Magyar Telekom fenntarthatósági jelentés 2021

A vállalatcsoport a korábbi gyakorlattól eltérően, hosszútávú céljait 2030-ig határozta meg, melyeket folyamatosan nyomon követ és szükség szerint, a trendeknek megfelelően frissít.

A friss jelentéshez hozzáfűzik, hogy a Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, a vállalat vonatkozó tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, gazdaság – alakította ki, és 5 éves stratégiai ciklusokban határozta meg.

A legutóbbi ötéves periódus utolsó esztendeje 2020-ban zárult: „A 2021-ben megalkotott, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiánk fő célja, hogy – tudván, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be – fenntartjuk vezető fenntarthatósági szerepünket vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

Stratégiai prioritások

Három fő stratégiai prioritás került meghatározásra a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett.

  • a klímavédelem területén a vállalat célként határozta meg, hogy Scope 1-2 kibocsátásukat 84%-kal, Scope 3 kibocsátásukat 30%-kal csökkenti 2030-ig, valamint árbevételük 50%-a terveik szerint 2030-ban a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik majd.
  • digitalizációs céljaik között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsák a gigabit-képesség lehetőségét, valamint képzésekkel és digitalizációt támogató projektjeikkel hozzájáruljanak ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb.
  • sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként fogalmazták meg, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint 100%-ban akadálymentes szolgáltatást tudjanak nyújtani.

Közlik, hogy 2021 végén a Magyar Telekom Csoport immár 7. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2021-ben 38%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, melyhez nagy mértékben hozzájárult a hibrid munkavégzés. Tavaly 650 646 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 22 millió km utat és 115 évnyi utazási időt spóroltak meg.

A tavalyi évben a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 2 millió főt értek el országszerte. A „Legyél Te is MOST! generációs” program 434 800 főhöz jutott el, 652 középiskolás diákszemélyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 25 790 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat.

A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. 2021-ben a felsővezetésben változatlanul 50-50 % maradt a nemek aránya, míg a teljes vezetői körben 25,85% volt a nők aránya Családbarát intézkedéseiknek köszönhetően 4 év alatt 46%-ról 82%-ra nőtt a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya. 2021-től a családok születésének meghitt, háborítatlan időszakát támogatva az érdekegyeztető tanácsi megállapodásnak megfelelően a Magyar Telekom további 10 nappal egészítette ki az apáknak járó pótszabadságot, így összesen 15 nap (ikrek esetén 17 nap) áll az apák rendelkezésére. A Deutsche Telekom Csoport tagvállalataként a Magyar Telekom is hozzájárult esélyegyenlőségi eredményeivel ahhoz, hogy a vállalatcsoport 2021-ben is bekerült a Bloomberg Gender Equality Indexbe (GEI), valamint családbarát gondolkodásuk mentén a Családbarát Gála egyik támogatójaként a Magyar Telekom Családbarát Mentorvállalat vándordíjat indított.

Azóta történt

Előzmények