A GVH 2006 végén indított eljárást a T-Online Zrt. ellen, ugyanis a cég reklámjaiban azt ígérte, hogy a fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól. A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós. A reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, akkor a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy bizonyos köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősülnek-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL-szolgáltatás alapját képező nagykereskedelmi szolgáltatást, szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. Mivel a Magyar Telekom nagykereskedelmi szerződési feltételei szerint új felhasználónak csak az számít, akinek a szerződéskötést megelőző három hónapban nem volt ADSL-szolgáltatásra szóló szerződése, így T-Online szolgáltatását ingyen kipróbáló, ám azt végül igénybe nem vevő, más szolgáltatónál próbálkozó ügyfelek eleshettek a kedvezménytől.
A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó – számukra kedvezőtlen – következményekkel. Mivel más szolgáltatók a kedvezményeket nemcsak az új, hanem a régi ügyfeleknek is megadták, ezért a fogyasztók épp az efféle információra alapozva gondolhatták, hogy a próbahónap után más szolgáltatóval kötnek a T-Online áraihoz és egyéb szolgáltatási feltételeihez mérten jobb feltételekkel szerződést. Ám ha ezt tették, akkor elveszthették a kedvezményes tarifára vonatkozó jogosultságukat.
A T-Online tévéreklámjaiban kifejezetten arra utalt, hogy kötöttség és költség nélkül lehetett a próbahónapot igénybe venni, illetve hogy nem kell a fogyasztónak elköteleznie magát. Ráadásul a „próbahónap” kifejezés a hétköznapi szóhasználatban arra utal, hogy kötöttségek, kötelezettségek nélkül lehet valamit tenni a próbaidőszak alatt. A GVH szerint azonban nem bizonyult igaznak a kötöttségtől való mentesség.
Mindezek miatt a GVH a fogyasztók megtévesztésért 7 millió forintra bírságolta a T-Online Zrt.-t. A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul az ADSL-piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig csak a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
Megtévesztő reklám miatt büntették meg a T-Online-t
- Írta: Dajkó Pál
- Forrás: IT café
- Kapcsolódó cégek:
- T-Online Magyarország
Azóta történt
-
Szegeden nyitott call centert a Magyar Telekom
A társaság négy városba koncentrálja a csoport cégeit kiszolgáló ügyfélszolgálatokat.
Távközlés 0
-
Ingyen tanít internetezni a T-Online
A szolgáltató ígérete szerint minden megyébe eljut a Telekom Internetakadémia.
Távközlés 2
-
Reklámcsajokkal nyúlták le a fogyasztókat – súlyos bírság lett a vége
Friss döntése szerint a maximális bírságot szabta ki a GVH megtévesztő hirdetések miatt a társkereső szolgáltatásra.
Távközlés 15
-
Közel 1,4 millióan lógunk széles sávon
Az NHH jelentése szerint egy év alatt 305 ezer új előfizetéssel bővült a piac.
Távközlés 0
Előzmények
-
Nem volt meg a reklámozott sávszélesség, megbüntették a UPC-t
Már a második hazai internetszolgáltatót veszik elő azért, mert elméleti maximumokat ad meg a hirdetéseiben. De ez még csak a kezdet.
Távközlés 1
-
40 milliós bírság a UPC-nek
Elutasították a szolgáltató fellebbezését: marad a büntetés az ügyfelek előzetes értesítésének elmulasztás miatt.
Távközlés 2
-
Akciós volt, de nem volt – százmilliós a bírság
Hiába keresték a vevők a katalógusban meghirdetett leárazott termékeket, azok már az akció indulásakor hiánycikkek voltak.
Mérleg 15
-
Az Invitel szigorúan fellép a csalók ellen
Az Invitel Távközlési Zrt. közleményt adott ki a társaság nevével visszaélők elleni fellépésükről.
Távközlés 2
Hirdetés
Miért jók az SSD-k és hogyan válasszuk ki a legjobb meghajtót?
PR Az SSD (Solid State Drive) meghajtók legnagyobb előnye, hogy nem forgó lemezeken, hanem memóriában tárolják az adatokat, ami sokkal gyorsabb elérést tesz lehetővé, hatékonyabbá téve a munkafolyamatokat.
Percről percre
ph Az ASUS ultrabookjának Snapdragonnal szerelt változata mutatja meg igazán a Qualcomm platformjának képességeit.
ma Az Ankerhez tartozó márka összecsukható fejhallgatója kényelmet és összecsukhatóságot ígér a zajszűrés mellett.
ph Számos felhasználó panaszkodik működésképtelenné vált GeForce RTX 5090D és 5090 VGA-ra, de nem tudni, hogy mi történik.
lo A régi gépek előtti ima a bedöglés ellen elég lehetne, de abban nincs semmi kiszámíthatatlan. VIA, 440, i815 esetleg SiS? A PC legendás korszaka, sokadjára ismét tiszta vizet önthet a pohárba.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest
- Leradírozza az S26 Ultra a szelfikamerát?
- Fujifilm X
- Yettel topik
- OLED TV topic
- Milyen videókártyát?
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple notebookok
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- További aktív témák...