-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
András12345
aktív tag
Na, egy kis beszámoló a VRS pedálról:
DC3-hoz tudom hasonlítani, azt használtam a leghosszabb ideig.Kidolgozásában sokkal minőségibb darab a DC-hez képest, hiába lézervágott mindkettő. Nulla holtjátéka van oldalirányban, nagyon jó lehet a csapágyazása.
A pedálok könnyebbek is, miközben sokkal masszívabbak, főleg a fékpedál.
Mindkét pedál nagyon testreszabható, szerintem ezt bárki be tudja állítani magának kényelmesre .A szoftvere tök egyértelmű, a vezérlőn tárolja a kalibrálási profilt, plusz ki lehet menteni fájlba is. Ez mondjuk lényeges lehet ha több játékkal is játszik az ember, ACC-hez pl. kissebb max fékerőt használnék, mert ott úgyis 100%-ot kell kinyomni az esetek nagyrészében, Iracingben viszont, főleg az ABS nélküli autókban szinte sosem nyomsz 100%-ot, oda mehet a magasabb fékerő kalibráció.
Az előzőt is zokniban használtam gond nélkül, 1-2 review mondta a VRS-ről, hogy nem annyira kényelmes, csak cipőben, de egyrészt szélesebb is a fék nyomófelülete, másrészt szépen le van kerekítve minden lyuk széle, egyáltalán nem éles sehol (a DC nem ennyire sima a széleken), szóval marad a zoknis vezetés .
A gázpedál is loadcelles, ami meglepő volt nekem, de igazából lényegtelen.
Jó nagy tartományban állítható a rugó keménysége, előfeszítettsége, és a pedálút hossza is.
Rendkívül simán, és csendesen jár a pedál, és nincs semmi fémes koppanás, csattanás, ha leugrok róla (ez mindkettő pedálra igaz).A fék is nagyon minőségi kidolgozottságú, és egy mechanikai remekmű. Elsőre egyszerűnek tűnik, nyomsz egy rugót, ami nyomja a loadcellt. Közben meg nem csak a rugót nyomod, hanem felül van egy himba, amit szintén nyom a pedál, ami ellenkező irányba nyomja a rugót is. A himba tengelyhossza állítható, ezzel lehet játszani, hogy mennyire legyen fokozatos a pedál erő. Lehet olyan, hogy rögtön kemény, vagy szép fokozatosan erősödő. Ennek kb. 15 állása, ha az előfeszítés mértékét nem is nézem, 1mm-es alátétekkel kell hézagolni a rugót közben. Ezzel elszórakoztam tegnap legalább 2 órát
Alapból két rugó jár hozzá, az keményebb van bent, a puhábbal túl nagy a pedál útja nekem, azzal szerintem inkább utcai autót lehet utánozni.Na de a lényeg. Lehet hogy csak a 200Kg-os loadcell érdeme elsősorban (a DC 100kg, és kicsit kevés volt már a vége felé), de rögtön fél másodpercel jobb időt mentem ezekkel a pedálokkal, mint a DC-vel előtte egész héten (Iracing, LMDh Cadillac, no abs, Cota pálya). Sokkal jobban tudom adagolni a fékerőt. Kb. 140kg-ra van kalibrálva jelenleg, de ebből fogok visszavenni egy kicsit, mert ugyan csak 1-2 másodpercig kell kinyomni 100%-ra a hosszú egyenesek féktávja elején, egy hosszabb verseny alatt már fárasztó lenne. Hotlapozni jó volt így is
Összességében nagyon örülök hogy megvettem . Majd kuplungot kell hozzá szerezzek egyszer, mert az hiányozni fog hosszabb távon.
A DC-vel sem lett volna gondom, ha találok olyan elastomer-rugó kombinációt, ami beválik hosszú távon, de ez sajnos nem sikerült. -
JulesTS
őstag
Igen, neked válaszoltam volna, de valahogy elboomerkedtem és nem válasz, hanem új hozzászólás lett belőle (ezt is csak most vettem észre).
Szerintem az általad használt NDP, DPR és SPR értékek túl nagyok, leginkább 0-nak kellene lenniük, mert így minden FFB részletet elnyomnak. Ha gyors egyenesben elkezd oszcillálni a kormány, akkor kell legfeljebb 10% DPR-t vagy NDP- állítani. Az INT is sok.
GT7 nincs nekem, az ACC-s beállításaimat írtam le nem sokkal előbb. -
JulesTS
őstag
válasz zsozsa74 #52702 üzenetére
Ja, Fanatec FAQ se tud jó tanácsot adni a kesztyű használatra: mezítkéz koszosodik/zsírosodik, kesztyűben meg jobban kopik és erre nincs garancia...
"We are often asked if gloves should be used with our steering wheels to keep them in good condition, and this unfortunately cannot be easily answered. Generally, gloves can help keep the steering wheel clean and protect it from sweat, however gloves can also increase the wear of the steering wheel rim material (leather, stitching, etc.) to a much higher level than bare hands would do. The additional wear and tear is not covered under warranty. More information regarding our consumer guarantee and warranty policies can be found here.
Testing all types/brands of gloves is simply impossible, and we cannot make any recommendations in this regard.
Steering wheels such as the ClubSport BMW GT2 V2 or the CSL Elite WRC steering wheel are covered with Alcántara. If the upper material is dirty, it can be cleaned by using a microfiber cloth, and lukewarm water. Avoid using any chemical cleaning agents! "
-
Találtgyerek
addikt
válasz András12345 #52701 üzenetére
Köszi a beszámolót!
Ilyesmi véleményt vártam, az eddig olvasottak alapján.06-3o/9759I39
-
Laby
senior tag
válasz RobbyJr #52700 üzenetére
F1 perecek kisebbek, sokaknak nagyon játékszer érzet van olyan kicsi átmérőjűek. Minőségben viszont sokkal jobbak a Clubsportok, mint a McLaren.
Nem biztos, hogy baj a kicsi átmérő, csak megemlítettem hogy fontold meg, mert ezis fontos része egy perec választásnak.Én amúgy Alcantara imádó vagyok. Kesztyűbe használom, de akkor is sokkal feelingesebb nekem ha Alcantara kormányt tekergetek, mintha bőr lenne. Praktikába, funkcióba nyilván kesztyűben a bőr lenne a logikus.
Nekem a BMW M2 a fő-fő favorit (kár, hogy nem használok kerek perecet, és ezért nincs jelenleg, de biztos lesz még, mert imádom). -
footy
addikt
Sziasztok!
Szeretnem eladni a 3Drap(linear/puhabbik) elasztomereket, mert vegul a kemenyebbik(progressziv) mellett maradtam.
Mennyi a realis ar ertuk? (az egyik bontatlan a masik pedig par orat volt hasznalva)koszi
-
-Rolika-
senior tag
-
őstag
válasz JulesTS #52704 üzenetére
A gumis meg idő után ragacsossá válik. Nem mindegy az sem, hogy milyen az a kesztyű, milyen az anyaga a tenyér résznél.
Ha meg lekopik az egész, érdemes kerékpáros kormány bandázssal körbe tekerni, és azt mindig tudod idővel cserélniNincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
szrichie77
csendes tag
Sziasztok,
Jelenleg Logitech G29 kormányt használok.
Helyette szeretnék valamit, ami erősebb FFB-t tud és nagyobb a perec.
Csak Ps-en használnám.
Mit tudtok ajánlani?Köszönöm
-
GalaHU
őstag
válasz -Rolika- #52711 üzenetére
Nekem még a 330-as kicsi, nemhogy a 300-as így egy homológ 350-est használok, néha XOHUB-on. Ezt neked kell érezni egy próba sokat segít, de általánosságban a többsèg elégedett a 330-al,
Az is fontos hogy a HUB-hoz adott váltófülek, vagy a külön megvehető váltók 330-ig bővíthetőek, különben nem éred el kényelmesen (nőgyógyászok nem számítanak) Szóval 350-hez valószínűleg váltófüleket is gyártatni kell külön.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
zsozsa74
senior tag
válasz RobbyJr #52713 üzenetére
Azért jelezném, hogy a Meki gumírozott felülete 9 hónap nagyon intenzív használat során nem vált ragacsossá nálam. Kopni sem kopott. Mezítkézzel (de jó, ezt most tanultam... 😁 ) használva. Jóval jobb minőségű ez a cucc, mint az ára alapján várná az ember. Nekem szimes témában a legnagyobb pozitív csalódás volt.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Találtgyerek
addikt
válasz szrichie77 #52715 üzenetére
Szia!
PS-re Fanatec DD PRO egy nagyobb kormánnyal, mert a GT csak 28-as, ha jól emlékszem. Használtan CSL Elite-ből van PS kompatibilis. Drivehub-al mehet a CSW és a CSL DD is.
Thrustmaster-ből T300, T-GT egy nagyobb kormánnyal. Mondjuk egy Sparco 383 Mod-al.
Én inkább a Fanatec vonalat erőltetném új vagy használt vonalon.06-3o/9759I39
-
-Rolika-
senior tag
Köszönöm a sok segítséget. Eztlink rendeltem meg
Még annyi, hogy ezt az iRacinges trialt tudjátok, hogy meddig lehet beváltani?[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz szrichie77 #52715 üzenetére
Egy összeget, keretet mindenképp mondj, illetve preferenciát, mindenképp új vagy használt is jó?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Laby
senior tag
válasz JulesTS #52519 üzenetére
Tegnap kipróbáltam a beállításodat, innentől ezt használom, köszi!
Érdekesség, nem erősebb a force feedback, mint amit eddig használtam, csak más jellegű. Nagyjából hasonló erők érnek, mégis ezzel a beállítással a McLaren perec elkezdett nyekeregni. Érezni ahogy a kezeim között egy hangányit mozog az anyag. Most azért érződik, hogy olcsóbb anyaghasználat van.
Persze nem kell túl gondolni, nem borzalmasan idegesítően, csak egy picit érződik. -
JulesTS
őstag
válasz -Rolika- #52711 üzenetére
270-es F1/Formula kicsit kicsi, 300-as McLaren/WRC jól kézre áll és van elég erőkar is, kerek kormány lehetne még nagyobb, de ez is elég már, 320-as Porsche 918 RSR kerek kormánynak tökéletes méretű, 350-es sportkormány Már kicsit teherautós hatású (ráadásul nagy a tehetetlensége is).
Röviden: szerintem a 300mm a legjobb openwheel 330mm meg optimális kerek perec méret. -
őstag
Egy gyors kérdés:
A ClubSport Table Clamp V2, használható CSL DD bázishoz gond nélkül, állítható szöggel együtt is? Van aki ilyet használ?Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Laby
senior tag
válasz Bandit21 #52727 üzenetére
Igen a fém van, nem a QR lötyög, hanem a kormány szerkezetileg recseg, nyekereg egy hangyányit (de tényleg nem durván egyelőre).
Egyik barátomnál már tapasztaltam ilyet, neki sokkal jobban csinálja, de Ő cockpit nélkül játszik, nagyobb FF-el és gondolom jobban kapaszkodik a kormányba is. -
Bandit21
addikt
válasz szrichie77 #52732 üzenetére
Később veszel hozzá ha bejön egy boost tápot itt a prohardver -en.
Plusz loadcell fék, és esetleg egy McLaren kormány.De ilyen szett megy a Facebookon idén májusi vásárlás és 240 talán.
Volt itt is egy, ami nemrég cserélt gazdát.
Ha nem lenne a PS megkötés 160 körul kijönne már pc-re más alap kormánnyal ugyanez. (Ezt azért írom mert volt nemrég ismerősöm aki inkább vett egy közepes használt pc -t és egy nem PS fanatec kormányt és ment a PS a háztol de ez egyéni prefencia kérdése).
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz szrichie77 #52734 üzenetére
A fanatec rendszerben a bázisban lehet PS chip (pro utotag mutatja) a kormányban pedig Xbox chip.
Egy pro bázis megy ps/pc bármilyen kormánnyal.
Xbox pereccel megy Xbox/pc-n bármilyen bázissal.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
kzolee216
aktív tag
Sziasztok! Bass Shaker-t sikerült összeraknom, viszont a kínai csoda erősítő kb. 5 percet bírt. Tudtok ajánlani egy megbízható erősítőt? Ki milyet használ? 6000 forintos Kínai csoda erősítőm 2x100W volt, amit most már semmi jelet nem fogad, csak dumál a bekapcsolást követően...
Esetleg valakinek használt és működő eladó?
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz kzolee216 #52737 üzenetére
viszont ha dumál, akkor a BT jó, a kimenet jó, ha vezetéken meghalt, túlvezérelted, akkor még BT-n jó lehet, vagy félrement akonfig, és nem is kap jelet a simhubtól
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Megy a teszt a CSL DD 8Nm-el
Sikeresen idő előtt (az új kormányom elkészülte előtt) eladtam a CSL Elite-et, de JulesTS megmentett, ezer hála és köszönet a Porsche RSR kormányért Imádni való darab. Nagy, nehéz, masszív.
[link] egy gyors teszt Rallyból (mert GT-re, formulára van openwheel, a rally volt a bajos, mert azt nem igazán lehet csapott kormánnyal nyomniWales-t (és skóciát is) nem szeretem, ehhez képest második próbára sikerült egy PB-t futni még mindig sok hibával, majd első nekifutásra a kedvenc német aszfalton a korábbi, 100x lefutott szakaszon begyűjtött PB-t is megdönteni jó egy mp-el. Ok, a nagyokhoz ez is lassú, de nekem jó
Az autó sokkal kezelhetőbb, pontosabban érezni, hol tapad, mikor terhel elől mikor hátul, van súlya az autónak, és át is helyeződik érzésre a súlypont.
Ok, a karomat néha letépi, rallyban a 75%-is De nagyon állat.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
kzolee216
aktív tag
Valószínűleg zárlatos, mert az usb hangkártyámat folyamatosan eldobálja PC-n, notebookra kötve pedig érzem, hogy amikor be van dugva a jack, akkor kicsit ráz.
2 darab 15 W-os shaker volt rákötve, nem hiszem hogy túl lett volna vezérelve, mivel a hangerő poti is a negyede alatt volt jóval.
Hang van a kábelen, rádugtam egy fejhallgatót és hallom. Az erősítő baloldala is elszállt, ott nem gagyog a géphang, felcserélve a kimenetet már szól. (Csak akkor persze akkor a másik szintén nem)Füles kimenet is szintén hibás, mert ott is a bal teljesen süket és ott se hallok semmit se, amit az erősítőnek adok be.
Na mind1, most lehet hanyagolom ezt a dolgot, mert ilyen kívai vackokban nem nagyon bízok.
[ Szerkesztve ]
-
Steve1207
veterán
Moza Xbox kompatibilitás a láthatáron: [link]
.
-
kzolee216
aktív tag
válasz JulesTS #52530 üzenetére
Valóban, felraktam a vázta és elég karcsún lehetett érezni. Következő agyalás után valahogy feldobom majd a T-LCM pedálokra (fék és gáz). Hátha úgy jó lesz. Később meg majd két 50W-ost dobok a vázra és az ülésre.
Erősítő végül Nobsound NS-04G PRO lett. Szerencsére azzal nincs problémám. Lehet arra kötöm majd a 2 darab 50W-os shakert.
[ Szerkesztve ]
-
zodo
nagyúr
Nincs valakinél elfekvőben egy P1-X Wheeldeck akár a régebbi kiadású hegesztett?
-
JulesTS
őstag
válasz kzolee216 #52747 üzenetére
Én meg visszacseréltem a Fanatec CSP V3-at. Az SRA pedált nem bírta a térdem, izomból jó volt, de a végén már a köridő rovására ment. Most a CSP V3 a legpuhább elasztomerekkel és 20..40% BRF-fel mennek. Viszont így kikerült alóla a nagy shaker...
Az a terv, hogy a fék és gáz pedálroka ugyanolyan dayton-t rakok ami neked van. Még rendelés és a tartó készítése hátra van... -
biker
nagyúr
Szeretem az őszinte reviewkat, az agyonajnározás helyett.
Érdemes megnézni, ahogy pontosan látható, hogy a csuda olajos pedálban szinkronban mozog a pedál a rugókkal, és nyomja a loadcellt, könnyebb megérteni amit mindig is mondta, itt az olaj egy extra damper, ez egy rugós loadcelles pedál
Vagy mikor arról beszél, nem lehet trail brakelni vele, mert az elején nem érzékel semmit a loadcell, lásd videón is
jól látszik, hogy az elején meg se moccan a rugós tag.És hogy a nagyon okosan kitalált kuplung mekkora hulladék csattogós falepke
a sehova nem rögzíthető, alis polikarbonát elektronika dobozról meg se emlékezzünk, arra is kitér természetesen, várjátok ki a videó végén.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Reklámblokkolók topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mobil flották
- További aktív témák...
- DDR3 BAZÁR! Kingston Samsung Crucial 8GB/16GB DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A22 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Intel DC P4510 2.5 SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Asrock H97M PRO4 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HP Spectre x360 14-eu0895no - ÚJ - 14" OLED 2-IN-1 ultrabook (Intel Core Ultra 7 CPU)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest