- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Asustor NAS
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Amazon
- Videó stream letöltése
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
de meg mindig nem ertem, ha van hazon belul is jo valtojuk keszen, akkor miert kell "venni" egyet mastol ehhez?
plusz mibol tartott volna 2.8-3liter olajt tolteni bele gyarilag es ballisztikus ivben leszarni a Opel ajanlasat?
most ezt nyogik, hogy nem veszik az uj autoikat az ilyen kozelmultbeli koltseges megbizhatatlansagi kerdesek miatt[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
máyköl
veterán
válasz hobizoli #8301 üzenetére
Tobb alfa szaki szerint is urban legend, hogy a keves valtoolaj miatt megy tonkre az m32. Ha ujkoraban ratoltesz, akkor is meg fog halni, legfeljebb kicsit kesobb. Konstrukcios hiba, sajnos egy kalap kaki az egesz.
Hogy miert kellett az opel valto, az jo kerdes, klasszisokkal jobb valtok leteztek a piacon, ha mar semmikepp nem akartak hazon belul megoldani.
-
Integrale
veterán
válasz HussarF #8300 üzenetére
Nem gondolnám, rengeteg tuningcsomag létezik a Giuliához, Pogea Racing 610-et, ad, DKR 680-at, Novitec 573-at.
Ráadásul a Pogea értékeire azt nyilatkozta az Alfa, hogy azt még elbírják a gyári alkatrészek. (idén ha minden igaz, akkor ez a tuningcég kiad 700 lőerős csomagot is.)máyköl: azért kellett az a váltó, mert házon belül volt, hiszen a GM éra terméke a 159.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
alázógyík
őstag
"Tobb alfa szaki szerint is urban legend, hogy a keves valtoolaj miatt megy tonkre az m32. Ha ujkoraban ratoltesz, akkor is meg fog halni, legfeljebb kicsit kesobb. Konstrukcios hiba, sajnos egy kalap kaki az egesz."
Így van.
Sőt, az is baromság, hogy ha túltöltik, akkor nem döglik meg. -
LZs?!
aktív tag
Az elmúlt napok eszmecseréjét visszaolvasva úgy tűnik, azon kevesek egyike vagyok, aki nem hogy várja az új 'kicsi-SUV' megjelenését, hanem kifejezetten csak arra kíváncsi...
Sőt, merem állítani: nekem az original Tonale Concept úgy tetszett, ahogy kijött; bár azt hiszem, a farával variáltak valamit, így most nem emlékszem, hogy melyik állapot volt 10/10. 3-Door verzióban pedig F'Yeah lenne...
A Stelvio / Giulia páros ellenben még mindig hidegen hagy...
Más:
Tegnap jöttünk haza Rómából (kettesben elvonulás az ünnepek körüli hercehurca után), és ráeszméltem egy nagy igazságra: az olaszok azért szarnak nagy ívben a rendszám helyének kialakítására elől, mivel náluk a mai napig lehet 'kis-alakú' rendszámot felrakatni; minden G és S mini plakettel ékeskedett; a többit nem nagyon néztem. Hát így én is szobrászkodnék a kocsi orrával, mint Michelangelo...a világ maradék 99,9%-nak meg ott a középső ujjam...
Megint más:
Holnap megyek Debrecenbe, és úgy döntöttem, hogy hagyom az összetarcsis legurulást, és megyek külön a GT-vel. Zárójelben: azért jó sváb módjára a km-térítést és benzinátalányt (ami nem is rossz, egész 'nagylelkű' sic! a NAV) kihajtom a cégből.
Ennek örömére ma beadtam a helyi kézipucerájba, mivel belül augusztus óta nem volt kitakarítva. Utoljára kb. két éve adtam be oda, mivel egyfajta hobbiként rászoktam, hogy magamnak csinálom...de most hideg is van, egy napig vagyok itthon, így időm sincsen, stb. Na, a produkció végeredményét nézve konstatáltam, hogy talán kissé esett a színvonal, cserében kereken kétszer annyi fizettem, mint eddig...és még így is tele vannak. Ja, és a srácok, akik előtte 5-6 évig vitték, most sehol. #MoJobbanTeljesít
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
Enyémben C635 van, így 270ezernél még semmi baja.
-
-
LZs?!
aktív tag
A debreceni kiruccanás margójára...
Reggelre kiderült, hogy a tegnapi kézimosó(s próbálkozás) nem csak a szívemben hagyott mély nyomokat, hanem a kocsin nyílászáróin is...
Hajnali hatkor megyek a kocsihoz, jégoldóval körbefújok mindent; majd indítanám a kocsit, de vezető oldali ajtón nem mozdul a kilincs...határozott húzásra megindul (semmi durvulás, mert feature-ként törik), ablaküveg a kéderből recsegve szakad ki. Beindítom, rágyújtok...hadd járjon. Elindulok a csillaghegyi OMV-re: matrica vásárlása, illetve a tank még félig van, ami elég, de én szeretek tele tankkal elindulni.
Kúton leállo, nyomom a tanknyilás gombját; hallom, hogy kattan. Megyek körbe, látom: zárva. Á, biztos félrenyomtam. Anyósoldali ajtót nyitom, recsegve szakad ki, nyitó ismét benyom. Nézem: még mindig zárva; mondom: mifasz? Lendülettel becsukom az anyós-ajtót...ami azzal a lendülettel visszapattan; mondom: na és ez meg mifasz?!
Akkor kezdődött egy 10 perces esztrádműsor, ahol a helyieknek előadtam egy hosszú káromkodásokkal tarkított 'így szopik az Alfás' számot.
Kiderült, hogy valószínűleg tegnap nem szárították meg, illetve szellőztették ki a kocsit a takarítás után, így a meleg párás-vizes műhelyből szépen beűlt a víz mindenhova, amitől reggelre befagyott az tankajtó és az anyósoldali ajtó zárnyelve...meg ki tudja még mi; a vezető oldalit használtam/használták, így gondolom az azért működött, még ha nehezen is.
Lassan összetákoltam az anyósoldali ajtót, viszont a folyamat során a sok nyit-csuk-nyit-csuk-stb. próbálkozástól az ablak begerjedt és 10cm-re lehúzva maradt, a központi zár nem volt hajlandó bezárni a kocsit...és a tanknyílás ajtaja még mindig be volt fagyva. Miután nagyjából összeállt a kép, otthagytam nyitva, lehúzott ablakkal a kocsit a kútoszlopnál, és beballagtam matricáért...
Most itt ülök a debreceni irodában, a kocsiban még 100km-re elég nafta van...de süt a nap, így ha minden jól megy, akkor a szálló parkolójában majd kienged, és majd hazafelé talán tudok tankolni is; ha nem, akkor kalandos lesz a holnapi nap...
Egyébként Budától Debrecenig sötét, -4 fokos totál ködben jöttem, és csak Debrecen előtt 12km-rel sütött ki a nap...de olyan hirtelen, hogy fájt a szemem, és alig győztem a napszemüveg után kapkodni.
Mindenesetre érkezéskor lőttem néhány jégkristályos glamour képet 2 órányi fagyos ködben gurulás után...én még ilyet nem láttam...
Nevermind...
-
addikt
Nem télre való ez a kocsi, csak ha fűtött garázsa van
Keveset jársz hidegben/ködben. Én rendszeresen szoktam az M6-on, így néz ki tőle az enyém is mindig.Na, egyébként meg lett cáfolva a 620 lovas Giulia GTA pletykája hivatalos forrásból:
[UPDATE] Contacted by Motor1.com, Alfa Romeo's Italian and French divisions have both denied the report, adding there are no such plans to introduce a more powerful Giulia in June.
link -
sagesz93
addikt
Tipikus, nekem is ezek voltak a 156-al .. megoldás: nem szabad lemosni olyankor, ha éjjel fagyni fog hiába bármilyen szárítás, ezen nem segít általában. Ugyanígy szívtam egyszer, A napon lemostam a kocsit, hogy szép legyen amikor "B" napon indulunk kirándulni, "B" nap elején tankoláskor ugyanez a tanksapkaajtó procedúra... hívtam a szerelőt, ő adta ezt a pro tippet: van hátul a csomitartóban egy zsinór, amivel kézzel meghúzva kinyílik az ajtó. 156-nál ez volt, de szerintem az összes ilyen nyitómechanikájú alfánál kell lennie.
[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
válasz sagesz93 #8315 üzenetére
@HussarF
Ezek után nem is fogom gyakrabban erőltetni...
@molnarpeter & sagesz93
A zsinór megvan, de nem segített...bár 'erőből' nem téptem, csak húztam.
A terv az, hogy ma, a nap végén ránézek; ha még meg lesz makkanva, akkor igen, majd igyekszem tarhálni egy hajszárítót hosszabítóval. F'Yeah!
...és igen, amint kinyílik, addig nem csukom be, amíg nem kattant le a pisztoly.
A 'ZZZ Terv' az, hogy hívom az asszisztenciát.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
Összehasonlítgattam a hazai és a környékbeli Alfa Giulia árakat. Az ötlet onnan jött, hogy Németországban jó 15%-al magasabbak a listaárak, míg pl. az olaszoknál ez a 25%-ot is eléri. Ha olasz lennék, akkor tuti, hogy Magyarországról rendelnék kocsit, az ottani listaárhoz viszonyítva egy itteni ajánlat bőven 30% feletti kedvezmény lehet.
Szóval megnéztem, hogy hol lehet még nálunk is olcsóbb.
Ami nagyon meglepett, hogy kb. sehol. Mi vagyunk a legolcsóbbak. Szlovákok drágábbak bő 10%-al, a horvátoknál meg brutál 40% feletti felár van.
Egyedül a szerbeknél és az ukránoknál vannak kb. olyan árak, mint itt. Szóval nincs olyan különbség, ami miatt jobban megérné külföldön megvenni és behozni. De állítólag a hazai szalonok sok külföldi megrendeléssel rendelkeznek pont ezért. -
-
addikt
válasz Integrale #8326 üzenetére
A 136 lovas dízel indul az olaszoknál 40k-ról, a németeknél szerintem nincs 37k-s Giulia, a régi árlistában voltak azok az alapok, ami most is elérhető a honlapjukon. Ott sem nagyon igyekeznek frissíteni az árlistát, de legalább már a konfigurátor új.
(#8327) j.bravo
Szerintem simán csak kereslet-kínálat. Ott lehet jobban preferálják az Alfát, ezért jobban megkérhetik az árát. Más értelmes választ nem tudok kitalálni. -
Triathlete
senior tag
válasz j.bravo #8327 üzenetére
Olaszok szeretik a kombit. Ezért is van kint sok BMW és Audi mert abból van kombi. Akinek meg nem kell megveszi a FIAT-ot. Legalábbis nekem ezt mondta az a pár ember akivel tavaly nyaraláskor beszéltem, és kérdeztem róla, hogy miért német és miért nem hazai. Megértem őket egyébként.
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
hobizoli
nagyúr
válasz Triathlete #8329 üzenetére
elegge vilagbarma hozzaallas a FCA-tol, hogy nincs belole kombi
amikor praktikusabb egy sedan-nal
igy akiknek az kell azoknal a Giulia eleve kiesett es vesznek mast mas gyartotol, akinek meg vanez ugyanaz a sztori mint a 4WD is volt
alpesi orszagokban tok jol jon telen, es a fobb EU piacokon vannak hegyek, ahol esik a ho is
erre csak a top modellt lehet megvenni azzal
masik gyarto meg a 100loeros kompaktot is adja azzal, 3-400k-s felarert, ami a teljes vetelarban 4-5% plusz
es nyilvan neki messze nincs az annyiba se, mert keres rajta, szoval mennyi lehet azt eloallitani egyatalan?
igy akinek ez kene, de nem akar 50-60kEUR-t eltapsolni erre a temara, mert 4WD csak a csucsmotoros csucsfelszereltsegu valtozatban elerheto, az egyszeruen egy masik gyartonal fog nezelodni, akinek meg van fele aron is megoldasa erre az igenyretöbb drón kell ;P
-
Triathlete
senior tag
válasz hobizoli #8330 üzenetére
Teljesen egyetértek. Bármennyire is szép a Giulia, és elég lenne nekem belőle az alap, nem venném, mert nem praktikus. Pedig csak egy kölyköm van, de nyaraláskor tuti, hogy nem tudnék bepakolni, már hármunknak sem, főleg ha még beesik egyik nagyszülő és az ő cuccai is. Ezt a jelenlegi 159SW probléma nélkül tudja, de akár ha megyek triatlon versenyre, hátsó sor lehajt és a bringa is elfér szépen, és még megáznia sem kell. Nekem ezeknek a feladatoknak a megoldása jelenti a praktikumot. És hasonló életvitelű, helyzetű, antinémet ismerősökkel egybehangzóan csettintünk mikor szóba kerül az 508SW. Igaz nem tudom milyen számokat produkálnak eladásban, de sokkal élhetőbbnek tűnik. 12 körül kapni azt is 180lóval. Én nagyon kiegyeznék vele. Aki meg nem német fóbiás vagy nem szeretne mást mint a nagy átlag tényleg ott van több német márka is.
