- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mozilla Firefox
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #36701 üzenetére
a legutolso azert mar fajt
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
#59036672
törölt tag
válasz Petykemano #36701 üzenetére
Besírtam!
-
steewcv65
őstag
Sziasztok.Bocsi ,h ide irta,de ezt latom aktivnak.Olyan kerdesem lenne,h amd radeon videokartyaknak van sajat programjuk amivel kepernyot lehet rogziteni?(mint pl az nvidianak)
#MSI B550 Gaming Plus# Amd Ryzen 5800x3D# Kingston Renegade 3733mhz cl15 #Fractal Lumen S28#Nitro+ 7900 XT #Seasonic Focus Gold 850W# HYTE Y60# Keychron Q3 Silent Peach#Epomaker Th80Pro#Razer Pro Click#Rog Cetra#34" Odyssey OLED G8 G85SB #Google Pixel7
-
félisten
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #36710 üzenetére
nahát, két óra eltelt...
azt hittem, eddigre a mester már megmondja, hogy egy kétéves polaris"refresh-"refresh14LPP+12nm-en való kihozatala semfér belecélja az amd-nek.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #36711 üzenetére
Csak háromig legális írok közé hogy ne legyél Illegálmanó.
Ez a 12 nm ez teljesen halott ötlet, polariszra is ...
ha jól értem NV a kis kártyáit már 10nmen akarja hozni.
De hát az meg már annyira közel lesz a 7 EUVhez...
Amúgy tudjátok ki gyárt 10nm most? -
stratova
veterán
válasz Petykemano #36711 üzenetére
Szerintem ez bármi lehet. Egyes piacokon is eltérhet egy ID kinek, milyen környezetbe szánják stb.
[AMD/ATI] 67D0 Ellesmere [Radeon Pro V7300X / V7350x2]
[AMD/ATI] 67DF Ellesmere [Radeon RX 470/480/570/570X/580/580X]
[AMD/ATI] 67CF Ellesmere [Polaris10]
[AMD/ATI] 67CA Ellesmere [Polaris10]
[AMD/ATI] 67CC Ellesmere [Polaris10]
[AMD/ATI] 67C2 Ellesmere [Radeon Pro V7300X / V7350x2]
[AMD/ATI] 67C4 Ellesmere [Radeon Pro WX 7100]
[AMD/ATI] 67C7 Ellesmere [Radeon Pro WX 5100]Radeon Pro WX szériában 32 [7100 36 CU, 5100 28 CU] asztaliban pedig 28 CU-s variáns nem szerepelt még (pontosabban utóbbi 5xx-ként nem).
Mobil Radeon Pro-ból pedig csak az Apple-nek eladott paletta teljes Radeon Pro WX 7100 (36 CU) és 4170 (Polaris 11 16 CU) között egy szakadék tátong mobil WX 5100 gyakorlatilag nincs.Érdemes figyelemmel kísérni hogy mobil Quadro vonalon lényegesen később jelent meg Pascal az alsó házban. P2000 és P1000-re egy-egy gép épült eddig, de a nagyobb P3200 is egy nemrég vágott lapkaverzió.
Ha újabb vágott verzió készül, akkor 1280 azaz 24 CU lenne az alja 32 blending mellett.
Konkrétan az Intelnek eladott lapkához hasonló konfiguráció nincs a saját palettán még.
Notiban mondjuk még ez sem lenne rossz, hiszen pl Asus esetében ott tartunk, hogy 2700U/2500U mellé tesznek 1050Ti-t[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
A vidámfiúk beszélgetnek. (Level1Techs with Sapphire Ed)
Analysis of a possible AMD strategy against Nvidia's Turing
Mind a kettőben érdekes gondolatok vannak, én Tegnap kezdtem játszani a Bard's Tale 4 új RPGvel, és amellett hogy vegyes értékelést kapott a steamen az alacsony poligonszám miatt.
Na ezt hogy hozod ki ON-ba Pepe... gondoljátok.
De hogy olyan pocsolyaszimulátort építettek a játékba hogy leesel a székből visszatükrőződik a vár az emberek csillan hulámzik és az narancsos lemenő napkorong is megjelenik benne megfelelő szögből.
Tehát lehet pótolni a ray tracinget eljárásokkal 440 ezer nélkül is, és azért tegyünk hozzá valamit a METRÓ Exodusba bár benne lesz és szép lesz valószínű de ez azt jelenti hogy olyan játék ami használ ray tracinget ki kell fejlesztenie az eljárást a játékban és meg kell csinálnia azt az eljárást is ami helyettesíteni fogja mert az elenyésző 5%ért nem érdemes fejleszteni ha nem tömi ki a zsebed a support.
Ellenben majd a PS5 ami meg ha tudja egyből egy sok milliós bázissal fog ráíródni, SZVSZ vagy IMHO ki hol él ezúttal is a konzol fog utat törni...[ Szerkesztve ]
-
tzsolesz
nagyúr
Srácok az AMD-től mikorra várható olyan produkció mint a HD4850 volt?
Az volt az utolsó videókarim.
Én ott le is maradtam, és nem követtem a fejlődést, és a konkurencia harcot (Nvidia).
Várható a közeljövőben valami amit elsunnyog esetleg az AMD?
Gondolom a DirectX-et sem nagyon fejlesztik tovább mostanában, tehát igazán nagy változásokra, technikai megvalósításokra nem lesz szükség.. Vagy rosszul gondolom? -
Petykemano
veterán
válasz stratova #36714 üzenetére
Igazad van. Ha azt nézzük, hogy a 480 és 580 is ugyanazon kód alatt futott (67DF), ez a kód meg más ( 0x6FDF) az jelentheti azt, nagyobb működésbeli átalakítások történtek, mint az rx 480 és 580 között.
Csak a magasabb órajelek a működést nyilván nem változtatják.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #36718 üzenetére
Ez lehet egy csíkszélességváltás is.
-
DudeHUN
senior tag
válasz #45185024 #36716 üzenetére
Azért az még évekre van. Mármint a PS5. A másik meg, hogy valamikor valakinek el kell kezdeni.
Az Nvidia olyan helyzetben van, hogy ezt lazán megteheti. Megteheti, hogy a tervezettnél nagyobb csíkszélességen hozza ki a GPU-kat, megteheti a magas árat, megteheti az ígérgetést. Nincs a piacon jelenleg olyan termék (és lehet egy évig nem is lesz) a konkurenciánál, ami miatt kicsit is aggódnia kellene. Amikor lesz, akkor meg már jöhetnek nála is az új kártyák. Ne érts félre nagyon drukkolok itt is az AMD-nek. Sosem jó hosszabb távon ez a piaci fölény. De a ray tracing jó. Ez végre egy komolyabb elmozdulás. Évek óta a legnagyobb fejlesztés bármelyik gyártótól. Ne mondjuk, hogy felesleges csak mert a másik most nagyon lemaradt ebben is.Gamer for Life
-
#45185024
törölt tag
válasz DudeHUN #36720 üzenetére
DudeHUN:
Figyelj abszolút igazad van, nem felesleges. VS mentesen szeretnék fogalmazni OK ez neked ?
Az út jó csak ide ha hirtelen 20 szoros teljesítmény lenne az is elnyelődne.
Mondhatnám azt is hogy a magyar narancs a citrom a cél ...csak,addig szükséges a citrompótló hogy fájdalommentes legyen az átmenet. Szükségesek azok az effektek amik ray tracing szerűvé varázsolják a játékot, szükséges és immáron halaszthatatlan a Directx 12 futószalagjának maximális kihasználása.
Ha nv új kártyáiban meg tudja vetetni a profi kártyáiban alkalmazott Tensor magokat tegye és élvezzék.
De azt meg kell érteni hogy AMD oldalon nem adnának el fanoknak 440 ezerért kártyát, ezért és azért mert a 1440-en sok FPS-es játszók és a 4Kban freesync mellett 45-50 FPS-essel már játszani tudók már nem adnák alább...sem a triangle sem a textura részletességet. A szabad választás egy fontos dolog.Tzsolesz: Eldugott dolog nincs Vega 12-t várjuk mint Apu és Vega 24-et mint SOC ami PCként is funcionál.
A 4850 nekem is 7 évig volt meg. Ha olyan kártyát akarsz ami ilyen volt és úgymond élettartamig jó akkor várd meg a Navi 20at. Két dolog fog sokat jelenteni a 7 nm ami 40% teljesítménytöbbletet és 60%al kevesebb fogyasztást igér, elvileg amit mi a "nem gyengéknek való vidék" tápjainkkal gyorsan vissza fogunk forgatni teljesítményre.
Másrészt a moduláris GPU-kat várjuk hogy végre több GPU mag dolgozzon egymás mellett egy interposeren veszteség nélkül drasztikusan csökkentve a bekerülési költséget.
A jelenlegi Vega 56-64-nek a HBCC miatt hosszú lesz az elévülési ideje szintén...[ Szerkesztve ]
-
-
tzsolesz
nagyúr
válasz #45185024 #36722 üzenetére
Értem. Tehát most akkor AMD-nél nem a diszkrét VGA-k továbbfejlesztésén van a hangsúly, hanem az integrált cuccokon. Mondjuk az Ő dolga hogy hol akar piacot nyerni az biztos.
Ennek a HBCC-nek mekkora a létjogosultsága? Mindig működik, vagy olyan program/játék kell hozzá, ami ezt kiaknázza? Mert régen is sok olyan technikai újítása volt az AMD-nek, hogy papíron jól mutatott, meg nagy durranás volt, de végül a valós életben igazából nem sok helyen profitált belőle.(#36723) hokuszpk Hát igazából elvagyok a Vega 8-al, vagy is inkább a gyerekeim, mert 90%-ban ők használják a gépet. 1080p-n alacsony-közepes grafon szinte a játékok 80%-a játszható sebességen pörög. Ha nem akkor levesszük 900p-re és csókolom. Nem vagyunk nagy gémerek már / MÉG. Nekem majd egy olyan kellene ami jóformán nem eszik semmit, passzív, és kb. 2-szer ilyen gyors mit a Vega 8. Jaaah, és nem kerül többe mint 20K.
-
Yany
addikt
válasz tzsolesz #36724 üzenetére
HBCC-hez elvileg nem kell spéci kód a programkészítők részéről, viszont kiaknázni akkor lehet igazán, ha VRAM limit fölé (vagy közelébe) kerül az erőforrás-igény (pl. extrém részletes textúrák). Mivel 8 GB van a kártyán (ha nem pro szegmensről beszélünk), ez sokára nem fog megtörténni (tömegesen), hiszen az NV legeslegújabb termékei épp most jelentek meg, amik többségén szintén 8 GB feszül. Szóval a fejlesztők még sokáig nem fognak akarni limit fölé mászni, így sajnos elvi feature marad.
Akkor lenne igazán faxa a HBCC, ha az AMD kiadna olcsóbb változatokat 4 GB RAM-mal és azokon bekapcsolva mennének a gémek. De valamiért erre nem ugrott rá az AMD. Okot tud valaki mondani?
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
#45185024
törölt tag
válasz tzsolesz #36724 üzenetére
Abból kell kiindulnod hogy a memória nagyon drága, a 12nm nagyon drága és nem annyival gyorsabb mint amennyivel drágább.
Szükség esetén meg életbe lépnek a B tervek.
Mutatok párat csak az érdekesség kedvéért.
RIP PS Vita Nem kisebb cég mint a PS5 tulaja bejelentette hogy sikertelen a kézikonzoljuk abbahagyják. Miért is fura ez? Mert a Switch az sikeres. Na persze ehhez kellettek olyan exclusivek mint a Zelda és egy jó ötlet.
Erre egy kampány keretében összegyűjtenek annyi pénzt az emberek hogy megcsináltatják ezt a SOC egységes kézikonzolt
ami a indie címeket full HD-n a keményebb címieket mint a witcher 720Pben tudja futtatni.
A SOC -t azt ugye a Semi Custom részleg gyártja ami AMD-nek egy fillérébe sem kerül.
Ugye neked is fura hogy a SONY hatalmas közvéleménykutatóval a háta mögött erre hogyhogy nem képes...
A másik SOC a kis Vega 24 ami úgy hidalja át a memóriaválságot hogy a rendszermemória és a GPU memória helyett csak GDDR van benne és a win is azon fut, ha ezt PCn eladod Kínának (kínai gyártásban) máris mekkora fórod van. Látod milyen zegzugos ez ?
A HBCC abban segít hogy beállíthatod a rendszermemóriád egy részét (16 GB DDR4-et pl ) GPU memóriának az ssd-t is akár...és ha 12 GB lesz az általános rendszerkövetelmény akkor nem hidal be
Ha kicsit gonoszak akarnánk lenni a 970 3.5+0.5 GB memóriáját hoznánk fel példának amit eladtak 4-nek. Amíg tart a gyorsabb azt használja ha már kifut fordul a lassabbakhoz.
A miért nincs 4 GB-os kérdésére egy assasin egyszer felment a tetőre és kifülelte hogy egy újságíró és egy kis lény beszélget erről egy másikfórumbansikátorban de tőlük hitelesebb lesz hallani[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz #45185024 #36722 üzenetére
Melyik játékban látod hogy még használhatatlan a RT? Ja hogy Abu azt mondta nem jó akkor az nem jó. De szerintem fogalma sincs hogy fog futni, de látom van min lovagolni, szóval bejött neki a propaganda. HD felbontás meg hasonlók.
Vega 24
Fogalmad sincs mit tud, mivel hogy lehet. De milyen jól müködik igaz? Mutasd már be.
Nem igaz hogy honnan lehet ennyi... Összeszedned.[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Jack@l
veterán
Október 10, és lehet fikázni/éljenezni. Alig várom hogy lássam hogy fut vegán.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yany
addikt
válasz #45185024 #36726 üzenetére
A miért nincs 4 GB-os kérdésére egy assasin egyszer felment a tetőre és kifülelte hogy egy újságíró és egy kis lény beszélget erről egy másik fórumban sikátorban de tőlük hitelesebb lesz hallani
Hogy mi? Ez most tényleg érdekelne, hiszen egyszerre oldana meg egy csomó problémát. Totál nem értem.
Ugye egyrészt az NV termékeihez képesti teljesítmény-lemaradást sokkal jobb árakkal tudná kompenzálni, ha csak 4 GB HBM-et tolna a chipek mellé, mert ugye a HBCC megoldaná a szűkösebb RAM-erőforrás okozta mikrolagokat és beeső FPS értékeket... UGYE? Vagy nem? És akkor meg is van a miért?
Gondoljunk csak bele, hogy az AMD-nek van egy NÉPkártyája, ami Vega 56/64 teljesítményt (és feature-set-et) nyújt mondjuk RX580/8GB áron. Júj, még bele is libabőröztem. Szerintem ez ziccer kihagyása, hacsak nincs tényleg valami technikai indok e lépés (hiánya) mögött.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Raggie
őstag
Szerintem nem olyan egyszerű/nem éri meg/nem lehet a két stack-es HBM-ből azonos sávszél mellett kihozni a 4GB-ot. Ha csökkentik a sávszélt(pl egy stack-re redukálják), akkor meg már nem annyira okés a HBCC.
De ez csak egy "educated guess".[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Petykemano
veterán
a mester elmondása alapján az az oka, hogy hiába nagyon nagy tétel a memória egy kártya árából és elviekben sokat lehetne spórolni, ha keveseb is elég, valójában a 4GB-os HBM modulok helyett a 2GB-os és 1GB-os modulok (már ha ilyen van még HBM2-ből) nem 50% és 25%-ba kerülnek, hanem (hasraütésszerűen) 90% és 80%-ba. Tehát nem spórolsz annyit, szinte semmit, miközben hiába hogy alig lassul, de marketing szempobntjából nem mutat (olyan) jól a 2-4GB
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #36716 üzenetére
Ez a helyes hozzáállás.
Igen valószínűtlen, hogy valaki, aki nem feltétlenül amdt vásárolna, az AMD bejelentése miatt halasztaná el a vásárlását. Aki mégis, az arra pályázik, hogy akkor majd olcsóbban vehet akár nvidia kártyát.
És egyébként is túl sokat ártott már a márkának az overpromise&underdeliver kivitelezés.
Az nvidia nagyon ritkán promózta a kártyáit, hogy az milyen überkirály lesz és az emberek idővel mégis halasztották a vásárlásaikat és jó eredmény esetén így is elájultak. Nem kellett nekik előre megmondani, hogy mitől és mikor kellene majd elalélni.A hallgatás azért is biztos módszer, mert sokkal kevésbé okoz csalódást.
- Ha esetleg kidobnak valami jót, mindenki örömujjong és hahaházik.
- ha esetleg kidobnak valamit, mindenki azt mondja: meh, legalább valami.
- ha nem jön semmi, akkor csak legyint: AMD...Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz stratova #36719 üzenetére
Régebben is számolgattuk, hogy a polaris10-nek milyen frekvenciákat kéne elérni ahhoz, hogy versenyképes legyen.
Igazából A P10-nek "csak" ~50%-kal magasabb órajel kéne ahhoz, hogy elérje az 1070(Ti) szintjét, ezt egy nem is túl gyors 12gbps-s GDDR6-tal ugyanolyan széles buszon és ugyanolyan mennyiséggel tudná abszolválni. Világos, hogy ez még így is csak 1080p-s kártya lenne. Jó, persze sokminden hiányzik ebből az elképzelésből... többek között az, hogy egy polarisból ki lehessen sajtolni 2Ghz-et, ahhoz pedig először azt kéne igazolni, hogy a 14LPP tényleg ennyire gyenge node volt. Mert ha a magasabb frekvenciákhoz és a GDDR6 vezérlő cseréhez már hozzá kell nyúlni, akkor tényleg felvetődik a kérdés: akkor már miért nem minimum vega.Apropó, a most megjelent turing teljesítménye alapján tökre látszik, hogy mennyire a frekvencia volt az nvidia előnye.Mindig azt néztük, hogy tflops vs tflops az AMD jobb, mégis az fps/tlops értéke az nvidiának magasan jobb. A hiányzó megahertzeket az AMD shader számmal próbálta kompenzálni - ebből a gyakran jobb tflops érték - és ez gyakran manifesztálódott abban, hogy amikor növekedett felbontás, vagyis a számítások párhuzamossága, akkor csökkent a differencia a konkurens kártyák között. Az nvidia kártyák 30-50%-os frekvencia előnyben voltak és bár látszólag nagyjából azonos tflops teljesítmény jött ki, közben az olyan sokat emlegetett részegységek, mint geometriai és raszterizációs alegységek is 30-50%-kal magasabb frekvencián pörögtek. Ez sokat magyarázhat a frametime-okon is.
És most a turingnál mit látunk? Hogy a 2080vs1080 és főleg 2080ti vs 1080ti 1080p-ben alig javult valamennyit. Mert a számítási kapacitás nem "pörgősebb", csak "szélesebb".
Úgyhogy ha az AMD a navival tudna hozni újabb nagymértékű előrelépést a frekvenciák terén, akkor minden bizonnyal jelentősen tudnának faragni a hátrányból - legalábbis amíg a Raytracing be nem üt. az AMD helyében elengedném a 4K-t és inkább az 1080p és 1440p-re helyezném a hangsúlyt. Itt szélesítés nélkül, frekvencia növelésével, elméletileg kisebb chipekkel is lehet sikereket elérni.
Ha 12nm-en hoznának valamit, az jó eséllyel csak ilyen 10-15%-ot jelentene, ami nem elég sok ahhoz, hogy érdemes legyen GDDR6-ra billenteni. Korábban volt szó arról, hogy az AMD rendelt 9gbps GDDR5 ramot. Vérfrissítésnek nem rossz, de sajna akármilyen olcsó is a lapka, a ram drága, így nagyon olcsó belépőszintű kártyát ezzel nem lehet belőle már csinálni.
Akárhogy is, különös, hogy a semi-custom már vegával dolgozik, az RTG meg egy új polaris chip driverét hegeszti...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #36734 üzenetére
Lehet berendelt ramot de látod Te milyen hírek jönnek ki ma ?
-Lassít a termelésen a Samsung, hogy stabilizálja a memória-árakat ? What ???
-22 nm-re lép az Intel.
Kicsit az az érzésed mintha nem lenne elérhető a Prohardver és utána így fél éves híreket állítanák vissza kis szalagos egységekről...De nem. Vagy igen ?
A Hynix és a Micron vérszemet kap és akkor mikor is jön le az elfogadható mértékre egy videókártya?
Én nem látom hogy mikor lehet újra középkategóriában memóriát növelni.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #36735 üzenetére
Hát ez az.
Ráadásul a Samsung ezt úgy húzza be, hogy a Micron ki van tiltva Kínából...Nem lehet memóriát növelni középkategóriában. Sőt, talán sehol. Az ember azt gondolná, hogy a videokártyán a lapka a drága, amit mérnökök százai terveznek egyetlen célra. A memóriát meg hát valami nonprofit csoport kitalálja. jóhogy szilikonra tervezni biztos kell, de... és mégis a memória a drága.
Szóval nem lehet. Ezért pofázom már egy ideje, hogy 2GB, 4GB, HBCC, csak sajna nem csak kapacitást, hanem sávszélességet is buksz, ha tényleg olcsósítani akarsz.
A másik út a Subor Z+, hogy egyben fizettetsz és használsz mindent.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kvg
senior tag
-
#45185024
törölt tag
2 nap múlva lesz a következő konferencia.
Microsoft Ignite
Ott talán többet megtudhatunk mik épülnek be az éves nagy frissítésekbe.
Ha jól sejtem NV is erre vár. Mindenki ki van szolgáltatva a nagy mamut mozgásának.
AMD-s hőseinket beküldték a Tokyo Game Show-ra és furcsa módon a ray tracingról beszéltek figyeljetek mert ez később fontos lesz most láttuk meg a narancssárga pontot. a kertész utcai tesztben...
És egy pszihederikus élmény , jobb szélső stipi stop, hát ilyen asszonyka kell nekem rá legyen írva ájemdé és olyan márkahű leszek[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #36734 üzenetére
Az mennyire lehetséges, higy a Zhongstan Subor Z+ 24CU gddr5 vegája valójában még annyira se vega, mint az intel vegaM?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36740 üzenetére
A Subor a Raven Ridge Vega verzióját kapta meg. Ezért volt igazából a kódneve Fenghuang Raven. A Vega 12 és a Vega 20 ennél újabb, bár a Vega 12 nem sokkal másabb, lényegében csak a 8 helyett 16 szintre osztott órajelszabályzásban tér el, de ez a Subornak igazából mindegy, mert eleve egy kért fejlesztés, tehát nem igazán működik az órajel szempontjából a határon.
