Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
"A csoport hangsúlyozta azt is, hogy célzott támogatásra lesz szükség az elektromos kamionok nagyon magas vételárai miatt, főleg a kis- és középvállalkozások esetén." Szóval meg akarják fejni az EU-s államokat.
-
kikikirly
senior tag
Nézem Várkonyi Gábor videóit a témában, EU saját magát lövi lábon Kinával és az USA-val szemben.
Elektromos meghajtásnak van értelme személyautóknál, kamionoknál gondolom okkal beszélnek a hidrogénes meghajtásról. Hidrogénes kamion gyártási többletköltsége önmagában probléma,
Hidrogén előállítása, tárolása még nagyobb. Relatív olcsón földgázból lehet elállítani, máris nem klíma semleges, és nem fenntartható!Ennyi energiabefektetás mellett bajosan hiszem hogy zöldebb lenne mint a Diesel meghajtás, cserébe el kell rá költeeni egy valag pénzt!
Egyetlen értelmes alternatíva az elektromos kamion, már ha működik ekkora méretben és ekkora terhek szállításánál(Tesla Semi Truck-ot érdemes lesz figyelni, illetve elektromos Mercedes kishaszongépjárműről Göbi csinált nemrég tesztet Speedzone-on).[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nagyjából egy évszázada történt, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek kiszorították a lóvontatású járműveket.
És az milyen érdekes, hogy ez nem azért következett be, mert betiltották a lovakat
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Noukoum
veterán
Érdemes megnézned Szabó Péter autóipari szakértő videóit is a témában, várkonyihoz hasonlóan nagyon hiteles a munkássága és sokat lehet belőle tanulni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kikikirly
senior tag
válasz Donki Hóte #3 üzenetére
Erről van szó! Itt is versenyeztetni kéne a technológiákat, nem betiltani!
Ha annyival jobb az elektromos/hidrogénes a piac átáll magától is. -
joghurt
addikt
Csak az a gond, hogy a környezetvédelem egy rejtett költség, amit senki sem akar megfizetni. Nekem kevéssé fáj, ha egy kicsit büdösebb lesz másoknak. És versenyhátrányban vagyok, ha én költök a környezetvédelemre, a konkurencia pedig nem.
Ugyanezért virágzik a mérgező iparágak külföldre telepítése, ugyanezért az ázsiai éhbéres munkás.A tej élet, erő, egészség.
-
Hi!King
őstag
Az ázsiai éhbéres munkás kakukktojás ezek között, mivel az ázsiai éhbéres munkást azért tudja éhbérért foglalkoztatni a multi, mert egyébként annyit sem kapna. Szóval ott pont hogy előnyös, ha hagyod a piaci működést. A környezetvédelmet és más externáliákat pedig adózással be kellene árazni.
-
Sanya
nagyúr
A tesla semitruck akár megtesz 600 kilometert, vsz üresen. Teherrel, a másik kamion seggében olyan 400-at. Az 5 órányi táv, utána a munkaidőben mit csinál a sofőr? 3-6 órás töltési időkről beszélünk.
Az elemes kamion akkor érné meg, amikor teherrel, szembeszéllel, emelkedőn (Ausztriába mégy!) 9x90km, azaz 810km-t, és a kamionos parkolóban tud "tankolni"
Ha ilyet tud (tudni fog), akkor már alternativa. Amíg nem, addig csak egy kísérleti játszóház. Az EU meg dönthet akármit, a téli nyári időszámítás-váltást is eltörölték.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
kikikirly
senior tag
Szerintem hatékonyság felől kell megközelíteni a dolgot.
Elektromos autónak van annyival jobb hatékonysága mint a belsőégésűnek hogy visszahozza az árát, főleg ha termelési eszköz/sokat mennek vele.
Hidrogénnel az a problémám hogy kőolaj helyett földgázból állítod elő, költséges a sűrítése és a tárolása, valag pénzbe kerül kiépíteni a hálózatot hozzá. Egyetlen előnye hogy kőolaj helyett földgázból finomítod, minden más bonyolultabb. Élek gyanúval hogy rosszabb a hatékonysága mint a dízelnek, kvázi környezetszennyezőbb, helyi károsanyag kibocsátása lehet hogy nulla, globális felmelegedést ez nem érdekli.
