Érett gyümölcsként hull a Yahoo! a Microsoft ölébe

Hirdetés


Az érintettektől már tegnap kiszivárgott a nagy hír: a Microsoft végre meg tudta győzni a Yahoo! vezetőinek többségét, hogy közösen nagyobb eséllyel veszik fel a küzdelmet a Google-lal az online hirdetési piacon, így – egyelőre csak a hirdetési területet illetően – a két cég együttműködési megállapodást köt, melyet valószínűleg szerdán fognak hivatalosan bejelenteni, mivel vannak olyan részletkérdések, melyekről még folyik az egyeztetés.

Mi is beszámoltunk róla, hogy a Microsoft vezérkara a hónap közepén testületileg elutazott a Yahoo! központjába, hogy egyeztessenek egy lehetséges együttműködési szerződésről. A már sagává hízott történet évekkel ezelőtt kezdődött, amikor a Microsoft kéretlen ajánlatot tett a Yahoo!-ra, ám hiába került egyre mélyebb válságba az Amerikában és Ázsiában komoly piaci részesedéssel rendelkező keresőcég, az akkori vezetők határozottan visszautasították a redmondiak ajánlkozását. Az egyre nehezebb helyzetbe kerülő Yahoo! részvényesei közül azonban mind többen szerették volna a tőkeerős külső befektető bevonását, ám az igazgatótanács hajthatatlan volt. Az első, másfél évvel ezelőtti ajánlat (47,5 milliárd dollár) hallatlanul magas volt, különösen most tűnik így, amikor a Yahoo! piaci értéke körülbelül 24 milliárd dollár. Bár Jerry Yang és csapata belebukott az eredménytelen válságkezelésbe, úgy tűnt, hogy utóda, a januárban kinevezett Carol Bartz is elődjéhez hasonlóan vélekedik egy Microsoft-Yahoo! együttműködésről, netán felvásárlásról. Csak az utóbbi hónapokban kezdtek terjedni a most már valós alappal rendelkezőnek nevezhető pletykák, hogy esetleg fel lehet újítani a tárgyalásokat.

Carol Bartz egyébként azt nyilatkozta korábban, hogy ha meg is állapodnak a Microsofttal, az nem fúziós, akvizíciós szerződés lesz, hanem csakis azért dolgoznak együtt, hogy „tengernyi pénzt” keressenek. A cégek megosztoznak az online hirdetések bevételein, a Yahoo! a Microsoft keresőmotorját, a Binget fogja használni – meg nem erősített információk szerint akár a „powered by Bing” feliratot is elhelyezhetik majd a Yahoo! forgalmas oldalain. A vállalatok közösen használják a Microsoft keresési találatokhoz reklámokat szervező hirdetési technológiáját, s a Yahoo! fogja menedzselni a reklámértékesítést és a fogyasztói szolgáltatásokat. Az még nem világos, hogy mi történik majd a Microsoft saját hirdetési részlegével.

A megegyezésre valószínűleg rábólintanak majd a Google monopolhelyzetére tavaly már rámutató amerikai versenyügyi hatóságok, ugyanis a Google hatalmas súllyal van jelen ezen a piacon: világszinten 67, az Egyesült Államokban 65 százalékos a részesedése, míg a Yahoo! esetében ezek az adatok 8, illetve 20 százalék. A Microsoft igen pozitívan fogadott, még a felfutás fázisában lévő Bingje még mindig csak 3 százalékot birtokol a világban, illetve 8 százalékkal rendelkezik az USA-ban.

Azóta történt

Előzmények