A TikTok elhozná az élőben streamelt vásárlás korát

Felforgathatja a TikTok az e-kereskedelem piacát: fokozná a Facebookkal való versenyt, és még több bevételt szerezne különböző újítások révén.

A jelentések szerint a TikTok rövidesen formálisan is belép az e-kereskedelem piacára, követve a többi közösségi platformot, amelyek szintén egyre több bevételt akarnak szerezni különböző újítások révén.

A jól értesült források szerint a ByteDance értesítette a hirdetőket, hogy hamarosan új funkciót vezet be. Ez lehetővé teszi majd a népszerű felhasználók számára, hogy bármilyen terméket megosszanak, mutogassanak, és ezek eladásaiból részesedést kapjanak.

Az új hirdetési modell keretében állítólag bármilyen terméket reklámozhatnak majd a felhasználók, formális együttműködésre vagy megállapodásra sem lesz szükségük. A TikTok ezzel egyszerre garantálná a márkáknak, hogy a termékeiket a platformon mutassák be.

Szó van arról is, hogy elhoznák az élőben streamelt vásárlás korszakát. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a TikTok-hírességek élőben közvetítenék a videóikat, amelyekben termékeket reklámoznak. A felhasználók ezeket pedig ott helyben, azonnal megvehetnék. Az ötlet állítólag a televíziós vásárlások és teleshop-csatornák mintájára készül, de hatékonyabb lehet, mert a TikTokért megőrül a fiatal korosztály.

Komoly monetizációs törekvéseket mutat persze a Facebook (és így az Instagram, WhatsApp) és a többi cég is, de a TikTok fő előnye, hogy a fiatalabb korcsoportok és felhasználók egyértelműen a TikTokot részesítik előnyben, és óriási médiafigyelem is övezi az appot, aminek 1 milliárd havi szinten aktív felhasználója van, a többségük 18 – 24 éves.

Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a TikTok e-kereskedelmi újításaira ugyanakkor nagy hatással lehetnek az Amerika és Kína közötti politikai változások és Joe Biden politikája is.

Azóta történt

Előzmények