-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
RVR400
veterán
válasz mályva #50817 üzenetére
Tegyünk tisztába dolgokat (nem csak Neked szól, de most éppen erre sikerült reagálnom).
Nekem már 7 évvel ezelőtt is vámolták az NL Post-os cuccaimat (akkor még többször is rendeltem telefont eladásra is, így 2014-ben 12 db NL Post, 4 db SE Post és 2 db CH Post csomagra kérték be az adatokat tőlem vámkezeléshez - ehhez már hozzá sem számolom az SG és társait), ergo semmit sem jelent, hogy ki a szállító, nyilván Kínából vámfizetés nélkül jön áru. Persze volt olyan is kb. 4 esetben, hogy 12 dolláros holmira kérték be az adatokat, természetesen ekkor nem kellett fizetnem semmilyen költséget.
Tehát a ráírt ár senkit sem érdekel, bekérik az adatokat, hogy mi van benne (mivel a csomagoláson levő adatokból nem derül ki, így a ráírt összeg sem lesz vámkezelési alap), továbbá a termék kb. valós értéke lesz a vámkezelés alapja (annak idején egy sorsoláson nyert telefonra is fizettem a vámkezelés után az ÁFA és a vámkezelési költség összegét, így máris nem annyira nagy nyeremény a nyeremény).
Egyébiránt a vámkódex teljesen egyértelműen fogalmaz (érdemes a vonatkozó részeket legalább érintőlegesen elolvasni), így még most sem értem, hogy miért vannak emberek felháborodva, hogy "miért vámolják a csomagomat, ha csak 5 dollár van ráírva", "miért kell fizetnem egy csomót rá", és ha "holland postával jön, akkor nehogymá' meg merjék vámolni, mert az EU-s ország", és stb...
Aki pedig kérdez, majd a számára nem megnyugtató választ követően közli, hogy de amúgy neki mindig kevés volt ráírva, és megúszta a vámot, így ez tutira működik, az örüljön neki, hogy eddig így volt, és nem kellett fizetnie a plusz költséget, és nem kellett plusz 2 hetet várnia a drágított csomagjára. (előfordult egy esetben, hogy a küldemény országba érkezésétől 29 nap telt el, mire át is vehettem a cuccot).
Persze tudom, hogy mindig van valaki, aki jobban tudja, hogy nem így van, de én csak azt írom le, ami és ahogyan történt, amit tapasztaltam és átéltem, nem pedig azt, amit úgy gondolok, hogy így van.
[ Szerkesztve ]
-
RVR400
veterán
A posta honlapján az országlapoknál elérhető a díjszabás. Azt bescreeneled nekik, és leírod átszámítva, hogy mennyibe kerül a visszaküldés díja, ami ezek szerint irreálisan magas, legalábbis nálam ez már többször is előfordult.
Átszámolod nekik USD-ra, aztán leírod, hogy nagyon szívesen visszaküldöd a csomagot, ha az eladó az ő hibás teljesítése miatt keletkező visszaposta árát kifizeti. Nekem eddig ez működött.
-
RVR400
veterán
Ha alin egy eladó a pár dolláros szart elküldi, mert pont nem érdekli, hogy 1-2 hónapnyi várakozás után használhatatlan cuccot kapsz, akkor szerintem egyértelmű, hogy nem rohan az ember 10-szer annyi vesződséggel és idővel visszaküldeni egy csomagot vámárunyilatkozattal, minden extra papírral, postai sorbanállással, paypal ügyintézéssel karöltve.
Pláne, hogy mondjuk egy 10 dolláros cuccot 3835 Ft-ért (2280 Ft+1555 Ft) tudsz visszaküldeni alsóhangon, amit az eladó utána kidob a kukába (rosszabb esetben át sem veszi a postán).
Másrészt a felhasználhatom nem azt jelenti, hogy fel KELL használnom, hanem azt, hogy élhetek a lehetőséggel, ha én szeretném.
-
RVR400
veterán
válasz RVR400 #52110 üzenetére
Nos, mivel ez a cucc még nem lett kézbesítve, így írtam a postának, hogy vajon ez most hol lehet. A választ csatolom:
"Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Az "UA-UZ + 9 számjegy + 2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál.
A fentiek miatt javasoljuk, a küldemény esetleges megérkezéséről a címzett a helyi postán tud érdeklődni, ha nagyobb méretű csomag esetén nem kapott értesítőt a küldemény átvételéről, vagy ha kisebb levélküldemény érkezett és időközben a postaládába nem kézbesítették azt.
Az általános eljárás az, hogy a küldeményen szereplő cím alapján a kézbesítő/letéti postára továbbítják, az értesítőjével ott tud érdeklődni annak beérkezését követő 15 munkanapon belül. Ezt követően a nem kézbesített / letétből át nem vett küldemények visszaküldésre kerülnek a külföldi feladó részére. Az esetlegesen címhibás vagy címhiányos küldeményeket a beérkezést követően azonnal vissza kell küldeni a feladónak.
Sajnos amennyiben a külföldi feladó az U-s azonosító számú ún. közönséges nemzetközi levélküldeményt választja ki feladáskor a csomagjának a feladására, akkor arról csak akkor keletkezik további belföldi részletes nyomkövetési adat, ha az vámeljárás alá is kerül, és erről az ügyfelet kiértesítik, és a vámkezelési dokumentumokat beküldi a vámkezeléshez. Azonban az Ön küldeményére vonatkozóan nem látunk ilyen vámkezelési bejegyzést az elektronikus rendszereinkben.
Amennyiben a feladáskor a küldemény nem kapott a belföldi nyomkövetésre alkalmas regisztrált nemzetközi postai azonosítót, úgy a Magyar Posta nyilvántartásba vétel nélkül kezeli és az életútjáról sem rendelkezik információval. Kérjük, szükség esetén szíveskedjen reklamációjával a külföldi feladót megkeresni.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítettünk Önnek." -
RVR400
veterán
-
RVR400
veterán
válasz PitLee #52424 üzenetére
Nah, a CN22-n egy deka postaköltség sincs feltüntetve az utóbbi időben érkezett küldeményeimen, és ahogy eddig is köztudott volt, kisebb értéket írnak rá az értékre, mint amennyibe valójában került a termék. Tehát továbbra is marad a kérdés, hogy akkor honnan szüli meg a posta a vámértéket...
Vagy, ahogy az elején is írtam, random valósérték-megállapító algoritmusuk van...
-
RVR400
veterán
Ha meg nem kevesebb, és rátesznek egy ezrest pluszba, akkor is fogjam be, igaz? Szeretem az ilyen lenéző válaszokat, mert ugye ebbe az irányba nem gondolkozol, hogy vajon, ha valós értéket ír rá Ping Pong, akkor vajon miért mégis magasabb összeget kell fizetni... Nyilván megkérdezné az ember a postát, állítólag Te mocorogtál ezügyben, de mégis csak ennyire futotta....
Szerintem jobb, ha nem próbálsz segíteni, ha csak ilyen lekezelően tudsz reagálni.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen