-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zodo
nagyúr
HardverKert ajánlom. Le tudod foglalni akkor is ha jelenleg nincs raktáron.
Holnap érkezik 2 db amit akár már kora délután át tudsz venni csak ki tudja ki mennyit foglalt már le ezekből.Látom, végül meg is rendelted.
[ Szerkesztve ]
-
EczkE
addikt
Végre megjött a táp a MOMO-hoz így már működik.
Asszem mindenféleképpen!
-
KaraDani
addikt
Ilyen téren szerintem nem kérdés, főleg egy GT Legendsnél pl. iszonyatosan kell, hogy finom precíz legyen a kormányáttétel. Azért amikor kilincsel előre pakol az ember egy böszme nagy falcont... Mondjuk egy előkerekes wtcc még elég eredményesen vezethető szimulátorban is, mert nem igényel akkora finomkodást. Egy darabig azt nyomtam 200 fokos EX-el és az még megoldható volt, aztán eltört szegény gondolom sok volt neki a folyamatos végponton koppanás
-
Illes74
csendes tag
Hétfőn érkezik a DFGT-m!
-
bercsi
aktív tag
-
veterán
Voltam bent MM-be. Mondom megnézem ezt a F430 kormányt, de nemvolt kiállítva. Viszont voltak más kormányok.. 15-25k között pl genius kormány. Elég érdekes árazás van az ilyen nagy cégeknél
Arról meg neis beszéljünk hogy 25k-ért kissebb a kormánya a momonál, meg durván hangos, illetve az egész nagyon gagyi.
És akkor csávó próbálgatja fiának, hú milyen jó kormány.. Úristen mondom
Kipróbálna egy G27-et lehet hogy elis menne
iPhone 13 Pro Max
-
F4Zi
tag
Sziasztok! Gondolkozom egy Fanatec CSR Value Pack beszerzésén, és érdekelne, hogy ki mit tud róla? Mennyi garit vállal a gyártó, mennyibe kerül a szállítás és mennyi idő?
Válaszokat előre köszönöm. -
arty
veterán
2 év garis, 1 héten belül megkapod, kb 20-25eur a posta - ezt látod, amikor majd veszed
akkor ajánlott ezt venni - szerintem - ha xboxhoz, pécéhez és ps3hoz is akarod használni. pc+ps3-ra vannak jobbak/olcsóbban
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
DonPetiHUN
csendes tag
Sziasztok! Nekem van egy logitech driving force pro kormányom, amit januárba vettem használtan, (kb. 4x volt használva NFS-hez) és nagyon bevált, tetszett. Ám nemrég asztal takarítás miatt szét szedtem (táp kábelt meg a pedált húztam ki a kormányból) és miután újra összeszereltem nem volt jó az FFB. Így a két kis ,lámpa' szerűség közül a bal oldalsó villog folyamatosan, először még ment úgy is, csak ugye nem volt ffb, meg nem fordul vissza magától alaphelyzetbe. Újraindítottam a gépet, próbáltam már mindent ami eddig bevált, de semmi.
Másik tápkábellel is próbáltam, azzal se volt jó.
Volt már valakinek ilyen problémája, vagy tudja valaki hogy kell megoldani?
(gari már nincs rá).
Üdv: DonPetiHUN[ Szerkesztve ]
-
arty
veterán
csak pécéhez hiba ezt venned - ne külcsíny alapján válassz!
milyen játékokkal szoktál játszani?
vegyél egy g27et. jelentősen olcsóbban kijössz, lesz H váltód, egyszerűbb garid, MINDENNEL kompatibilis, nincs driver/firmware szopkodás/macera.
persze a te pénzed, pusztán a saját tapasztalataim írom: CSR + G27 tulajként nagyon sokszor próbáltam megspórolni az asztalon az átszerelést egy xboxos forzázás után, de legtöbbször végül a logitechével róttam a köröket... ebben bennevan persze, hogy megszokás, hogy fura, de mégis: forzával legalább annyit játszok, mint minden más autóssal együttvéve.
ha mindenképp fanatec, akkor pl ez? [link] - csak 3 ezer forintal drágább, de loadcelles, csr-elite pedálokat kapnál hozzá!
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
nemtudom a motorok száma miatt-e, de a fanatec ffbje sokkal erősebb, ez tény. nekem spec felesleges, mert általában visszagyengítem játékok alatt, hiszen órákon át igen fárasztó lenne maxon, ráadásul gyengén jobban "érzem" h pontosan mi is történik
a kis venti még így is be szokott kapcsolni a fanatecben...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
veterán
Azlenne a kérdésem hogy G27-nél, a kuplungnak, nektek is picit fura hangja van? Tehát nem olyan mint a gáz, amikor lenyomom hogy teljesen hangtalan. Hanem olyan nemis tudom milyen hangja van.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Na felvettem telefonnal. Feltöltöttem data-ra. Megtennéd hogy letöltöd AMD_ok? Ilyen a hangja amikor nyomom a kuplungot. Kicsit majd tekered fel a hangerőt, mert halk lett picit. Illetve aki meghallgatná még annak megköszönném
köszi
hopss PH! addikt lettem
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz KaraDani #9029 üzenetére
Megpróbálom, bár a garit igazából nemszeretném elveszteni. Tehát szétszedni semmiképp se szedném szét.
Play Heat van, azzal talán megpróbálom
Amúgy visszatérve az előző kérdésemre, a kuplungnak elvileg ugyanúgy kellene járni mint a gáznak? Vagy azért normális dolog hogy erősebben jár, illetve a végpont fele egyre jobban keményedik?
iPhone 13 Pro Max
-
seawolf570
aktív tag
Mielőt még tévhitek kelnének szárnyra, a Fanatec kormányokban csak egy motor (Mabuchi 550) felel az FFB-ért, kivétel CSR Elite és CSW azokban kettő. A másik két motor csak vibra motor, külön a jobb és bal oldali effekteknek. Azért olyan erős az FFB, mert egy professzionális, nagy nyomatékú japán motor (nem bóvli Made in Kina) van benne.
neilszab
Szerintem egy CSW-t szimulátorozásra ajánlani nem vétek, ellentétben a DFGT-vel. Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz. A DFGT szimulátorozásra kb. olyan, mint amikor automataváltós autóval oktatnak (manapság nagy divat). Szerintem a szimulátorozás a G25-től kezdődik.
Az hogy a Fanatec kormányok bugosak, az nagyban köszönhető a játék (szimulátor) fejlesztőknek, mivel nem készítenek hozzá normális támogatást. Érdekes a rF 2-nél, pCARS-nál, Assetto Corsa-nál (újabb címek) nincs ilyen probléma, mivel ezeket a játékokat (szimulátorokat) már az elejétől kezdve tesztelik Fanatec kormányokkal. Továbbá a bugok másik forrásai a kétes származású FW-ek és driverek, amik nem a Fanatec hivatalos oldaláról tölthetők le, szép magyar szóval illetve, sufnituning.
Az tény, hogy én elboldogulok egy GT3 RS V1-el, de nem is ajánlgatom senkinek. Sajnos azt veszem észre, hogy ez a topik semmi másról nem szól lassan, csak a DFGT-ről és a G25/G27-ről, más márkák iránt viszont boszorkányüldözés kezdődött. Ez nem is lenne probléma, csak a Logitech tulajok elfelejtik említeni azt a tucat tervezési hibát, amik ezeknél a kormányoknál fellépnek. Persze ennek is megvan az oka, amit most nem szeretnék kifejteni részletesen, mert nem ide tartozik. Nem vitázni szerettem volna veled, csak leírtam pár tényt, mert párszor benéztem a "gépháztető" alá is, és az alkatrészek sok mindent elmesélnek ha szakmai szemmel nézzük őket. Egyébként ha az elektronikai hibákat nem nézzük (ez bármely hardvernél előfordúlhat) a Fanatec esetén csak egy nyűgről beszélhetünk (de ezt már orvosolták), ellentétben egy Logitec-el, ahol azért vannak mechanikai hibaforrások dögivel (köszönhetően a felhasznált anyagok minőségének).[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
-
arty
veterán
válasz seawolf570 #9033 üzenetére
köszi az infot! el nem tudom gondolni, ha ennyire (számomra kihasználhatatlanul) erős az 1 motor is, akkor a komolyabb gépekbe minek kettő
(oké, bazinagy kormánykerékkel talán szükség lenne rá, láttam pár elvetemült megoldást már más kormányokon )
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
új Fanatec Driver/Firmware !
sajnos az FW ismét csak béta, kissé parázok de nem bírom ki, hogy ne próbáljam ki
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
koppim
csendes tag
Van valakinek ilyen korrmánya?
ACME racing wheel STi
http://www.acme.eu/en-us/product/078054Egy gondom van vele, hogy a kormány mögötti kapcsolókat nem tudom külön konfigurálni, mert ha beállítom a bal oldali kapcsolóra a kéziféket, akkor a bal pedál is kézifékként működik, a másik kapcsoló szintén ilyen.
Nem lehetne valahogy függetleníteni a kapcsolókat a pedáloktól, persze garancia vesztés nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
F4Zi
tag
válasz seawolf570 #9033 üzenetére
G27 és CSR VP között nagyon nagy a különbség? Nézve itt a pedálokat, kormányt, motorokat benne, mindent. Nagy dilemmába vagyok, de ha tényleg jobbat ad a CSR akkor azt venném csak nincs tapasztalatom.
Csak PC-n lenne használva.[ Szerkesztve ]
-
Zigi
senior tag
válasz seawolf570 #9033 üzenetére
Szerintem egy CSW-t szimulátorozásra ajánlani nem vétek, ellentétben a DFGT-vel. Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz.
A "boszorkány üldözésben" van némi igazság, de a legolcsóbb Fana kormány is 50 e
újonnan, a dfgt 30-35 e. Ráadásul kezdő kormányozni vágyóknak, szokták(tuk) ajánlani, nem komoly szimeseknek. Sajnos és ez a gyártók hibája nincs más kormány ebben az ár kategóriában ami 900-at fordul, ennyi. Ha tudsz jobbat 35-ért újba vagy 20-ért használtan ami nem megy tönkre nagy valószínűséggel akkor vezesd elő -
veterán
Végülis nem kentem be a dugattyút. Inkább hétfőn a logit felhívom hogy mit mondanak erre. Küldjenek egy RMA számot, aztán mehet Miskolc-ra. Nemnagyon szeretném ha ilyen dolog miatt buknám a garit, mert síkosítóval kentem be a dugattyút Aztán valami elektronikának baja lesz.
(#9040) AMD_ok
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
N€T0X|N
őstag
válasz seawolf570 #9033 üzenetére
Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz. A DFGT szimulátorozásra kb. olyan, mint amikor automataváltós autóval oktatnak
Hát ez kissé téves összehasonlítás szerintem. De szívesen olvasnék bővebben arról, hogy aki egy kicsit komolyan gondolja annak miért nem jó?
Szerintem a legtöbbet nyerni egy alap 180-270 fokos szutyokhoz képest pont az elfordulási szöggel lehet, mert anélkül nem tudsz finom kormányzást beállítani, hogy még maradjon mozgástered nehéz helyzetekre is (és most tekintsünk el a foramaautózástól, bár a 270 fok ott se divat, az már gokart szint). Akik újoncok és nem tudják mit jelent a 900 fok, azok szeretnek azzal dobálózni, hogy nem kell nekik, mert azt se tudják mit jelent (és ezt tényként le merem írni, mert aki tudja, az nem mond ilyet).
Na, tehát a 900 fok a DFGT-n megvan. Ráadásul van rajta úgy 20-30 gomb, ami különösen hasznos, manapság a versenyautók is tele vannak aggatva "játékszerekkel".
A pedálszett a következő lépés és az igaz, hogy a DFGT ebben nem túl erős, de a realitásérzethez a loadcelles pedálokon kívül semmi nem közelít, akár erős rugóról beszélünk, akár nem.
Azok viszont már nem biztos, hogy a "kicsit" komolyan vevőknek valóak, különösen az árat figyelembe véve, tehát ez itt szerintem nem szempont.A kemény pedál (pl. F430, G sorozat) vs. puha pedálg (DFGT) téma pedig... nem mindegy milyen szimulátornak nevezett cuccal akar játszani az illető. Ha megnézünk egy rFactort vagy RACE sorozatot, akkor még a jobb modifikációk egy részében is jóformán csak padlófék üzemmódban használja az ember a féket (ABS nélkül), mert annyira sehogy nincs normálisan modellezve. Tehát itt pont semmi előnyt nem jelent a finomabb adagolhatóság, ami egy kemény fékpedálnál jelen van, mert mindig tökig kell nyomni a féket. A kemény pedál itt max. arra jó, hogy hamarabb elfáradj, másra nem (tapasztalat G25-tel, ami bármire rávetíthető hasonló pedálokkal).
A DFGT fele-fele keménységű pedálja akkor nehezíti meg kissé a fékezést, ha normális fékről beszélünk, amit pl. egy iRacing minden autója tud. De azért elmondom, hogy a G25-tel is nagyjából ugyanolyan nehezen lehet eltalálni az ideális fékerőt, tehát pont nem vagyok előrébb, mint a DFGT-vel voltam.Akkor tehát: ha a G25 ajánlható akkor a DFGT miért nem? A kormány kvázi ugyanazt tudja (pont eleget), tehát az nem szempont.
A kuplung hiány a DFGT-n nem annyira fájó annak, aki modern versenyautókkal akar versenyezni, mert manapság nem divat a H váltó ezekben, kuplungolni csak elinduláshoz kell. Botszeki van - az ellenfelek egy részén nincs - és ez nagyon hasznos, különösen az előbb említett szekis versenyautókhoz (túra, gt, 2011 előtti dtm vagy esetleg ralihoz kéziféknek), ha már szimulációról beszélünk, ez szempont lehet már a "kicsit" komolyan vevők számára.Az anyagminőségről már lehet vitatkozni, ezt elismerem, de a fentiek tükrében én soha nem ajánlanék 270-es kormányt a DFGT-vel szemben (ezt most nem erra hsz-edre, hanem a sorozatos vitákra reagálom), akármilyen pedálja is legyen. Egyszerűen a kormány többet számít és *annyira* azért nincsen szar anyagokból a DFGT kormánya sem, mint azt néhányan itt láttatni szeretnék (mondjuk egy F430 vásárlása után) és *annyira* nem is hangos, ha ésszel vezet az ember és nem ötéves módjára. Bár ez elvileg egyébként se a legfőbb szempont egy szimezést kicsit is komolyan vevő embernél.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
-
Zigi
senior tag
válasz jozsi252 #9039 üzenetére
AMD_ok vazelint írt ami zsíros ellenben a síkosítóval ami vízben oldódó
N€T0X|N
Annyival kiegészíteném, hogy nem a 900 fok a lényeg hanem az, hogy 720-at 540-et vagy 400-at is be tudsz állítani, éppen annyit amennyi a valóságban is az autó kormányszöge.[ Szerkesztve ]
-
veterán
De más nincsen sajnos amivel bekenném. Maximum a fűkaszához használt szöghajtás zsír. De amint mondtam is, nem merem bekenni, nehogy valami elektronika elromoljon benne. Inkább akkor nélkülözöm, napokra vagy akár 1-2 hétre is, csak legyen normális, mert kicsit zavaró, illetve nemtudom hosszútávon mennyire tesz jót neki.
iPhone 13 Pro Max
-
arty
veterán
ne bántódj meg az őszinteségemtől, de szerintem te már eldöntötted, hogy CSR Valuepackot veszel, mert külsőre az tetszik és csak önigazolást keresel
amennyiben így van, rendeld meg, annál hamarabb játszhatsz vele.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-