Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz BeZol #5536 üzenetére

    Azt amúgy tegyük hozzá, hogy 99%, hogy ezen a procin is egy szálat ugyanúgy kimaxol, nehezen lehetne máshogy. Hogy nem látod a feladatkezelőben, az a windóz ütemező dolga.

    Amúgy ennyire egyszál-függő programnál az 5820K-nál a gyorsabb memória is előny lehetett, gyanús is, hogy írod, hogy a memóriával együtt nőtt a sebesség.

  • Leon77

    őstag

    válasz BeZol #5536 üzenetére

    msi Ab mellé ajánlom hw infot és vele egy riva tuner servert. Mindent monitorozhatsz osd-n és nem kell alt-tabolni. Ráadásul msi ab beépített videó felvevő funkcióval van ellátva(default f9 csak engedélyezni kell, meg beállítani a cél mappát és a minőséget, ja f12 screenshot) és így utólag visszanézve a játékmenetet az osd adatokkal egész jó képet kapsz mindenről, ami csak érdekel (fps, hőfokok, cpu usage, magonként is akár, minden, amit csak msi ab és hw info tud)

    Mert van élet a halál előtt:P AMD Ryzen 7 3700x, Asus x370 pro, MSI GTX 1080 TI GAMING 11G, 16Gb(2*8) trident z f4-3200c16d-16gtzb, Samsung M2 960 evo 250GB épített vízhűtés és saját készítésű kuckó

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #5536 üzenetére

    Ezzel nem arra akartam kilyukadni, hogy vacak a ryzen, csak el kell ismerni, hogy vannak olyan kevésbé optimalizált játékok, amiknél vmi miatt 60-70% környékén, gyorsabb memóriákkal kicsit magasabban pörög az a pár szál amit használ a játék, a többi szál pedig nem csinál semmit és tekézik :DDD
    Az ilyen játékoknak kell az, amit az intel összehozott, hogy magas ipc mellett magas órajel, és van pár játék, ahol még hoz a konyhára az i7 hyper-threadingje az i5-höz képest, és mivel a K jelzésűek simán mennek 4.6ghz-en (vagy deliddelve akár 5.3ghz-en is), ezért felléphet az a szituáció, hogy:

    3.8ghz-re húzott ryzen 3200mhz-es ramokkal 75% körüli szálkihasználtság mellett fog hozni x fps-t.
    Ez Intelből nagyon durván kb. 3.4ghz-es 2xxx, 3.2ghz 3xxx, 3ghz 4xxx, 2.85ghz 6-7xxx proci szintje lehet.

    Innentől kezdve ez tiszta matek. A 4.5-4.7ghz-re húzott i5-i7-esek korában ez bő +50% extra fps-t jelenthet.
    És van ahol majdnem jelent is...

    108 kontra 151 fps

    Van még sok hasonló, és ez i7-7700K stock, ami "csak" 4.3ghz ilyenkor, tehát további +10% kisajtolható lenne, deliddelve 15% felett, a ryzen pedig itt már 4ghz (ami nem éppen gyakori!), és 2933mhz-es ramokkal megy, tehát már megvan az extra 10-15% fps-többletből vmennyi itt is.

    Ezek mind újabb játékok, amik szerintem 4szálat kihasználnak mindannyian, de aki jobban bele akar mászni, annak itt a link.

    Tehát ez a múlt és a jelen. Most vagy nem veszünk erős vga-t a ryzen mellé (wow-os esetben gtx 1060 is sok, hát még 1080p-ben!), vagy feltoljuk a felbontást is a részletességgel együtt a lehető legnagyobbra az ilyen játékokhoz.

    A jövő pedig remélhetőleg az, hogy fixálnak amit csak lehet (kérdés mi a probléma ugye), és teljes potenciállal tudnak majd pörögni a ryzenek szálai játékok alatt is, de még ekkor is jön a probléma, hogy egyelőre 4ghz-nél hello szia (6-8-10magos intelek is csak 4.4ghz-ig jutnak vizezve!), úgyhogy a játékfejlesztőknek is rá kell gyúrni arra h még több szálat vegyenek kezelésbe, és ténylegesen legyen értelme 6-8maggal a 12-16szálnak. Tekintve, hogy milyen olcsón kapni most ezek a ryzen procikat nemcsak a 6-8magos intelekhez képest, hanem a 4magosokhoz képest is, így ezeket a fentebb sorolt "hibákat" többségében le lehet nyelni, csak ezek szerint ez eddig nem mindenkinek volt tiszta, pedig már darabkákban le lett írva a fórumba.

    Jó lenne ha végre valaki összerántana egy topic összefoglalót is, mert kb. 2 naponta futjuk ugyanazokat a köröket mert a frissen beugró emberkék 99%-a nem ismeri a keresőt (pár kérdés kb. ugyanaz folyton), bár ezeknek még a topicösszefoglaló sem segítene...

    Amint megoldják, hogy 100%-on pörögjenek a szálak játékokban, kapásból enyhén haswell ipc felett leszünk, ez rengeteg fps-kiesést orvosolna, ez most a fő-fő problémaforrása a játékokbeli gyengélkedésnek. A legújabbakban ez nem para mert 90+ fps-nél lép fel ilyesmi, ellenben a nagyon kevés szálat használóknál jobban előjön, és nekem wow-ban ez minimum fps-ben a már kevésbé elfogadható 50 fps alatti minimumot jelenti nagyobb raidharcokban (nem néztem mennyi, de ha valami g-sync mellett érzékelhetően darabos, ott az nem smakk!).

Új hozzászólás Aktív témák