Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Busterftw #54754 üzenetére

    "En nem tudok olyan jatekrol, ahol az Nvidia kifejezetten gyorsabb vs alig gyorsabb."
    Pár hozzászólással fentebb pont ott van erre a válasz. A jelenleg elérhető játékok majdnem mindegyikében a sugárkövetést még az Nvidia kártyák képességeihez igazították, mert korábban - az adott játék fejlesztésekor - csak az Nvidia kártyáin volt elérhető a sugárkövetés.
    Ebből a tesztből kiemelt grafikon jól megmutatja, hogy mennyit számít, hogy RX 6000 előtti a játék, vagy utáni. A Turing időszakban tudatosan a kritikus 8 GB alá szorították le a maximális memóriahasználatot, míg az RDNA2 időszaktól kezdve a látvány javítása érdekében feljebb engedték a maximális memóriahasználatot, amitől el is véreznek a 8 GB-os Nvidia kártyák. Nvidia-szponzorált címben kicsit - amit adott esetben a DLSS még kompenzál -, AMD-szponzorált címben súlyosan. A jövőben pedig valószínűleg ez az újabb játékokban tapasztalható helyzet lesz a gyakori, mert a stúdiók között verseny van, és a magasabb memóriahasználattal magasabb képminőséget is tudnak nyújtani, ami a játékot csábítóbbá teszi. Most még csak 4K esetén kevés a 8 GB, de várhatóan hamarosan a 1440p is túlcsúszik a 8 GB-os határon.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák