A közelmúltban többször is felmerült, hogy a jelentős veszteségekkel küzdő Panasonic esetleg leáll a plazmatévék gyártásával, vagy akár az egész tv üzletágát is megszünteti. Még a cég vezetése sem tagadta, hogy minden lehetőséget alaposan megvizsgálnak, és végső esetben a gyártás leállítása mellett is dönthetnek.
Kazuhiro Tsuga, a cég elnöke a napokban ismertette azt a hároméves tervet, mellyel szándékaik szerint újra növekedési pályára állítanák a vállalatot, és ez alapján a kérdés – legalábbis a következő néhány évre – eldöntetett, a Panasonic tv-k velünk maradnak. A japánok 2,7 milliárd dollárt terveznek költeni a tv, mobiltelefon és félvezetőgyártó divíziók átalakítására, de könnyen lehet, hogy az összeg jelentős része az esetleg szükséges leépítésekkel kapcsolatos költségekre fog elmenni. Japánban ugyanis nagyon szigorúak az elbocsátási feltételek, egy-egy végkielégítés akár háromévnyi munkabér kifizetését is jelentheti, ezért a tömeges leépítéshez csak a legvégső esetben szoktak nyúlni.
Az átszervezés keretében a jelenlegi 88 üzleti egységet 49-be fogják konszolidálni, négy nagy divízió alatt. A jövőben az autóiparra (akkumulátorok, szórakoztató rendszerek) és környezetbarát otthoni infrastruktúra megoldásokra fognak koncentrálni, és csökkentik tevékenységüket a veszteséges szórakoztatóelektronikai szegmensben.
A Sharphoz és a Sonyhoz hasonlóan a Panasonic tv üzletágára is hatalmas csapást mértek dél-koreai versenytársai az utóbbi 4-5 év során. A Samsung és az LG olcsóbb termékeikkel és agresszív marketingpolitikával mára a piac döntő hányadát meghódították, és az egykor piacvezető japán gyártók túl lassan alkalmazkodnak a megváltozott viszonyokhoz.