Egy ideje már nem titok, hogy a befektetők egy része elfordult a streamingpiactól, a Netflix bukdácsolásából ugyanis azt látják, hogy a szektor felnőtt, nehéz tovább terjeszkedni (ezen a globális piac sem segít), állandó emelkedéseket produkálni.
A Goldman Sachs is osztja ezt a nézetet, a múlt hét végén pedig leminősítette a Netflixet, mert az elemzők szerint kockázatot jelent rá nézve a lassuló fogyasztói költekezés és az Amazon, Disney által generált nagy verseny is.
Áprilisban a Netflix először veszített előfizetőket, de az iparág problémás jövője addigra már nyílt titok volt.
A Netflix reklámok bevezetésével és a jelszómegosztási trend felszámolásával hozná magát egyenesbe, miután piaci értékének a nagyja eltűnt, és sorra kezdték el számos országban bevezetni az úgynevezett Netflix-adót.
Mivel az inflációs hatások miatt sokan kevesebbet költenek szórakozásra, a Goldman indokoltnak látta a leminősítést – ez pedig még tovább csökkentette a Netflix idén már 68 százalékoz zuhant tőzsdei árfolyamát.
A PP Foresight elemzői szerint a megélhetési válság az összes streamingszolgáltatóra hatással lesz, ráadásul a piac már amúgy is dugig van ilyen streamingcéggel, amelyek alapvetően ugyanarra koncentrálnak. A tippjük szerint egyes cégek éves kedvezményekkel próbálják majd magukhoz kötni a felhasználókat.