud a Navi12 versenyképes lenni, ha közben debütál az nvidia új termékekkel.
A navi12 létezésére, vagy legalábbis annak lehetőségére utal szerintem a 2080Ti super-ről szóló pletyka is. Persze nyilván ezt tartogathajta talonban az nvidia anélkül, hogy kiadná. De azt gondolom, hogy ha esetleg kiadásra kerülne, akkor abból lehet tudni, hogy tényleg jön az eddig ismert navi12.
Ha viszont valóban dobták azt, és RDNA2-es navi 20-23 jön, akkor ezeknek negyed éven belül meg kell jelennie a driverekben. Vagy egyiknek, vagy másiknak be kell következnie, különben újra csúszás lesz.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Tyrel
őstag
-
nagyúr
A fő gondom az AMD bejelentéseivel, hogy jó ideje a bejelentés csak egy varázsgömb, amibe belenézni engednek, hogy majd jön ez, majd jön az. Az RX 5500 egy mintapélda erre, ennél jobban elbaltázott bejelentést nem tudom mikor csináltak utoljára...
Valószínűleg megvárom, hogy mivel hozakodnak elő, de ha megint azzal jönnek, hogy majd 2020 nyarán / őszén jön az RDNA2, és hogy hú, meg ha, akkor skippelem és kész. Annyi, de annyi csodavárás volt már, HSA, GCN, Mantle, Vega, Radeon VII, és a többi, most legutóbb az RDNA, hogy egy kissé megcsömörlöttem már az AMD ígérgetéseiből.
Az, hogy a jövőben mi lesz, csak sejthetjük. Engem nagyjából egy játék érdekel az elkövetkezendő időszaknak kiemelten, az a Cyberpunk 2077, ami RTX cím. Ha az előtt érkezik az RDNA2 hardveres Ray-Tracing-el, akkor hurrá. Ez az eset lehet(ne) az, amikor az nVidia is kénytelen lenne végre kiteríteni az Ampere lapjait. De kétlem, hogy akár az AMD, akár az nVidia idejekorán lépne. Az nVidia azért, mert nincs lépéskényszerben. Az AMD meg azért, mert nem tud hamarabb lépni.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Petykemano
veterán
Anno AdoredTV leakjei alapján a navinak Valamikor 2019Q1-Q2-ben kellett volna jönnie.
Nem tudjuk, mi az igazság, de a mese szerint elhalasztották.Ez alapján végülis elképzelhető, hogy az RDNA2 ne a navi10 megjelenéséhez képest, hanem az elvileg eredeti tervek szerinti megjelenéshez képest 1 évvel később jelenjen meg.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
TESCO-Zsömle
félisten
"Az RDNA2-nek nagyon jónak kell lennie, különben vége a dalnak..."
Nem feltétlenül. Anno a HD4xxx-ek után a GPU-részleg húzta a hátán a CPU-részleget. Most ugyanez van csak fordítva. Amíg az AMD egy cég, addig baj akkor van, ha mindkét részlegnél beüt a krach. Persze ideális nyilván az lenne, ha minden klappolna, de helyén kell kezelni a dolgokat. Az AMD az ATI akvizíciója után is kb egálban volt az nVidiával, vagyis két piacra dolgoznak ugyanannyi erőforrással, mint a konkurencia. Intel-ről meg ne is beszéljünk, mert az akkor is 15-20x akkora cég volt, mint az AMD vagy az nVidia. "Kis pénz, kis foci". Ha a konkurenciának sokkal több pénze van mindenre, úgy nem könnyű megfogni.
CPU-részlegnek se lenne ilyen könnyű dolga, ha nem kaptak volna ilyen többszörösen kedvező csillagállást:
-A Zen tényleg jó.
-A 7 évnyi szundításból lomhán ébred az Intel.
-A 10nm csúszásával kiesett egy "ritmus".
-A különböző "fenyegetettségek" is zömmel csak az Intel-t sújtják (Spectre, Meltdown meg ami még azóta jött)
És meg lehet nézni, hogy ilyen együttállás mellett milyen ütemben húdít az AMD...
Ha a fentiek közül akárcsak kettőt is kihúzol, akkor az AMD elég nagy kupac trágyában lenne...Sub-Dungeoneer lvl -57
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Robogó, kismotor
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Ingyen kellene, de tegnapra
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
- Geforce GT 520 1GB Videokártya
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AMD RX 5xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen