Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Az őz meg sem állt,nagy baja nem lett. A lábát kaphattam el, mert a rendszámon kívül sehol nem hagyott nyomott, pedig azt hittem viszi az első lököst. Igazából, ami nekem brutálisan fogyott az az Castrol 5W30 volt. Amikor váltottam 10W40re, már nem fogyott annyira, most meg hogy nem folyik ki a blokkon kívülre.... Jövő hónapban olajcsere, akkor majd kapja a Castrol Edge Sport 10W60at. Majd kiderül, még reménykedek
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Érdekel valakit Volvo pollenszűrő? (S80,V70) 1db nem használt, az enyémbe nem jó mert ez 40mm vastag, az enyém meg csak 25mm (vagy kiherélem a szűrőházat )
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1903 üzenetére
Pherszeee! Stornozva az előbbi hozzászólásom, mert végül jó lett. Akit esetleg érdekel, 2 "slot" van a pollenszűrőházban, egy sima normálszűrőre méretezett (25mm) és egy merevítő mögött az aktívszenesé (40mm). Nyakig bele kellett bújnom, hogy erre rájöjjek. Ezzel kapcsolatban felvetődött bennem egy kérdés, elég ha csak az aktív szenes szűrő van bent, vagy be kell rakni egy sima 25mm-est is ? Ötletek?
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
őstag
csak laikusként tippelek...
esetleg az nem lehet hogy a kisebbik szűri meg a durva szennyeződéseket, hogy az aktívszenes ezáltal tovább el tudja látnia feladatát, hogy kiszedje a levegőből a polleneket, ilyesmiket?
és azt ritkábban kell cserélni vagy iylesminem tudom, csak tipp
cryptot minden termékemért elfogadom
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #1907 üzenetére
Jah, akkor marad így, köszönöm szépen! Esetleg még a régi szűrő keretébe lehetne tenni a papír helyére valamilyen rácsot, mert pl most is volt benne vmi apró levél törmelék és kosz. Ha azt esetleg nem közvetlen engedném a szűrőre...de ez csak egy ötlet.
Amikor kértem, még nem tudtam pontosan merre keressem, de azt kigugliztam Hétközben általában én is el vagyok havazva, úgyhogy a barkácsolás marad hétvégére
<tRucKdriFteR>
-
truba
tag
Az őzzel kapcsolatban, ennek örülök.
Más: szerinted nem lesz vastag melegen a 10W60? A 60-as olaj melegen iszonyú vastag, nehogy megszoruljon a motor. Ilyen olajat nagyon nagy terhelésű motorokban használnak, ott ahol sport terhelés van, rövid gyorsítások, sok váltás, stb. pl. túra sport.
Egyébként nézd meg a Haynes féle könyvet az nagyon jókat ír, nekem ez S40-nél max 5W-50-et enged. Én turbó javítás után ezt fogom használni.
De azért kíváncsi vagyok a te eredményeidre is, olajcsere után. -
CYBERIA
őstag
Ugyanez van most nekem, csak nem egyliterest vettem.
Szerintem a 10W60-as sem feltétlenül vastag, a viszkozitás mástól is függ.
Szorulni a vastagabbtól sem fog, főleg ha már nem zsír új a motor, legfeljebb kicsit nagyobb a fogyasztás ha túl vastag.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
gaborbol
őstag
Az enyem meg nem tudom, hogy eszi e az olajat vagy nem,most van benne 165.000 merfold de nyar vegeig ez erossen noni fog
Ha esetleg eszi akkor Valvoline-nek van magas futasteljesitmenyu motorhoz keszitett olaja at fogom belerakni. Azt raktam anno a 10 eves dodge grand caravan sport-ba amibe volt 330.000 merfold
Cseretol csereig elment toltogetes nelkul.Valvoline max life vagy synpower.
-
zsid
senior tag
Nekem először a gyári 5W30-volt benne(Castrol). Az ( részben az eddig ismertetett folyások miatt) nagyon durván elfogyott. Utána kapott cserénél Castrol 10W40-et, ez már nem fogyott annyira, most meg tesztüzem van a kartergáz-olajleválasztó cseréje miatt. Igazából a Volvo márkaszervizen kívül mindenki a 10W60as olajat ajánlotta, egyrészt mert 2 turbó tartozik a motorhoz, másfelől ezeknek van egy olyan betegsége, hogy az olaj bele szokott égni a baloldali turbó csövébe ( Volvoék kb egy centire a jobb oldali turbó fölött vezették el a csövet.. ). Állítólag. Szerintem a forró levegő elvezetés is elég sz@rul sikerült, mivel a 2 feltöltö a keresztben beépített blokk és a tűzfal között van, egészen lentre berakva...
SAE besorolás: 5W-30
Viszkozitás 40°C-on: 73.2 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 11.9 mm2/sSAE besorolás: 10W-40
Viszkozitás 40°C-on: 95.3 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 14.3 mm2/sSAE besorolás: 10W-60
Viszkozitás 40°C-on: 174.0 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 23.5 mm2/sHidegen tényleg sűrű egy kicsit,de a nagy meleget jobban bírja. Az egymásmellé rakott olaj és vízhűtő miatt télen is elég hamar felmelegszik a motor a 10W40-el. Egy próbát mindenképp megér szerintem.
De ez sem lehet rossz : [link]
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
gaborbol
őstag
Nem piskota arban van, 5k literje es kell 7+ bele.
Nalunk baszott olcso az olaj viszont hasznalattol fuggoen pl sok varos, rovid tavok akkor 3000 merfold, ha hosszu ut autopalya akkor max 5000 merfodenkent csere.
Nem veletlenul mennek el itt a kocsi 200-300 merfoldeket gond nelkul.Igaz nincs agyalas s autopalyan sem, 110km/h aztan hello, viszont mindenhova eljuthatsz autopalyan.
Mo on-meg 150K km van benne , hja az mar sok, muhaha ennyit tudok ra mondani.
[ Szerkesztve ]
-
CYBERIA
őstag
válasz gaborbol #1913 üzenetére
Ez tényleg drága, bár azért általában olcsóbbak szoktak lenni.
5000 kilométerenként elég kevesen cserélik.150 k nem sok, bár egy többnyire Budapesten használt kocsi azért sokat kap ennyi kilométer alatt.
Egyébként gondolom nem 1.2 - 1.6-os motorokkal mentek ti sem 200 - 300 000 mérföldeket.
Én 330 000 kilométernél járok, meglátjuk meddig bírja. Nem tudom hogy ebben az évtizedben meglesz-e a 400 000. Szerintem az idő fogja megenni.
[ Szerkesztve ]
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
-
Sipi16
senior tag
válasz CYBERIA #1914 üzenetére
Meg azért azt tegyük hozzá, hogy 150e km-van az órában, de hogy mennyit ment...
Az én kis 1.4-esembe már 220e felett járok.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
CYBERIA
őstag
Igen, az meg a másik.
OFF: Azt tudjátok-e hogy Lengyelországban mennyivel lehet menni autópályán?
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1918 üzenetére
Europe.org:
város/országút/autópálya : 60/90/130km/hWiki szerint:
100 (single carriageway expressways)
120 (dual carriageway expressways)
140 (motorways)Amikor belépsz az országba, a határon kint lesz a tábla, hogy hol mennyivel lehet menni, az a biztos szerintem.
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
Fejből gondoltam, de igen, 140. Végül is nem nagy különbség a 130-hoz képest, de úgyis itt is majdnem mindenki annyival megy.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Sipi16
senior tag
válasz CYBERIA #1920 üzenetére
Hova tervezel menni? Ismerösök nem szeretik, mert bizonyos részeken elég rossz az útminöség.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
CYBERIA
őstag
Igazából a óvárosi részek érdekelnek. Elsősorban Krakkó, Boroszló, Posen, Danzig, Stettin, Bromberg, Lublin. Van egyfajta hangulatuk.
De elég távlati tervről van szó, nem is igazán amiatt kérdeztem, csak kíváncsi voltam tudjátok-e.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
zsid
senior tag
Kicsit leült a topic, ebben a nagy melegben.
Néztem a fogyasztásom, kb 1 hónap fővárosi használat ,~1200km alatt a fogyasztásom 11.32l/100km-re jött ki. Szerintem nem olyan vészes egy automatás T6ostól<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
Szerintem sem rossz, gondolom klímával.
Nekem nyaralás 1800 kilométere alatt kb. 9,5-re jött ki, 80% autópálya, 15% hegyes-dombos országút, meg 5% dugó (ott kb. 5 km/ó lehetett az átlagsebesség, viszonylag meredek terepen, összesen lehetett kb. 4 óra).
A városi fogyasztásom szerintem több mint neked, pedig egy hengerrel kevesebb van. Bár az is igaz hogy nem nyáron.
Egyébként amióta megvan az autó, azóta számolom kíváncsiságból a fogyasztást, minden blokkot eltettem amit a benzinkúton adtak. Amikor vettem a kocsit akkoriban 11 körüli átlaggal jártam, most csak télen megy 10 fölé. Hogy mi lett jobb azt nem tudom, szerintem megszoktam a kocsit.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
gaborbol
őstag
Nem jarkalok annyit a kocsival, illetve nincs mit csinalni rajta szerencsere
Pont azt akartam mondani, hogy nagyon szepen alakul a fogyasztasa.
Kicsivel tobbet hasznalom varosban mint kint es 9,5 alatt van a fogyasztas.
Mielott kirohogtok, nalunk a varosban is 2-3 sav es 70-80 as korlatozas,varoson kivul meg szinte csak autopalya van ott 110 a max, szoval tenyleg nagyon optimalis minden korulmeny.
Este szoktam vele menni par kort, akkor mar klima sem igen kell.CYBERIA: Az szep eredmeny. Ha vegre en is el tudok koccolni vele kanadaba egy hetvegre akkor megirom mit tud hosszu uton, de jelnleg melo van, most is melozom, csak varom hogy lefusson a mentes ...
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1924 üzenetére
Ebben a városiban azért van egy kis Nagykőrösi út is, meg éjszakai rakpartozás, amikor nem tart fel a forgalom. Egyik ismerősöm 5 hengerese városban is 10 alatt eszik. Szerintem városban kicsit visszább vettem a jobb lábamból. Amikor megvettem sokkal rosszabbra számítottam, számomra "jó". Tegnap megtankoltam a IX. kerben , hazafelé "kicsit" siettem az M3-on, az autó szerint 12.4 az átlagom tegnapra.
#gaborbol: az enyém a 4-es váltó miatt inkább városon kívül érzi jól magát.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
Az az igazság hogy azért van már benne kilométer. Szerintem ha kicsit újabb lenne akkor ez sem ennyit enne, de valószínűleg egy kisebb szervizmunka is segítene rajta. Semmi extra, pár tízezerből ki lehetne hozni.
De túl sokat nem járok vele, hetente-kéthetente egy kör, úgyhogy túl sokat nem számít az a fogyasztás ami van, tulajdonképpen nekem így meg is felel a helyzet. Különösebben nem spórolok a benzinnel.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Brae
őstag
Sziasztok!
Nem tudtok egy Volvo 340/360-hoz hozzértő, korrekt szerelőt Budapesten vagy a környékén?
-
AMD Power
titán
200 ezer kilométer egy tohonya disznóval
Használtteszt: Volvo V40 1,6 – 2000.A fogyasztáson kívül semmi extra nincs benne szerintem.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
zsid
senior tag
válasz AMD Power #1931 üzenetére
Nem jót fogott ki. Munkatársam a 2002es V40 1.9tdi-jét 30 000km-rel vette , most 24x 000 km van benne, és legkomolyabb szervize az kimerült egy gömbfej és egy porlasztócserében. Szvsz felesleges lehúzni, használt volt, lutri.
Nekem viszont elkezdett szétesni az első futóművem, épp szerelőnél van. Lengőkar szilentek, függőleges stabilizátor és féltengely porvédő gumiharang csere van folyamatban.
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
Német útminőség mellett lehet, hogy nem kezdett volna szétesni.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
blint63
tag
válasz AMD Power #1931 üzenetére
A hátsó helyzetjelző (és a tompított foglalata is) gyári hibás, tényleg folyton kiég (kimozdul).
Az is kétségtelen, hogy tohonya, de azért becsületesen végighúzta a lakókocsit az appennineken... régi szép idők.Na viszont a fogyasztást el nem hiszem, hogy 9l, már ha normálisan vezetik. Ja persze, ha vitézkedni akar az ember egy 1,3t-ás 1,6-ossal akkor egészségére. Aztán nem csoda, ha szépen jönnek elő a hibák a szerencsétlen autón.
Amúgy a mienk még mindig megvan '99-es és 20e-ről indultunk 2001-ben most van benne 240e, mutter még használja munkába járásra (90% főút, 10% vidéki város), 7l körüli átlagfogyasztással (légkondi nélkül, saját mérés, gép 7,2-7,9-et mutat, utóbbi légkondival). Egyszer volt gáz a generátorral, amúgy csak kopót kell költeni, meg persze a rendes karbantartást.
-
blint63
tag
Az mondjuk lehet, nem is vettem észre, hogy a cikk pesti autóról szól, bpesten nem teheti meg az ember, hogy nem veszi fel azonnal a ritmust minden egyes lámpánál, ha nem akar kicseszni másokkal. És akkor tényleg szívóágon van egy 1.6-al, oda én se venném meg ekkora motorral, az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
blint63
tag
Csak én érzem úgy, hogy mostanában egyre több sporttárs gyorsít rá jelentősen miközben előzik őket? Korábban mintha nem lett volna ez ennyire elterjedt pedig akkor még gyengébb autót vezettem.
-
zsid
senior tag
Kijöttem tankolni Ukrajnába, megitattam a a kocsit a csapi Shellen. 78,5 liter ment a 80as tankba. Azért csoda, hogy ideértem
Itt a Shellen a 95ös 251.29 forint.<tRucKdriFteR>
-
tkazmer
addikt
-
CYBERIA
őstag
Itt is 250 körül kéne lennie. Reálisabb lenne, mint így 400 körül.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest