Nemrég írtunk róla, hogy a játékipar mind erősebben törekszik arra, hogy hirdetések kerüljenek bele a világszerte százmilliók által használt programokba, s a Google is lát ebben fantáziát.
Hirdetés
E tendenciára és lehetőségre természetesen a politikusok stábjai is felfigyeltek. Az internetes megjelenési formákat kampányában maximálisan kihasználó Barack Obama az első amerikai elnökjelölt, aki egy újabb mediális lehetőséget fedezett fel magának: hirdetési helyeket vásárolt videojátékokban is, hogy egy újabb utat találjon a 18–34 éves korosztályhoz (az Egyesült Államok minden harmadik háztartásában van legalább egy a három vezető játékkonzolból).
A hírügynökségek jelentései szerint Obama stábja megállapodott az Electronic Arts játékfejlesztő és -kiadó céggel, hogy 18 internetes játékukban, így például a Madden NFL 09, a Need For Speed és a Burnout Paradise nevűekben is vásárolhatnak felületeket, melyeket a választási kampány céljaira használnak fel. Ezekben a játékokban a való világhoz hasonló módszerekkel fognak hirdetni: az autóversenyes játékban például „út menti óriásplakátokon”.
A hirdetések, melyeknek áráról a felek nem nyilatkoztak, november 3-áig lesznek láthatóak.