Ja meg az fontos, hogy a dGPU-s Vegáknál más a belső busz. Ugye az kifelé PCI Expresszel van bekötve, míg az APU-s Vegák Infinity Fabricon csüngenek a lapkán belül. Emiatt más a HUB-juk. Ezért is gfx902 a jelölésük.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
Nem röhögök olvastam róla ezért írtam... Ilyen baromságot magamtól nem tudtam volna kitalálni. De ezekszerint nem baromság hanem egy jó dolog lehet..Nyilván az SSD sebessége nem mérhető a DDR6-éhoz de sok játékon egy sima hdd vs ssd váltás is sokat dob... Bár ez elég hülye hasonlat volt.
Továbbra is amondó vagyok ha pc-n is kb egybechip lenne minden sokkal jobb világ volna... csak hát ez itt nem igen valósítható meg mert mindig lesz többféle komponens..nem mint konzolba hogy van egy (amd) azt szevaszNext PC Upgrade: 2022
-
Z10N
veterán
Mennyi az eselye annak, hogy a Vega12 es a Vega20 egyszerre debutaljon? Ha mar ilyen sokaig huzzak az elobbit.
"8 helyett 16 szintre osztott órajelszabályzásban"
Remelem ez a szabalyozas nem a fogyasztas miatt van, hanem az orajelet noveltek nagy mertekben. Illetve azert tokolnek vele ennyit, hogy megnezzek mekkora a legnagyobb orajel amit ki lehet belole csiholni.Ha mar dGPU...
"Emiatt más a HUB-juk. Ezért is gfx902 a jelölésük."
Ha csak ennyi az elteres, akkor mi tartott ilyen sokaig? Az a gyanum, hogy ezzel valamit tesztelnek. Talan a fentebbi orajel emelest?! Navi elotti foproba?# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
stratova
veterán
Ott lesz a kutya elásva, Abu írt is rá egy saccolást csak nem itt
Szóval konfigurációra ez egy pici Vega M GL (4 SE 1280:80:32) tesó csak gondolom GDDR5 körítéssel. És ha a reddites post igaz a linux driverben a felső max. órajelkorlátja 1980 MHz (ott szerintem már zseblámpának is jó ). No Abu ennél egy ~300 MHz-el alacsonyabb értéket említett, ami AMD oldalról még mindig igen magas.
Szóval szvsz itt AMD egy Polaris 11 mérettel hoz nagyjából egy Polaris 10 teljesítményt (RX 470/570) és valószínűleg ezt teszi majd Navi 10-zel Vega 10-hez képest.
Már csak arra vagyok kíváncsi, mikor debütál a Super-SIMD (Navi?) és mennyit profitálnak belőle teljesítmény szinten.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
A koncepció csak akkor működik (jelent versenyelőnyt), ha
A) tudnak kevesebb rammal dolgozni (a szokásos 8-12GB helyett 2-4 GB) ezzel jelentős árelőnyt realizálva. Sajnos a pletykák szerint ez nem valósul meg, nem, vagy alig olcsóbb a kisebb kapacitás.
B) el tudják érni, hogy jelentősen megnőjön a játékok RAM igénye, amit egy 8GB HBCC kártya bírna, konkurencia elhasalna, kénytelen lenne több ramot szerelni a kártyára, aminek hatására az drágulna.
Én sajnos ezt se látom...Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #36749 üzenetére
A GDDR5 csak (téves) tipp Fenghuang után volt felmerült egy 256 GB/s memsávszél is. Persze ha kap egy 2Gb/s Flarebolt memóriát, akkor 256 GB/s simán megy egy lapkával 1024 biten. Viszont így kérdéses, hogy csak OEM és mobil lapka lesz-e vagy készül belőle desktop VGA is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)