- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
op9
aktív tag
Hali!
Köszi mégegyszer az utánanézést!
1. Pontosan az a probléma, amit leírtál.
2. Ez tökéletesen működik egy kis javítással.
Leírom, hogy pontosan hogy zajlik, hátha másnak is jól jön.
-Nagy Sphere vagy Cylinder (HDRI-től függően) létrehozása.
-Átkonvertálni Poly-vá.
-Majd Polygon Sub Object szinten kijelölni az összes polygon-t, és a Flip-pel megfordítani a polygonokat.
-A HDR-es képet ráfeszíteni. (UVW Map módosítóval könnyen lehet forgatni a textúrát)
-Majd jobb egér a gömbön=>Properties=>és ott a Rendering Control-nál csak a Renderable, és a Visible to Reflection/Refracton legyen bekapcsolva.
Az árnyékot ''fogadó'' talajnak egy sima Plan is jó. Materilálnál a Standard helyett Matte/Shadow kell. Majd Plan-t kijelölni, materiált hozzárendelni, jobb egér=>Properties=>és ott a Rendering Control-nál csak a Renderable, Visible to Camera, Recive Shadows és a Cast Shadows legyen bekapcsolva.
3. Szintén tökéletes. Csak nem tudtam összehozni Photoshopban, de az alpha csatornán tökéletesen látni mind a modellt, és az árnyékát is.
Egyetlen baj ezzel, hogy csak összeállítás után látszik a kép, hogy jó lesz-e vagy sem.
A 2-eshez még annyit, hogy:
mivel Brazil-lal rendereltem, ezért a Brazil Skylight megvilágításnál csak a Brazil materiálok viselkedtek úgy, ahogy kell. Pontosabban a tükröződések csak a Brazil materiálok-nál látszottak. Ha azt szerettem volna, hogy a többi materiálnak is látszódjon a tükröződése (és ne csak a megvilágítás mértéke), be kellett tenni más fényforrást. Jelen esetben Omnit tettem. A tükröződés erőssége a megvilágítás erősségétől függ.
DE mind ez akkor igaz, ha a nagy gömb körülötte van. Ha nincs ott, akkor tükröződik minden csak Brazil Skylight-tal is.
De hogy ezzel mennyit szenvedtem, míg kiderítettem...
A kocsin az üveg Brazil materiál, maga a kocsi nem.
Ha kikapcsoltam a Brazil Skylight-ot, nincs Omni se, =>Default light: Bővebben: link
Ha csak Brazil Skylight volt: Bővebben: link
Ha csak Omni volt: Bővebben: link
Ha Omni és Brazil Skylight is: Bővebben: link
Sajna arról honlapról csak a jpg-es képet lehetett letölteni, így kerestem egy hasonló HDRI-t, és azzal ilyenre sikerült: Bővebben: link
Itt meg egy tök véletlenül (számomra) jól sikerült kép: Bővebben: link
Remélem nagyjából érthető volt.
Üdv!
[Szerkesztve]How Bad Do You Want It?