Hirdetés

Mától lehet használni kütyüket a Wizz Air járatain

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) december 9-én engedélyezte, hogy a különböző mobileszközök a repülés teljes időtartama alatt (tehát felszállás és leszállás alatt is) bekapcsolva maradhatnak, amennyiben azokon bizonyíthatóan aktiválni lehet a repülő üzemmódot. Ha a gép személyzete meggyőződik arról, hogy az általunk használt telefon, tablet stb. semmilyen aktív hálózati kapcsolattal nem rendelkezik, akkor a korábban megszokott gyakorlattal ellentétben az eszközt nem kell kikapcsolni, és bármit lehet rajta csinálni.

Hirdetés

Az EASA iránymutatását az európai légitársaságok saját hatáskörben vezethetik be, az első fecske a British Airways volt, mely a bejelentés után nem sokkal, még tavaly decemberben engedélyezte az elektronikus eszközök használatát repülőgépein.

Az EASA rendeletét időközben a Magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság is átvette, a Wizz Air erre alapozva hozta meg a döntést, melynek értelmében járatain mától lehet használni telefont, táblagépet vagy e-könyv olvasót, természetesen kizárólag akkor, ha a repülő üzemmódot előzőleg aktiváltuk. Ha viszont az utaskísérők valamiért nem tudnak teljes biztonsággal meggyőződni arról, hogy az eszköz repülő üzemmódban van, az utasnak az eddigiekhez hasonlóan ki kell kapcsolnia a készüléket.

Siim Kallas uniós közelekedési biztos korábban elmondta, hogy az EASA próbál megoldást találni a korlátozás nélküli eszközhasználatra is, és ezen a téren akár már idén is komoly előrelépés lehet.

Azóta történt

Előzmények