A VW szerint az elektromos autók lesznek a legnagyobb adatgyűjtő eszközök

A VW vezérigazgatója szerint 2030-ra, amikor az önvezetés már megszokott dolog lesz; az elektromos autók válnak a legnagyobb adatgyűjtő eszközzé.

Miközben egyesek szerint fényévekre vagyunk az önvezetéstől, addig a legnagyobb gyártók közül sok már igen közel látja ennek megvalósulását. Thomas Schaffer, a Volkswagen vezérigazgatója szerint 2030-ra ez már megszokott dolog lesz.

Egy interjúban Schaffer elmondta, hogy a cég drága tesztjárművei München és Hamburg utcáin cirkálnak, 2025-re pedig ezekben a városokban már kereskedelmi, önvezető taxiflottát is indítanak VW ID Buzz elektromos autókkal.

A vezető szerint az út nem könnyű, a kis számú tesztjármű gyártása pedig nagyon költséges. A VW azonban vezető szerepet érne el az önvezetés szerint, amely számára nagy falat jelentenek a hatósági szabályozások is. A gyártóknak bizonyítaniuk kell, hogy a rendszer jobb az emberi sofőröknél, a szabályozások országonként eltérnek, így az újonnan piacra lépőknek szinte lehetetlen dolguk van.

Schaffer szerint a komplex számítások elvégzéséhez szükséges eszközök és szenzorok révén az elektromos autók egyébként a legnagyobb adatgyűjtő eszközzé válnak majd. Pont az ehhez kapcsolódó adatvédelem teszi nehézzé sok országban a törvényeknek való megfelelést. A VW ugyanakkor nagy profitot és lehetőségeket remél, ezt pedig csak a leggyorsabbak érhetik el Schaffer szerint.

A VW korábban az ex-Google-vezető által alapított Argo AI segítségével dolgozott az önvezetésen, utóbbi azonban bezárt, a VW házon belül folytatja a munkát. Egyes elemzők szerint a VW már 2024-ben megelőzheti a Teslát, feltehetően ezen törekvés magyarázza a VW nagy terveit, sietségét is. A VW korábban egyébként olyan rendszert vázolt, amiben nem előfizetni vagy vásárolni kellene, csak a konkrét használatért, útért fizetni.

Azóta történt

Előzmények