Gyakorlatilag minden vonatkozó cikk címében az olvasható, hogy megszűnik az HBO Max, de természetesen nem kell kétségbe esni, a valóság kicsit mást takar.
Hirdetés
A Warner Bros. Discovery (a Warner Media és a Discovery összeolvadásából jött létre) tájékoztatása szerint valójában egyesül az HBO Max és a Discovery Plus streamingszolgáltatás, és 2023 nyarán egy új, egységes streamingszolgáltatást kínál majd az óriáscég. Az összeolvadásig pedig fokozatosan veszik át, bővítik a tartalmakat egyik platformról a másikra.
A Variety úgy tudja, hogy elsőként az amerikai piacon lépik meg a házasítást, a nemzetközi piacokon néhány hónappal később lép életbe a változtatás. Azt nem lehet tudni, hogy mi lesz a neve az új streamingóriásnak, ahogyan azt sem, hogy mennyibe kerül majd. Az viszont biztos, hogy eltérő előfizetői csomagok lesznek, ezek között pedig reklámmal támogatott és reklámmentes választást is biztosítanak. Állítólag egy reklámalapú csomag is jöhet, amelynek használata teljesen ingyenes lenne.
A Warner Bros. Discovery HBO, HBO Max és Discovery Plus streamingszolgáltatásaira jelenleg összesen 92,1 millióan fizetnek elő, ami negyedéves szinten 1,7 milliós előrelépés – részletesebb adatokat nem közöltek.
Az összeolvadásra feltehetően azért van szükség, mert a streamingszektor az elemzők szerint elérte a csúcsát, a világjárvány alatti robbanás pedig lejtőre került, amit többek között az is jelez, hogy a Netflix előfizetőket veszít a várt hatalmas növekedés helyett – ezen felül pedig reklámokkal támogatott, olcsóbb csomagot hoz jövő év elején, valamint felárassá teszi a jelszómegosztást. A Netflixnek ugyanakkor így is több mint 220 millió ügyfele van. A 137 milliós előfizetői táborral rendelkező Disney+ a jelentések szerint még az idei év vége előtt elindítja a reklámokkal tűzdelt, olcsóbb csomagját.