Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Ventur@ #418 üzenetére

    Gyakorlatilag egy LMP2-es autó, de az egyik versenyzőnek mind a 4 végtagját amputálták baleset miatt és speciálisan úgy alakították át az autót, hogy kiegészítőkkel tudjon versenyezni. Videó.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Ventur@ #421 üzenetére

    Már végigmentek a Silverstone-i enduranceon (igaz, az csak 6 órás), tehát működik a dolog - nyílván nem olyan sebességgel megy versenyen, mint a videón - a mezőnytől csak egy kicsit lassabb, de az LMP2 végével szerintem tartani tudja a tempót. Zanardi is lábak nélkül versenyez egyébként a balesete óta (úgy 10-15 éve).

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Uraim, tegyék meg tétjeiket! :)

    LMP1:
    1. Toyota (Conway/Sarazzin/Kobayashi)
    2. Porsche (Jani/Lieb/Dumas)
    3. Toyota (Davidson/Buemi/Nakajima)

    Itt félig a drukker, félig reális szemmel néztem a csapatokat - kicsit a Rebellionnak is szurkolok, de sajnos egy dobogó nekik valószínűtlen.

    LMP2:
    1. Thiriet (Thiriet/Beche/Hirakawa)
    2. Signatech (Menzes/Lapierre/Richelmi)
    3. G-Drive (Rusinov/Stevens/Rast)

    Nem rejtem véka alá, a Thiriet-féle összeállítás szimpatikus csapat, volt már két második helyük az elmúlt évekből. Biztos, hogy ég bennük a bizonyítási vágy, meg nem is lassúak. Amúgy meg Oreca fölény várható, de azért egyik vagy másik Alpine vagy Ligier okozhat meglepetést. Nyílt karosszériás autók szerintem idén már nem tudnak odaférni a legjobbak közé.

    GTE Pro:
    1. Risi Competizione (Fisichella/Vilander/Malucelli)
    2. Corvette (Magnussen/Garcia/Taylor)
    3.AF Corse (Bruni/Calado/Pier Guidi)

    Ugyan gyorsak a Ford GT-k, de szerintem versenyen fel fognak sülni - az új Corvettek és Ferrarik sem az igaziak még - de a Porschék sebességén azt látni, hogy már nagyon elavult technika. Szóval GT-ben érdekes lesz nézni, hogy melyik autó hogy bírja a strapát és tud esetleg időt visszahozni majd a hibákból (meg itt ugye már többet számítanak a rutinos pilóták is, ki hogy tudja kezelni a lekörözéseket, mennyi időt veszít vele). Itt számítok a legszorosabb csatákra.

    GTE AM:
    1. Aston Martin (Lamy/Dalla Lanna/Lauda)
    2. AF Corse (Perrodo/Collard/Aguas)
    3. Clearwater Racing (Sun/Sawa/Bell)

    Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy mit szerencsétlenkedik Lamy évek óta a GT kategóriában, mikor bejött 2 nagy gyártó is a csúcskategóriába - neki simán az LMP1-ben lenne a helye, mint anno a Peugeot idején. A kis Lauda már neve alapján is garancia kéne, hogy legyen a sikerre (de amúgy jól is megy), a kanadai milliomost meg remélehetőleg keveset ültetik a volán mögé. Szóval hiába mennek ők Astonnal, én rájuk tippelnék, utánuk meg a 458-as Ferkókra, bár itt több esélyes a dolog (még Porschés és Corvettes csapatok is beleszólhatnak).

    Alt. autó: Befejezik, de csak a GT Pro elejével azonos eredménnyel.

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz zolisx4 #432 üzenetére

    Hát az én listám is inkább szurkolói, mint pontos tipp, de egyszer egy évben érdemes eljátszani vele :)
    A Ford kap plusz súlyt és teljesítménycsökkentést, a Ferrari plusz súlyt és több üzemanyagot, a többi nem turbós autó pedig minimális teljesítménynövekedést és némelyik nagyobb üzemanyagtankot. Igaz, az Astonnál egyelőre nem tudják mit csináljanak, mert pont olyan szűkítőjük nincs kéznél, amit maximálisan engedélyeztek nekik, csak eggyel kissebb. Ilyenkor ugye valakivel baromi gyorsan küldetnek a főhadiszállásról vagy Le Mans környékén valami kis manufaktúrával gyártatnak, de kérdés, hogy FIA/ACO-val miként lehet az új alkatrészt homologizálni, nem tudom pontosan mi erre a szabály gépátvétel után. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Feketelaszlo #435 üzenetére

    Bocs, kifutottam a szerk időből: nem az Astonnál, hanem a Corvetténél probléma a szűkítő mérete.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Milka 78 #532 üzenetére

    Már megvolt. :DDD
    Amúgy teljesen elfogultan - de én sem bánnék egy LMP2-es győztest. Nem a Porsche kárára mondom, de ha sok autógyár igazgatótanácsában meglátják, hogy már vége a németek egyeduralmának talán kedvet kapnak beszállni az enduranceba.
    Bár a dobogósokra már így is lehet szurkolni - lehet, hogy a végén Jackie Chan neve fog bekerülni a motorsport történelembe. :D De ha a Vaillante az sem semmi, tekintve hogy egy képregényből életre keltett versenyistálló adja a nevet most a Rebellionnak, meg mondjuk meg is érdemelnék az után a sok év után, amit LMP1-ben benzinesként összeszenvedtek.
    GT viszont nagyon izgalmas, Ferrari, Aston, Ford, Corvette és Porsche,győzelem is simán benne van még a kalapban, bár ezek közül tán csak az első 3 valódi esélyes - de 3 autó kivételével mindenki körön belül van még.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz albert8 #549 üzenetére

    De milyen rossz már ez a TV-s rendezés, hogy még verseny van a pályán, de fontosabb a garázsban spontán kitört Euro disco fesztivált közvetíteni. :( Elvileg a Ford éppen csak megfogta a defektes Corvettet, s semmi képet nem adtak róla - az Astonnal csatázás is úgy lett összevágva, mintha annak örültek volna az AMR-esek, hogy az amerikaiaknak műszaki hibája van. Hogy aztán ez tényleg így volt-e az más kérdés, de az utóbbi időben kicsit kezdik túlzásba vinni a pályán kívüli közvetítés arányát a verseny rovására. Az idei Le Mans-ból csak pár órát néztem meg, de a British Eurosport kommentátorai sincsenek a helyzet magaslatán - ha ez így megy tovább muszáj leszek a jövőben a helyszínről nézni. :N

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Ventur@ #561 üzenetére

    Kerékpáros közvetítést tapasztalat szerint ~10 km-enként szokták reklámmal megszakítani, tehát sacc/kb. az is 15 perces lehet. Amúgy aki a magyar Eurosportot nézi kábeltévén az még jobban is járt, mert a briteknek mániájuk iszonyat bugyuta meg animált szájbarágós szkeccsekkel marketingelni a biztosítást meg egyéb helyi portékákat, amikhez képest felüdülés egy kasszáserzsi vagy fluimucil reklám is.

    Amúgy az LMP jövője szempontjából vicces, hogy pont az a Toyota küzdött főleg problémákkal, aki a hibridizációért lobbizik az FIA-nál, míg a madarak azt csicsergik, hogy más gyártók pont akkor lépnének be, ha kevesebb elektromos rásegítés lenne. Kíváncsi vagyok meddig húzza még ez a nagy zöldítés, mert most már tempóban is kezdenek annyira ellépni a mezőny többi részétől, ami kicsit veszélyes sebességkülönbségekhez vezet. Legalábbis az a Kobayashi-féle 3 perc 14 elég durván jelzésértékű volt afelől hogy kié a legcsúcsabb verda, még ha nem is tudták győzelemre váltani.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz mzso #567 üzenetére

    Sőt, dobjuk ki a gumiabroncsot is - láttuk mennyi autó lett defektes. :P Anélkül, hogy bármiféle hitvitába belemennénk - azért nem véletlen, hogy még az 56-ös garázsban sem volt soha teljesen elektromos autó, nem hogy még esetleg a nagy gyártók gondoljanak ilyen projektre. A Drayson csinált egy ilyet, de úgy tudom soha egy versenykilométert nem mentek vele, csak mutogatták, s a Nissan is csak tiszteletből ment 1 kört ilyen üzemmódban.

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz .LnB #578 üzenetére

    A másik versenyző (akit Kobayashi pályabírónak hitt) odament hozzá és integetett, amit ő jelzésnek vélt, de a csapat a fülére szólt, hogy álljon meg mégiscsak, mert a biztonsági autó még sehol. A kuplungot viszont nem arra tervezték, hogy 80 km/h alatt indulás után leálljon majd újra induljon többször egymás után (ha jól értem alapesetben villanymotorral gyorsít ki a boxból), amivel sikerült leégetni.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    10 év amerikázás azért megtette a hatását. :D LMP2 #32.

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Male #620 üzenetére

    Korai még leírni a többieket - a Corvettnek mindig erős a versenytempója, a Fordok meg számbeli fölényben vannak. Igazából a Ferrariról mondható el, hogy kevésbé a Pro kategóriára koncentrál, ki is "kölcsönözte" Fisichellát meg Berettát egy amatőr csapatnak, ott van esélyük. Az Aston Martint meg az ág is húzza, a dánmobilt lezúzták egy héttel a verseny előtt és újatt kellett építeni, AM-ben meg ugye van olyan versenyzőjük, aki a korábbi évek tapasztalatai alapján bármelyik pillanatban el tudja dobni a futamot (Dalla Lanna), szóval ott is gyérek a kilátásaik. BMW-t meg nem tudom hova tenni, ők sötét lovak.
    Igazából az LMP1 a "papírforma" kategória - ha a Toyota ezt nem nyeri meg akkor szántsák be a német motorsport részleget, a Rebellion meg az SMP autók csatázhatnak, de a ByKollesnek pl. statisztikailag is elég gyenge az esélye arra, hogy befejezze a futamot (2010 óta ez egyszer sem sikerült nekik több kategóriában, pedig volt olyan év, hogy több autót is neveztek). LMP2 meg megint olyan, hogy egyszerűbb felsorolni az esélytelen indulókat (Tracy Krohn), mint számba venni, hogy kik a favoritok.

    Spotter
    Az ACO csinált végre normális, angol nyelvű, hivatalos hírgörgeteget

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Spotter 2019

    Nézegettem a rajtlistát - jó kis verseny lehet a 3. helyért az SMP és Rebellion autók között vagy ha valami baj történik az egyik Toyotával akár magasabb pozícióért is, de az LMP1 most nem annyira érdekes kategória.
    LMP2-ben ugyan Jackie Chanék uralták a legtöbb endurance versenyt a szezonban, de a Signatech is mindig ott van az élmezőnyben - ez a 2 alakulat magaslik ki most kicsit a mezőnyből, de sokan vannak, érdekes lesz látni, hogy kik érhetnek még fel hozzájuk. Plusz van idén lengyel meg szlovák csapat is, (csehek meg már voltak, úgy hogy mi leszünk az utolsók ebből a blokkból, ha egyszer valakinek összejön) bár őket igazából csak azért említem meg, hátha valaki kelet-európaiaknak szeretne szurkolni. Mindketten Ligier kasznival mennek ami nem tűnik most annyira nyerőnek, a Konopka meg nem is tudom honnan milyen eredménnyel kvalifikálta magát, de azért jó látni, hogy kijutottak Le Mansba.
    GT Pro továbbra is a botrányos BoP-ról szól - én erősen Ferrari meg Corvette szurkoló vagyok, s attól tartok szükségük is lesz a szurkolásra, úgyhogy ehhez a kategóriához nem fűzök most még több gondolatot.
    GT AM meg azért mókás, mert egyrészt idén lehet megint arra fogadni, hogy Paul Dalla Lana hogyan fogja eldobni a győzelmet (én a klasszikus kavicságyra tippelek a pálya hátsó részén), másrészt meg van egy csomó jópofa versenyszínekbe öltöztetett kocsi, szépen kitettek magukért a csapatok. Nem világos például, hogy az #57 japán csapat Ferrarija nem-e azért ilyen sárgás-zöld színű, mert meg akarták trollkodni az Aston Martint. Egyébként a benne ülő Kimura nevű milliárdos ilyen menő hókocsizásra használja a házi Ferrari gyűjteményét, masszívan jó arcnak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Ciccuka #682 üzenetére

    Nem vagyok BMW szurkoló, de azt hiszem eléggé világossá vált már pár óra után, hogy nem ők tehetnek a tempójukról, hanem a BoP ilyen. GT-ben most úgy lehet versenyben lenni, ha utal a gyártó sok pénzt az ACO számlájára (jelzi a Le Mans-al szembeni szakmai elkötelezettségét). Vagy ügyeskedni kell, mint a Ferrari - az egyik interjúban elszólta magát Calado, hogy ők igazából egész héten a versenytempót gyakorolták (értsd: direkt lassan mentek), mert ha csinálnak egy olyan kvalifikációt, mint az Aston, akkor valószínűleg ugyanúgy megbüntetik őket egy szűkítővel vagy súllyal. Volt 2 gyors típus (Porsche, Ford), a többiek (Ferrari, Corvette, a büntetés utáni Aston) hozzájuk képest kicsit lemaradva közepes teljesítménnyel, meg a BMW akit kiközösítettek. De ahogy lehagyták a többiek a verseny elején élről induló Aston Martint az meg visszatámadni sem tudott elég látványos volt. A Ferrari tényleg csak a ravaszságnak meg a csapat kitartásának köszönheti a sikert, mert a szemét is kinyomták annak a kocsinak - erősen tartottak attól, hogy nem-e lesz műszaki hiba.
    LMP1 elég papírforma volt, bár már most vannak konspirációs teóriák, hogy mi volt ez a keréknyomás dolog Lópezék autóján, mindenesetre a 3. helyért tényleg volt jó kis küzdelem az éjszaka, az tetszett, még ha végül nem is a pályán dőlt el, hogy az SMP-é a dobogó.
    LMP2 volt az egyetlen teljesen tiszta kategória - tudta mindenki, hogy ezek a csapatok a legjobbak és ők is jeleskedtek. A G-Drive lehetett volna még ott, de volt egy hosszabb kiállásuk így lecsúsztak a többiektől.
    A GT Am meg megint egy kicsit műdráma volt, hogy kiállítgatták Keatingéket - ha nem cserélik le a végén azt a fakezű csávót, Bergmeister megeszi őt reggelire. Bár azért meg kell jegyezni, hogy itt is volt rajt előtti BoP változtatás ami a végeredményt befolyásolta, de az amatőr Porsche csapat megnyerte a világbajnokságot, szóval azért nem panaszkodhatnak.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Ventur@ #686 üzenetére

    Hát igazából, de - a csapatra nézve (is). Ez egy félrekalibrált tüzelőanyag utántöltő berendezés meg egy hibás méretű tartály - utóbbival egyébként egy másik, Pro-s Ford GT-t is kivágtak. Az előbbire lehet azt mondani, hogy a verseny hevében a csomó egyéb büntetéssel hajszolták bele őket (mikor jött mögöttük a Porsche csavartak egy kicsit az átfolyásán, hogy gyorsabb legyen a tankolás), de ha a tartály mérete nagyobb volt a megengedettnél az közönséges szabályoknak meg nem felelés. Vannak olyan teóriák, hogy a hőtágulás miatt lett nagyobb a verseny utánra, mint előtte a gépátvételen - de akkor megint jöhet a kérdés, hogy az 50-akárhány autóból miért csak 2 Ford tüzelőanyag tartálya lesz nagyobb...Erre már mindenki olyan válaszokat ad magának, ami neki tetszik (ACO+FIA ki akar szúrni velük / Fordék gagyi beszállítótól veszik a tartályt / direkt kicsit túltolták, hátha +100 ml-ért még nem büntetnek, stb.).
    Mindenesetre egy tapasztalt és óvatos csapat valószínűleg eleve nem a határra lövi be a tüzelőanyag kapacitást, hanem akár 0,5-1 literrel is alá, hogy tutira ne legyen belőle baj. Egy GT autó ennyi benzinnel az Arnagetól a boxig (se) tud elgurulni, tényleg nem adhatott ez nekik túl nagy versenyelőnyt, de szerintem minden autósportos szakágban DSQ jár a túlméretes tankért, úgyhogy akármennyire is visszakozik a sportszerű énem, ez a kizárás sajnos jogos. Annyit mondjuk egy ilyen zűrös döntés után megtehetnének a szervezők, hogy az összes csapat műszaki ellenőrzését nyilvánosságra hozzák (elég sok széria van, ahol ez már rutin), hogy látszódjon: igen, a Porsche meg megfelelt, de sehol nem találom, hogy ilyen felülete lenne online a Le Mans-nak.

Új hozzászólás Aktív témák