A Google új fegyverét úgy hívják: Ad Planner

Ahogy tegnap már jeleztük, a Google tegnap egy New Yorkban tartott szakmai konferencián bejelentette új szolgáltatását, az Ad Plannert. Ez az ingyenes eszköz a hirdetőknek nyújt fontos információkat a weboldalakról, hogy hatékonyabban helyezhessék el hirdetéseiket.

Az Ad Planner hasonló a múlt hétvégén indult, a nagyközönségnek szánt Google Trends for Websites nevű szolgáltatáshoz, ám annál már fejlesztésének e korai szakaszában is professzionálisabb – pontosabban a Google Trends for Websites az Ad Planner „light” változata (az eredeti tervekben csak az Ad Planner elindítása szerepelt, később döntöttek a kisebb tudású verzió bevezetéséről).

A mintaként kiadott screenshoton is látható, hogy a látogatottsági adatok mellett az Ad Planner információkat nyújt a látogatók neméről, koráról, képzettségéről és jövedelméről is. Lehetőség van úgynevezett médiatervek elkészítésére is, s ezeket .csv fájlok formájában exportálni lehet más alkalmazásokba, esetleg a nemrég a Google által felvásárolt DoubleClick Media Visor nevű szolgáltatásába, alkalmazásába, ahol tovább lehet részletezni a kampánytervet.

Google Ad Planner
Nagyításhoz klikk! a képre

Az Ad Plannert kifejezetten a hirdetőknek szánják (jelenleg még a tesztfázisnál tartanak, ezért korlátozott számú, előre regisztrált jelentkezőt hívnak csak meg), akiknek e rendszer arra nem biztosít lehetőséget, hogy a honlaptulajdonosokkal közvetlen interakcióban lépjenek.

A felkínált adatokat a hivatalos közlemény szerint az Ad Planner több forrásból gyűjti össze. Ezek között szerepelnek a keresőből kinyert adatok, a Google Analyticsban, a felhasználók előzetes hozzájárulásával anonim módon megosztható információk, külső forrásból, szintén önkéntesen megosztott fogyasztói-kereskedelmi adatok, illetve külső piackutató cégek adatai. Ezeket a Google szoftvereivel dolgozzák fel. A demográfiai adatokat külső cégektől szerzik, és egy algoritmus segítségével korrigálják őket – ezek az információk egyelőre csak az Egyesült Államokra vonatkoztatva érhetőek el.

A pontos forrásokra, illetve módszertanra vonatkozó kérdések elől a Google szakemberei kitértek, arra hivatkoztak, hogy az ilyen típusú méréseket komolyan befolyásolja az, ha az alanyok ismerik a játékszabályokat, s el akarják kerülni azt, hogy a Google módszertanát és forrásait megismerő weboldal-tulajdonosok trükközzenek a számukra kedvezőbb eredmények elérése érdekében.

A piacukra betörő ingyenes szolgáltatás által érintett nagy elemző cégek jórészt még nem kommentálták az Ad Planner megjelenését.

Azóta történt

Előzmények