Majdnem 10 évbe telt, mire észrevett egy felhős hibát a Toyota

2,15 millió járműtulajdonost érintett Japánban ez a felhős baki, de folyamatosak a hasonló esetek, amerikai kormányzati dolgozók adatai is kiszivárogtak.

A Toyota a napokban közölte: Japánban 2,15 millió ügyfél járműadatai voltak nyilvánosan elérhetőek nagyjából az elmúlt 10 évben – ez mindenkit érintett, aki 2012 óta használta a fő felhős platformokat. A T-Connect és a G-Link is érintett.

Mindez emberi mulasztás miatt történt, és a Lexus modellek tulajdonosait is érintette. Igen kínos hiba ez, főleg annak fényében, hogy minden gyártó az AI, az önvezetés, az állandó járműkapcsolat és felhős elérés irányába mozdul.

A Toyotánál a hiba 2013. novembere óta állt fenn, emberi hibából fakadt: egy felhős rendszer nyilvánosra állítottak, és ebből derült ki mindenféle járműadat, többek között az autó helyzete is. A cég szerint visszaélés nem történt.


[+]

Miért telt 10 évbe, hogy ezt észrevegyék? Állítólag sem aktív érzékelőmechanizmus, sem tevékenység nem volt a cégnél arra vonatkozóan, hogy nyilvánossá vált dolgokat észleljenek. Most viszont külön rendszerrel auditálják majd a felhős beállításokat, folyamatosan monitorozzák a beállításokat, a dolgozókat pedig továbbképzik. A külső hozzáféréseket blokkolták, minden felhős megoldás kapcsán vizsgálat indult.

Hatalmas adatszivárgás egyébként gyakran van Japánban, legutóbb az NTT DoCoMo 5,29 millió ügyfele volt érintett. És ez az USA-ban sem ritka: az amerikai közlekedési minisztériumnál történt friss adatszivárgás miatt 237 ezer jelenlegi és korábbi kormányzati dolgozó személyes adai kerültek nyilvánosságra.

Azóta történt

Előzmények