-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ityu
csendes tag
Hát a baja a következő:
nem nagyon lehet adagolni a gázt. Pl. hozzá sem érek a pedálhoz, és akkor is gázadást érzékel. De pl. padlógázt sem lehet rendesen adni, mert akkor meg olyan 75%-os gázadást észlel, de azt sem stabilan. Szóval egyáltalán nem lehet adagolni a gázt - teljesen élvezhetetlen vele a játék.
Kösz az érdeklődést. -
commanDOS
senior tag
Hát besz@rok , ennyi az egész kormány mechanikája??
hát ez nagyon gáz. azthittem valami komolyabb, erre van benne egy turmix-motor , meg pár játék fogaskerék, mint anno a legóban.
Akkor hova bújt itt a huzalos erőátvitel?, amiről régebben beszéltek néhány kormány tesztben, hogy a Microsoft fogaskerekes erőátvitelt alkalmaz, a Logitech meg huzalosat, mert bár gyengébb de pontosabban modelezzi le az utat...
a gázrásegítést meg végképp nem értemKihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
-
titán
A Driving Force Pro-t (DFP) már nem igazán lehet kapni. Az utóda a Driving Force GT (DFGT), amely elég komoly előrelépés a DFP-hez képest, és a pedálját kivéve elég jól közelíti a G25-t, amit viszont én nem szeretek túl kevés gombja miatt. A G27-nél ezt szerencsére megodották, de a következő kormányom már Fanatec lesz
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
neilszab
őstag
Igazából a G25 pedálja sztem nem túl nagy erőlepés a DFP/DFGT-hez képest, csupán jobb anyagokból megcsinálták ugyan azt, meg tettek hozzá még egy pedált... de maga a technológia az nem változott: rugó & potméter
A Codemasteres F1 "szim"-től meg sztem nem kell sokat várni, a grafika biztos bombasztikus lesz majd, de a fizikában én eléggé kételkedem, a CM nem csinált még sose igazi szimulátort. (A Colin1-et mondjuk sz*rrá toltam még anno )
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Egyedül a rugó ellentartásán múlik, hogy mennyire érzed jónak a pedált, konkrétan, hogy mennyire kell nyomni, mikor keményedik fel, mekkora úton jár, stb stb.
A G25-ben alapból keményebb a rugó, hatalmas fejlesztés
A DFP/DFGT pedálja alá meg Squash labdát kell tenni és jó lesz, a G25-be pedig kutyagumi cafatot szoktak beleműtteni (Nixim mod), de ismerek olyat is, aki csináltattot magának különböző keménységű rugókat és azokat próbálgatta. Szóval a konstrukció mindkét pedálban ugyan az és hogy utána azt hogyan puhítod, vagy keményíted tovább, az már csak leleményesség kérdése ...persze az igazság az, hogy load sensor-os fékpedált kell szerni és kész.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ugyan olyan a pedálja DFGT-nek, mint a DFP-nek.
Műanyag és nem fém és puhább benne a rugó, mint a G25-ben, ennyi köztük a gyakorlati különbség (mármint DFP vs g25). Ha megoldod, hogy pont olyan kemény legyen a rugó a DFP-ben, mint a g25-ben, akkor semmi különbség nem lesz köztük. Ha meg megoldod, hogy jobb legyen benne a rugó viselkedése, akkor meg jobb lesz, mint a g25 , de ez persze fordítva is igaz.. Mindezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy nincs is semmilyen turpisság, vagy technikai előrelépés, csak egy szimplán keményebb rugó, ennyi
Egyébként g25-höz is lehet rendelni kábé 15 rongyért normális load cell-es fékpedált, na az már előrelépés.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Jack@l
veterán
A g25/27 pedálját át tudod drótozni a dfgt-hez, pár vezetéket kell csak átkötni (csinálni kell egy toldót com portos csatlakozókból)
UI: ha a műanyagot/fogaskereket nem törte el, akkor egyszerű potival is meg tudod javítani a pedált.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
F4Zi
tag
G25/27 pedált csak gy tudsz csatlakoztatni, ha nem használsz kuplungot, mert a DFGT-t 2 tengelyre tervezték nem 3-ra. Vagy szerzel egy DFGT pedált, vagy valahogy megcsinálod a mostanit. Ha nem sérült a műanyag része, csak a poti szar, egyszerűen szerezz valahonnan egy új potit. De mindenképp a legolcsóbban úgy jösz ki ha valahogy életre bírod a mostani pedálszettet. g25/7 pedálnak azért nem látom értelmét dfgt-hez mert viszonylagosan drága egy olyan pedál(asszem 15k környéke használtan, de rég nem néztem), és kuplungot ígyse úgyse tudsz használni, csak akkor ha veszel hozzá még 10ezerért átalakítót. Szóval szerintem próbáld meg a mostani pedált, vagy szerezz hozzá egy ugyanolyat
-
Breisat01
csendes tag
Köszi!Sajna én is erre jutottam,hogy muszáj lesz (ki)cserélni.Tegnap kaptam egy tippet,hogy az rfactoron belül is meglehet(ne) oldani a dolgot.
""A PLR fájlban (rFactor\UserData\név\név.PLR) van egy ilyen paraméter:
Repeat Shifts
Ez a paraméter alapértelmezetten “0″ -ra van állítva, ami azt jelenti, hogy nem próbálja meg a program detektálni a véletlen váltásokat.
Nézzük milyen értékei lehetnek ennek a paraméternek:
“0″ -> nincs prellezés detektálás
“1″ -> 100 ms-en belül nem enged több váltást
“2″ -> 150 ms-en belül nem enged több váltást
“3″ -> 200 ms-en belül nem enged több váltást
“4″ -> 250 ms-en belül nem enged több váltást
“5″ -> meggátolja a váltást, míg az előző váltás be nem fejeződött (F1-nél annyira nem játszik)"
Én 1-re átírtam,de nekem az már túl sok,és kiszámíthatatlan.Van úgy,hogy csak 2-3-mat vált vissza teszem föl,5-6 helyett.
Az lesz,hogy elviszem valami szakihoz aki vagy felcseréli a két kapcsolót(mert a felváltás mégsem olyan gyorsan történik),vagy kicseréli egy másikra. -
zolee5016
őstag
Nekem g25-nél,ha visszavettem a elfordulást szintén elkönnyült..400-on tartotta magát,de nekem sem jött be a irányitása....instabil,volt hosszú kenyarokban,elengedte az ívről az autót...folyamatosan korrigálni,cikázni kellett.....én is feladtam 2-3 óra után.....
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
N€T0X|N
őstag
Én ugyan egyik ligában sem megyek és nem is FFB nélkül játszok, de próbáltam már úgy, miután hallottam olyanokat, akik nem hajlandóak másképp. FFB nélkül a normális egyenesfutás nincs meg, ami rohadtul zavaró, de egyébként köridőben nem lettem rosszabb. Tegyük hozzá, hogy én alapesetben nem karletépős erősséggel autókázok. Azt el tudom képzelni, hogy a túl erős hatások hátráltatnak, mert akkor magával a kormánnyal is birkózni kell. De jó esetben (és ez szerintem a Race 07-re igaz), az FFB inkább pluszt ad, hiszen nem csak a képi információ alapján tudom, hogy mi történik az autóval.
Sent from my keyBoard
-
KaraDani
addikt
Nem, de iRacers.hu-n versenyzek és az kb. ugyanolyan erősségű mezőny, főként mivel a nagyja a srácoknak masterses. Bár nem Race-ről beszélünk ezesetben
Amúgy én csak arra gondoltam, hogy szerintem ezt így nem lehet kijelenteni, hogy így vagy úgy gyorsabb, szerintem ez egyéni preferencia, vannak a világ legjobb szimesei között olyanok akik FFB-t használnak és olyanok is akik nem. -
fagy53
nagyúr
Persze, hogy megmarad hiszen két lehetőség közül lehet választani vagy ffb vagy középre húzás. Ez utóbbi teljesen független a játéktól, előnye hogy a játék esetleg pocsék ffb támogatása nem zavar be és lehet puha vagy kemény kormányt beállítani.
Az igazi mindenképpen az, ha az illető játék nemcsak a nevében szimulátor hanem a képi, hang szimuláció mellé egy kitűnő ffb támogatást is ad, na itt nem kérdés mit kell választani!
A nehéz, kemény beállítás semmiképpen nem előny az ffb-nél, mert birkózni kell az önnálló életet élő kormánnyal amit a szoftver irányít és a visszacsatolás amely pl az egyenesvonalú mozgásnál igyekszik egyenesben tartani a volánt, kemény beállításnál jobbra-balra billegteti az autót, ha elengedjük a kormányt, tessék kipróbálni. A nagyobb kormányelfordulásnál a jobb játékok automatikusan csökkentik az ffb-t, mivel egy 900°-os kormányt nehéz egyik pillanatról a másikra teljesen kitekerni kemény ffb-nél.
Mindenkinek magának kell megtalálni az általa használt játékokban a beállításokat, nehéz kívülállóként tanácsokat adni.
Az biztosnak látszik, hogy az igazán jó szimulátoroknál csak a bekapcsolt ffb hozza meg az igazi autóvezetés illúzióját és a helyes beállítás pedig a legjobb időket jelentheti.
A Codmasters, NFS, és még a SimBin játékainál is felmerülhet az ffb kikapcsolása ami lehet, hogy illúzió romboló, de gyorsabb köröket jelenthet. A tapadásvesztés pedig vizuálisan és hanghatás formájában érzékelhető, ezért ez sok játéknál elég is a kicsúszás, megpördülés megakadályozására.[ Szerkesztve ]
-
N€T0X|N
őstag
rFactor 2 demo nincs... viszont van 30 napos pénzfisszafizetési garancia a játékra. Aaz AC-t akinek megvan a netKar PRO, az tudja használni az aktiváló kóddal. De senki nem erőszakolja rád, hogy vedd meg azt és úgy próbáld ki az AC-t. Majd lesz belőle publikus demo is.
Sent from my keyBoard
-
Tecsa
aktív tag
Embertelen ára van (1600$, kb 400k Ft) ennek a kormánynak, ez talán csak vérprofiknak való senki másnak. Amúgy úgy tudom, hogy a sim világbajnok dfgt kormányo tolja, ha neki elég jó az, akkor nekem is jó lesz a G27 életem végéig. (Ha kibírja addig.)
[ Szerkesztve ]
Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!
-
Jack@l
veterán
Errről egy gyorstalpalót nem tudnál esetleg írni?
(bár már elég jól megtanultam vezetni alapbeálllításokkal is, csak gondolom kevésbé csúszkálós kocsi a köridőkön is meglátszik)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
seawolf570
aktív tag
Ha végigolvasod, akkor láthatod, hogy egy hétig használta és nem vett észre rajta semmit, tehát ha kipróbálja, akkor is így jár. Az egyetlen lehetőség az lett volna, ha megbontják vásárlás előtt, de ezt nehézkes kivitelezni. A törés a csapágytartón nem azért van mert ütötték-vágták, hanem ez az egyik típushibája a kormánynak. előbb-utóbb mindegyik így jár, ezt jó ha tudod és ez van a motorokkal is. Tudomásom szerint csak az első szériánál nincs ilyen probléma, annak talán kicsit vastagabb és jobb műanyagból készült a csapágytartója, nem volt annyira lekönnyítve. A törés valójában az erőhatások miatt van. Ha nem használod nagy FFB-vel, akkor kisebb az esélye, hogy így jár. Az egész csak idő kérdése, attól függ milyen sűrűen játszik vele az ember és mekkora FFB-t használ. Ha csak hetente egy-két alkalommal pár órát játszik valaki, akkor nagyon sokáig jó lesz, de ha intenzíven használják, akkor a fizika törvényei alapján előbb tönkremegy.
Predator2
Ilyet ne írjál ki nyilvános oldalra, mert ez kimeríti a Btk.-ban a zaklatás fogalmát, még ha viccnek is szántad.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
N€T0X|N
őstag
Az mit takar pontosan, hogy "tönkrement"?
Esetleg keresd meg a helyi szervizesünket , hátha mégis lehet kezdeni vele valamit.
Sent from my keyBoard
-
Flashget
félisten
Tisztába vagyok a DFP-vel mivel az is van nekem, hogy jó PC-re is miközben a gyártó PS2-hez ajánlotta, de az 5.0 driver kiadása megoldotta a problémát anno.
Volt a piros EX és a kék Driving Force EX kormány. A kettő között a különbség az árban 17K és 13K volt miközben az olcsóbbikat ajánlotta PS2-hez de simán jó volt PC-re is
Több cikk is foglalkozott év elején, hogy kiszáll az üzletből csak most a gugli ezt adta ki elsőként.
Már csak azért is érdekes a történet, mert akkor a sony kivel is fog bizniszelni a konzoljával, ha a Logitech valóban befejezte?Nem tudom mi a gondod a pedállal nekem 3 évig ment a DFP és 3 éve megy a DFGT csak 1x kellett kipucolnom a pedálokat de semmi bajuk.
Realme GT Master Edition
-
Flashget
félisten
Ha képbe vagy mi volt régen a momo pedál betegsége az szűnt meg annak javításával a DFP esetében. Momot két havonta kellett szétszedni a DFP pedált 3 évig se ha nem akartam volna a piszoktól, portól kitakiritani. Azért ebben az árkategóriában kell nézni 20-30K a pedált mennyire gagyi vagy sem más konkurensekhez képest. Egyébként a fékpedálhoz rakott squash labda sokat javított rajta
G25 majd G27 teljesen más kategória nem illik azokkal hasonlítani az áruk is más.Volt egy piros "Ferrari" momo kormány annak a pedáljával nem volt gond. igaz nem is akkora tételben gyártották mint a sima feketét.
[ Szerkesztve ]
Realme GT Master Edition
-
seawolf570
aktív tag
Komolyan mondom, nem értem az emberek nagy részét. Miért nem lehetne kapni? Felmegy az ember a gyártó oldalára és megrendeli, aztán 3-4 nap múlva hozza is futár. Nem teljesen mindegy honnan hozza a futár, az USA-ból, Kínából, Németországból, itthon Budapestről vagy esetleg a Marsról? Ugyanaz, mintha bármelyik boltba bemennél és megvásárolnád, annyi különbséggel, hogy Jóska-Pista Kft. 100%-os haszonkulcsot tesz rá az árra, amikor meg garizni kell elküld a sunyiba.
Ott vannak pl. a HP vagy Dell notik vagy bármi más, amit hiába veszed meg Juli néni boltjában, ha garizni kell oda nem viheted vissza, jön érte a gari futár és viszi-hozza ingyen.
Egyébként a T500 RS egy kicsit komolyabb cucc, nem egy kategória, már az ára miatt sem.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
seawolf570
aktív tag
Bocsi de lejárt a szerkesztési idő.
Lehet, hogy velem van a baj, de még mindig nem értem a problémát a webes vásárlással. A Fanatec-nél pl. elfogadják a sima Master Card-ot is, de már máshol is, nem csak a VISA-át.. Mit kellene még elfogadni?
A Takszövös és hasonló kártyákba most ne menjünk bele, aki kicsit is komolyan gondolja az elektronikus bankszámla fogalmát, az ezekre nem pazarol időt. Nem kötelező a PayPal, az csak egyfajta plusz védelem, érdemes vele élni.Ha visszaviszel egy kiskerbe cuccot, azt úgysem ők fogják javítani, ők is elküldik. Ha futárral vitetsz valamit, még a lakásodból sem kell kimenned, de ha a kiskerbe viszed viasza pl. Pestről Budára, na az macera és plusz költség. De leírtam a példának a HP-t, hiába veszed meg az utcátokba lévő boltba a terméküket, oda nem viheted vissza, jön érte a HP garifutár, de Loginál is így működik. Egyre több nagy gyártó ezt csinálja, nem tart fent minden országban szervizeket, inkább futároznak, az olcsóbb.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
seawolf570
aktív tag
Dehogy is győzködlek, csak furcsának tartom, hogy az emberek nagy része még mindig idegenkedik a vásárlásnak eme fajtájától.
Egyébként igazad van, ha tényleg kiszáll a Logi ebből a szegmensből, akkor tényleg nem lesz sok választás. A legnagyobb lyukat ebben az esetben pont a DFGT- fogja okozni, mert ebben a kategóriában nincs más. A Thrusmaster RGT és a Ferrari F430 nem tudja a 900 fokot, a 911 Carriera-át pedig már nem gyártja a Fanatec.
A G27 helyet alternatíva lehet a GTR3 RS + CSR (nem Elite, de akár az is) csomag, a 74,000 Ft-os vételárával, mivel ennyibe kerűlt a G27 is újonnan (kuponos 60,000 Ft-os darabokat most ne számítsuk ide). A baj csak az, hogy nincs konkurencia. A három gyártón kívül eddig sem jöhetett szóba nagyon más, gondolom ez ezután sem fog változni.A LADA jóval többe fájna, még amatőr szinten is.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
Jack@l
veterán
A potit kell befújni, nem a pedál burkolatát
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
seawolf570
aktív tag
Szét kell kapni a pedált, a potihoz csak így férsz hozzá. A potin van egy kis négyszögletes nyílás, a WD40 csövét odahelyezed és egy egy-két rövid fújás bele. Ha megvan, párszor át kell forgatni a potit végállástól-végállásig, majd lehet összerakni. Ha már szétszedted a pedált, az összes potit fújd be, így később nem kell újból szétszedni ismét.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
N€T0X|N
őstag
Én is szedtem már szét az enyémet, semmi extra. Egyedül arra kell figyelni, hogy a kis fogaskereket, ami a képen középen látszik, jó helyre (jó fogba) akaszd vissza, ha teljesen szétkapod a pedálokat is, de az neked ehhez nem fog kelleni. A felső műanyag fedél egyben lejön, csak a pedáltaposókat kell levenni előtte, így rögtön hozzáférsz a potikhoz annyira, amennyire kelleni fog.
Sent from my keyBoard
-
Jack@l
veterán
Igen, jó helyre pakolod/forgatod a fogaskerekeket... (ahogy már fentebb is irták)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
N€T0X|N
őstag
A pedál összerakása után feltűnt hogy a gázpedál kb 1cm benyomása után kezd el csak mérni.
A potinak nagyobb az érzékelési tartománya, mint amit fizikailag a cucc enged neki és valószínűleg jobban megtekergetted szétszedéskor. Húzd ki a kormányt az usb-ből és dugd vissza, hogy újrakalibrálja magát, utána jó lesz (ha nem, akkor nem jó fogat találtál el összerakáskor).
Sent from my keyBoard