Hirdetés
A Sony az idei E3-at PR szempontból egyértelműen győzelemként könyvelheti el a Microsoft felett. Az Xbox One kapcsán kifogásolt kritikus pontok mindegyikében (online kapcsolat, a játékok kölcsön- és eladhatósága, ár) alávágott a konkurenciának, és ezzel jócskán sikerült megnövelnie a szimpátiát az új PlayStation iránt – nem csak a leendő vásárlók, de még a szaksajtó körében is. Pedig a Sony megoldásai a valóságban nem annyival jobbak, mint amennyire az elmúlt napok pozitív hírfolyama sugallja – mondhatni, a Microsoft inkább más szemszögből közelíti meg a vélhetően alaposan átalakuló játék- és szórakoztatóipart –, de a japánok kommunikációs stratégiája most kétségkívül jobb volt.
A jól sikerült kampány hatására a cég megemelte belső előrejelzéseit a PS4 értékesítésével kapcsolatban, mondta el Andrew House, a Sony Computer Entertainment International vezérigazgatója a Wall Street Journalnak, de a vezető pontos számot nem mondott. Annyit viszont hozzátett, hogy a kereslet jócskán meghaladhatja majd a kínálatot. Jack Tretton, a Sony Computer Entertainment America elnöke szerint a Gamestop annyi PS4-et akar, amennyit a japán cég csak le tud szállítani, és ezt a Gamestop egyik szóvivője is megerősítette. Az Amazon pedig már nem vesz fel előrendelést a Launch Editionre, bár a többi kiadás egyelőre még elérhető.
A Sony stratégiája kifizetődő lehet (szó szerint), mert bár megeshet, hogy az új konzolból megjelenésekor mégsem lesz hiány, de az ilyen hírek szivárogtatása, valamint a „jófiú” imázs önbeteljesítő hatást érhet el.