Bekonnfiguráltam Mercedes Actros kamiont, súly értékeknél a következő szerepel:
Payload/fifth-wheel load: 11854kg
Gross combination weight:32000kg(Ha jól értem ez az összsúly a kamion, vontató és a maximális rakománynak együtt)
Elektromossal rakomány nélkül az aksik miatt biztos hogy nagyobb az önsúly, plusz fizikailag el kell valahová helyezni az akkumulátorokat.250T-ig terhelhető kamionról ne is beszéljünk.
Probléma hogy a kamion mérete és tömege nem egyenesen arányosan nő a Payload-dal, tehát az hogy a személy autónál kijön a matek, nem jelenti azt hogy a kamionnál is kijön.
Ha kijön nincsen semmi gond, úgyis átáll mindenki elektromosra hisz olcsóbb az üzemeltetés, belátható időn belül megtérül hisz sokat mennek vele. Marketing értékéről nem is beszélve!
Azt kell megérteni hogy ami nem hatékony az egyben nem is környezetbarát. Minden más bullshit.
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
Nuking the nukes was a bad idea...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
1dude
aktív tag
És ez a 40 cég fizesse is ki mindet
-
Alaaf Pi
aktív tag
Távolsági fuvarozásnál eleve maximum négy órát vezethet a sofőr egyben, utána pihenőt kell tartania. Ami ha jól tudom, szintén négy óra. Váltott vezetésnél lehet ezt kitolni, nyolc óra, de akkor a pihenőidő csak talán fele annyinak számít. Mondjuk a Tesla semit ez nem érinti az egyszemélyes kivitele miatt, plusz az európai teljes szerelvény hosszra vonatkozó szabályok miatt itt nem tud versenyképes lenni.
-
Hi!King
őstag
A félreértések elkerülése végett én nem a gyerekmunkára gondoltam, mert az azért felvet kérdéseket akkor is, ha mi lenne ha nem lenne. Hanem szimplán a felnőttek éhbérére. Ami valójában win-win szituáció, hiszen a multi olcsó munkaerőt kap, a helyi munkások pedig munkát, vagy jobb munkát, mint ha nem beruháznának ott a multik. A meglévő tapasztalatok alapján pedig, lásd Kína vagy Vietnam, idővel az így iparosodott országokban a saját vállalkozások is elkezdenek fejlődni, mert a korábbihoz képest egy fejlettebb környezet jön létre, jobb munkaerővel, jobb infrastruktúrával.
De ugyanez nem működik a környezetvédelemmel, mert kitiltjuk a mérgező gyárakat Európából, erre a cégek meg átviszik Indiába meg Kínába, ezzel nem oldódik meg a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"EU saját magát lövi lábon Kinával és az USA-val szemben."
Ha már usa és környezetvédelem. Vályi Pista: "mi meg Európában lassan biciklin járunk b***meg meztelenül fűszoknyában, hogy megmentsük a bolygót."
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Avicularia #16 üzenetére
Ugyanennyi energiával beírhattad volna a helyes adatokat, és akkor más is okosodhatott volna.
-
veterán
A pihenőidővel még az is nagy probléma, hogy pihenőidőben semmilyen munkát sem szabad végezni, mert ha bármilyen munkát végez a sofőr, akkor újraindul a minimum 8 órás pihenőidő.
Ezt annyira szigorúan veszik, hogy pihenőidőben még arra is nehezen lehet rávenni a sofőröket, hogy 20 méterrel odébb álljanak a teherautóval. Pl. pihenőidő alatt tankolni sem lehet, tehát ha meg akarják engedni, hogy pihenőidőben lehessen tölteni az elektromos kamionokat, akkor már át kell írni a szabályokat, ami vagy 10 évet fog igénybe venni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
APL Logistics, Arrival (UK), Avere, Avitron (PL), Cargotec (FI), CEE GTI – Central & Eastern European Green Transport Initiative, Calstart/ Drive to Zero, Contargo (DE), CNL – Council for sustainable logistics (AT), Currys, DFDS, Elocity (PL), Ekoen (PL), Ekoenergetyka (PL), Emobility Work Hub (PL), Climate Group EV100+, Colruyt Group, Fastned, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych (PL), LKW Walter (AT), Lime, Maersk (DK), Milence (former CVC Europe), Nippon Express, Novo Nordisk (DN), Oatly (SE), Orsted (DN), PIRE – Polish Chamber of Electromobility Development (PL), Platform for Electromobility, PepsiCo, PSPA – Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PL), Royal Mail (UK), Siemens (DE), SEVA – Slovak Electric Vehicle Association (SL), Schachinger Logistik (AT), Smart Freight Center, Swiss Post (CH), Stacjeladowania (PL), Tevva, Unilever, Van der Wal (NL), Vattenfall (SE), Volta Trucks (SE), WattEV (US).
Ezek a cégek. Ja, hogy az összes EV gyártó vagy olyan aki ennek az őrületnek csak az előnyét élvezné... Fasza, hogy megint mi fogjuk megfizetni aztán meg beledögleni. Tényleg egyre hajmeresztőbb ez a mondvacsinált zöldnek látszó, tőkés lobbi.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
8th
addikt
válasz Donki Hóte #23 üzenetére
Akkor legalább neki jó. Az is valami.
-
Somatom
veterán
A jelenlegi technológiával az akkus tárolás nem működik. Egy szerelvény üresen 16t. Közúton a megengedett legnagyobb össztömeg 40t. Tehát a raksúly 24t. Nálunk úgy spórol a főnök, hogy csak egy tank van a vontatón (-500Kg), a póton nincs pótkerék (tartóval -200Kg), alu támasztóláb a vas tekerős helyett (-150Kg). Ha ilyeneken spórolnak a nagyobb raksúly érdekében, akkor hogy férne bele az akkupakk?
A töltés is problémás. Parkolóhelyről is csak ugatnak, nemhogy töltőoszlopról. Pihenő csak álló járműben tölthető. A napi pihenő csak egyben tölthető, tehát az autó min. 9 órán át egy métert sem mozdulhat (a tachográf azonnal átváltana pihenőről).Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Meridian
senior tag
Mondta valaki hogy egy napelem legyártása tokkal-vonóval (azaz az alapanyag kibányászása, finomítása tisztítása, stb, panel legyártása, leszállítása, beépítése, üzembehelyezése, stb) több energiát igényel, mint az a panel az egész élettartama alatt a napeneregiáből elő fog állítani... ha ez igaz, akkor ez fájdalmas lábonlövés és nem más, mint zöldhiszti, mint például a CO2 melegíti a klímát állítás... (ami szintén ordas nagy hazugság, mivel a légkörben 100x nagyobb mennyiségű H2O az ami lefedi az összes elnyelési spektrumokat az IR tartományban, nem hagyva már szabad elnyelhető energiát se a metánnak, se a CO2-nek - azaz a szarvasmarhákat kiírtani is vétek, csupán egy vegetáriánus érdek lobbi, na meg a génmódosított szójatermesztők profitálnak mert abból állítanak elő "műhúst" - aminek szvsz vakolat por íze van. Kóstoltam már...).
Van viszont a hidrogénmeghajtás, de egyelőre hidogént is költségesebb előállítani mint amennyi hasznot ad az így előteremtett H2 égetése...
De van még a PowerPaste nevű anyag, amit a német Frauenhofer Intézetben találtak fel és kísérleteznek a gyártásával.
Ez is egy jó hidrogénforrás, csak kérdés, menyire olcsó az előállítása? Gazdaságos tud-e lenni? Alapanyag bőven van hozzá, mivel magnézium, oxigén meg víz kell hozzá... mindháromból bőven van. -
NoZoli
tag
Nem vagy képben a Semi tudásával.
37 tonna összsúllyal, hozta az 500 mérföldet és még így is 4% maradt az akkuban. Volt ám emelkedő is! -
NoZoli
tag
válasz Donki Hóte #22 üzenetére
Infrastruktúra! A pihenőhelyek úgy kell legyenek kialakítva, hogy ott legyen a töltési lehetőség. Megáll és mielőtt nyomogatná a pihenő vagy szünet kezdését a tacho-n, max. két perces művelettel, rádugja a töltőt. Mire letelik a pihenő/szünet, befejeződhet a töltés is.
-
#56573440
törölt tag
az a baj hogy nagyon szűken nézed a képet... 37 tonna összsúly oké. Ebből mennyi volt a hasznos teher? Még mindig nincs hivatalos érték megadva a vontató tömegre, ha pariban lenne a dízel megoldásokkal azt fanfárokkal harsognák... De nem teszik. Valszeg okkal...
Ahogy megint csak addig gondolkozol infrastruktúra szinten hogy oké legyen több pihenő és oszlop. Mert az oszlop termeli az áramot? Nem? Az infrastruktúra fejlesztést nem a pihenők építésével és a töltőoszlopok felhúzásával kell kezdeni, oda el kell juttatni a dzsúzt, és azt valahol meg is kell termelni... Azt az ifrát viszont nem húzod fel egy hónap alatt... Amíg ez ilyen szórványos izé addig oké, de ha tömegesen akarunk ilyeneket csinálni amögé durván sok erőmű kell... Ha fosszilis akkor a szarnak is adunk egy pofont, atomot nem építesz egy évtizednél hamarabb jelenleg, aksis napelempark minden pihenőnél meg olyan horribilis költség lenne ami az olcsó tankolást verné durván haza...
-
Meridian
senior tag
"nem az
az alufóliasisakban az a jó, hogy könnyű méretre igazítani"Kérlek... mondj valami konkrétabbat ezzel kapcsolatban... tehát ami kérdéses számomra is, mert nem néztem utána: mennyi energia költsége van egy napelem üzemebe helyezésének (beleértve az előállítást, gyártás, szállítást, stb-ket is) és mennyi az élettartama, és kihelyezési ponttól függően mennyi energiát fog megtermelni?
Nos? Valami konkréum van is, vagy csak a divatos lózungod, amit leírtál?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Egy kamionparkolóban van hogy 200 kamion is parkol. Kiváncsi vagyok, hogy ki fog 200 töltőoszlopt telepíteni, hogy minden pihenőidejét töltő kamion mellé jusson egy.
(mert a szabály az, hogy pihenőidőben mozdulni sem lehet a kamionnal, tehát nem tudsz átállni a töltőoszloról a tárolóhelyre, tehát minden álló kamion mellé kellene egy oszlop).
A másik probléma az, egy Semi méretű kamionhoz a TESLA a megacharger töltőt ajánlja , ami 1 MW töltési teljesítményt ad le. De ha csak 250 kW teljesítményű töltőből telepítenek 200 db-ot (9 óra alatt az is feltölti), akkor az 50 ezer kilowatt, vagy 50 megawatt teljesítményt igényel.
Tudod te, hogy mennyi 50 MW? Egy paksi blokk 500 MW, vagyis egy ilyen kamionparkoló egy paksi blokk teljesítményének a 10 %-át rögtön megenné
Értem én, hogy majd a fejlesztés után Paks akár tízezer teherautó töltését is tudja biztosítani, de ha a teherautók felszívják az áramot, akkor az összes magyar áramfogyasztó honnan jut majd áramhoz
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Feketelaszlo
senior tag
Fordítva is lehet gondolkodni: a jelenlegi akkus technológiával a hosszú távú fuvarozás nem működik. De nem baj, mert Európa tele van vasúti és vízi szállítmányozási útvonalakkal, csak használni kell őket - ráadásul ahogy a bányászat és nehézipar egy része szép lassan leépül óriási kapacitások fognak rajta felszabadulni. Mármint félre ne érts - eszem ágában sincs a kamionosok megélhetésébe gázolni, de a jelenlegi iszonyatos igényben erősen közrejátszik, hogy a vállalatvezetők és menedzserek körében trendi lett minden folyamatot Just-in-time módon megtervezni. Ha nem másnapra kéne a szállítmány a gyáraknak, üzleteknek, üzemeknek hanem 2-3 hetes raktárkészlettel működnének akkor mindjárt csak negyed-ötötdannyi nemzetközis kamion járná az országutakat.
-
NoZoli
tag
válasz #56573440 #31 üzenetére
Arra reagáltam, hogy "A tesla semitruck akár megtesz 600 kilometert, vsz üresen. Teherrel, a másik kamion seggében olyan 400-at."
Teljesen mindegy, hová teszed a töltőt, akkor is oda kell juttatni a delejt. Hálózatfejlesztés az elektromos autók/teherautók nélkül is kell. De valószínűleg, ha az üzemanyag gyártás (+szállítás, kiszolgálás) energiáját megspóroljuk, máris nem kell akkora többletkapacitás a hálózatra. Az olcsóbb akku-technológiákkal, már nem biztos, hogy annyira drágítaná a tankolást. -
veterán
válasz Feketelaszlo #34 üzenetére
a jelenlegi iszonyatos igényben erősen közrejátszik, hogy a vállalatvezetők és menedzserek körében trendi lett minden folyamatot Just-in-time módon megtervezni.
Jaj
Ez nem trendi dolog, hanem nagyon komoly gyártásszervezési folyamat nagyon komoly pozitív eredménnyel. Ha 2-3 heti raktárkészletet kellene tárolni, akkor egyrészt egy autógyár kétszer, háromszor akkora területet foglalna el, mint ma, másrészt a raktárkészletet többször kellene az üzemen belül (ráadásul nagyobb távról) mozgatni, tehát amit megnyernél a ritkább beszállítás miatti üzemanyag csökkentésen, azt többszörösen elveszítenéd a gyáron belüli anyagmozgatás energiaigénye miatt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
válasz Feketelaszlo #34 üzenetére
Egyszer számoltam, hogy a német A8 -on 15 kamion jött egy perc alatt. Éjszaka nyilván kevesebb, ezért átlagoljunk 10 -re! Egy pótkocsi 13,5m. Percenként 135m, tehát tíz percenként kellene másfél kilóméter hosszú szerelvényeket megrakni és elindítani. Ez lehetetlen. Ráadásul az állomásokra/ról is el kell valahogy juttatni az árut.
Miért nem lehet megfordítani ezt a parkoló projectet és először a mostani kamionállománynak elegendő parkolót építeni? Egymás hegyén-hátán éjszakázó kamionokat nem lehet tölteni. Nem látom az erre irányuló törekvést.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Meridian
senior tag
közben túrtam a netet és egyelőre semmi konkrét számot nem találtam. Csakis olyan cikkeket, amelyek CO2 kibocsájtás szempontjából vezették le azt hoyg a napelem az "zöld".
Oké, ezt eddig is tudtuk.
De mennyi energia kell a teljes előállításához és üzembe helyezéséhez, na ilyet nem találtam sehol. Márpedig ugye az energiamegmaradás törvénye az itt is számít... ha nem lenne más energia forrásunk mint csak napelemes erőművek, akkor tudnánk-e napelemet gyártani ezzel önfentartható módon?Azaz ugyanaz a probléma mint a jelenlegi fúziós erőművekkel: tudjuk-e úgy működtetni, hogy a belefecölt energia mennyiség mellett a kivett energia több lesz...? Mert ha nem, akkor valójában nem életképes a dolog.
Észrevétel, az egyik cikkben egy komment is volt, ami felhívta a figyelmet arra hoyg a napelemek önmagukban nem elegek, kell még mellétenni megfelelő akkumulátor kapacitást is (vagy valamilyen energiatároló rendszert), mivel éjjel nem süt a nap. Néha nappal sem, de az most mindegy is.
A napelemek szilícium ostyáinak előállítása számomra elég energia igényesnek tűnik... (de hogy mennyire, sajnos konkrét számokat nem találtam) egyrészt eleve a bányászat sem egyszerű, másrészt 1000 fokra kell hevíteni, majd ugye darabolás, szeletelés stb.
Sajnos a cikkek nem foglalkoznak mással mint hogy ezzel mennyi CO2 kibocsájtás előzhető meg... de mint mondtam - és ez fizikai tény - a CO2 valójában nem tényező a klíma változásában. Ez sajnos csak egy lobbi, amivel pénzt húznak ki mindenki zsebéből. Az hogy a CO2 nem nyel el IR energiát (bár képes lenne rá, de itt a hangsúly azon van hogy a jelenlegi légköri összetételben nem tud, nem pedig szárazon önmagában!) azt már több kísérlettel, mérésekkel bebizonyították, csak éppen nem pofáznak róla, mert a CO2 lobbi sokkal erősebb, mint pár "megszállott" fizikus, vagy klímatológus... (egyikben van pénz, a másikban meg nincs... és mint tudjuk: pénz beszél, kutya meg ugat)
[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz Donki Hóte #33 üzenetére
Egyrészt, nem feltétlenül kell 50 MW. Mert nem mindegyik töltő fog, teljes terhelésen menni, folyamatosan. Másrészt, az ilyen helyekre muszáj lesz így is-úgy is, akkus rásegítés a töltőkre.
-
8th
addikt
válasz Feketelaszlo #34 üzenetére
"a vállalatvezetők és menedzserek körében trendi lett minden folyamatot Just-in-time módon megtervezni." Nem trendi lett hanem csak így működik a dolog. Az a 29 tartálykocsiból álló vasúti szerelvény amit a képen látsz a viterra növényolajgyártó néhány napos termelése. 2-3 hét alatt 4-5x ennyi vagont kéne valahol tárolni de ezzel párhuzamosan gondoskodni kellene arról is, hogy a feldolgozandó alapanyagot szállító vagonok mozgása is zavartalan legyen. Ez logisztikailag kivitelezhetetlen. A bezárt mellékvonal miatt itt 2007óta nincs személyszállítás így gond nélkül félretolhatnák egy mellékvágányra őket nem akadályoznának vele senkit. De 120-150 kimenő és minimum 1,5x annyi bejövő vagont? Hová? Ki van itt számolva percre pontosan minden.
-
Meridian
senior tag
válasz Donki Hóte #36 üzenetére
"Ez nem trendi dolog, hanem nagyon komoly gyártásszervezési folyamat nagyon komoly pozitív eredménnyel."
És amikor a környezet megváltozik (lásd most háború, vagy lásd amikor a magyar-szerb határt lezárták a migránsok miatt), akkor ez a leggyengébb pontja a rendszernek, azaz nagyon hamar igen költségessé tud változni ez az amúgy valóban hatékonységnövelő rendszer.
Na, ez utóbbival viszont nem igazán foglalkoztak ezidáig...
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #36 üzenetére
azt többszörösen elveszítenéd a gyáron belüli anyagmozgatás energiaigénye miatt
gyáron belül azért könnyebb akár helyben megtermelt árammal villanyos szállításra átállni
-
Meridian
senior tag
Aha. Jól van akkor, csak ennyit tudsz, de minek reklámozod ezt?
-
kikikirly
senior tag
,,Az olcsóbb akku-technológiákkal, már nem biztos, hogy annyira drágítaná a tankolást."
Szilárdtestről láttam Horváth András legutóbbi videóját/interjúját, nem jövőhétre lesz kész maradjunk annyiban. Más ígéretes technológiákról is beszélnek(Ezek az autómobilitásban az alacsonyabb energiasűrűségük miatt használhatatlanok, erőművi helyhez kötött áramtárolásra alkalmasak), de ki tudja mikorra lesz ezekből tömeggyártott, kereskedelmi forgalomban kapható termék.
Szóval mit értesz az olcsóbb akku-technológiák alatt?[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
válasz arnyekxxx #42 üzenetére
egyébként az aluminium ha már szóba került, az is kell a napelemhez, ennek előllítása is energiaigényes. Persze van újrahasznosítás.
https://www.tisztajovo.hu/kornyezetvedelem/2022/03/02/bajban-a-napelemgyartas-elfogyhat-az-aluminium
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Ez nem oldja meg a tárolási problémát. Pl. a német UPM papírgyárak energiatakarékosságból leállnak szombaton. Ezáltal nem dolgozzák fel a beérkező használt papírt, megtelnek a hangárak, több órásra nő a lerakodásra érkező kamionok várakoztatása.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Feketelaszlo
senior tag
Az agrár iparban nem vagyok otthon, de a Viterra fő kereksedelmi partnerei nem mind ugyanúgy a Duna mentén találhatóak? Mármint ha van olyan kkv vevő aki kis tételeket vásárol akkor neki nyilván logikus a tartálykocsis kiszállítás, de azért az elég szégyen lenne, ha ott van a foktói kikötő és Szerbiába, Ausztriába vagy Romániába közúton szerencsétlenkednék el az árut, de még Dunaföldvárra vagy Százhalombattára is.
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft