Hirdetés

Újabb Xbox One hátraarc, jöhetnek az indie játékok

A Game Informer írt róla ma először, majd a Microsoft később hivatalosan is megerősítette, hogy változtat eredetileg bejelentett koncepcióján, és az Xbox One-ra (illetve az azt „tápláló” online kiszolgáló platformra, a Live-ra) bárki fejleszthet és kiadhat játékot, anélkül, hogy lenne kiadói partnere.

Hirdetés

A Microsoft eredeti elképzelését rengeteg sikeres indie fejlesztő kritizálta éles hangon, hiszen miközben a Sony a PlayStation 4, a Nintendo pedig a Wii U kapcsán nem fogalmazott meg ilyen korlátozásokat, a Microsoft gyakorlatilag ellehetetlenítette volna az önálló fejlesztők vagy kis, független stúdiók munkáját az Xbox One-ra. Néhány fejlesztő egyenesen odáig ment, hogy kijelentette, soha többet nem fog a Microsofttal dolgozni.

Úgy látszik viszont, hogy a redmondiak igen rugalmassá váltak az Xbox One kapcsán az eredeti elképzelések radikális megváltoztatásában. Első ütemben a kvázi-állandó online kapcsolat, a használtjáték-politika, a régiókorlátozás és a játékkölcsönzés korlátozása esett áldozatul a népharagnak (bár a kép nem ennyire egyértelműen fehér és fekete), most pedig a fejlesztői politika terén is felpuhult a Microsoft, sőt, néhány extrával is próbálja kiengesztelni az elmúlt hónapokban felbőszített fejlesztőket.

A ma kiadott állásfoglalás szerint szabad az út az indie fejlesztők előtt, ezentúl mindenki kényére-kedvére fejleszthet és adhat ki játékot az új Xboxra (persze, az általános követelményeknek azért meg kell felelnie), sőt, akár AAA kategóriás címek kiadására is lehetőség lesz ily módon – persze ilyenkor a fejlesztőknek számolnia kell a vélhetően jóval csekélyebb marketingtevékenység várható negatív hatásaival is. A fejlesztők természetesen mindent kihasználhatnak majd, legyen szó az új Kinectről, trófeákról, Smartglassról vagy a felhőről. A bevétel elosztásáról még nem közöltek konkrét számokat, de várhatón a fele-fele megoszlásra lehet számítani a fejlesztők szerint, és a Microsoft is arra utalt, hogy a rendszer nem nagyon fog változni a jelenlegihez képest. További jó hír a fejlesztők számára, hogy a tanúsítási időt 14 napra tervezi csökkenteni a vállalat, ami jelentősen meggyorsíthatja a kiadási és frissítési folyamatokat.

Major Nelson a Twitteren közölte a jó hírt
Major Nelson a Twitteren közölte a jó hírt

Az is kiderült, hogy a fejlesztéshez nem kell majd speciális hardvert (devkitet) beszerezni, mert szoftveres úton minden Xbox One-on engedélyezhető lesz a fejlesztői mód, bár ez a funkció induláskor még nem lesz elérhető. Az ezzel járó biztonsági kockázatok kezeléséről viszont – érthető okokból – semmit nem mondtak.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények