Kétmilliárdos kormányzati informatikai fejlesztést zártak le

A NISZ által megvalósított projekt fő célja az volt, hogy az érintett intézmények különálló informatikai struktúráját egységes rendszerbe vonja, azaz központosított, egységes, korszerű szolgáltatások váltsák ki a különböző szervezeteknél működő informatikai megoldásokat. A NISZ úgy látja, hogy a 2 milliárd forint költségvetésű projekt nyolc intézményben csaknem háromezer közigazgatási dolgozó munkáját tette hatékonyabbá úgy, hogy közben az igénybe vett informatikai szolgáltatások olcsóbbá és magasabb színvonalúvá váltak az érintett intézmények részére.

A 2011. július 1-jén megkezdett projektben a Belügyminisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, a Miniszterelnökség, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Vidékfejlesztési Minisztérium, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság eltérő informatikai rendszereit egységesítették és vonták egy ellátási körbe. Az ún. Egységes Infrastruktúrán (EI) belüli munkaállomások és felhasználók támogatását a NISZ végzi.

Egységesítés

A tájékoztató szerint a projekt során a NISZ munkatársai a központi címtárat egységesítették (doménkonszolidáció). Az elavult munkaállomásokat (2640 db PC, 350 db notebook) korszerűre cserélték, és standard környezettel telepítették újra annak érdekében, hogy az újonnan bevezetett és a NISZ által üzemeltetett menedzsmentrendszerek hatékonyan működjenek. Az új desktopkörnyezetnél mindenhol azonos, korszerű platformot telepítettek és az Open Document Format (ODF) formátum vált alapértelmezetté. Az új menedzsmentrendszereknek köszönhetően immár egységes rendszerfelügyelet és szoftvergazdálkodás működik az Egységes Infrastruktúrán belül. A projekt keretében csoportmunka-alkalmazásokat telepítettek, amelyeknél biztosított a távoli elérés lehetősége is.

Bővítés

A KKIR projekt keretében a NISZ egymást helyettesítő (georedundáns) szerverkörnyezetet alakított ki, ezzel nőhet a kibővült EI rendszer rendelkezésre állási ideje, az üzem- és IT-biztonsági megoldásokkal kiegészülve pedig tovább javul a szolgáltatás színvonala.

A beszámoló kitér arra, hogy a NISZ munkatársai e-learning oktatásokkal és személyes konzultációs lehetőségekkel segítettek a KKIR projektben érintett intézmények dolgozóinak, hogy zökkenőmentesen álljanak át az új informatikai rendszerre.

A 2013 októberében lezárult KKIR projekt folytatásának tekinthető a „KKIR2” – a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer Kiterjesztése elnevezésű – projekt, melynek célja a központi közigazgatásban használt végfelhasználói eszközök már megkezdett modernizációjának kiterjesztése valamennyi felhasználóra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NISZ

Azóta történt

  • Jön a „bőröndös” okmányiroda

    A közigazgatási rendszer informatikai fejlesztésének következő lépcsőjében a modernizálás mellett az egységesítésre helyezik a hangsúlyt, emellett bővítik az elérhető szolgáltatások számát is.

  • EDR-projekt: jöhetnek az új bázisállomások

    A szolnoki és fehérvári központok modernizációjával megnőtt a kapcsolóközpontok kapacitása, ami lehetővé teszi, hogy új bázisállomásokat integráljanak az EDR-hálózatba.

  • Felgyorsulnak az állami IT-hálózatok

    November végén zárul a kormányzati intézmények telephelyein a végberendezések modernizációja, amelyben a NISZ Zrt. uniós támogatással cserélte korszerűbbekre az állami intézmények hálózati berendezéseit.

Előzmények