Számomra is teljesen fura amit a márkával csinálnak. Nem ezen irányba van a profit.KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
hobizoli
nagyúr
válasz Triathlete #8331 üzenetére
azon szoktam mosolyogni, amikor jonnek a nagy dumak, hogy draga gyartani
ja, mert egy hidraulikus presgepnek biztos nem qrva mind1, hogy milyen alaku lemezt nyom ki a presformaval...
több drón kell ;P
-
addikt
válasz hobizoli #8332 üzenetére
Nyilván nem az a drága, hogy egy puttonyt rakjanak a hátára. Hanem egy új típus bevezetése rengeteg adminisztrációs költség, az új modellt is minősíttetni kell minden szempontból, töréstesztek, meg ki tudja hányezer féle ilyen dolog van még, nem vagyok autóipari szakember, de ha a saját szakterületemből indulok ki, el tudom képzelni. Ezek már nem azok az idők, mnit a 60-as évek Szovjetúnióra, hogy ráfaragnak egy préselt lemezt oszt' jóvanazúgy.
Ettől függetlenül lehet, hogy nem lett volna veszteséges a dolog, de nem a kombi megy manapság, hanem a SUV. Ezért volt jó ötlet a Stelvio. Sokkal többet adnak el belőle, mint Giuliából. És egy kombi vásárlóköre lehet, hogy átfedésben lett volna azzal is.
Ráadásul az európai autópiac egy pain-in-the-ass mindenkinek, csak presztízsből vannak itt a gyártók. De pénzt Kínában meg az USA-ban lehet keresni.
Deklarált cél volt a Giuliával és a Stelvioval visszatérni az USA piacra. Bár eddig nem sok eredményt tudtak felmutatni. De ez volt a koncepció. Aztán korrigálhattak volna még talán, de amióta Marchione meghalt, azóta anyátlan gyerek lett az Alfa. Neki legalább volt egy elképzelése, pozícionálni akarta a márkát. Azóta meg ahogy esik, úgy puffan. Mint ha csak állna felette a menedzsment és vonogatná a vállát, hogy 'ezzel is majd lesz valami'.
A Peugeot 508 egy gyönyörű autó kívül-belül, de nagy eladásai annak sincsenek sztem, mert nagyon túl van árazva. De amíg a Juliskára várok, valószínűleg elmegyek meghajtani egy benzines 508-at. Persze szigorúan 4 ajtóst, nálam a kombi az egy no-way dolog. -
Triathlete
senior tag
válasz HussarF #8333 üzenetére
Valóban az SUV megy globálisa nem vitatom, csak amit beszélgettem olaszokkal ők említették, hogy nagy százalékuk a kombit preferálja. Ismeretségi körömben is sok a kombi párti (főleg családosok), aki SUV-t csak legvégső esetben venne. Személy szerint nekem a Stelvio valahol a SUV kategória alatt van picivel. Ez nem baj. Legalább egyéni.
Persze én sem vagyok szakember, csak autóipar/elektronikai beszállítónál dolgozom, tényleg nagyon sok a szabály és a herce-hurca akár egy változtatásnál is, de erre félvállról lehet az mondani, hogy eddig is ment, jelenleg más is megtudja tenni, főleg ha célja és akarja. Pláne, ha ilyen jó padlólemez van. Kínában nem tudom milyen számokat csinál, USA-ban elvileg viszonylagosan jól fogy, főleg DNY-on, de ez még édeskevés.
Mikor megérkeztek az "amerikaiak" az Alfához, szerintem ott lett elbaszva. A többit Pityu is már elmondta többször, és gondolom te is kívülről fújod!KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
Integrale
veterán
válasz HussarF #8333 üzenetére
30000 ment el 508-bol Q1-Q3-ban.
Az FCA-nal toketlenek. Kombi nevetve megvan a SUV mellett, X3 es a Q5 mellett is elfer a 3-as es az A4, raadasul ott meg kupe, kabrio emelt GT es 4 ajtos kupe is van.
Amerikaiaknak legalabb van elkepzelesuk, a Jeep is remek szamokat prezental, mert van egy osveny amire raleptek, es amin mennek. Van identitasuk. Az Alfa sportos, de nincs egy kupe, nincs egy SW se sportos kompakt, pedig az alapok adottak mindenhez.
Az olaszok pedig ahogy fentebb is elgangzott, hiaba hazafiak, vagy lennenek azok, ha kozepes kombi kell, akkor nincs egyik sajat markajuknal sem.
A Giorgora mar reg kellett volna egy uj Croma, a draga dolgoktol (alu ajtok, szenszalas kardan stb) megfosztva, egy Lancia a ketto koze love. Kombival, mindennel.Remelhetoleg a PSA-val osszefogva a DS megy a kukaba, a helyet atveszi a Lancia, kicsi SUV a CMP-re az osszes markabol, 508-ra egy uj Croma es egy kozepes Fiat SUV. Van mire fejleszteniuk, remek modularis platformok allnak a polcon, motorokkal es hibrid rendszerrel.
"Bad reklám is reklám too"
-
Patrick
addikt
válasz Integrale #8335 üzenetére
Szerintem is el tudtak volna adni annyi kombit, mint Stelvio-t. Kár érte, bár sedan párti vagyok, de a kombi kellett volna a "népnek".
Tényleg felmegy az ember az oldalra és látja, hogy van 3 válaszható autó, a felszereltségi szinteket most hagyjuk. Kevés. Jó, lesz majd Tonale. Az még mindig 4. Kéne egy 5. kupé. Esetleg egy kisebb sedan és egy nagyobb GT féle. Nem tudom és mindjárt van 6-7.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
hobizoli
nagyúr
pont penteken beszelgetteunk errol hogy qrvara draga volt ujonnan is amugy egy Alfa, azert sem fogyott mar 15eve sem
egyik ismi jott egy mk2 Renault Megane RS-l 2.0 16vT 225lo (5 ajtos)
(van egy 147 1.9 16v JTDm Q2-je is)
megneztem, az ujkori ara volt az autonak 7.2misi 2003-4-ben
ugyanekkor egy 147 3.2 V6 24v GTA volt 10.8
pont 1.5x-s ar
lehet itt izelni, hogy de az egy Alfa, de 1.5x annyit akkor sem ert
a masik meg hogy 7.2M-ert a 147-m meg az o Q2-je sem jott ki akkor ujonnan a szalonbol, ami csak 150lo
ja es az RS-nek a teljes futomuve mas mint a sima proli Megane-knak, mas eleve a lengokar is, mas a csapagyzasa is, nem olyan, mint az Alfanal, hogy a lengescsillapito meg a rugo mas a 3.2 es az 1.6 kozott, amugy ugyanaz a lengokar meg mindene
es megis sulyos milliokkal olcsobb tudott lenni igy is
a Focus RS volt 8.9millio, gyarilag torsen sper-l, amit a Quaife szallitott be
10.8milkas 147GTA-ba meg kerheto opcio SEM(!!) volt eztöbb drón kell ;P
-
Triathlete
senior tag
Szombat reggel 10:00 Speedzone youtube csatornán Alfás tartalom várható.
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
addikt
Nemrég hívott haverom, hogy van nála egy Veloce. Misano kék, 18-as turbina felnik, piros féknyergek, barna bőr belső. Gyönyörű volt, vitt is vele egy kört, de sokra nem volt idő, vezetni sem tudtam.
Utána még írta, hogy még most is remeg a keze, nagyon tetszett neki. Meg hogy a főnöke is azt mondja, hogy olyan, mint ha Ferrarit vezetne. Főnöke 40 millás A8-al járkál. Mondtam neki, hogy beszélje rá akkor, hogy vegyenek a céghez pár ilyet is :)
Van amúgy egy 500 lovasra húzott Subaru WRX STI-jük is, haverom azt mondta, hogy eddig ez a kocsi, ami a legjobban emlékezteti rá, ez adja legjobban azt az érzést, amit az. -
addikt
A Punto Evo-k 1.4 MultiAir motorjáról mit érdemes tudni? Jó, mint a T-jet vagy ez is az a technológia, ami az Alfákban is elfossa magát?
-
félisten
Sziasztok!
Ismerősöm egy első szériás 500X-en ngondolkodik.
A fő kérdés, hogy a H Astra és a Signum után lesz-e érezhető visszalépés autópályán stabilitás és szélzaj tekintetében. Gyors kanyarban tudjuk, hogy kevésbé stabil.
Illetve a SUV forma mennyire jelentős fogyasztásnövekedést eredményez pályán lendületesen haladva?
Valami erősebb turbós benzinessel venné használtan.Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Integrale #8346 üzenetére
Értem, köszi!
Kár, hogy nem gyárt senki olyan szép autót, mint az 500X, csak autópályára való méretben, formában. :/ Lehet, hogy 2015 utáni Peugeot 508 lesz belőle, csak a Prince motortól kicsit félünk.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #8349 üzenetére
50% vidéki rosszabb utak kis települések között (ezért jött ötletként az 500X), 50% autópálya.
Városban csak minimálisan, amikor nyaralni megy az autóval a család, és nincs kéznél az otthoni rohangálós.
Ezek mellett fontos, hogy lehessen lendületesen menni az autóval (nem állatként), könnyedén előzni, és az ismerős szereti a stílusos, extravagáns autókat: 1.) olasz 2.) francia (PSA), 18.) bármi más.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen videókártyát?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Lexus, Toyota topik
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- AliExpress tapasztalatok
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen