Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz vati #176 üzenetére

    A honlap dátuma szerint 2004-es, ez nem tudom, jelent-e valamit. Én még sosem hallottam róla, és pár tapasztalat után szvsz inkább érdemes egy ismert és jóhíréről ismert cégnél vásárolni... :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Fryskitt

    addikt

    válasz vati #274 üzenetére

    Nem tudom. De szerintem nincs is. Ha egy termék hibás, akkor hibás.

    Ez az alap:

    A szavatossági jogok tartalmára, illetőleg a jogérvényesítés szabályaira vonatkozó rendelkezések módosítását elsősorban a tagállamok hibás termékekért való felelősségre vonatkozó törvényeinek, rendeleteinek és közigazgatási rendelkezéseinek közelítéséről szóló, az 1999/34/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel módosított 85/374/EGK tanácsi irányelv indokolta. A hivatkozott EU-norma eredményeként született meg a 2002. évi XXXVI. törvény, amely a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) módosítása mellett több, a fogyasztóvédelemmel összefüggő törvényi változást beiktatott.

    A törvénymódosítás az alacsonyabb szintű jogszabályok megváltoztatását is szükségessé tette: 2003. szeptember 1-jén lépett hatályba a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet (a továbbiakban: Rendelet), amely a jogérvényesítés eljárási rendjét határozza meg, az anyagi jogot a Ptk. adja.


    További rendelkezések:

    A Ptk. a szavatossági jogokra vonatkozó rendelkezéseit a hibás teljesítésre vonatkozó szabályok között helyezte el. A jogszabályi definíció szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ez azt jelenti, hogy a meghibásodás oka nem a termék rendeltetésellenes használata, hanem olyan körülmény, amely az áruban már a vásárláskor is benne volt (ún. rejtett hiba).

    Látható, hogy a lényeg a HIBÁS TERMÉK, csomagolásról szó sem esik. Nem is eshet, hiszen azért, mert valaki nem biztosít külön raktárat arra, hogy megőrizze a dobozokat, még nem esik el attól a jogtól, hogy az eleve hibás terméket kicseréltethesse.


    A fenti gyakorlat csak és kizárólag azért lehetséges, mert Magyarország nem jogállam, itt mindenki azt tehet, amit akar, és azzal tol ki, akivel akar.
    Egyebekben ilyen vita esetén érdemes a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulni, gyakran ennek puszta említése is megoldja a vitát.

    Bocs a regényért. :)

    Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!

  • Fryskitt

    addikt

    válasz vati #274 üzenetére

    Ezt a problémát korábban már frappánsabban is összefoglaltam, most megtaláltam:

    ''Sajnos magyarhon utoljára a két háború között számíthatta magát Európához, azóta a nyolcvanas évek maszek zöldségeseinek eszméjén nevelkedett, magukat kereskedőnek hívó szemétládák korlátlan és védtelen vadászterepe lett. Ez van.''

    Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!

  • Bosiken

    csendes tag

    válasz vati #293 üzenetére

    Hát ezzel azért nem értek egyett. A nagykereknek van még egy elfelejtett feladata, a suport, azaz a háttér támogatás. Ez minimálisan a szóbeli tájékoztatást fedi.
    Én más műszaki területeken is vásárlok a cégemmel, nagykerekben. A különbség az az, hogy ha bemegyek, megkínálnak kávéval, közben elmondják, hogy milyen új termékek érkeztek mik várhatók mostanában. Lényege hogy, a vevőimet én is tudjam tájékoztatni. Na ez lenne a normális. De ha elfogadod, hogy te vagy a kereskedőkért, és nem ők vannak érted akkor ez nem is fog változni.

    ASUS P6T6 WS Revolution-Intel Core i7 965 XE-Kingston HyperX 24GB RAM-MSI N460GTX-Corsair TX850W-NOCTUA NH-U12P-ThermalTake Armor+-RAZER NAGA-Zalman ZM-MFC1 Plus+5db. Scythe S-FLEX

Új hozzászólás Aktív témák