Hirdetés

A YouTube és a Facebook adatgyűjtési szokásait vizsgálja az FTC

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság nyomozást indított kilenc nagy technológiai szereplővel szemben: az Amazon, a ByteDance (TikTok), a Discord, a Facebook, a Reddit, a Snap, a Twitter, a WhatsApp és a YouTube adatgyűjtési szokásait vizsgálják.

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) ezen a héten indította el az egyik újabb nyomozását, amelynek keretében arra kíváncsi, hogy a legnagyobb technológiai és a közösségi médiában tevékenykedő vállalatok hogyan és milyen céllal gyűjtik az adatokat.

Hirdetés

A vizsgálatot kilenc óriással szemben kezdik meg: ezek között ott van az Amazon, a TikTok anyacége, a ByteDance, a Discord, a Facebook, a Reddit, a Snap, a Twitter, a WhatsApp és a YouTube is. A vállalatoknak 45 napjuk van, hogy elárulják a hatóságoknak, hogyan gyűjtik be és használják fel a felhasználóik személyes adatait. Arra is kíváncsiak, hogy az adatok miként határozzák meg azt, hogy milyen hirdetéseket és tartalmakat látnak az emberek. Azt is tudni akarják továbbá, hogy a személyes adatokat is felhasználják-e az adatelemzésekben és algoritmusokban.

A Twitter szóvivője jelezte, hogy most is igyekeznek minden információt megadni az FTC számára annak érdekében, hogy tisztázzák, hogyan működteti a szolgáltatásait a cég. A Discord szintén jelezte, hogy komolyan veszik a magánszféra problémáját, és szívesen válaszolnak a hatóságok minden kérdésére.

Amennyiben a bizottság jogellenes magatartást tapasztal a cégek bármelyikénél, akkor az érintett felek szankciókra és jogi intézkedésekre számíthatnak.

A hatóságok szerint az érintett digitális termékek lehet, hogy azon egyszerű céllal jelentek meg anno, hogy összekapcsolják az embereket és fokozzák a kreativitást; de mostanra az üzleti modell nem a felhasználók tevékenységének támogatásáról, hanem annak a pénzzé tételéről szól, a teljes szektorban. Ez az új irány pedig egyet jelent azzal, hogy az ágazat mindent tudni akar az emberek magánéletéről.

A nagy tech cégeken általánosságban is egyre nagyobb a nyomás - a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság például eladatná a Facebookkal az Instagramot és a WhatsAppot.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények