Új hozzászólás Aktív témák
-
xmaas
őstag
Erdekes csak nemtudom mennyivel lesz olcsobb ilyen repulo cuccokal kuldozgetni kisebb csomagokat vagy egybol kuldeni csomo dolgot egy nagy repulogeppel, vagy kamionnal stb.ezeknek se lehet olcsobb a karbantartasuk uzemeltetesuk mint az edigi szallitasi rendszernek
-
zsigus
őstag
Érdekes cikk, köszönet érte. Kívánom nekik, hogy sikerüljön a projekt..
xmaas: Ezek kis hatótávú, nem túl nagy teherbírással rendelkező gépek, amiknek közük nincs sem az óceánjárókhoz, sem a teherszállító repülőgépekhez. Ezt max. a futárok furgonja helyett lehet majd használni csomagszállításra, kis távolságban, vagy katasztrófáknál/katonaságnál felderítő célokra, meg még ezer más dologra.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Esetleg egy nagyobb repülőn kizárólag vagy részben futárszolgálati/csomagküldési céllal ki lehetne alakítani drón-kapcsolási pontokat, vagy egy olyan rendszert, ami kis helyen sok kis gépet tárol, a hozzájuk rendelt csomagokat vagy előre rögzítve, vagy egy automata rendszerrel dinamikusan kiosztani közöttük, s egyszerűen ledobni őket a gépről a drón hatótávolságukon belül eső célpontokhoz.
Egy repülőre több száz drón férhetne el... egy nagyobb város/régió felett a gépből kiszórva célba tudnának érni, majd a csomag lepottyantása után egy gyűjtőhelyre térhetnének vissza, ahonnan a legközelebbi "hordozót" fogadó reptérre lennének szállíthatóak.
Persze felvetődik (és vetődött már korábban is), hogy egy társasház elé például nem lenne előnyös dróncsomagot várni, de ez kiküszöbölhető lenne egy, a rendszer által küldött sms-sel, hívással, bármivel, hogy a tulaj időben leérkezzen várni a motyóját, a pontos landolás pedig akár egy előre kinyomtatott, speciális, drón által felismerhető mintát tartalmazó lappal, amit az ember egyszerűen letenne a földre, s az eszköz ráhelyezné a csomagot.
Akár az NFC-s fizetés is megoldható lehetne, a felhasználó a mobilját a drónhoz érintve fizethetne a csomagért.
Mindennapi prémium szolgáltatásként nem túl nagyméretű csomagokkal simán elképzelhető az ilyesmi évtizedeken belül.Ha valaki megvalósítja, kérem a részem
-
bambano
titán
ez se.. vagy ha mégis, felszállni nem fog.
egyébként ez a mezőgazdasági dolog érdekelne, van rajta rögzítési pont az ekének? vagy képes hangszórón instruálni a terelőpulikat?
kíváncsi leszek, ki adna ki egy ilyen cuccért 60-80 gurigát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsigus
őstag
Permetezés, vegyszerezés, szúnyogirtás esetleg. Vagy óriási területnél figyelni, hogy lazsálnak e az emberek, or no.
dying_star: A Bosszúállók egyik jelenete ugrott be erről, amikor a csapatszállítókról ugrálnak le az UFO-k. Hidd el nem szeretnél így csomagot kapni.
[ Szerkesztve ]
-
sanci777
tag
Most itt van egy nagy lehetőségeket rejtő valami, aminek kezd kialakulni a technikai háttere.
Pesze lehet most élve temetni, hogy ugyan mire is lesz ez használható, de azt hiszem az idő majd mindenre megadja a választ.
Nem kell messzire menni, az elmúlt egy-két évtized alatt kiderült az is, hogy mivé tudott válni a mobiltelefon.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
-
Glenda
addikt
-
fi:zi'k
nagyúr
Érdekes cikk volt és a címválasztás is jó lett.
Örvendetes, hogy megint vmi kutatási területen sikeres magyar cég van. Viszont az is érdekelne, hogy nemzetközi szinten hol helyezkednek el?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
htc07
addikt
válasz FoxiestFox #4 üzenetére
Szerintem ez a drónos csomagszállítás módszer úgy lenne ésszerű, ha kijelölt átvevőpontokra szállna le a drón (pl. egy konténer), és ott a konténerben tárolnák a csomagot, amíg érte nem megy a vevő, és ott a rendszer futószalagon kiadja neki a csomagot, vagy valami hasonló.
-
bambano
titán
1 hektár 100 méter x 100 méter. Egy rendesebb méretű tábla, mondjuk legyen 70 hektár, az 1 km x 700 méter. Na ennyin talán megfordul ez a gép. Átlagos termésátlaghoz kell majdnem 3 mázsa hatóanyag hektáronként, az kb. 7 mázsa komplex műtrágya, 70 hektárra számolva 490 mázsa, majdnem 50 tonna.
Tehát ráhajítok erre a légycsapóra 50 tonna műtrágyát és felszáll vele? mert ha igen, akkor nekem kell belőle három. Rakok bele egy csomag duracellt oszt megvan a műtrágyázásom. A permetezés valamivel kisebb tömeg, de az is túl van ennek a gépnek a terhelhetőségén.
Emberek figyelésére nem alkalmas, mert kimegy a paraszt este, ránézéses módszerrel megtekinti a táblát, ha fel van szántva, dolgoztak, ha nincs, lógtak. ehhez nem kell 60 milliós repcsi. másrészt a trakiban a komputer megmondja, hogy dolgoztak vagy sem, ha meg rátettem az rtk-t, akkor meg megy magától a traki, az ember nem tud beleszólni, jobb is, ha nem nyúl bele. Értsd: ma már az nem szabotálja a munkát, ha kimegy a tábla szélére a géppel és ott a traktoros lefekszik a fa alá, hanem javítja a minőséget.
(#9) dying_star: belvíz, árvíz jellemzően eső után van. oda nem kell. tűz füstöl, az látszik,
(#10) Glenda: remek, fel tud emelni három kilót... akkor már csak 49 tonna meg a kerekítés hiányzik... ja, közben felfogtam, hogy mit írtál. a te drónod helikopter. ez meg repülő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ivana
Ármester
válasz FoxiestFox #9 üzenetére
Ilyenekre használnak is drónokat most is, nálunk is. Sőt olyan rendszer is van amivel a traktor kimegy szántani magától, gps vezérelve.
-
Armagedown
őstag
Mi fogja megvédeni a drónokat attól hogy valaki ellopja őket amikor földközelben vannak?
Lopás elleni védelem van bennük?“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
kispecek
aktív tag
A cikk konkrétan erről szól:Az ütközésvédelmi rendszer kifejlesztéséhez.....
Az most mellékes mekkora súlyt tud cipelni.
Napi egy alma - az orvost távol tartja.
-
zsigus
őstag
Vannak olyan speciális vegyszerek amik pl. (szinte) minden növényt kipusztítanak egy bizonyos hatósugárban, és forognak a talajvízzel, vagyis évekig nem lehet az adott területen növényt termeszteni.
Ezekből nem hiszem, hogy olyan irtózatos mennyiség kell. Viszont előfordulhatnak olyan frissen vásárolt területek, amik pl. megközelíthetetlenek (vagy az adott időszakban, vagy általánosságban). Felküldesz egy ilyet, kiengedni, majd egy pár hónap alatt kapsz egy pusztaságot (nyilván a fákat kivéve, azokat nem hiszem, hogy bántani tudná).
Ha nem kell rögtön művelés alá fogni az adott területet (vagy nem is lesz művelés alá fogva, mert valami épülni fog ott), lehet, hogy olcsóbban megúsznád így, mintha gépeket/embereket kellene felfogadni, majd heteken keresztül fizetni őket.
A többit (permetezés) nem gondoltam át eléggé.
Armagedown: Az opcionális.
[ Szerkesztve ]
-
adi mester
tag
Szerintem nem épp arra gondolt a srác, hogy felszántja, beveti a kertedet... Ahhoz nem igazán van szükség a propellerekre, csak jobb esetben pár kerékre egy motorra, meg egy csöpp dieselre... Permetezéshez, esetleg kisebb mennyiségű víz szétlocsolásához tökéletes megoldás lehetne később, ha nagyobb súlyokat is el tudnak majd szállítani (100 kg alatt, nem kell sokra gondolni). Egy hőkamerával pedig akár az egész határt lehetne vele pásztázni, naphosszakat. Ha füstifecskekolléga bemegy a kukoricásba két zsákkal, azt pillanatok alatt észre veszi például. Az esetlegesen kint lévő őrök nem biztos...
Egyébként ez egy jó dolog, hogy magyar cég fejleszt ismét valami hasznosat. Remélhetőleg lesz is belőle valami. Ha pedig az MTA is beszáll a dologba, akkor csak összejön belőle valami...
szerk.: Közben megérkezett a válasz is
[ Szerkesztve ]
Csak két közönséges herkentyű husi, de ha egy bajnok tudásával szakértő módon hajítjuk el: "Ez a jegy a fájdalomba, csak odaaaa :D
-
Geller72
veterán
Már alig várom, hogy egy ilyen autó nekivezessen egy hatszáz éves platánfának...kikerülőmanőver közben.
[ Szerkesztve ]
-
vittorio7
őstag
Felettébb érdekes volt ez az írás.
-
szab.tam
nagyúr
nem jól tetted fel a kérdést.
- hány drón bír el egy fél kilós tököt?
- afrikai vagy európai drón?- ? ->***
engem elborzasztanak az emberi vezérlés nélküli közlekekedő eszközök.
mint majd az m4 is lesz.
ahol a szoftverek csukják az ajtót, (a kabátomat becsípve esetleg), nem érzékelve, és odavágva az alagúthoz. és nincs egy másnapos vezető, aki nyomjon egy stoppot, ok, ezt a buszvezető is meg tudta idáig csinálni ködös estén, de akkor is.a távvezérlésben, adatkommunikáció stabilságában is túlzottan hiszünk.
addig, amíg nem lesz egy komolyabb fennakadás.
csak modellezés szintjén, amikor pár éve a kis piros modellgép letarolta a gyerek előtt apukát, mert nem volt kontakt a vezérlővel...tudom, ez az itcafe-n nem népszerű gondolat.
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
-
Romvr
őstag
Nekem az ilyen cikkekről mindig egy Petőfi vers ugrik be:
"(...)S szellemének országában
Hány rejtett gyöngy és gyémánt van!
S mindezek maradnak ott lenn.
Vagy ha épen a véletlen
Föl találja hozni őket,
Porban, sárban érnek véget,
Vagy az inség zivatarja
Őket messze elsodorja,
Messze tőlünk a világba,
Idegen nép kincstárába,
És ha ott ragyogni látjuk,
Szánk-szemünket rájok tátjuk,
S ál dicsőséggel lakunk jól,
Hogy ez innen van honunkból.(...)"Oké hogy magyarok dolgoznak rajta, de itt magyar-honban fejlesztették ki az ELTE, BME..stb egyetemen? Esetleg egy magyar cég az országban? Vagy állami támogatással egy alapítvány? Mert a legtöbb "nagy magyar felfedezés" nem nálunk születik.
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
rollair
csendes tag
Amióta az első hír megjelent a csomagszállító drónokról, azóta várom, hogy hozzon egy valamit valamelyik szomszédomnak. Agyoncsapom egy lapáttal (erre már be is ruháztam) és lesz dupla reverse engineering. Hátha én is hozzá tudok tenni valamit a végén.
-
cekkk
veterán
Nem úgy volt, hogy ez az amazonos hír, csak egy jópofa vicc volt?
Valóságtartalma meg kb semmi, de legalább az amazonról beszéltek[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
a liftben van vészleállító gomb, amit meg tudsz nyomni. itt az utastérben lesz ilyen?
igaz, nem is lenne nagyon jó...
vagy csak sos hívó, amin keresztül egy diszpécserrel cseveghetek...
de önmagában a liftet összehasonlítani egy komplex metróvonallal, rengeteg egyszerre közlekedő emberrel, sok szerelvénnyel, eléggé erőltetett.látom, pesti vagy.
talán metrózni is szoktál.
rengeteg olyan, előre nem kiszámítható eset van, amikor direkt helyszíni, humán döntésre van szükség.
itt a szoftver majd csak letiltani tud. (jó esetben.)
többet fog állni a metró, mint menni...annyi jó, hogy tudtommal az üzem elején lesz bent sofőr is.
de majd rájönnek, és addig legalább van egy hozzáértő ember is a szerelvényen.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
"ki az"
én.a natgeo-n szerintem láttam az öszes repülőgép-balesetes részt.
a balesetek nagy része műszaki vagy emberi hibára vezethető vissza.
igaz.
de több olyan eset volt, amikor egy időjárásból vagy műszaki hibából adódó vészhelyzetet szeretett volna a pilóta elhárítani, de szoftver ezt nem engedte.
adatrögzítőből kinyert adatokat rávitték a szimulátorra, és beigazolódott.
ez utóbbi kisebb %-a a baleseteknek.
de engem az ilyen jobban felháborít, mint egy elalvó sofőr.de hosszú távon a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom, mint a humán hibákat.
de ez szemlélet, világnézet és bizalom kérdése.
innentől kezdve érvekkel az elletétes álláspántok nem igazán meggyőzhetőek.
én sem, te sem....fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
DigitXT
félisten
a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom
Főleg ,ha ilyen, amikor a robotok vezetnek... -
dabadab
titán
"de hosszú távon a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom, mint a humán hibákat.
de ez szemlélet, világnézet és bizalom kérdése."Nem, ez alapvetoen egyszeru adatok kerdese, azok pedig nagyon erosen az emberek ellen szolnak.
Persze, ha te azt mondod, hogy inkabb haljon meg evente 10000 ember az utakon emberi hibabol, mint 10 a gepek hibajabol, ott mar tenyleg bejon az egyeni tenyezo, de hat azert egy ilyen allasponthoz az esszerusegtol eleg messze kell tavolodni.DRM is theft
-
DithenS
senior tag
Metrón is van vészleállító gomb,eddig is volt és lesz is csak majd a robot állítja meg a szerelvényt,nem az ember fél perc után,mert a hülye öreg akkor jön rá hogy mi ez a zaj.
Másrészt ne úgy képzeld el mint a widowst h lefagy és kisiklik.
De vegyük például a repülőgépeket,80%-ban az utat a robotpilóta végzi,de a legtöbb repülőtéren már automatizált leszállító egység is van azaz magától leszáll a gép,szóval már igazából ember sem kellene oda mivel ha valami történik a levegőben ember már úgy se tud mit tenni,ha meg a robot pilóta kikapcsol mert valami olyan nagy baj van,akkor is tök 8 mert lezuhan ha ül ott pilóta ha nem,én is szoktam nézni ezeket a légikatasztrófás filmeket ahol a legtöbb esetben emberi mulasztás okozza a hibát.
Az meg még csak még jobb lehet hogy ember nem irányít ilyen nagy dögöket mert bármikor rosszul lehet a pilóta,robot nem.Lézerrel belevilágíthatnak a leszállópályák közelébe a pilóták szemébe,robotba nem mivel nem úgy néz.
Vissza térve a metróra,mért szerinted az ember észre veszi ha oda csukta a karodat az ajtó?! Esetleg a ruhádat? Velem buszon előfordult buszos még se vette észre.
A szoftver meg nem csak letiltani tud,hanem képes a hibát jelezni esetleg kijavítani,1 hiba miatt nem fog lezuhanni egyetlen repülőgép sem,így metró sem fog kisiklani.
De egyébként a technika elég sokat fejlődött,már egy egyszerű kis játékkonzol is (PS4) olyanokra képes amire eddig semmi mert képes kezelni a laphibát mondjuk,vagy a 18 aktív CU-ból ha elromlik egy,képes egy tartalékot aktiválni esetleg kettőt is(20 van benne)
képes compute munkafolyamatot kezelni s saját magán is képes ilyeneket indítani emberi beavatkozás nélkül! És csak egy egyszereű kis játékkonzol,akkor szerinted egy embereket szállító automatizált gép szar lesz? Vagy össze fossa magát 1 hibajelzésnél? -
BatchMan
senior tag
Ma is sokmindent az automatika csinál, a sofőr csak engedélyezi ezeket. (Már ahogy hallottam.) Ha a szerelvény az automatika szerint nem indulhat, hát nem is fog. Megállítani egy metrót a legritkább esetben van értelme. Attól a baj nem múlik el. Alagútban ritka a zebra, körforgalom, metró előtt ténfergő nyugdíjas...
Az ajtók záródását a peronőr ellenőrzi és nyugtázza. Kilógó kisujj elvileg így ki van szűrve. A következő megállóig viszont meg van írva előre a sors könyve (programja).Szerk: Most jutott eszembe, vannak nálunk robot targoncák. Nincs nekik külön élettér, velük osztozunk a liftben is. Még nem volt baleset az elmúlt kb. 10 évben.
[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
ok. akkor másképp.
100m-rel az állomás előtt az utolsó kocsival baj van.
tűz, bármi. futóműprobléma. (tudom, már nem éghető anyagokból van, de létezik hidraulikos olaj, stb.)
szoftver fékez, mert akkor ezt látja legjobb megoldásnak a kapott szenzorértékekből.
és nincs ott a vezetőállásban egy ember, aki ezt felülírva valahogy bevonszolja a szerelvényt az állomásra, szépen megsül bent mindenki.leálltak a hajtóművek.
a softver megpróbálta volna levitorlázni a gépet a hudson folyóra?
ugye, hogy nem. pilóta megtette, túlélték.ilyenekre is gondolok.
de mint írtam, a 2 álláspont hit, bizalom, világnézet, stb-k kérdése, így elég nehéz a másik meggyőzése, és meg sem próbálom.
egyszerűen ez a véleményem.****
kicsit elkanyarodtunk.
a hírben ugye drónról volt szó.
természetesen vannak olyan területek, ahol az ember védelme szükségesé teszi a fejlesztést.
főként ugye a katasztrófákra gondolok.
és akár pl. a kémrepülőgépeknél. (ezt ugyan elítélem, de van benne logika, jól megmagyarázható.)de a mindenáron az emberi tényező kiváltását nagyon rossz szemmel nézem.
ebben kisebbségben vagyunk, tudom.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
bambano
titán
az userek hülyeségének csak alsó határa van. egyszerűen lehetetlen fejlesztői szemmel mindenre gondolni.
például hogy programozod le azt, hogy a metró oldala milyen király graffiti hordozó? és esetleg 10 esetből egyszer lefújja a hülye neoluxszal az érzékelődet is? vagy hirtelen elterjed a plankinghoz hasonló marhaság, ami akadályozza a metrót, és akkor a sok mikrokontrollered csak vakarja a fejét?még azzal sem mész semmire, ha megnézed 15 évre visszamenőleg a metró biztonsági kameráinak felvételeit és amit ott látsz, arra felkészülsz. mert mindig van új hülye.
talán annak lenne értelme, hogy van a metróban felügyelet, egy-két ilyen állomáson lehetne metróvezető is, aki távirányítással felül tudná bírálni az automatikát, ha az mattot kapott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"az userek hülyeségének csak alsó határa van. egyszerűen lehetetlen fejlesztői szemmel mindenre gondolni."
Igen, ezert van az, hogy a SIL-3 meg SIL-4 szoftverek halomra olik az embereket.
Ja, nem.Akkor megis csak lehet gondolni eleg sok mindenre (es persze nem kell tokeletesnek lenni, a "jobbak, mint az emberek" eleg alacsonyra teszi a lecet).
Szoval szep dolog a retorika, de a tenyek ellen semmi eselye.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
szab.tam
nagyúr
pont most megy a natgeo-n egy válogatás az extrém helyzetekről, amiket a pilóták oldotak meg.
ezeknél a kizárólagos szoftveres vezérlés valszeg mind csődöt montott volna...[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
Glenda
addikt
Akkor reklámszünetben iterálj végig ezen.
During 2004 in the United States, pilot error was listed as the primary cause of 78.6% of fatal general aviation accidents, and as the primary cause of 75.5% of general aviation accidents overall.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
dabadab
titán
"ezeknél a kizárólagos szoftveres vezérlés valszeg mind csődöt montott volna..."
És ezt onnan tudod, hogy... hogy... sehonnan.
(#47) bambano: abszolút semmi adat nincs arra, hogy vezérlési feladatokra az emberek alkalmasabbak lennének, mint a gépek, az ellenkezőjére meg elég sok
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
BatchMan
senior tag
Írtál már SIL programot? Elég buta felület (viszont bombabiztos), de komplett metróvezérlést nem vállalnék be. Legfeljebb egy vészfék
Amúgy nem teljesen szűnik meg az emberi felügyelet, csak kiköltözik a vezetőfülkéből. Pár operátor fogja az összes szerelvényt "vezetni". Csak akkor nyúlnak bele, ha hibajelzés érkezik. Gondolom kamera lesz.
-
dabadab
titán
"Írtál már SIL programot? Elég buta felület (viszont bombabiztos), de komplett metróvezérlést nem vállalnék be."
Egeszen biztosan ugyanarrol beszelunk? En a Safety Integrity Level SIL-rol irtam, ami tulajdonkeppen egy biztonsagi besorolas, nem pedig valami felhasznaloi felulet vagy akarmi es ott hasznalatos, ahol egy szoftverhibanak emberekben tehet kart (sulyos serulesektol tomegkatasztrofaig).
Egyebkent meg igen, szemelyesen SIL-3 meg SIL-4 besorolasu cuccokhoz volt szerencsem.
Amugy meg mindenki ugy beszel itt az automata metrorol, mint valami scifirol, nem pedig ugy, mint regota letezo dologrol - pedig a valosagban az utobbirol van szo.
DRM is theft
-
bambano
titán
az azon a weboldalon felsorolt katasztrófák pont nem támasztják alá, hogy a pilóták rosszabbak lennének, mint a szoftver.
Az, hogy 2004-ben az usában a légibalesetek 78.6%-áért a pilóta hibája felelne, meg nem jelent semmit ebben a kérdésben, amiről szó van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az a sil is kb. annyit ér, mint halottnak a csók. feltárod a veszélyeket, előfordulási valószínűségeiket, megnézed, hogy amit tettek ellene, mennyit ér, számolsz kicsit és kijön egy szám. na bumm.
és mi van azokkal a veszélyekkel, amiket nem tudsz feltárni, mert akkora marhaság a kiinduló alapja, hogy soha nem jutna eszedbe, hogy belevedd a számításba?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Glenda
addikt
-
bambano
titán
nem történtek volna meg??? azon a listán egy halom olyan baleset van, amiben olyan kőkori gépek szerepelnek, amikben nincs is rendes automata pilóta. ha abból a képletből kivonod a pilótát, tényleg nem történnek meg, mert már felszállni se bírnak.
vagy ott van két baleset, az egyikben a pitot cső ment tönkre, a másikban az inerciális helyzetmeghatározó, abban a kettőben a számítógép is biztosan odaverte volna a gépet, ha mást hisz a repülő helyzetéről és mozgásirányáról, mint ami a valóság. lásd jag vonatkozó része, ahol megfordult a műhorizont és a komputer 8g-vel küldte szántani a tomcatet.
az meg, hogy 2004-ben a balesetek az usában azért nem focizik, mert ott bárki kaphat pilótajogsit, ezért bárki vezet is, bokorugrókat. Az már bírna jelentéstartalommal, hogy közforgalmi repülésre jogosított pilóta korszerű géppel mennyi balesetet okozott, de még ez sem döntene semmit a vitánkról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BatchMan
senior tag
Programozható SIL besorolású eszközök pl.: [Hima PLC]
Tény, hogy érzékelők, relék stb. jellemzően a SIL besorolású termékek, de ezen a fórumon valahogy a programozhatóság jutott eszembe. -
BatchMan
senior tag
A SIL-es termékek sok pénzért rendesen megcsinált cuccok, amit oda raksz, ahol számít, hogy megbízhatóan működjön. Mellesleg kapsz egy papírt, amivel baj esetén védheted a seggedet.
A legtöbb SIL-es terméknek komoly öndiagnosztikája van, és előre figyelmeztet, ha "rosszul érzi magát", de még tud dolgozni. Persze plusz elektronika plusz hibaforrás, de inkább többször leállítok egy veszélyes folyamatot amíg lehet feleslegesen, mint bekövetkezzen valami baj. -
Glenda
addikt
Nem erről volt szó, hanem teljes számítógépes vezérléssel, nyilván nem a jelenlegi formában. Felszállni azért nem tudnak, mert nem engedik őket.
Azokban az esetekben a számítógép hibát jelzett volna, és ahogy fentebb írták, ilyenkor ez jelez az operátornak, aki jó esetben pár szakértő, akiket arra képeztek ki, hogy hideg fejjel gondolkozzanak.
De azért tök jó, hogy neked ebből is a hülyeamerikaiak jön le
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
bambano
titán
ha kigyulladt a seggem alatt a metró, akkor jó eséllyel az utolsó, amiről beszélni akarok, az a párkapcsolati problémám lesz
itt arról volt szó, hogy elbeszéltek egymás mellett.. Az egyik oldal azt állítja, hogy átlagos körülmények között a gépi vezérlés biztonságosabb, a másik meg azt, hogy nem átlagos körülmények között jobb az ember. mindkét állítás igaz.
Ha ezzel nyitod a subthreadet: "During 2004 in the United States", akkor minek kellene lejönni ebből? hogy az etiópok étkezési szokásai nem megfelelőek? Te hoztad fel az usákokat példának, már az is baj, hogy nem tereltem félre a beszélgetést???
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsigus
őstag
Szvsz felesleges statisztikákkal dobálózni... Egy pár héttel ezelőtt olvastam egy cikksorozatot a világon jelenleg szolgáló gépekről (sajnos már nem találom), és hidd el, hogy összességében véve nagyon öreg az állomány. A mai modern gépek pedig még nem érték el azt a kort szvsz, hogy kiderüljön, hogy milyen nyűgjeik lesznek később.
Véleményem szerint még nagyon sokáig lesznek pilóták, még az után is, hogy teljesen automatizálták a rendszert... Egy A380-as 840 főt képes szállítani, 13 km-en, ennyi embert ilyen körülmények között elővigyázatosságból nem fogják pusztán gépekre bízni, de később valószínűleg igen, amikor már olyan szinten letesztelt technológiáról beszélünk majd (ez évek, évtizedek kérdése, attól függően, hogy mennyire fogják elfogadni az emberek).
Ha egy automata rendszert készítenek olyan helyre, ami emberéleteket is veszélyeztethet, biztosra mennek. Pl. a három német luxuslimuzinnál sem lehetett hallani olyat, hogy a radaros tempomat egyszer is belevezette (vagy akarta) volna az autót az előtte haladóba, pedig ez már évek óta létező, kereskedelmi forgalomban kapható rendszer.
dabadab: Gondolom ezt úgy értette, hogy az előre nem látható események bekövetkezésekor jó ha ott van egy ember, de ha a szerzett tapasztalatokat később beépítik a rendszerbe, akkor nyilván a következő hasonló esetnél már a gép is korrigál magától.
[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
"Gondolom ezt úgy értette, hogy az előre nem látható események bekövetkezésekor jó ha ott van egy ember,..."
látom, aki akarja, az meg tudja érteni...
csak hát erre is tudnak válaszoni: honnan tudjuk, hogy biztos jó, ha ott van egy ember.
de mint tudjuk, az igazi megoldás a skynet. ott az emberi tévedés valóban kizárva.fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
dabadab
titán
"látom, aki akarja, az meg tudja érteni..."
Bocs, de en nem homalyos megfogalmazasok alapjan meg zsigerbol tippelek, hanem ilyesmivel a szakmam.
Marpedig azt latom, hogy kritikus vezerleseknel, ha valami van, akkor a szamitogepnek azelott kell helyrepofoznia a dolgokat, mielott az ember pislantana egyet. Nyilvan az autojaban senki sem fogja felulbiralni az ABS vagy az ESP donteset, ahogy egy eromunel sem a vesszabalyzast, mert mire egyaltalan eljutna odaig, hogy barmit is tegyen, addigra mar vege is az egesznek. Ja, es egyebkent annak, aki ilyen teruleten dolgozik (mindegy, hogy fejlesztomernok vagy Formula-1 versenyzo), eszebe se jut, hogy ezeket a rendszereket emberre cserelje, mert hogy az mennyivel jobb.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
rendben, akkor átfogalmazom: ha a komputert kihúzod a saját komfortzónájából, nagy badabumm lesz a vége.
egy komputer soha nem tudta volna felfogni, hogy ne a házak közé essen le a géppel, hanem a Hudson folyóra, mint ahogy azt sem, hogy nem baj, ha Topinak ég a hátsója, de akkor se a közönségbe dobja a fulcrumot.
mivel a komputerek az ennyire szélsőséges helyzetekben biztosan rosszul szerepelnek, hiszen egyáltalán nincsenek rá felkészülve, ha csak egy életet is meg tudott menteni egy ember, akkor már az ember jobb. a hudson folyóban úszni egy kicsit, az sokkal jobb, mint az éneklő menet elején menni.
egyébként meg Spooner nyomozó agybaját is ide lehetne venni, mert a kérdéskör szemszögéből nézve tanulságot hordoz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szab.tam
nagyúr
megértelek.
mivel ez a szakmád, pontosan ezért vagy elfogult.
ez teljesen normális. ha nem így vélekednél, akkor a munkádat sem tudnád rendesen végezni.pl. akik titkosításal foglakoznak, azok őszinte meggyőződéssel hangoztatják, hogy valami feltörhetetlen, vagy legalábbis 100 évnyi szuperszámítógép telejsítmény kell hozzá.
elég az itcafe-n 5 percet olvasgatni.
aztán valaki egy pendrive-val kisétál, és elvisz 100.000.000 júzer komplett személyi és bankártya adatát. és akkor még dicsekszenek is, hogy a pinkódok nem kerültek ki. (tudom, ezért kell az embert kizárni. )tehát ezek megint csak megerősíti amit feljebb írtam.
világnézet, hit, bizalom, stb. kérdése az egész.
te bízol az emberi vezérlést nélkülöző technikákban, én nem.
és ezek valószínűleg önmagában érvekkel, ellenérvekkel feloldhatatlan álláspontok.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
dabadab
titán
"egy komputer soha nem tudta volna felfogni, hogy ne a házak közé essen le a géppel, hanem a Hudson folyóra"
Ez tenyleg a "bevezetes a kenyszerleszallas alapjaiba"-szint, hogy ha van ra egy mod, akkor nem lakohazakra esunk, hanem mezore, folyora stb, es igen, meg lehet mondani ezt egy szamitogepnek is es igen, ez a teljesen alap lenne, hogy meg is mondjak neki.
"mivel a komputerek az ennyire szélsőséges helyzetekben biztosan rosszul szerepelnek, hiszen egyáltalán nincsenek rá felkészülve"
Ez baromi messze van a "szelsoseges eset" kategoriatol. Ez egy embernek lehet szelsoseges eset, mert az eleteben osszesen egyszer fog ilyesmit elesben csinalni, es akkor vagy bepanikol, vagy nem, vagy eszebe jut, hogy mit kell tenni, vagy nem, vagy sikerul az elmeletet atultetnie a gyakorlatba vagy nem, de egy szamitogepes vezerlesnel nem lesz az.
A hudsonos esetnel az volt a mazli, hogy a gep kapitanya fiatalabb eveiben vadaszpilota volt es ezert messze jobban kepzett volt, mint egy atlagos kereskedelmi pilota, de alapvetoen o sem csinalt mast, mint kovette az eloirasokat, nem pedig helyben improvizalt valami teljesen uj megoldast valami teljesen elorelathatatlan szituaciora.
"egyébként meg Spooner nyomozó agybaját is ide lehetne venni"
O kicsoda?
(#69) szab.tam:
"megértelek.
mivel ez a szakmád, pontosan ezért vagy elfogult."Nem elfogult vagyok, hanem tajekozott.
A sajat velemeny mindenkinek jar. A sajat tenyek viszont nem. Nem szerencses osszekeverni a kettot.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
zsigus
őstag
Az a baj, hogy erre kismillió ellenpélda is van, amikor meg a pilóta volt a hibás, sőt mondok még jobbat: nem mindegyik pilóta csinálta volna ugyanezt.
Jó példa erre a Concorde baleset: kigyulladt a hajtómű azt mondták, hogy szálljon fel, mert ilyenkor ez a bevett eljárás, és a levegőben el kellene aludnia a tűznek, csak éppen a gép fél oldala megbénult, és beleszállt egy szállodába. Lehet, hogyha egy komputer vezérli a gépet, az érzékelők adatai alapján máshogy döntött volna.
Ha valami máshogy történt, javítsatok ki.
dabadab: Spooner nyomozó
[ Szerkesztve ]
-
sanci777
tag
Egy váratlan kritikus szituáció általában sokkal összetettebb valami, mint, hogy előre feketén-fehéren ki lehessen papíron sakkozni, hogy mi lenne az abszolút biztos és jó megoldás rá.
Nagyon sok elágazással kéne számolni, és sok körülmény értékelése nem lehetne megoldható még a mostani legmodernebb érzékelő eszközök által szolgáltatott információkból sem, a legoptimálisabb beavatkozás megvalósulása érdekében.Eme megvalósított komplex rendszerek lelke a mesterséges intelligencia, ami még jelenleg is eléggé gyerekcipőben jár, egy az adott feladatra megfelelően felkészült ember intelligenciájától.
Kielemezhető az is, hogy miben jobb egy automatika az ember képességeivel szemben, egy adott feladatra, mert van amiben sokkal jobban teljesítene.
Mivel egyértelműen nem lehet sokmindenben csak gépi vagy emberi vezérlést megbízhatónak kijelenteni, így komplex egységet kell alkotni ezeknek.[ Szerkesztve ]
-
Stan648
tag
Őszintén mondom, hogy nem szeretném azt, hogy ilyen 10-20Kg-os UAV-ok repkedjenek fölöttem. Valakit jól fejbe vág és szörnyet hal. Aztán meg majd a híradóba bemondják este, hogy hacker támadás következtében a megbolondult UAV-ok emberekre vadásznak.
7600X + A620 + 32GB DDR5
-
Lomha 8V
addikt
Magyar agyat? Elég baj lesz az nekik! Sok csomag fog eltűnni és gyakori lesz a munkakerülés is. Mindenféle kocsmákból kell majd összeszedni a drónokat.
[ Szerkesztve ]
-
nLali
senior tag
Hibás robotpilóta 30 évvel ezelőtt. Azóta biztos javultak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen