Új hozzászólás Aktív témák

  • DNReNTi

    őstag

    Szevasztok,

    Szóval egy szűk munkanap alatt sikerült mindent is megcsinálni az SSG24-en. Igyekeztem képekkel is dokumentálni a folyamatot, így most “röviden” megosztanám a tudást. :DDD

    A tuningnak három célja volt:
    - Pontosság és lőtáv növelése
    - A replika halkabbá varázsolása
    - Egy két egyéb apróság

    Haladjunk akkor fontossági sorrendben, első a hopup upgrade.
    - Snipetor TDC
    - Snipetor RHop
    - Modify flat gumi
    - O’range heavy BB lenyomó
    - SSG24 spacer

    Nekem a felsorolt alkatrészek miatt az egész gyári hopup szerkezetből csak a kamrára volt szükségem, minden más ment a fiókba. A gyári kamra nagyon igényes kidolgozású, minden passzol, semmi sem áll el, sehol egy öntési hiba. A lenti képen látszik a gyári lenyomó is.

    A TDC kit tartalmaz egy gyűrűt, ami segítségével “könnyen” befúrható a lyuk a külső csőbe. Nos, hála a spirálisan mart külső csőnek, azért ez mégsem olyan könnyű. Én kézi fúróval meg sem próbálnám, mert a marás széle simán megvezeti a fúrószárat, amit a 3D nyomtatott gyűrű nem igazán tart meg a helyén - értsd: ledarálja a fenébe. Szóval ehhez a művelethez oszlopfúró dukál, a legjobb ha olyan amiben a munkadarab satuval rögzíthető. Sajnos nekem satu nem volt, de oszlopfúró volt “kéznél”, így ez pipa. A fúrás után kicsit felcsiszoltam a feluletet a külső csövön, majd jött a ragasztás. Itt már nincs meglepetés, óvodás tananyag, max annyi, hogy érdemes pár órára egy pillanatszorító fogságába zárni.

    Az RHop install igényel egy kis türelmet, én háromszor futottam neki. Miután sikerült beragasztani a patch-et a csőbe (cellux-al, lol) már ez is sima ügy volt. Az RHop-ra nem lehet viszatenni a gyári gumit, szóval venni kellett hozzá egy flat verziót. Modify ez is, pont mint a gyári. Kapott még egy menet teflonszalagot is persze, mi baj lehet. A bátrabbak spórolhatnak, és levághatják a dudort a gyári gumiról. Sok sikert hozzá. :D

    A hopup lenyomó cserére kár a szót pazarolni, egyszerű művelet, a kamra egyik átmenő csavarja a tengely is egyben. Bekerült még plusz egy barrel spacer (gyárilag egy van) így most már négy helyen van rögzítve a belső cső. Az SSG-s csoportban olvastam, hogy ez is javít a pontosságon mikor az ember 80 méter fölött szeretne konzisztens lenni.

    Ezzel az egyes pontot ki lehet pipálni. Az RHopnak kell 5-600 lövés mire belopik, szóval a pontos eredményekről most nem tudok beszámolni. A TDC-vel a lenyomás nagyon finoman adagolható, az összeszerelése viszonylag egyszerű és a konstrukció nekem jobban tetszik, mint a külső csőbe vágott menetes megoldások.

    Hang.
    Az SSG24 egyik hátránya, hogy gyárilag elég hangos. Szerencsére a közösség már elég sok apróságot kitalált, amivel javítható a zajterhelés.
    - AirLab 70D Sorbo pad
    - Novritsch hangtompító
    - Can mod
    - Praktikeres autómosó szivacs

    Sorbo Pad. Ez volt talán a legszöszölősebb rész.
    Az AirLab nagyon igényes kis manufaktúra, epic minőségű cuccokat gyártanak. Az ebbe rendelt sorbo pad eredetileg V2/V3 gearboxba való, és mivel az SSG24 henger átmérője némileg kisebb, számítottam rá, hogy ez okoz majd némi fejfájást. Okozott is. Először is nekiálltam lefejteni a gyári gumit a hengerfejről… Nos ez felesleges lépésnek bizonyult, mivel a gyári gumi nem síkra, hanem egy kis mélyedésbe van ragasztva, amibe az átmérő miatt az új esélytelen, hogy beleférjen. Szóval levágtam a túlnyúló kb 1mm-t, de ha valaki erre vetemedne, az simán ne tegye, csak ragassza rá a sorbo-t a gyárira. Na mindegy.

    Felületkezelés: Mindkét oldalt alaposan megtisztítottam, összekarcolásztam, hogy a ragasztó jobban meg tudja fogni. Nagyon precíznek kell lennie a ragasztásnak, mert épp csak hogy befér a hengerbe a pad, szóval ha nem központosan kerül fel a hengerfejre, akkor helló. Szerencsére sikerült egészen profin felragasztani, mehetett a pillanatszorítóba száradni pár órára a TDC mellé.

    Do not try this at home kids.
    Amikor összeraktam, az egy nem minden napi mutatványt igényelt. Mivel a sorbo pad nyomás alatt meglapul és szélesedik, akkor esélytelen belenyomni a hengerbe. Nos ha a hengerben benne van a rugó és a dugattyú - márpedig benne van - akkor az összerakáskor nyomást gyakorol a sorbo-ra… innen szerintem mindenki megoldja a matekot. :D Lehetetlen így összerakni. Szóval fogtam egy erős műanyag csövet, amivel benyomtam a dugattyút a hengerbe, mintha csak felhúznám. Hogy a dolog cifrább legyen, a safety switch ekkor már nem volt rajta az elsütőn. Szóval ott ültem egy felhúzott M170 mellett, ami előtt nem volt ott hengerfej, és már safety sem akadályozhatta meg, hogy gyomron lőjjem magam a dugattyúval ha belenyúlok a “ravaszba”. :DDD
    Mindegy, nem halt meg senki, így bele lehetett tenni a hengerfejet az új gumival.

    A can mod egy roppant egyszerűnek tűnő módosítás, de igényel egy kis türelmet ez is. A rugóvezető és a rugó elsütéskor egy jellegzetes SSG24 “twaang” hangot hallat. Ez amiatt van, hogy a kettő között van egy nagyon minimális hely és amikor kirúgja magát a rugó, akkor van egy ilyen hülye csengő hangja. Én ezt a kis helyet Tesa aluszalaggal szüntettem meg, és a “twaang” hang tényleg tompult. Itt arra kell figyelni, hogy a rugóvezetőt alaposan meg kell tisztítani minden szennyeződéstől, illetve arra, hogy a felragasztott alu rétegen ne legyenek olyan gyűrődések, amik akadályozhatják a rugó mozgását. Nekem 1 réteg szalag épp elég volt, hogy megszűnjön a lötyögés. Van aki ezt szó szerint mondjuk egy kólás dobozból vágja ki - innen is ered a neve, hogy can mod.

    Én használtam még az aluszalagot a receiver alsó részén is, hogy tudjak tenni majd szivacsot a tusba és így ne szennyezzék a hengert a szivacsról lemáló apró darabok. Ezzel el is jött a szivacs tuning. Az egész tust kitömtem a legolcsóbb Praktikeres szivaccsal. Igyekeztem nagyjából méretre vágni a darabokat, de mivel elég jól alkalmazkodó angyagról beszélünk kb bárhová be lehet gyűrni. Ez is olyasmi, ami egyfajata alap módosításnak számít a modder körökben. Én tettem a belső és külső cső közzé is két helyen, a cső végén, és a hopup kamra elé, ahol most a TDC miatt egy felesleges lyuk tátong. Sajnos arról pont nem csináltam fotót, amit a handguard és a receiver közzé tettem...

    Végül tettem rá egy Novi tompítót, azzal és a fenti módosításokkal 20-30 méterről jelentősen csökkennie kell a replika hangjának, ami alapján könnyen be lehet határolni, honnan jön a lövés.

    Egyéb módosítások:
    - O’range glider-ek és barrel spacer
    - Tridos design porvédők és tus csavar tartó
    - Spring guide stopper polír
    - Novritsch M170 rugó
    - Takarítás :D

    Beépítésre kerültek végre a Chris Chatfield féle glider-ek, a képeken jól látszik mennyivel szélesebbek, mint a gyáriak. Nem mintha eddig bármi lötyögése lett volna a hengernek, de ezek után egész biztosan nem is lesz soha. A hátsó darabot egy kicsit meg kellett futtatni finom csiszolópapíron, mert nagyon passzentos volt, de aztán perfect fit.

    Leszereltem a safety-t és a helyére került a Tridos design féle porvédő. Nagyon jól megtervezett alkatrész. Ami ettől még egy szinttel jobb, az pedig az elsütőre tervezett két elemű, egymáson csűszó fedőlapka. Teljesen megvédi az elsütőszerkezetet a portól, márpedig ha ezzel az ember a földön fetreng, akkor kap bőven. Lenti képen jól látszik a különbség. Ez a srác gyárt még egy kis műanyag baszt, amivel a külső csövet és a tust összefogó csavar hüvelyét - vagy mi szar az - lehet rögzíteni fixen. Nem is értem a gyári elképzelést.

    Legvégül felpolíroztam a spring guide stopper-t és a henger kivágását. Ez sem 5 perc. Kezdem 240-es, majd 400-as csiszolóval, aztán rámentem 600-assal és a legvégén polírszivaccsal. Ezzel picit simábbá és halkabbá válik a felhúzás, valamint nem darálja le egyámást a két alkatrész. Hozzáteszem, itt a használatnak alig volt nyoma pedig sokkal többet ment már, mint az SSG10, amin ez a kopás egyetlen játék után is sokkal durvább volt.

    Rájöttem, hogy eddig M180-as rugóval használtam a replikát, szóval került bele egy M170, hogy picivel gyengébb legyen. Most ~550-580 FPS, attól függ melyik BB-hez állítom a hopup-ot, 0.46 vagy 0.49. Ez már sokkal MASZ barátabb, mint a korábbi 600 … vagy több. Emellett lehet ezzel is halkabb egy leheletnyit — a laborban. Így, hogy az egészet atomjaira szedtem és újra összeraktam, ki is lett takarítva mindenhol. :K

    Nos nagyvonalakban ennyi az SSG24 tuning — egyelőre. :P

    Ami még jöhetne bele majd egyszer ha teljesen megőrülök:
    - EdGI SAP piston és Rapax spring
    - Springer Custom trigger box

    but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray

Új hozzászólás Aktív témák