-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Terentius #18060 üzenetére
Ha az Aliexpresen $-ra állítva fizetsz a kártyáddal, akkor bankod kártyás vásárlási szabályai alapján fog a deviza konvertálódni.
Ha átállítod, hogy €-ban, vagy forintban kijelezve fizess az AliExpressen, akkor rosszabb az Aliexpress belső árfolyama.
Tehát az Aliexpress felületen hagyd a Currency-t $-on és úgy fizess.
Milyen bank és milyen típusú kártya?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #18558 üzenetére
Oké, 17:00-ig a 2. banki munkanap végére értünk. Azt nem írtam, hogy függ a bankodtól is az idő. Erste, OTP, Cib ebből a szempontból gyorsabbak közé tartozik.
Ha meg csak tegnap könyvelték a levonást, akkor egy kicsit még váni kell, mert csak azt tudják sztornózni, amit már jóváírtak.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #18560 üzenetére
Meg fog jönni, de van egy folyamat a banki pénzmozgások során, hiába kezdeményezték a visszaküldést 15-én ők is bankon keresztül intézik, ha nem volt náluk húsvét, akkor is 17-én indult a tranzakció törlés és mivel még csak 18-án került az OTP-hez a vásárlás, annak könyvelése után tudja csak kezelni a törlést, így ténylegesen a napokat 18-tól kell számolni.
-
Topikgazda
válasz Terentius #22574 üzenetére
December 23-ai bejegyzés után (Érkezés a nemzetközi átvételi helyre) majd lenni kell egy -több nappal későbbi- Import (Megérkezett a célországba) és Célországban feldolgozva / Processed in the destination country bejegyzésnek, azután kezdődik vele a móka, vagy simán jön tovább vagy vámoláshoz adatbekérés.
Már most kérhetsz rá hosszabbítást, a buyer protection-ra, mert ez ha itt van Budapesten még nem került ki a konténerből. De ez nem jelenti azt, hogy elveszett, vagy nem kapod meg.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #22900 üzenetére
Arra az okra amit választottál ez lesz a válaszuk, tehát várj annyi napot mint amit írtak.
Ennyi idő után a dispute-nál a No tracking information választandó, mert ahol az egyik posta megérkezettnek mutatja mi postánk meg nem ugyanazt látja akkor az igencsak kamu bejegyzésnek tekintendő, sajnos a SG posta csak úgy beírja a megérkezést, ha letelt egy bizonyos nap mennyiség.
Így ha az ő bizonyítékuk lesz elfogadva, akkor nem jól jössz ki a dologból.Képek nélkül is elhittem amit írtál és meg is értettem. Ilyenkor mindig le kell ellenőrizni, hogy nem-e maradt nem publikus személyes információ a képen.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #22916 üzenetére
Gondolom arra aki elbírálta.
Viszont nekik is meg van adva hogy mit válaszoljanak.
Azt látva, hogy van nyomkövetésiszám meg még idő a védelemből, automatikusan ezt a választ küldte, nem mérlegelte az információt. Másik meg adott esetbe nem így dönt.Végül is az ok az ebbe a kategóriába tartozik, elsőre én is választottam volna a helyedben. Csak közben a tapasztalat más irányt mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #22960 üzenetére
A becsületedre van bízva. Ez ilyenkor már csak az eladóra és rád tartozik.
Én a következőt szoktam tenni: írok az eladónak hogy megérkezett szeretném kifizetni.
Ha elfogadja ezt, akkor megegyezünk abban, hogy újból kifizetem, ő névlegesen "feladja", beír egy nyomkövetési számot és 1-2 nap múlva leigazolom hogy megérkezett.
Ezzel nincs különösebb gond mert az AliExpress a jutalékot levonja tőle és értékeljük egymást is.
Másik lehetőség ha van neki PayPal fiókja akkor elküldöm neki a pénzt. Ekkor viszont nincs képben az AliExpress.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #23057 üzenetére
Ha megnyitod a dispute-t akkor már "vége" védelmi időnek. Újraindul ha megszakítod, de egyébként a dispute ideje ketyeg.
Lásd Összefoglaló:Megnézheted két helyen is
Order List > Order Detail és a Financial fül, majd a képernyő alján
My Orders, Refunds & Disputes, Status oszlop, Arbitration ID View DetailA mobil app-ban meg ott a dispute info ha kiválasztod.
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz Terentius #31577 üzenetére
Egyszer lehet csak egy kártyaszámra ezt eljátszani, én is csináltam még egy regisztrációt, ki is tudtam fizetni a new user kuponnal (-3$-al olcsóbb lett), de blokkolták a tranzakciót, refund lett belőle.
A revolutnál van egyszer használatos virtuális kártya, (ez nálam azt jelenti, hogy minden tranzakció után új kártyaszámot generál) így esélyes lehet a dolog, hogy működik, de mivel nekem nincs revolutom, és annyit nem ér, hogy szórakozzak vele, ezért nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz Terentius #35599 üzenetére
Nem kell, minden küldemény odaérkezik és minden küldemény akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
Ehhez hasonló szöveget látsz és kapsz mondjuk sms-t akkorMajd értesítenek ha szükség van valamire, azután majd csinálod ami az Összefoglaló, 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai résznél van.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #49863 üzenetére
Azt tudod hogy a DPD igazolta az átvételt? Miért ne tudnál hiszen nem járt le semmi. Ha ezt a nyomkövetési számot írták be akkor azt a csomagot megkaptad.
Az hogy nem az volt benne amit kifizettél arra lehet dispute indítani. Mennyiségi probléma
A nem kaptad meg csak akkor van ha nem érkezett meg csomag, ez megérkezett, de nem az van benne és ezért ez az indok. Egyértelmű a videó.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #49865 üzenetére
Azt gondoltam egyértelmű, leigazolod a küldemény megérkezést azután Quantity shortage
Mennyiségi probléma és The package empty, mivel nem telefon volt benne. Leírod szövegben is és csatolod a videót is.
Ha még vársz 33 napot hogy a rendszer zárja le, akkor nem fogják elfogadni azt hogy nem kaptad meg, hiszen igazolva hogy kézbesítve[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #50010 üzenetére
Véleményem szerint nem lesz sikeres ez a chargeback a curve-vel. Az OTP-nél az indítás lehetősége a kifizetés jóváírásától számolt 40 napon belül lehetséges és általában nekik kell a kártyás fizetés összegét a kereskedő bankjához utalni. Ha átjárók vannak akkor már kétséges az egész, ezért nem tartom valószínűnek. Az eBay topik Összefoglaló végén van egy leírás erről, ezt tartalmazza.
-
-
Topikgazda
válasz Terentius #50063 üzenetére
Nem azt írtad hogy volt videód?
Ha igen akkor arra hivatkozva hogy nem volt értelme súly mérésnek, mert eleve nem téglalap alakú a csomag, mert a telefon dobozban érkezik és az eladó sem adta meg hogy mennyi a súlya annak amit elküldött.
Az a baj hogy ha a DPD átvette akkor nekik kell ellenőrizni a súly szerinti díjazás miatt, de a 568 g az benne van a 3 kg-os kategóriába és a kategória érékhatárnál szoktak csak méricskélni, itt az látszik hogy ők átvettek egy 568 g-os küldeményt és kézbesítettek egy XXX g-ost.
A DPD nem fogja elismerni hogy ők hibáztak, náluk tűnt el a tartalma, pedig a bizonyíték ezt mutatja.
Egyébként ha a DPD leírja ezt amit mondtak azt még csatolhatod, de itt azon lenne a hangsúly hogy a mérésnek egy originál felbontás esetén nincs értelme.
A videót láthatták?
Az eladó részéről nem volt semmi reakció? Persze nem mert ez a kamu francia profilos, ezt is megemlítheted hogy több vásárló lett átverve mert ők nem ellenőrizték az eladói profil-t.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #50066 üzenetére
Melyik típus volt pontosan? A POCO F3 5G az 0,5 kg és 15*10*8 cm-es
Megtaláltam közben a te vissza jelzésedet is és ott nézegetve a képeket a csomagolásokról, mintha ez kisebb lenne.
De inkább az a valószínűbb hogy szállítás közben cserélték ki, nem az eladó hibázott.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #50078 üzenetére
Azt kérték hogy a vonalkód az legyen olvasható a hátulján, mert azzal tudnak valamit kezdeni, de amit kérnek még az hogy szállítótól a sérüléses átvételi jegyzőkönyv, azaz hogy reklamáltál náluk az kellene.
A DPD meg nem ad semmit, mert át lett véve. Nem egészen van így jó ötletem. Amikor elsőként megnéztem a videót az nem tűnt fel hogy már fel volt bontva.
Senki nem gondolja hogy egy futáros cégnél átvernék és mindig problémás ha jegyzőkönyvet akarsz felvetetni az átvételkor és ha ráadásul nem mi vesszük át ilyenre nem mindig készítjük fel azt aki átveszi. -
Topikgazda
válasz Terentius #50080 üzenetére
Az átvételkor kell ellenőrizni a súlyt hogy a megfelelő díj lett-e befizetve.
3 kg-ig azonos az ár, ezért az átvételnél ha ennél kisebb az alapár van felszámolva, szóval minek mérjenek? De ezt a Chronopost csinálja, a magyar részlegnek nem kell, hiszen a DPD-nél "nem lopnak" a dolgozók és zárt rendszerben jön tovább.
A címzettnek a dolga hogy figyeljen erre és ha valami gyanús akkor jegyzőkönyveztetni.
Sajnos a francia DPD részleg a Chronopost nem igazán megbízható, 12-szer beírták hogy sms-ben és e-mailben értesítettek, de egyiket sem kaptam meg és mivel "nem reagáltam" nem voltak hajlandók továbbítani Magyarországra a csomagomat.Írd azt meg hogy nem adnak igazolás, azt is írd le amit mondtak, ha kevés a beírási lehetőség akkor képként a word oldal ahol leírod, mellékeld újból a képeket és azt hogy a szállítási folyamatban cserélték ki és jóhiszemű voltál. Azután még mindig van fellebbezési lehetőséged
[ Szerkesztve ]
-
PitLee
őstag
válasz Terentius #50078 üzenetére
Az ruha nem teljesen "noném" Tally Weijl, valakinek elvileg tuti hiányzik az is valahol.
Megmérted kíváncsiságból, hogy mennyi a súlya ?
csak tippelek
Az lehet, hogy 3 kg alatt nem mérnek egyenként, de a gyűjtőpaletta vagy akármi össz súlyát azért tudniuk kell, mert a túlsúly az túlsúly, ezért is kellet valamivel kitömnie, mert összsúly ellenőrzésnél kibukott volna a fél kiló mínusz. -
Topikgazda
válasz Terentius #50213 üzenetére
Itt sem te, sem az eladó nem járhatna rosszul.
Egyértelmű hogy az eladó egy rendesen becsomagolt telefont adott át nekik, te viszont egy nadrágot kaptál, egy felbontott, de visszaragasztott csomagolásban.
A DPD felelős alapból. De nem a méricskélés hiánya volt itt sem a probléma, a sérült, felbontott csomag volt.
Te visszakapod a pénzed az eladótól, az eladó meg -a te segítségeddel- az átvételnél készült videóra felvett bontással együtt jegyzőkönyvezett hiány igazolással kártérítést kérhet. -ne
Ha elolvasod amit idéztem az ÁSZF-ből, abból viszont egyértelmű hogy nem tud kártérítést kérni, hiányoznak az alap okmányok, amit a címzettnél említenek.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #50216 üzenetére
Lényegében azt írják amit én is, de a problémát csak az átvételnél tudtad volna le papíroztatni, utólag nem fog menni.
Azt is írtam hogy nem egészen érvényes ez a szállítóval való szerződéses téma, jelen esetben neked mint címzett is van kötelezettséged és így 3 fős a társaság nem kettő, a DPD ÁSZF-je téged is bevont a játékba, a címzett te vagy.
Viszont a hozzátartozód is jogosult átvevő.
Annak kell kell lenni ami a #50210 hsz-ben a 11.1-nél írva van és akkor egyértelműen a felelősség és a kártérítési kötelezettség a DPD-re hárul.
Finoman fogalmazva a DPD probléma megoldási hozzáállása hagy némi kívánni valót maga után.
Ha visszakaptad a pénzed akkor zárd le magadban, majd a Poco store kitalál valamit. De tényleg kellene a írásos panasz benyújtása a megfelelő formában. -
EXIEZ
senior tag
-
Topikgazda
válasz Terentius #51766 üzenetére
Az AliExpress szedi be és továbbítja annak az országnak az adóhivatalához ahonnan az IOSS azonosítót kapta, azok pedig továbbítják a vevő országa szerinti adóhivatalhoz, ebből a kereskedő egy fillért nem lát.Téves a következtetésed.
A félreértések elkerülése miatt eddig az EU-raktárakból vásároltak esetén nem fizetett senki áfát. Mert akkor kellett volna áfás számlát is kapni, mert az egész EU-ban kötelező volt eddig is a kereskedőknek számlát adni. De 22 €-ig áfamentesség volt, csak ettől felfelé kellett volna. És te mint végfelhasználó az akinek fizetni kell, nem a kereskedő állja az áfát.
Most lett legális.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Terentius #51769 üzenetére
Igen hasonló lesz. Az igazság az hogy amit én szoktam vásárolni még így is olcsóbb maradt, amit tovább adok azon kevesebb a hasznom egy kicsit, de az áremelésnek is van indoka szóval annyit változott hogy többet keresgélek hogy a beszerzési ár legyen alacsonyabb.
Legutóbbi tétel amit vettem még az emelt ár mellett is úgy 5000-6000 Ft al olcsóbb mint nálunk egy kereskedőnél.Írtam a BG topikban hogy miként áll a helyzet.
-
Topikgazda
válasz Terentius #75361 üzenetére
A pénz a fizetésnél használt helyre megy vissza. Ha PP egyenleg akkor arra, ha bankkártya akkor még arra a bankszámlára amelyhez tartozik a kártya, az esetek többségében ez a fő számla, nem pedig a kártya alszámla. A második képen látható a visszatérítés tranzakció azonosítója azt megadva rákérdezhetsz a PayPal-nál hogy tényleg elment-e tőlük, ha igen akkor a bankodnál érdeklődni. Lehet hogy csak az én értelmetlennek tűnő megszokásom, de ilyet nem az app-on intézem, nézem és nem magyar nyelven. Le maradhatnak információk.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Autós topik
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óra topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...